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市場調査レポート
商品コード
1689980

欧州のホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Home Textile - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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欧州のホームテキスタイル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のホームテキスタイルの市場規模は2025年に327億7,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは1.23%で、2030年には348億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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欧州のホームテキスタイル市場は成長しており、引き続きホームテキスタイルの主要輸入国です。輸入品の大部分は発展途上国からのものです。都市化率の上昇と生活の質の向上が、寝具、シーツ、タオル、毛布、カバーなどの家庭用繊維製品に対する需要の増加につながっています。欧州の消費者は、低価格の掘り出し物を探すか、高級品を買うために貯金することが多いです。生産能力の増加に伴い、ドイツ、フランス、オランダ、イタリアが、この地域で家庭用繊維製品の輸出シェアが最も高い市場に浮上しました。

メーカー各社は革新的なテキスタイル特許技術を相次いで発表し、自社製品をより特殊なものにすることで市場シェアを高めています。デジタル捺染の出現は、従来の捺染技術に比べグラフィックやカラーバリエーションが無制限となり、ユーザーに様々なデザインのホームテキスタイルを提供することで、ホームテキスタイルメーカーを強化しました。ベッドリネン・ベッドカバー、バス・トイレリネン、床は、欧州で市場規模が最も大きいホームテキスタイルのカテゴリーの一つであり、メーカーはこれらの市場セグメントに注力して売上を拡大しています。

COVID-19以降、欧州のホームテキスタイルのオンライン市場規模は継続的に増加しており、オンラインチャネルやメーカー直販サイトを通じて製品を購入するバイヤーが増えています。英国、ノルウェー、デンマーク、オランダは、欧州でオンラインショッピングを利用する消費者の割合が最も高い国として浮上しており、メーカーがオンラインチャネルを通じてホームテキスタイル製品を継続的に拡大しています。

欧州のホームテキスタイル市場動向

欧州市場をリードするドイツ

欧州諸国の中でドイツはホームテキスタイルの市場規模が最も大きく、ホームテキスタイルへの投資先としてドイツを選ぶ世界メーカーが増えています。ベッドリネンとベッドカバーは、ドイツの家庭用繊維製品カテゴリーに存在し、13億米ドル以上の最大の市場規模を持ち、床、バスリネン、椅子張りの市場規模に付随して、長年にわたって継続的な成長を観察しています。市場規模の拡大に伴い、ドイツの家庭用繊維製品の輸入額は長年にわたって継続的な増加を観察しており、幅広い製品と価格を顧客に提供しています。ドイツでは都市化が進んでいるため、商業用および住宅用のホームテキスタイルの需要が増加しており、ホームテキスタイルメーカーにとっては新興市場となっています。

市場をリードするベッドリネン

ベッドリネンには枕カバー、ベッドカバー、ベッドシーツ、布団カバーが含まれます。ベッドリネン分野は欧州の家庭用繊維製品市場で最も高い市場シェアを占め、その市場規模は100億米ドルを超えています。このような市場の拡大は主に、ブランドよりも品質を好む消費者の増加によるものです。メーカーは、魅力的なデザインの新しく改良された高品質の製品を提供しています。成長を後押ししているその他の要因としては、活況を呈する住宅部門や、家庭用家具への消費支出の増加が挙げられます。快眠と適切な寝具素材に対する消費者の意識の高まりがベッドリネン需要を増加させ、ホームテキスタイル市場を牽引しています。ドイツと英国の欧州諸国は、ベッドリネンの成長と同地域での事業拡大のためのマーケットカタリストとして存在しています。

欧州のホームテキスタイル産業の概要

欧州のホームテキスタイル市場は断片化されており、多数のプレーヤーが市場に存在しています。印刷とデザインにおける技術革新が市場を新たな方向へと導き、中堅から中小企業が新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。欧州のホームテキスタイル市場に参入している企業には、AW Hainsworth、Tisseray &Cie、REIG MARTI、LAMEIRINHO、TIROTEXなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 欧州における住宅面積の増加
    • 都市化の進展によるホームテキスタイル需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 主な市場シェアはベッドリネンに限定される
    • ブランドテキスタイルの高価格が販売に影響
  • 市場機会
    • オンラインチャネルを通じたホームテキスタイル製品の販売増加
    • カスタマイズやデジタルプリントされたホームテキスタイルへの需要の高まり
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 欧州のホームテキスタイル市場における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ベッドリネン
    • バスリネン
    • キッチンリネン
    • 室内装飾カバー
    • フロアカバー
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン流通チャネル
    • その他の流通チャネル
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Tirotex
    • Lameirinho
    • Reig Marti
    • Tissery & Cie
    • AW Hainsworth
    • Lantex
    • Mitwill
    • Palmhive
    • Limaso
    • Evolon
    • Mezroze*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 69668

The Europe Home Textile Market size is estimated at USD 32.77 billion in 2025, and is expected to reach USD 34.83 billion by 2030, at a CAGR of 1.23% during the forecast period (2025-2030).

Europe Home Textile - Market - IMG1

The European market for home textiles is growing, and it continues to be the major importer of home textiles. A large share of imported goods is from developing countries. The increasing rate of urbanization and improved quality of living are responsible for the growing demand for home textiles like bedding, bed sheets, towels, blankets, and covers. European consumers often look for low-end bargains or save up for higher-end purchases. With the increase in production capacity, Germany, France, Netherlands, and Italy emerged as markets in the region with the largest share of home textile exports.

Manufacturers are launching a series of innovative textile patented technologies to make their products more specific and raise their market share. The emergence of digital textile printing has strengthened home textile manufacturers with limitless graphics and color variation in comparison to traditional printing technology, offering users various designed home textiles. Bed linen and bedspread, Bath/Toilet linen, and floor are among the categories of home textiles with the largest market size in Europe leading to manufacturers focusing on these market segments to expand their sales.

Post-COVID-19, online home textile market value in Europe observed a continuous increase, leading to an increasing number of buyers buying the product through online channels and direct manufacturer websites. United Kingdom, Norway, Denmark, and the Netherlands have emerged as the countries in Europe with the largest share of consumers using online shopping, leading to manufacturers continuously expanding their home textile products through online channels.

Europe Home Textile Market Trends

Germany Leading the European Market

Among the European countries, Germany has the largest market size of home textiles in the region, leading to an increasing number of global manufacturers selecting Germany as a destination for making their home textile investments. Bed linen and bedspread exist in the home textile category in Germany, with the largest market size of more than USD 1.3 billion, and is observing continuous growth over the years post, which comes with the market size of the floor, bath linen, and upholstery. With its expanding market size, the import value of home textiles in Germany has observed a continuous increase over the years, making a wide range of products and prices available to customers. Rising urbanization in the country is leading to an increase in demand for Home Textile from the commercial and residential segments making Germany an emerging market for home textile manufacturers.

Bed Linen Leading the Market

Bed linen includes pillow covers, bed covers, bedsheets, and duvet covers. The bed linen segment accounted for the highest market share in the European home textile market, existing at a value of more than USD 10 billion; this rise in the market is primarily due to the increasing consumer preference for quality over brands. Manufacturers are offering new and improved quality products with attractive designs. Some of the other factors aiding the growth include the booming housing sector and increasing consumer spending on home furnishing. Rising consumer awareness about a good night's sleep and appropriate bedding materials has increased demand for bed linen, thereby driving the market for home textiles. European countries of Germany and the United Kingdom exist as catalyst markets for the growth of bed linen and the expansion of their business in the region.

Europe Home Textile Industry Overview

Europe's home textile market is fragmented, with a large number of players existing in the market. Technological innovations in printing and design are leading the market in a new direction, with mid-size to smaller companies increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the existing players in Europe's Home textile market are AW Hainsworth, Tisseray & Cie, REIG MARTI, LAMEIRINHO, and TIROTEX.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Residential Space in Europe
    • 4.2.2 Rising Urbanization Driving Demand of Home Textile
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Major Market Share Is Restricted To Bed Linen
    • 4.3.2 Higher Price of Branded Textile Affecting their Sales
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Rising Sales of Home Textile Products Through Online Channels
    • 4.4.2 Rising Demand for Customized and Digitally Printed Home Textiles
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technological Innovations in Europe Home Textile Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Bed Linen
    • 5.1.2 Bath Linen
    • 5.1.3 Kitchen Linen
    • 5.1.4 Upholstery Covering
    • 5.1.5 Floor Covering
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online Distribution Channels
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Country
    • 5.3.1 United Kingdom
    • 5.3.2 Germany
    • 5.3.3 France
    • 5.3.4 Italy
    • 5.3.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Tirotex
    • 6.2.2 Lameirinho
    • 6.2.3 Reig Marti
    • 6.2.4 Tissery & Cie
    • 6.2.5 AW Hainsworth
    • 6.2.6 Lantex
    • 6.2.7 Mitwill
    • 6.2.8 Palmhive
    • 6.2.9 Limaso
    • 6.2.10 Evolon
    • 6.2.11 Mezroze*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US