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市場調査レポート
商品コード
1643060

東南アジアのCRMアナリティクス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Southeast Asia CRM Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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東南アジアのCRMアナリティクス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

東南アジアのCRMアナリティクス市場規模は、2025年に14億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは12.98%で、2030年には27億米ドルに達すると予測されます。

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東南アジア地域では、中小企業による最新のビジネスソフトウェアアプリケーションの導入が増加しています。このシフトは、ビジネスプロセスの改善と顧客体験の向上を目的としています。eコマース、ERP、顧客関係管理(CRM)アプリケーションは、この技術導入動向の中で特に目立っています。

主なハイライト

  • データの利用可能性が高まるにつれ、東南アジアではアナリティクスの導入が増加し、デジタル経済の発展を後押ししています。この動向により、シンガポール、インドネシア、タイ、マレーシア、ベトナムなどの国々では、モバイルやインターネットの普及率上昇に後押しされ、マーケティング支出が大幅に増加しています。東南アジアのアクティブ・ソーシャルメディア・ユーザーの割合も47%と大幅に伸びており、マーケティング拡大にさらに貢献しています。
  • 東南アジア諸国のマーケティング担当者は、リアルタイムマーケティング、オムニチャネルの提供とエンゲージメント、カスタマージャーニーマッピング、AIを重視しています。CRMアナリティクス・ソリューションは、マーケティングチームがさまざまなチャネルでキャンペーンを計画、実行、測定する上で重要な役割を果たします。顧客の行動や選択データを活用することで、これらのソリューションは戦略的な意思決定を可能にする貴重なインサイトを提供します。さらに、顧客インサイトの包括的なリアルタイムビューを提供し、十分な情報に基づいた行動を可能にします。
  • 特に小売やBFSI部門では、オムニチャネル化の傾向が進んでいるため、マーケティング担当者は、ブランド認知、ブランド構築、リード/売上創出、顧客維持など、さまざまな目的を達成するためにマルチチャネル戦略を採用しています。
  • eコマース部門は、今後数年間、東南アジア諸国における重要な促進要因になると予想され、世界企業がこの地域のeコマース市場に投資し、変革をもたらしています。オンラインショッピング利用者の数は毎月着実に増加しています。
  • しかし、COVID-19の発生は、この地域のさまざまな産業の成長に打撃を与えました。長時間の閉鎖、輸出禁止、いくつかの国による貿易障壁の強化により、経済活動は混乱しました。特にマレーシアは、COVID-19の影響で近年の経済成長率が3.7%まで鈍化すると予想されました。中国経済への大流行の影響は、パンデミック後もマレーシアに影響を及ぼす可能性があります。さらに、ポストパンデミックにおいて、この地域のオンラインショッピングアプリは、マレーシア、シンガポール、タイにおけるCOVID-19感染者の増加と同時に、コンバージョン率の緩やかな低下を示しました。

東南アジアCRMアナリティクス市場動向

小売業が市場成長を牽引する見込み

  • SaaS型CRMアナリティクスは、組織が顧客との関係を維持し、重要な日付やイベントに関する情報を常に入手できるよう支援する、手頃な価格のソリューションです。また、強固なデジタルインフラを確立するための初期段階としても機能します。
  • 東南アジアのデジタル化動向は市場成長にプラスの影響を与えています。同地域の新興経済諸国は、アジアをリードするデジタルマーケティング市場として台頭してくると予想されます。この成長の背景には、モバイル・ユーザーの増加、インターネット・アクセスに対する需要の高まり、インターネット接続とデータ料金の低下があります。
  • We Are Social and Hootsuite」の最近のレポートによると、インドネシアのインターネットユーザーは1億5,000万人、マレーシアは2,528万人、タイは5,700万人だった。インドネシアとタイのソーシャルメディアユーザーは、それぞれ1億5,000万人と5,100万人に達しました。
  • 営業プロセスの自動化とレポーティングを目的とする企業は、CRMソリューションを広く採用しています。SoftCloudsのCRMクラウド調査レポートによると、82%の企業がこれらの目的でCRMソリューションを利用しています。セールスフォースによると、CRMソフトウェアは従業員の生産性、顧客エンゲージメント、リテンションなどを向上させる。Cloudswaveは、CRMを営業に活用することで、顧客の購買意欲を高めることができると強調しています。
  • 独自の技術開発に伴う高コストを克服するため、この地域の中小企業や新興企業は、クラウドソフトウェア、インフラ、サービスとしてのプラットフォームを利用するようになってきています。SaaSベースのCRMアナリティクスは、中小企業に数多くのメリットをもたらします。
  • 中小企業のデジタルトランスフォーメーションには、情報通信技術へのアクセスを改善し、デジタルアプリケーションやサービスの導入と利用を拡大することが含まれます。こうした進歩は、東南アジア経済圏で必要なデジタルトランスフォーメーションを促進し、デジタルサービスやアプリケーションを効果的に活用する機会を生み出します。

シンガポールにおけるアナリティクスの採用拡大が成長機会を生むと期待される

  • シンガポールは、アナリティクスソリューションの導入が進んでいること、デジタル人口が増加していること、政府の強力な支援を受けていることから、東南アジア地域で突出した市場として際立っています。We Are SocialとHootsuiteの最新レポートによると、シンガポールのインターネットユーザーは492万人、ソーシャルメディアユーザーは460万人でした。
  • シンガポールや、インドネシア、タイ、マレーシア、ベトナムなどの国々におけるモバイルとインターネットの普及率の上昇は、マーケティング支出の大幅な増加につながっています。
  • シンガポールは、e-Singaporeのような政府のイニシアティブに支えられ、アナリティクスとAIにおいて著しい進歩を遂げています。この都市国家はイノベーションの世界のハブであり、堅牢なデータとアナリティクスの実践を通じてフィンテックのエコシステムに顕著な貢献をしています。
  • 例えば、Visaによると、前年度、シンガポールの消費者の間では、モバイル非接触決済が52%、QRコード決済が48%増加し続けています。小売セクターはシンガポール経済にとって不可欠な存在であり、労働人口の約3%を雇用し、GDPに大きく貢献しています。政府は、小売業者がデジタル技術を取り入れ、生産性を向上させることを支援するため、小売業界変革マップ(ITM)を導入しました。
  • 小売企業はCRMデータを活用して顧客の購買行動を追跡し、アップセルの機会を提供し、ロイヤルティプログラムを通じてパーソナライズされた割引やオファーを提供しています。データ分析ツールであるTableauは、シンガポールの小売チェーンであるMetroのような企業が、実店舗運営の限界を打破し、顧客の嗜好に基づいた効果的なマーケティング・キャンペーンを展開するために使用しています。
  • さらに、シンガポールのパンパシフィックホテルズグループは、アナリティクスを使用して、顧客セグメントや地域全体の動向を把握し、予約行動を予測しています。これにより、よりパーソナライズされたきめ細かいサービスを提供し、フィードバックを迅速に処理し、全体的な顧客体験を向上させることができます。
  • プロアクティブ・リレーションシップ・マネジメント・プラットフォームのSpiroは、シンガポールのテクノロジー先進国の考え方とAIを取り入れた取り組みに後押しされ、シンガポールでのプレゼンスを拡大しました。同社はAIと自然言語処理(NLP)技術に投資するための資金を確保し、CRM、テレフォニー、セールス・イネーブルメントを単一のプラットフォームに統合しました。

東南アジアのCRMアナリティクス産業概要

東南アジアのCRMアナリティクス市場は競争が激しく、地域プレーヤーと世界プレーヤーで構成されています。これらの企業は、パートナーシップや製品強化イニシアチブを活用して市場シェアを強化し、収益性を高めています。

2022年7月、オラクルが開発した次世代営業自動化プログラム「オラクル・フュージョン・セールス(Oracle Fusion Sales)」は、質の高い販売見込み客を特定し、ディーラーがより迅速に取引を実行できるよう推進しました。人工知能(AI)を活用したOracle Fusion Cloud Customer Experience(CX)コンポーネントであるFusion Salesは、販売者に提案書、見積書、推奨タスクを自動的に提供し、生産性を高め、より多くの取引を完了させ、顧客の信頼を深める。

2022年7月、SaaS企業であるKapture CRMがインドネシアでのプレゼンスを拡大することになった。エンタープライズグレードのSaaSベースのサービスオートメーション技術の進歩は、この地域で多くの関心を呼んだため、需要に応えるためにジャカルタにオフィスを開設しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場促進要因
    • 小売業界におけるCRMアナリティクスの利用増加
    • 世界消費財需要の増加
    • 消費者行動の包括的理解の必要性
  • 市場抑制要因
    • データ管理と統合
    • CRMアナリティクス市場への認識不足

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • セールス&マーケティング分析
    • コンタクトセンター分析
    • 顧客分析
    • その他のタイプ
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 通信・IT
    • 運輸・物流
    • メディア・エンターテイメント
    • その他のエンドユーザー
  • 国別
    • マレーシア
    • シンガポール
    • タイ
    • インドネシア
    • ベトナム

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AquaCRM(Thailand)Co. Ltd
    • AsiaBiz Networks Company
    • Microsoft Services Asia
    • Oracle Corporation Malaysia Sdn Bhd
    • Peppercan(Safecoms.com)
    • Sage Software Solutions Pvt. Ltd
    • Salesforce.com Inc.
    • SugarCRM Inc.
    • Zoho Corporation
    • Plexure Sdn Bhd
    • Star CRM Sdn Bhd
    • iZeno Pte Ltd
    • Hubspot Asia Pte Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 69538

The Southeast Asia CRM Analytics Market size is estimated at USD 1.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.70 billion by 2030, at a CAGR of 12.98% during the forecast period (2025-2030).

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In the Southeast Asian region, there has been an increase in the adoption of modern business software applications by midmarket and enterprise companies. This shift aims to improve business processes and enhance the customer experience. E-commerce, ERP, and Customer Relationship Management (CRM) applications have been particularly prominent in this technology adoption trend.

Key Highlights

  • The growing availability of data has led to an increase in analytics adoption in Southeast Asia, driving the development of the digital economy. This trend has resulted in a significant rise in marketing expenditure in countries such as Singapore, Indonesia, Thailand, Malaysia, and Vietnam, fueled by increased mobile and internet penetration. The percentage of active social media users in Southeast Asia has also seen substantial growth of 47%, further contributing to the marketing expansion.
  • Marketers in Southeast Asian countries are emphasizing real-time marketing, omnichannel delivery and engagement, customer journey mapping, and AI. CRM analytics solutions play a crucial role in helping marketing teams plan, execute, and measure campaigns across various channels. By leveraging customer behavior and choice data, these solutions provide valuable insights that enable strategic decision-making. Additionally, they offer organizations a comprehensive, real-time view of customer insights for informed actions.
  • Given the ongoing trend of omnichannel presence, particularly in retail and the BFSI sector, marketers employ multi-channel strategies to achieve diverse objectives such as brand awareness, brand building, lead/sales generation, and customer retention.
  • The e-commerce sector is expected to be a significant driver in Southeast Asian countries in the coming years, with global organizations investing in and transforming the region's e-commerce market. The number of online shoppers is steadily increasing each month.
  • However, the outbreak of COVID-19 harmed the growth of various industries in the region. Extended lockdowns, export bans, and heightened trade barriers imposed by several countries disrupted economic activities. Malaysia, in particular, was expected to experience a slowdown in economic growth to 3.7% in recent years due to COVID-19. The effects of the outbreak on China's economy may continue to affect Malaysia during the post-pandemic. Additionally, in the post-pandemic, online shopping apps in the region witnessed a gradual decline in conversion rates, coinciding with the rise in COVID-19 cases in Malaysia, Singapore, and Thailand.

Southeast Asia CRM Analytics Market Trends

Retail Industry is Expected to Drive the Market's Growth

  • SaaS-powered CRM analytics is an affordable solution that helps organizations maintain customer relationships and stay informed about important dates and events. It serves as the initial step toward establishing a robust digital infrastructure.
  • The digitization trend in Southeast Asia is positively impacting market growth. The region's developing economies are expected to emerge as leading digital marketing markets in Asia. This growth can be attributed to the increasing number of mobile users, rising demand for internet access, and declining internet connectivity and data prices.
  • According to a recent report by 'We Are Social and Hootsuite,' Indonesia had 150.0 million internet users, Malaysia had 25.28 million, and Thailand had 57.0 million. Social media users in Indonesia and Thailand reached 150.0 million and 51.0 million, respectively.
  • Companies for sales process automation and reporting widely adopt CRM solutions. SoftClouds' CRM Cloud Survey Report states that 82% of companies use CRM solutions for these purposes. According to Salesforce, CRM software enhances employee productivity, customer engagement, retention, and other benefits. Cloudswave highlights that utilizing CRM in sales can increase customer purchases with the company.
  • To overcome the high costs associated with proprietary technology development, SMEs and startups in the region are increasingly turning to cloud software, infrastructure, and platforms as services. SaaS-based CRM analytics offers numerous advantages for SMEs.
  • The digital transformation of SMEs involves improving their access to information and communication technologies and increasing the adoption and utilization of digital applications and services. These advancements foster the necessary digital transformation within the Southeast Asian economies, creating opportunities to utilize digital services and applications effectively.

Growing Adoption of Analytics in Singapore is Expected to Create Growth Opportunities

  • Singapore stands out as a prominent market in the Southeast Asian region due to the increasing adoption of analytics solutions, a growing digital population, and strong government support. According to We Are Social and Hootsuite's recent report, Singapore had 4.92 million internet users and 4.60 million social media users.
  • The rise in mobile and internet penetration in Singapore and other countries, such as Indonesia, Thailand, Malaysia, and Vietnam, has led to a significant increase in marketing expenditure.
  • Singapore has made significant advancements in analytics and AI, supported by government initiatives like e-Singapore. The city-state is a global hub for innovation and has made notable contributions to the fintech ecosystem through its robust data and analytics practices.
  • The adoption of mobile payments in Singapore has also seen positive results; for instance, according to Visa, in the previous year, mobile contactless payments of 52% and QR code payments of 48% continue to increase among Singapore consumers. The retail sector is an integral part of the Singaporean economy, employing approximately 3% of the workforce and contributing significantly to the country's GDP. The government has introduced the Retail Industry Transformation Map (ITM) to support retailers in embracing digital technologies and improving productivity.
  • Retailers leverage CRM data to track customer purchase behavior, offer upselling opportunities, and provide personalized discounts and offers through loyalty programs. Tableau, a data analysis tool, is used by companies like Metro, a Singaporean retail chain, to break the limitations of brick-and-mortar operations and develop effective marketing campaigns based on customer preferences.
  • Moreover, Pan Pacific Hotels Group in Singapore uses analytics to identify trends and anticipate booking behavior across customer segments and regions. This enables them to provide more personalized and attentive service, handle feedback promptly, and enhance the overall customer experience.
  • Spiro, a proactive relationship management platform, has expanded its presence in Singapore, driven by the country's technology-forward mindset and initiatives embracing AI. The company has secured funding to invest in its AI and natural language processing (NLP) technology, combining CRM, telephony, and sales enablement into a single platform.

Southeast Asia CRM Analytics Industry Overview

The Southeast Asian CRM Analytics market is competitive and consists of regional and global players. These companies leverage partnership and product enhancement initiatives to strengthen their market shares and increase profitability.

In July 2022, Oracle Fusion Sales, a next-generation sales automation program developed by Oracle, identified high-quality sales prospects and drove dealers to execute transactions more rapidly. Fusion Sales, an Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) component powered by artificial intelligence (AI), automatically provided sellers with proposals, quotations, and recommended tasks to increase productivity, complete more deals, and develop customer confidence.

In July 2022, Kapture CRM, a SaaS company, was set to extend its presence in Indonesia. The enterprise-grade, SaaS-based service automation technological advances generated much interest in the region, so it opened an office in Jakarta to meet the demand.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Rising use of CRM analytics in Retail industry
    • 4.5.2 Rise in Demand for Global Consumer Goods
    • 4.5.3 Need for Comprehensive Understanding of Consumer Behavior
  • 4.6 Market Restraint
    • 4.6.1 Data Management and Integration
    • 4.6.2 Lack of Awareness on CRM Analytics Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Sales and Marketing Analytics
    • 5.1.2 Contact Center Analytics
    • 5.1.3 Customer Analytics
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 On-premise
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Health Care
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Telecom and IT
    • 5.3.5 Transportation and Logistics
    • 5.3.6 Media and Entertainment
    • 5.3.7 Other End-Users
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Malaysia
    • 5.4.2 Singapore
    • 5.4.3 Thailand
    • 5.4.4 Indonesia
    • 5.4.5 Vietnam

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AquaCRM (Thailand) Co. Ltd
    • 6.1.2 AsiaBiz Networks Company
    • 6.1.3 Microsoft Services Asia
    • 6.1.4 Oracle Corporation Malaysia Sdn Bhd
    • 6.1.5 Peppercan (Safecoms.com)
    • 6.1.6 Sage Software Solutions Pvt. Ltd
    • 6.1.7 Salesforce.com Inc.
    • 6.1.8 SugarCRM Inc.
    • 6.1.9 Zoho Corporation
    • 6.1.10 Plexure Sdn Bhd
    • 6.1.11 Star CRM Sdn Bhd
    • 6.1.12 iZeno Pte Ltd
    • 6.1.13 Hubspot Asia Pte Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET