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市場調査レポート
商品コード
1642966
ベトナムのホスピタリティ産業-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Hospitality Industry In Vietnam - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ベトナムのホスピタリティ産業-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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ベトナムのホスピタリティ産業市場規模は2025年に58億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは13.94%で、2030年には112億9,000万米ドルに達すると予測されます。
ベトナムの観光セクターでは多くの解決策が積極的に実施され、パンデミックからの経済回復に大きく貢献する好結果を生んでいます。ベトナム国家観光局(VNAT)は、ベトナムが安全で魅力的なデスティネーションであり、COVID-19パンデミック後に観光客を迎え入れる準備が十分に整っていることを確認するため、デジタルプラットフォーム上でベトナム観光を対象市場に宣伝し、重要な国際旅行フェアに参加しました。
ベトナムはビーチ、川、仏教寺院、活気ある東南アジアの都市で有名です。ベトナムは長い海岸線、ライステラス、活気ある近代的な都市の中にあるフランス植民地時代のアンティーク建築で知られています。世界で最も急成長している観光地のひとつです。ホスピタリティと観光業は、ベトナムが農業への依存からサービス経済へと舵を切った近年、経済成長の重要な要素となっています。昨年、ベトナムの観光産業は目覚ましい成果を収めました。ベトナムは1,260万人という驚異的な外国人観光客を迎え入れ、これは前年の数字の約3.5倍に相当します。さらに、国内観光も計画を6%上回り、繁栄しました。
昨年、第31回SEA Gamesを開催した際、ホスピタリティ部門は、スポーツ代表団や外国人観光客にとって、安全で、歓迎され、魅力的な目的地であることを効果的にアピールする機会をつかみました。さらに、ホスピタリティ部門への投資の可能性も強調されました。産業の専門家は、ホテルやリゾートの価格が好意的であること、ベトナムが観光不況から回復し、さらに発展する可能性があることが、関心の高まりを後押ししていると考えています。さらに、ベトナムの外資系経営ホテルは、地元ホテルと比較してより良い財務実績を示しています。
観光客の増加、新規ホテルやホテルチェーンの増加がホスピタリティ市場を牽引しています。力強い経済成長、政府の支援施策、市場参入企業間の競争激化、産業各社による魅力的なマーケティング・販促手法の採用などが、予測期間中のベトナムのホスピタリティ市場の成長を促す主要要因となっています。市場参入企業は、これらの国々からの旅行者の流入を増やし、世界中の旅行者に費用対効果の高い質の高いサービスを提供することを目的とした投資を行っており、ベトナムのホスピタリティ・観光市場の成長を促進すると予想されます。
ベトナムの観光産業は、世界で最も急成長している観光地のひとつであり続けています。一年中素晴らしい気候、活気あるグルメシーン、豊かな文化、数え切れないほどの素晴らしいビーチ、多くの活気ある都市、素晴らしい海岸線など、ベトナムを訪れることを選択する観光客の数が年々増加しているのは驚くことではありません。今年、ベトナムは外国人観光客の大幅な増加を経験し、合計1,260万人に達しました。この数字は、前年比3.4倍の伸びを示しています。しかし、この数字がパンデミック以前のレベルの約70%しか占めていないことに注意することが重要です。統計庁の報告によると、観光客数のトップは依然として韓国で、中国本土、台湾、米国、日本がこれに続きました。タイ、マレーシア、カンボジア、インド、オーストラリアもベトナムの観光産業に大きく貢献し、訪問者数は39万人から48万9,000人でした。
ホテル建設プロジェクトのパイプラインは、ベトナムのホスピタリティ産業を間接的に牽引している国の需要の高まりを満たすことが期待されています。TOPHOTELPROJECTSの建設データベースによると、ベトナムでは253プロジェクト、88,827室が予定されています。多くの国際的なホテルブランドが、様々な場所で国内のホテルを買収することにより、ベトナムでのプレゼンスを拡大しています。世界のホテルマネージメントグループであるMarriott Internationalは、ニャチャン、ホイアン、ダナンの3つのホテルと、2028年までに開業予定の1,200室以上の客室を提供する4つの新築ホテルを含む、さらに7つのホテルとリゾートを監督する契約をVinpearlと最近締結しました。Marriott Internationalは現在、ベトナムで16のホテルとリゾートを展開しており、今後数年のうちに、The Ritz-Carlton、Westin Hotels & Resorts、Element by Westin、Courtyard by Marriottなどの有名ブランドをベトナムに導入する予定です。ホスピタリティ産業のもう1つの注目すべき参入企業は、Warburg PincusとVinaCapital. Presentlyの提携によって設立されたLodgis Hospitalityです。現在、この企業はベトナムとカンボジアで合計11のホテルとリゾートを所有・管理しています。2025年までに1万室を運営することを目指しており、同社はさらなる成長と拡大の態勢を整えています。
さらに、ベトナムの主要都市、特にホーチミン市とハノイでは、新しいホテルが次々と誕生する予定です。130のホテルプロジェクトのうち75は4つ星で、残り55は5つ星のサービスを保証しています。ホテル開発が最も盛んなのはホーチミン市で、15棟、7,323室、ハノイでは13棟、4,242室が新たに建設されます。ダナンは11棟、計2,933室を見込んでいます。
ベトナムのホスピタリティ産業は断片的で、国際的なブランドホテルと国内チェーンホテルが混在しています。産業はまだ開発段階にあり、ホテル/チェーンの大半は独立系か国産ブランドのチェーンです。ベトナム国内外からの観光客の増加に伴い、ブランドの浸透率も高まっています。同市場の主要参入企業としては、Vinpearl、Muong Thanh Hospitality、Accor Hotels、InterContinental Hotels Group、MarrIoTt Internationalなどが挙げられます。
The Hospitality Industry In Vietnam Market size is estimated at USD 5.88 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.29 billion by 2030, at a CAGR of 13.94% during the forecast period (2025-2030).
Many solutions have been actively implemented in Vietnam's tourism sector, resulting in positive results that contribute significantly to economic recovery from the pandemic. Vietnam National Administration of Tourism (VNAT) has promoted Vietnam tourism on digital platforms to target markets and joined important international travel fairs to affirm that Vietnam is a safe, attractive destination and fully ready to welcome tourists back after the COVID-19 pandemic.
Vietnam is famous for its beaches, rivers, Buddhist temples, and lively Southeast Asian cities. Vietnam is recognized for its long coastline, rice terraces, and antique French-colonial architecture within lively, modern cities. It is one of the world's fastest-growing tourism destinations. Hospitality and tourism have been critical components of economic growth in recent years as Vietnam has turned away from its reliance on agriculture and towards a service economy. Last year, the tourism industry in Vietnam concluded with a remarkable achievement. The country welcomed a staggering 12.6 million international visitors, nearly 3.5 times higher than the previous year's figure. Additionally, domestic tourism thrived, surpassing the plan by 6%.
Last year, while hosting the 31st SEA Games, the hospitality sector seized the chance to effectively showcase itself as a secure, welcoming, and appealing destination for sports delegations and international tourists. Additionally, it also highlighted the potential for investments in the hospitality sector. Industry experts believe that the interest surge is driven by favorable hotel and resort prices and the potential for Vietnam to recover from its tourism downturn and develop further. Additionally, foreign-managed hotels in Vietnam have shown better financial performance when compared to local hotels.
An increase in the number of tourists and a rise in the number of new hotels and hotel chains are driving the hospitality market. Strong economic growth, supporting government policies, increased competition among market participants, and industry players' adoption of appealing marketing and promotional methods are the key factors driving the growth of the Vietnam hospitality market during the projection period. Market participants' investments aimed at increasing the influx of travelers from these nations and providing cost-effective, high-quality services to global tourists are anticipated to enhance the growth of the hospitality and tourism market in Vietnam.
Vietnam's tourism industry continues to be among the fastest-growing tourist destinations in the world. It is no surprise that the number of tourists choosing to visit Vietnam is increasing yearly, with an incredible year-round climate, a lively culinary scene, a rich culture, countless stunning beaches, many lively cities, and stunning coastlines. This year, Vietnam experienced a significant increase in international visitors, reaching a total of 12.6 million. This figure represents a growth of 3.4 times compared to the previous year. However, it is important to note that this number only accounts for approximately 70% of the pre-pandemic levels. According to a report from the General Statistics Office, South Korea remained the top contributor of tourists, followed by mainland China, Taiwan, the U.S., and Japan. Thailand, Malaysia, Cambodia, India, and Australia also made significant contributions to Vietnam's tourism industry, with visitor numbers ranging from 390,000 to 489,000.
The pipeline of hotel construction projects is expected to meet the country's rising demand, which is indirectly driving the hospitality industry in Vietnam. According to the TOPHOTELPROJECTS construction database, Vietnam will receive 253 projects with 88,827 rooms. A multitude of international hotel brands have expanded their presence in Vietnam by acquiring domestic hotels in various locations. Marriott International, a global hotel management group, has recently entered into agreements with Vinpearl to oversee an additional seven hotels and resorts, including three in Nha Trang, Hoi An, and Danang, as well as four new builds that will offer over 1,200 rooms and are expected to open by 2028. With a current portfolio of 16 hotels and resorts in Vietnam, Marriott International plans to introduce several renowned brands to the country in the coming years, including The Ritz-Carlton, Westin Hotels & Resorts, Element by Westin, and Courtyard by Marriott. Another notable player in the hospitality industry is Lodgis Hospitality, which was established through a partnership between Warburg Pincus and VinaCapital. Presently, this enterprise owns and manages a total of 11 hotels and resorts in Vietnam and Cambodia. With aspirations to operate 10,000 rooms by 2025, the company is poised for further growth and expansion.
Furthermore, the country's major cities, particularly Ho Chi Minh City and Hanoi, are on course to see an influx of new hotels. 75 of the 130 hotel projects featured are four-star, with the remaining 55 guaranteeing five-star service. The most prominent locations for hotel development are Ho Chi Minh City, with 15 new properties totaling 7,323 rooms, and Hanoi, with 13 new buildings totaling 4,242 rooms. Da Nang anticipates 11 properties with a total of 2,933 rooms.
The hospitality industry in Vietnam is fragmented and a combination of both international and domestic brands and chain hotels. The industry is still in a developing stage, and a majority of the hotels/chains are either independent or homegrown brand chains. The brand penetration rate is also growing, with the increasing number of domestic and international tourist activities in Vietnam. Some of the major players in the market are Vinpearl, Muong Thanh Hospitality, Accor Hotels, InterContinental Hotels Group, and Marriott International, among others.