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市場調査レポート
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スマートディスプレイ-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Display - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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スマートディスプレイ-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマートディスプレイ市場規模は2025年に48億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは28.4%で、2030年には167億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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スマートホームやコネクテッドホーム製品に対する需要の急速な高まりは、同市場のメーカーが自社の製品に新機能や高い信頼性、高い製品利用率を追加することを後押ししています。この要因は、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

主要ハイライト

  • スマートホームデバイスの需要増加が市場成長の原動力マレーシア投資開発庁(MIDA)によると、スマートホーム市場は世界全体で8年後に約4,000億米ドルに達すると予測されています。この時点で、スマートホーム機器の売上は、全家庭用機器の総売上の40%を占めることになります。
  • さらにIBEFによると、インドは「万人のための住宅」や「スマートシティ・ミッション」といった野心を支援しています。政府はAMRUTとスマートシティミッションに1,375億インドルピー(18億9,000万米ドル)を割り当てました。
  • 2022年4月、WalmartはGoogleとの提携を発表しました。この提携により、顧客は電話やスピーカー、スマートディスプレイを通じてAlexaの音声コントロールを利用し、カートに商品を追加できるようになります。このようなスマートストアの開発は、スマートディスプレイ市場機会をさらに広げると考えられます。したがって、このようなディスプレイの用途と適応性の拡大は、今後5年間の市場需要を強化すると考えられます。
  • さらに、スマートシティのコンセプトは、エネルギー、廃棄物、インフラセグメントでのモノのインターネットによって大きな展望を示しています。アジア開発銀行によると、東南アジア諸国連合(ASEAN)を構成する国々の人口の約50%が都市部に住んでおり、2025年までにさらに7,000万人が都市居住者になると予想されています。したがって、ASEANのサステイナブル都市化戦略では、こうした都市化の課題に取り組むための解決策として、スマートシティプロジェクトやスマートデバイスなどの技術的進歩を挙げています。このような開発は、調査対象市場の成長をさらに促進する可能性があります。
  • しかし、場合によっては先進的スマートディスプレイのコストが高いことや、サイバーセキュリティの脅威が、予測期間中の市場成長を妨げる要因になると予想されます。
  • そのほか、COVID-19の大流行は音声対応スマートディスプレイの需要に影響を与え、電子機器やその他の非必需品に対する顧客の支出減少により売上が減少しました。さらに、製造業では工場の一時的な操業停止や生産量の低下により深刻な損失が発生し、自動車、エレクトロニクス、半導体セクターの成長が一時的に阻害されました。景気が回復し、市場が正常に機能し始めると、こうしたディスプレイの需要はさらに高まると予想されます。マーケットや公共の場でのタッチポイントを減らす傾向はまだ続いており、市場拡大の大きな成長機会になると予想されます。

スマートディスプレイ市場の動向

コネクテッドデバイスが市場成長を牽引

  • モノのインターネットの採用が増加していることは、スマートハウスデバイスの採用を促進する重要な要因の1つであり、(従来のものからスマートなものへの)住宅の移行に寄与しています。したがって、スマートホームデバイスの採用は、スマートホームディスプレイの需要を促進すると予想されます。
  • 参入企業はますます製品を地理的に拡大しており、市場の成長に対応しています。例えば、2022年6月、Samsung ElectronicsはSmartThings Home Lifeの世界の発売を発表し、消費者により総合的なスマートホーム体験を世界中で記載しています。このサービスはSmartThingsアプリに新たに追加されたもので、Samsungの民生用電子機器製品を集中的かつ統合的にコントロールできます。
  • さらに、コンシューマー技術協会によると、スマートホームデバイスのハードウェア売上は2022年に3%成長し、238億米ドルを占めました。エネルギーコストが上昇を続ける中、省エネ民生用電子機器は照明、サーモスタット、スマートコンセントのコスト削減ソリューションを消費者に提供しています。スマートホームデバイスに対する需要の増加は、スマートディスプレイ市場の成長に寄与する主要要因の1つです。
  • さらに、スマートスピーカーの成功など複数の要因が、スマートホームガジェットの採用拡大に寄与しています。様々な音声アシスタントの利用可能性の増加、複数のスマートホームデバイスへのAIの実装、IoT対応スマートデバイスの需要の急増は、スマートディスプレイ市場の成長を促進すると予想される要因です。
  • さらに、Lenovoは2022年6月、Alexa機能を内蔵したSmart Clock Essentialをインドで発売し、革新的なホームソリューションの幅を広げました。Lenovoのスマートクロックは、革新的なデジタル機能とAlexaによるハンズフリー音声コントロールを備えています。

アジア太平洋が大きな市場シェアを占める

  • アジア経済における様々な民生用電子機器製品に対する需要の高まりは、エレクトロニクスと半導体製造の成長を後押しし、スマートディスプレイの採用を刺激しています。さらにIBEFによると、コンシューマーエレクトロニクス産業は2025年までに1兆4,800億インドルピー(211億8,000万米ドル)に達すると予想されています。
  • これらの地域の企業は、製品革新と投資に注力し、スマートディスプレイ市場で競争優位性を獲得するために製品を投入しています。さらに、ウォザートスマートデバイスは最近、音声制御で安全かつエネルギー効率の高いスマートホームを提供し、電話、タブレット、スピーカー、テレビなどを使って音声やタッチ操作で接続された民生用電子機器や照明の制御を可能にするスマートセキュリティを発表しました。
  • 技術進歩に対するニーズの高まりなどの要因がスマートディスプレイの採用を拡大し、アジア太平洋のスマートディスプレイ市場の成長を促進しています。さらに2022年9月、中国のハイテク大手Alibabaは、中国市場における国際的なクラウドコンピューティングの顧客とパートナーシップをサポートするために10億米ドルを投資すると発表しました。投資に加え、同社はより広範な戦略的ロードマップの一環として、新製品とサービスも発表しました。これには、企業の国際展開をサポートする世界のインテリジェントネットワーキングを提供するCloud Enterprise Network 2.0が含まれます。
  • さらに、Baidu Inc.はそのユーザー基盤を評価し、AIを活用した先進的インタラクション機能と強化されたキッズモードを備え、中国の家庭の進化するニーズに合わせてカスタマイズ型Xiaodu Smart Display X8を発表しました。
  • 2022年10月、Googleは待望のPixel 7とPixel 7 Proを発表しました。新デバイスは、第2世代のTensor SoC、改良されたカメラ、スマートディスプレイを搭載しています。さらに、クールな機械学習機能を多数搭載しています。Pixel 7シリーズとともに、Googleは初のWear OSスマートウォッチ「Pixel Watch」を設立しました。このようなスマートデバイスの開発は、調査された市場成長の原動力となると考えられます。
  • 新製品の発売、拡大、投資により、この地域は大幅な市場成長に対応しています。

スマートディスプレイ産業概要

スマートディスプレイ市場は、一部の大手企業がかなりの市場シェアを握っているため、比較的集中しています。スマートディスプレイの先進的機能に対する需要は、市場成長の機会を提供すると期待されています。この要因も新規企業の市場参入を後押ししています。各社は新製品を発売したり、他社との協業を進めたりして存在感を高めています。主要参入企業は、Amazon.com, Inc、Google, LLCなどです。いくつかの開発があります。

2022年5月、Alphabet Inc.の一部門であるGoogleは、独自の機能を追加することでスマートディスプレイを継続的に改良しています。Googleは「ルック・アンド・トーク」機能をNest Hub Maxのスマートディスプレイに統合しました。ユーザーはこの機能を操作することで、「ヘイ、グーグル」というキーワードを使わずに、搭載されたカメラを見て注文用のマイクを起動させることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートホームデバイスの需要増加
  • 市場抑制要因
    • 高コストと語彙の制限

第6章 市場セグメンテーション

  • 音声アシスタント別(スマートディスプレイ出荷台数)(Google、Alexa、その他)
  • 地域別(スマートディスプレイ出荷台数)
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon.com Inc.
    • Google LLC
    • Facebook Inc.
    • JBL(Harman International)
    • Lenovo Group Limited
    • Baidu Inc.
    • LG Electronics Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67995

The Smart Display Market size is estimated at USD 4.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 16.76 billion by 2030, at a CAGR of 28.4% during the forecast period (2025-2030).

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The rapidly growing demand for smart and connected home products is encouraging the manufacturers in the market to add new functionality, greater reliability, and higher product utilization to their offerings. This factor is expected to drive the market's growth during the forecast period.

Key Highlights

  • The increasing demand for smart home devices drives market growth. According to the Malaysian Investment Development Authority (MIDA), globally, the smart home market is anticipated to reach about USD 400 billion in 8 years. At this point, the sales of smart home devices will account for 40% of the total sales of all household devices.
  • Further, according to IBEF, India support ambitions such as 'Housing for All' and 'Smart Cities Mission. The government allocated INR 13,750 crores (USD 1.89 billion) to AMRUT and Smart Cities Mission.
  • In April 2022, Walmart announced its collaboration with Google. This partnership will allow customers to add things to their cart utilizing the Alexa voice control through a phone, speaker, or smart display. Such developments in smart stores will extend further opportunities in the smart display market. Therefore, the growing applications and adaptability of such displays will bolster the market demand over the next five years.
  • Furthermore, the concept of smart cities has marked a significant prospect with the Internet of Things in the energy, waste, and infrastructure sectors. According to Asian Development Bank, around 50% of the population in the nations making up the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) live in urban areas, and 70 million more are anticipated to become urban dwellers by 2025. Hence, the ASEAN Sustainable Urbanization Strategy identifies technological advances such as smart city projects and Smart devices as a solution to tackle these urbanization challenges. Such developments may further drive the studied market growth.
  • However, the high cost of advanced smart displays in some cases and the cybersecurity threat are the factors expected to hinder the market's growth during the forecast period.
  • Besides, the Covid-19 pandemic impacted the demand for voice-enabled smart displays and reduced sales, owing to reduced customer spending on electronics and other non-essential goods. In addition, the manufacturing sector noticed severe losses due to temporary plant shutdowns and low production volumes, temporarily hampering the growth of the automotive, electronics & semiconductor sectors. As economies recover and markets start to function normally, the demand for such displays is expected to boost further. The trend towards reducing the touchpoints in the marketplace and public areas is still ongoing, which is anticipated to provide significant growth opportunities for market expansion.

Smart Display Market Trends

Connected Device to Drive the Market Growth

  • The increasing adoption of the Internet of Things is one of the significant factors driving the adoption of smart house devices and contributing to the transition of houses (from traditional to smart ones). Thus, adopting smart home devices is expected to fuel the demand for smart home displays.
  • Players are increasingly expanding their products geographically, which caters to market growth. For instance, in June 2022, Samsung Electronics announced the global launch of SmartThings Home Life, offering consumers a more holistic smart home experience worldwide. The service is a new addition to the SmartThings app, providing centralized and integrated control over Samsung appliances.
  • Further, according to the Consumer Technology Association, Hardware revenue for smart home devices rose by 3% growth in 2022, accounted USD 23.8 billion. As energy costs continue to increase, energy-efficient appliances offer consumers cost-saving solutions for lighting, thermostats, and smart outlets. The increased demand for smart home devices is one of the major factors contributing to the growth of the smart display market.
  • Moreover, multiple factors, such as the success of smart speakers, contributed to the increased adoption of smart home gadgets. The increasing availability of various voice assistants, the implementation of AI in multiple smart home devices, and the rapidly growing demand for IoT-enabled smart devices are the factors that are expected to propel the growth of the smart display market.
  • Furthermore, in June 2022, Lenovo expanded its innovative home solution range with the launch of its Smart Clock Essential in India, which comes with built-in Alexa functionality. The Lenovo smart clock has innovative digital features and hands-free voice control with Alexa.

Asia Pacific to Hold Significant Market Share

  • The rising demand for different consumer electronics in the Asian economy is boosting the growth of electronics and semiconductor manufacturing, stimulating the adoption of smart displays. Further, According to IBEF, the Consumer Electronics industry is expected to reach INR 1.48 lakh crore (USD 21.18 billion) by 2025.
  • The companies in these regions focus on product innovation and investment and are launching their products to achieve a competitive advantage in the smart display market. Further, Wozart Smart devices recently launched smart security that offers a voice-controlled, secure, and energy-efficient smart home and enables control of connected appliances and lights through voice and touch using phones, tablets, speakers, televisions, and more.
  • Factors such as the rising need for technological advancement broaden the adoption of smart displays, which fuels the smart display market growth in Asia Pacific. Further, in September 2022, Chinese tech giant Alibaba announced to spend a USD 1 billion investment to support its international cloud computing customers and partnerships in the chines market. In addition to the investment, the company also announced new products and services as part of its more extensive strategic roadmap. These include Cloud Enterprise Network 2.0, which provides global intelligent networking to support enterprises' international expansion.
  • Moreover, in recognition of its user base, Baidu, Inc. unveiled the Xiaodu Smart Display X8, customized for the evolving needs of China's households with advanced AI-powered interaction capabilities and an enhanced Children's Mode.
  • In October 2022, Google launched the highly-anticipated Pixel 7 and Pixel 7 Pro. The new devices pack the second-gen Tensor SoC, improved cameras, and smart displays. In addition, the company comes with a host of cool machine-learning features. Along with the Pixel 7 series, Google established its first Wear OS smartwatch, the Pixel Watch. Such development in smart devices will drive the studied market growth.
  • With the launch of the new product, expansion, and investment, the region caters to significant market growth.

Smart Display Industry Overview

The smart display market is relatively concentrated, as some major players hold a substantial market share. The demand for advanced features in smart displays is expected to offer opportunities for market growth. This factor is also encouraging new companies to enter the market. The companies are launching new products and collaborating with other companies to expand their presence. Key players are Amazon.com, Inc, Google, LLC, etc. A few developments are:

In May 2022, the Division of Alphabet Inc., Google continually improves its smart displays by adding unique capabilities. Google integrated a "Look and Talk" feature into the Nest Hub Max smart display. Users can operate this feature to activate the microphone for orders without utilizing the "Hey Google" keyword by looking at the onboard camera.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand of Smart Home Devices
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost and Limited Set of Vocabulary

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Voice Assistant (Smart Display Shipments) (Google, Alexa, others)
  • 6.2 By Geography (Smart Display Shipments)
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon.com Inc.
    • 7.1.2 Google LLC
    • 7.1.3 Facebook Inc.
    • 7.1.4 JBL ( Harman International)
    • 7.1.5 Lenovo Group Limited
    • 7.1.6 Baidu Inc.
    • 7.1.7 LG Electronics Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET