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市場調査レポート
商品コード
1660705
スマートラベル市場レポート:技術、コンポーネント、最終用途、地域別、2025-2033年Smart Labels Market Report by Technology (Radio-Frequency Identification, Electronic Article Surveillance, Electronic Shelf Label, Sensing Labels, Near Field Communication ), Component, End-User, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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スマートラベル市場レポート:技術、コンポーネント、最終用途、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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スマートラベル市場の世界市場規模は2024年に122億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに311億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて10.86%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。同市場は、セキュリティおよび追跡ソリューションにおける製品需要の増加、追跡および認証の強化に対する消費者需要の高まり、製品追跡に対する厳しい規制要件の導入、NFCおよびRFID技術の急速な進歩、持続可能な開拓への嗜好の変化などが主な要因となっています。
栄養成分やその他の製品関連情報へのアクセスニーズの高まりが市場成長を促進
インターネットで簡単に情報を入手できるようになり、慢性疾患の有病率が急上昇していることから、栄養事実を理解するために意識的に製品ラベルに注目する人が増えています。その結果、アレルゲン、第三者認証、使用上の注意、社会的コンプライアンス・プログラム、安全な取り扱いに関する情報を含むスマートラベルのニーズが高まっています。スマートラベルはまた、製品のトレーサビリティをスマートに提供し、その真正性の維持にも役立ちます。
本レポートでは、市場構造、主要企業による市場シェア、主要企業の市況分析、主要成功戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析を行っています。また、主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。市場構造は細分化されており、多数のプレーヤーが業界で活動しています。スマートラベル業界で利益を上げ続けるためには、高い設備投資、製品の差別化、規模の経済が必要であるため、新規参入の量は少ないです。さらに、スマートラベル市場は、複数のメーカーが製品の特許を取得しているため、製品の差別化とスイッチングコストが高いという特徴があります。
スマートラベルとは何か?
スマートラベルはスマートタグとも呼ばれ、デジタル技術やスマートデバイスに関連した革新的な透明ラベルとして機能し、消費者が製品の詳細情報にアクセスできるようにします。紙、布、プラスチックなどから製造され、電子ラベル、印刷ラベル、チップラベルなどがあります。無線周波数識別(RFID)、電子物品監視(EAS)、電子棚札(ESL)、センシングラベル、近距離無線通信(NFC)など、さまざまな技術で構成されています。これらのラベルは、自動読み取り、迅速な識別、再プログラム可能性、高い耐性、エラーの減少など、さまざまな利点を提供します。また、生産性、正確性、可読性、在庫管理など、高いレベルをメーカーに提供します。製品の追跡や在庫管理のための情報の記録にも役立ちます。その結果、スマートラベルは、世界中の小売、物流・輸送、ヘルスケア、自動車、製造、飲食品(F&B)セクターで応用されています。
現在、万引きや盗難の減少に役立つことから、セキュリティや追跡ソリューションにおけるスマートラベルの需要が増加しており、市場の成長を支える重要な要因の一つとなっています。また、スマートラベルに対する製造業者の認識が高まっていることも、市場の先行きに明るい兆しをもたらしています。このほか、スマートラベルは、消費者がウェブサイトを訪問したり、スマートフォンを使用して製品コードをスキャンしたりするなど、自分の好きな方法で情報にアクセスすることを可能にするため、スマートラベルに対する需要が高まっており、市場の成長を後押ししています。また、QRコードを読み取り、スマートラベルが提供する情報にアクセスするためのスマートフォンに内蔵されたユーティリティにより、スマートラベルの利用が増加しており、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。これとは別に、スマートラベルはあらゆる製品に関する信頼性の高い正確な情報を提供するため、スマートラベルに対する需要の増加が市場の成長を強化しています。さらに、スマートラベルは包装をより魅力的なものにし、包装された商品の内容や出荷の詳細について情報を提供するため、スマートラベルの採用が増加しており、市場にプラスの影響を与えています。これに伴い、グリーン環境に対する要求の高まりからスマートラベルの需要が高まっていることも、市場の成長に寄与しています。その他の成長促進要因としては、小売店数の増加、ブランド参入の増加、盗難防止装置需要の高まりなどが挙げられます。
The global smart labels market size reached USD 12.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 31.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.86% during 2025-2033. The market is majorly driven by the increasing product demand in security and tracking solutions, rising consumer demand for enhanced tracking and authentication, implementation of stringent regulatory requirements for product tracking, rapid advancements in NFC and RFID technologies, and a shifting preference towards sustainable development.
Rising Need to Access Nutritional Facts and Other Product Related Information Facilitating Market Growth
With the easy availability of information over the internet and the surging prevalence of chronic diseases, there is an increase in the number of people who are consciously paying attention to product labeling for understanding the nutrition facts. As a result, there is a rise in the need for smart labels that comprise information about allergens, third-party certifications, usage instructions, social compliance programs, and safe handling. Smart labels also offer smart traceability of a product and help maintain its authenticity.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is fragmented with a large number of players operating in the industry. The volume of new entrants is low in the smart labels industry due to high capital investment, product differentiation and economies of scale required to remain profitable in the smart labels industry. In addition, the smart labels market is characterized by high product differentiation and switching costs as several manufacturers have patented their product.
What are Smart Labels?
Smart labels, also known as smart tags, act as innovative transparent labels associated with digital technology and smart devices that enable consumers to access detailed information about their products. They are manufactured from paper, fabrics, or plastics and are available as electronic labels, printed labels, or chip labels. They comprise various technologies, such as radio-frequency identification (RFID), electronic article surveillance (EAS), electronic shelf labels (ESLs), sensing labels, and near field communication (NFC). They offer various advantages, including automated reading, quick identification, re-programmability, high tolerance, and reduced errors. They also provide high levels of productivity, accuracy, readability, and inventory management to manufacturers. They assist in tracking products and recording information for inventory management. As a result, smart labels find applications in the retail, logistics and transportation, healthcare, automotive, manufacturing, and food and beverage (F&B) sectors across the globe.
At present, the increasing demand for smart labels in security and tracking solutions, as they help in reducing shoplifting and theft, represents one of the key factors supporting the growth of the market. Additionally, the growing awareness among manufacturers about smart labels, is offering a positive market outlook. Besides this, the escalating demand for smart labels, as they enable consumers to access information by their own preferred method, such as visiting a website and scanning product codes using a smartphone, is propelling the growth of the market. In addition, the rising utilization of smart labels due to a built-in utility in smartphones to read QR codes and access the information provided by smart labels is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Apart from this, the increasing demand for smart labels, as they provide highly reliable and accurate information about any product, is strengthening the growth of the market. Moreover, the growing employment of smart labels, as they make packaging more appealing and informative in terms of content and shipping details on packaged goods, is positively influencing the market. In line with this, the rising demand for smart labels on account of the increasing demand for a green environment is contributing to the growth of the market. Some of the other growth-inducing factors include the growing number of retail outlets, increasing brand participation, and rising demand for demand for anti-theft devices.