デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1642206

コンテンツアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Content Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
コンテンツアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

コンテンツアナリティクスの市場規模は2025年に69億4,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは11.01%で、2030年には117億米ドルに達すると予測されます。

Content Analytics-Market-IMG1

デジタル化の継続的な普及に伴い、人々が生成するデータ量は時間とともに増加する一方です。人々がデジタル技術との対話に費やす時間が長くなるにつれて、自分の興味、行動、嗜好を示すコンテンツがより多く作成されるようになります。

主なハイライト

  • さらに、データ量、ソース、形式の驚異的な増加に伴い、企業は企業内外で情報を利用するようになります。デジタルコンテンツとコンテンツアナリティクスが、企業にとって市場情報の一次情報源となる時代さえ到来するかもしれないです。
  • ソーシャルメディア・アナリティクスは、広告や顧客への働きかけにおけるソーシャルメディア・チャンネルの関与が高まっていることから、予測期間中、コンテンツアナリティクス市場の成長において極めて重要な役割を果たすと予想されます。さらに、モノのインターネット(IoT)とビッグデータ技術の破壊的な進化を考慮すると、コンテンツアナリティクスは引き続き重要な成長を遂げ、アナリティクス市場全体の成長を牽引する主要要因の1つであり続けると思われます。
  • あらゆるビジネスの中でも、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、ヘルスケアが世界のコンテンツアナリティクス市場で重要なシェアを占めると考えられています。BFSI業界は、顧客情報、金融商品のログ、取引情報など、意思決定の改善に利用できる非構造化データを大量に生成しています。
  • ムローバー、2023年8月- 先進的な人工知能(AI)ソリューションの大手プロバイダーの1つであるSynthetaic社は、AIデータとクラウドソリューションの革新に焦点を当てたマイクロソフト社とのパートナーシップ契約を発表しました。この協定の一環として、マイクロソフトはシンテテックに約100万時間(約114年分)のクラウド・コンピューティング・リソースへのアクセスを提供します。この戦略的パートナーシップは、コンピューター・ビジョンとデータ分析における可能性の新時代を切り開くものであり、防衛や諜報、商業、非政府機関のアプリケーションにまたがる幅広い利益をもたらすと思われます。
  • しかし、コンテンツアナリティクスを利用する企業のほとんどは、デジタルデータや多言語を扱い、処理できる専門知識や熟練した技術者が不足しているため、その可能性を完全に活用するのに苦労しています。しかし、高価な分析ソフトウェアと利害関係者の認識不足が、予測期間中のコンテンツアナリティクス市場の成長に対する課題として作用する可能性があります。
  • COVID-19は、世界のロックダウンにより、一般大衆のソーシャルメディアへの依存度を高めました。これは、この期間に成長したコンテンツアナリティクス市場にとって好都合でした。

コンテンツアナリティクス市場の動向

ビデオアナリティクスが大幅な成長率に

  • ビデオアナリティクスが提供するインテリジェンスの増加に伴い、企業は施設の安全を確保するための多様な選択肢を持つようになり、セキュリティは企業運営全体で極めて重要な要素となっています。ビデオ分析プログラムはIP、アナログ、メガピクセルカメラにも対応し、さまざまなハードウェアコンポーネントと統合できます。統合することで、余分なハードウェアの需要が減り、費用対効果の高い導入が可能になります。
  • 顧客が何を求めているかをより深く理解することが、ビデオ解析によって可能になります。より良い商品計画、リソースの最適化、マーケティングや広告機能の提供の改善などが、その成果です。Facebook、YouTube、TikTok、さらにはTwitchのような専門的なプラットフォームのようなソーシャルメディア・サイトの人気により、企業は顧客への働きかけのためにVCAアプリケーションを簡単に使用できるようになりました。これを実現するために、営利企業も政府機関も、セキュリティ、ロジスティクス、群衆管理、交通、公衆衛生などの目的でビデオ・コンテンツ解析を頻繁に使用しています。
  • この分野の主要ベンダーは、インテリジェント・モーション、オブジェクト検出、トラッキング、音声認識、オブジェクト分類などの利点を提供するために、ビデオ解析ソフトウェアを自社製品に組み込んでいます。
  • 監視、パターン認識、システムのスマート化・安全化に対する需要の高まりが、ビデオアナリティクスの需要に影響を与えています。例えば、アクシスコミュニケーションズがUITP(国際公共交通機関協会)と共同で実施した公共交通機関に関する調査によると、過去数年間で、調査対象のシステムあたりのカメラ台数は平均70%近く増加し、公共交通機関のビデオ監視に対する社会的支持は65%から73%に増加しています。
  • 映像コンテンツアナリティクスにより、企業はディープラーニングモデルを活用し、ライブ映像ストリームやアーカイブ映像ライブラリーの映像分析を自動化することができます。ビデオコンテンツアナリティクスシステムは、特定の対象物や事前に定義された条件を監視します。人工知能(AI)がこれらの対象物や状態を検出すると、リアルタイムのアラートが送信され、エンドユーザーが迅速に対応できるようになります。
  • 波の影響や光の反射があるにもかかわらず、外洋表面の水上バイクを正確に識別するために、ダルマイヤーは人工知能に基づくビデオ分析アプリケーションを発表しました。このソフトウェア・プログラムは、例えば、港湾運営者や製油所が海辺からの不正アクセスや関連する危険(テロ攻撃や海賊行為など)から身を守り、ISPSコードのような規則を遵守するのを支援します。

大幅な成長を遂げる北米

  • 北米地域の様々なエンドユーザー産業におけるデータ近代化技術の採用は、他の地域と比較して最大であり、これが様々な分析ソリューションの採用を促進する主な理由となっています。同地域は、オラクル、SAP SE、IBM、グーグルなど多くの大企業の本拠地であり、ICT産業における地位を維持しています。
  • また、ビッグデータプラットフォームであるOnAudienceの調査によると、米国におけるマーケティングデータへの年間支出額は、前年度の1,663万米ドルから近年は3,061万米ドルへと増加しています。さらに、米国ではあらゆる業界でデータ主導型の組織が増加しており、これが同地域のコンテンツアナリティクス市場の成長を大きく促進すると予想されています。
  • さらに、同地域ではeコマースの拡大やソーシャルネットワーキングの存在感と浸透が高まっており、組み込みアナリティクスの需要に拍車がかかると予想されます。SAS Instituteは、Inpixonとの協業を通じて統合を活用し、共同マーケティングやプロモーション活動を計画しています。
  • 米国では、Sprinklrが統合顧客体験管理(Unified-CXM)プラットフォームを立ち上げ、多数のアナリティクス・システムと30以上の現代的なデジタル・チャネルから断片化されたデータを一箇所に集めています。SprinklrのMarketing Analyticsは、キャンペーン実施中であっても、戦略的なプランニングを行い、ユーザーエンゲージメントを高めるために、ライブでクロスチャネルのダッシュボードとリッチなビジュアライゼーションを提供し、実用的な消費者インサイトを明らかにします。
  • LivePersonは、顧客の声データとコンテンツを実用的な洞察に変換するテキスト分析ソリューション、LP Insightsを発表しました。LPインサイトは、顧客の言葉、行動、接触理由、購買パターン、感情を監視、測定、理解するように設計されています。LPインサイツは、あらゆるデスクトップにターンキーインテリジェンスを提供し、チャットトランスクリプトデータを分析することができます。各地域の市場プレーヤーによる同様のイノベーションが、市場の成長を刺激すると予想されます。

コンテンツアナリティクス産業の概要

コンテンツアナリティクス市場は半独立型であり、複数の主要企業で構成されています。市場シェアの面では、現在いくつかの大手企業が市場を独占しています。エンドユーザーの需要は、特化した製品やソリューションを提供し、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。また、同市場で事業を展開する企業は、コンテンツアナリティクス技術に関する市場ポートフォリオの改善に役立つパートナーシップを結び、自社の製品能力を強化しています。

2023年9月、オラクルはAI機能をOracle Cloud Infrastructure(OCI)Generative AI serviceをOracle Analytics Cloudに追加しました。この新機能は、アナリティクスのセルフサービス利用者が、データサイエンティストやITチームを待つことなく、より迅速かつ効率的に高度な分析を行い、より良いビジネス上の意思決定を行えるよう支援します。

によって2022年6月、ビデオ分析のためのプラットフォームであるVisualCortexが国際的に発売されました。拡張性や組織の既存のデータスタックへの適応性に劣るシングルユースケースのソリューションとは対照的に、同社のエンタープライズグレードのプラットフォームは、あらゆるリアルタイムまたは過去のビデオ分析のユースケースを促進することができるとしています。

2022年9月、販売者が商品詳細ページのコンテンツをカスタマイズしてコンバージョン率を高め、売上を最大25%増加させるのを支援するため、アマゾンは最近、ユーザーのエクスペリメントを管理するツールの新機能を発表しました。さらに、アマゾンは検索アナリティクスダッシュボードと商品オポチュニティエクスプローラーに新機能を追加し、ブランドがマーケティングキャンペーンを分析し、新規顧客を獲得し再購入を促す機会を見つけるのを支援します。この市場をリードするソリューションの新コレクションを利用することで、販売業者はより簡単に分析データと顧客インサイトにアクセスし、新商品を投入して売上を伸ばすことができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディア分析に対する需要の高まり
    • 予測分析の普及
    • 高度にカスタマイズされた業界特化型アプリケーションの台頭
  • 市場抑制要因
    • 熟練した人材と意識の欠如
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • アプリケーション別
    • テキスト分析
    • ビデオ分析
    • ソーシャルメディア分析
    • 音声分析
    • その他のアプリケーション
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 小売・消費財
    • IT &テレコム
    • 製造業
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Google LLC
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Open Text Corporation
    • Nice Systems Ltd.
    • Adobe Systems Inc.
    • Interactive Intelligence Group, Inc.
    • Verint Systems
    • Clarabridge, Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • TIBCO Software Inc.
    • Microsoft Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 67376

The Content Analytics Market size is estimated at USD 6.94 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.70 billion by 2030, at a CAGR of 11.01% during the forecast period (2025-2030).

Content Analytics - Market - IMG1

With the continued spread of digitization, the amount of data generated by people will only increase with time. As people spend more time interacting with digital technology, they'll create more content indicating their interests, behaviors, and preferences.

Key Highlights

  • Moreover, with the staggering growth in data volume, sources, and formats, companies use information across the enterprise and beyond. It may even lead to an era where digital content and content analytics become the primary sources of market intelligence for businesses.
  • Social media analytics is expected to play a pivotal role in the growth of the content analytics market over the forecast period due to the growing involvement of social media channels in advertising and customer outreach. Furthermore, content analytics would continue to experience vital growth and remain one of the principal factors driving the overall growth of the analytics market, considering the disruptive evolution of the Internet of Things (IoT) and big data technologies.
  • Amongst all businesses, banking, financial services, and insurance (BFSI), and healthcare are supposed to hold important market shares of the global content analytics market. The BFSI industry generates large amounts of unstructured data, such as customer information, financial product logs, and transactional information, which can be used to improve decision-making.
  • Mroever, August 2023 - Synthetaic, one of the leading providers of advanced artificial intelligence (AI) solutions, has announced a partnership agreement with Microsoft focused on revolutionizing AI data and cloud solutions. As part of this agreement, Microsoft is offering Synthetaic access to nearly 1 million hours (about 114 years) of cloud computing resources. This strategic partnership would unlock a new era of possibilities in computer vision and data analysis, with a wide range of benefits across defense and intelligence, commercial, and non-government agency applications.
  • However, most of the companies that use content analytics struggle to completely use their potential, as they lack the expertise and skilled technicians who can handle and deal with digital data and multilingual abilities. Though, expensive analytic software and a deficiency of awareness among stakeholders may act as a challenge to the content analytics market growth over the projected period.
  • COVID-19 led to more dependency of the general public on social media with worldwide lockdowns. This was favorable for the content analytics market, which grew in this period.

Content Analytics Market Trends

Video Analytics to have a significant growth rate

  • With the increasing amount of intelligence offered by video analytics, companies have a diverse set of choices to secure their facilities, making security a crucial element across enterprise operations. The video analytic programs also support IP, analog, and megapixel cameras and can be integrated with various hardware components. Integration reduces the demand for extra hardware, making the implementation cost-effective.
  • Gaining a deeper understanding of what customers want is made possible through video analytics. Better product planning, resource optimization, and improved marketing and advertising function delivery are the results of this. With the popularity of social media sites like Facebook, YouTube, TikTok, and even specialized platforms like Twitch makes it simple for businesses to use VCA applications for client outreach. In order to achieve this, both commercial businesses and governmental organizations frequently use video content analysis for security, logistics, crowd management, traffic, public health, and other purposes.
  • Major vendors in the sector are incorporating video analytics software in their offerings for benefits such as Intelligent Motion, Object Detection, and Tracking, audio recognition, object classification, etc.
  • The growing demand for surveillance, recognizing patterns, and the push towards making systems smarter and safer is influencing the demand for video analytics. For instance, according to a survey conducted by Axis Communications in partnership with UITP (The International Association of Public Transport) on public transportation, over the past few years, the average number of cameras per system surveyed has increased by nearly 70%, public support for video surveillance on public transport has grown from 65% to 73%.
  • Video content analysis enables businesses to leverage deep learning models to automate video analytics for live video streams or archived video libraries. The video content analysis system monitors specific objects or predefined conditions. Once the artificial intelligence (AI) detects these objects or conditions, a real-time alert is sent, enabling end-users to respond faster.
  • In order to accurately identify watercraft on open ocean surfaces in spite of wave impact and light reflections, Dallmeier launched a video analysis application based on artificial intelligence. The software program assists, for instance, port operators and refineries in safeguarding themselves from unauthorized access from the seaside and associated hazards (such as terrorist attacks and piracy), as well as in adhering to rules like the ISPS Code.

North America to Execute a Significant Growth Rate

  • The adoption of data modernization technologies across various end-user industries in the North American region is maximum as compared to other regions, which is the major reason driving the adoption of various analytical solutions, with one of them being content analytics in the region. The region maintains its position in the ICT industry as it is home to many large corporations, such as Oracle, SAP SE, IBM, and Google, amongst others.
  • Also, the annual marketing data spending in the United States increased in previous years from USD 16.63 million to USD 30.61 million in recent years, according to a survey by OnAudience, a big data platform. Moreover, the number of data-driven organizations is increasing in the United States across all industries, which is expected to significantly drive the growth in the content analytics market in the region.
  • Moreover, the growing e-commerce and increasing presence and penetration of social networking in the region are expected to spur the demand for embedded analytics. SAS Institute is leveraging on integrations through collaboration with Inpixon plans to undertake joint marketing and promotional activities.
  • In the US, Sprinklr launched a unified customer experience management (Unified-CXM) platform that collects fragmented data from many analytics systems and more than 30 contemporary digital channels in one location. For pivoting, strategically planning, and boosting user engagement even while your campaigns are in the market, Sprinklr's Marketing Analytics offers live, cross-channel dashboards and rich visualizations that reveal actionable consumer insights.
  • LivePersonlaunched LP Insights, a text analytics solution that transforms the voice of customer data and content into actionable insights. LP Insights has been designed to monitor, measure, and make sense of customers' words, behavior, reasons for contact, buying patterns, and sentiments. It can then deliver turnkey intelligence to any desktop and analyze chat transcript data. Similar innovations by the regional market players are expected to stimulate market growth.

Content Analytics Industry Overview

Content Analytics Market is semi-conslidated and consists of several major players. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. The end-users demand is leveraging on strategic collaborative initiatives to offer specialized products and solutions, increase their market share and increase their profitability. The companies operating in the market are also into partnerships that help in improving the served market portfolio on Content Analytics technology to strengthen their product capabilities.

In September 2023, Oracle Adds AI Capabilities Oracle Cloud Infrastructure (OCI) Generative AI serviceto Oracle Analytics Cloud, the new capabilities assist analytics self-service users to more quickly and efficiently conduct sophisticated analysis and make better business decisions without having to wait for data scientists or IT teams.

In June 2022 , VisualCortex, a platform for video analytics, was launched internationally by the "VisualCortex" Company. Contrary to single-use-case solutions, which are less scalable or adaptive to an organization's existing data stack, the company claims its enterprise-grade platform can facilitate any real-time or historical video analytics use cases.

In September 2022, to help sellers tailor the content on product detail pages to increase conversion rates and boost their sales by up to 25%, Amazon recently announced new functionality for the Manage User's Experiments tool. Additionally, Amazon added new features to the Search Analytics Dashboard and Product Opportunity Explorer that assist brands in analyzing marketing campaigns and locating opportunities to attract new clients and encourage repurchases. With the help of this new collection of market-leading solutions, merchants may more easily access analytics data and customer insights to introduce new goods and boost sales.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand for Social Media Analytics
    • 4.2.2 Rising Practice of Predictive Analytics
    • 4.2.3 Rise in Highly Customized and Industry-Specific Applications
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Skilled Personnel and Awareness
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment Type
    • 5.1.1 On-Premise
    • 5.1.2 Cloud
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Text Analytics
    • 5.2.2 Video Analytics
    • 5.2.3 Social Media Analytics
    • 5.2.4 Speech Analytics
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 End User Industry
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Healthcare
    • 5.3.3 Retail & Consumer Goods
    • 5.3.4 IT & Telecom
    • 5.3.5 Manufacturing
    • 5.3.6 Other End User Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oracle Corporation
    • 6.1.2 Google LLC
    • 6.1.3 IBM Corporation
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 Open Text Corporation
    • 6.1.6 Nice Systems Ltd.
    • 6.1.7 Adobe Systems Inc.
    • 6.1.8 Interactive Intelligence Group, Inc.
    • 6.1.9 Verint Systems
    • 6.1.10 Clarabridge, Inc.
    • 6.1.11 SAS Institute Inc.
    • 6.1.12 TIBCO Software Inc.
    • 6.1.13 Microsoft Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET