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市場調査レポート
商品コード
1642196

食肉パッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Meat Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 106 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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食肉パッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

食肉パッケージング市場規模は2025年に121億7,000万米ドルと推計され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは3.32%で、2030年には143億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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食肉製品の需要拡大に伴い、高品質で魅力的な食肉パッケージングのニーズが高まっています。包装は食肉の品質を維持し、腐敗の要因をコントロールすることで腐敗の発生を遅らせることができます。

主なハイライト

  • 他の多くの産業分野と同様、食肉パッケージングの技術革新は、排出量と材料使用量を削減しながら衛生と品質管理を達成するという強いプレッシャーにさらされています。こうした要求は、過去3年間に連鎖した原材料価格の上昇、コストインフレ、サプライチェーンの問題によってさらに強まっています。
  • 食肉パッケージングにおける重要な要因のひとつは、包装される食肉の種類です。大規模な豚肉や牛肉の包装工場では、肉の保存に真空包装を使用しています。真空包装は包装内の酸素を除去し、肉を包装内に維持するのに役立ちます。食料品店では主に、伸縮性のあるプラスチック製食肉フィルムと底の発泡トレイが使用されています。
  • OECDとFAOによると、世界の一人当たりの食肉消費量は2024年までに34.9キログラムに増加すると予測されています。パック詰めされた食肉のような製品に対する需要は旺盛で、その主な理由は、世界中のほとんどの消費者がすぐに食べられる食品の利便性を好むからです。例えば、米国農務省・経済調査局によると、米国で最も消費されている食肉の種類はブロイラーチキンで、1人当たり約91ポンドです。これは2028年までに一人当たり94.3ポンドまで増加すると予想されています。
  • COVID-19期間中、アクティブ・パッケージング・メーカーは、サプライチェーンの混乱、製造工程で使用される原材料の入手不足、労働力不足、価格変動などの課題に直面しました。加えて、国際貿易紛争、経済インフレ、原材料不足、ロシア・ウクライナ戦争は、野心的な循環型経済目標の達成を目指す包装メーカーにとって、ますます高いハードルを着実に引き上げています。ロシア・ウクライナ戦争はさらに、数カ国に対する経済制裁、商品価格の高騰、サプライチェーンの混乱を招き、世界の多くの市場に影響を与えました。

食肉パッケージング市場の動向

フレキシブルプラスチックが大きな市場シェアを占める見込み

  • フレキシブル・パッケージング・ソリューション分野は、畜産物消費の増加により、予測期間中に飛躍的な成長が見込まれます。世界人口の増加、所得の増加、都市化などの要因は、畜産物の消費と強く正の関係があります。世界保健機関(WHO)は、食肉消費量が1997~1999年の2億1,800万トンから2030年には3億7,600万トンに増加すると推定しています。
  • 各国の広範で強固な小売チェーンで食肉・豚肉製品が入手しやすくなっていることが、市場を強化しています。より長い安定した保存期間が求められる中、レトルト包装や熱成形ハイバリアフィルムのニーズが高まっています。畜産部門は、人口増加、所得向上、都市化などが相まって、世界的にかつてない勢いで成長しています。
  • 各国の消費者は魚、肉、野菜を含む製品に傾倒しており、それらは主に保存性を保つためにレトルト・パックされています。さらに、惣菜の人気も高まっています。ネット通販の動向も後押ししています。
  • 軟質ビニールフィルムは、油脂に対するバリア性に優れているが、酸素透過性があります。透明性に優れ、穴が開きにくいです。これらの特性から、軟質PVCフィルムは肉や生鮮食品の鮮度を保つ食品包装に適しています。PVCフィルムは半透過性であるため、食肉製品の鮮度を保ち、鮮やかな赤色を維持するのに十分な酸素透過性があり、新鮮な赤身肉の包装に理想的な選択肢です。PVCフィルムは、透明性が不可欠な場合によく使用されます。
  • 需要の増加を受けて、複数の市場関係者がより良い収益を上げるために提携やパートナーシップを結んでいます。例えば、2020年1月、Amcorは北米とラテンアメリカにおけるModa vacuum packaging systemsとの提携を発表しました。この提携は、Amcorの食肉バリアフィルム用シュリンクバッグおよびロールストックフィルムと、主に生肉、特に鶏肉の包装に使用される幅広いPVC食肉フィルムを含むポリ塩化ビニル(PVC)フィルムを組み合わせたものです。

著しい成長が期待されるアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域における都市人口の増加は、市場の成長に大きく寄与しています。食事の準備に費やす時間の減少など、ライフスタイルのパターンが変化していることが、より加工され、簡単に包装され、調理済みの食肉へのシフトにつながっており、これが調査された市場の成長を促進すると予想されています。
  • インド、中国、ブラジルの新興経済諸国との高い産業競争は、英国のメーカーに、市場での競争力を維持するために、革新と技術で生産能力を開拓し続けるよう促しています。
  • インド、中国、その他の国々は、ここ数ヶ月で食肉の輸出と輸入の増加を観察しており、積極的なパッケージングの成長を後押ししています。World's Top Exports in 2021によると、オーストラリアは約70億米ドル相当の牛肉を輸出し、アジア太平洋諸国の中で最高位となった。これに約28億米ドルのインドが続く。
  • 食肉の消費量は、1960年代以降、特に過去数十年間における人間の人口増加により増加し続けています。
  • COVID-19の期間中、世界各国は封鎖規制を目の当たりにし、それがパニック買いにつながった。これは、フレキシブルなパッケージング・ソリューションを採用する企業に大きな圧力を課しました。加工食肉および調理済み食肉生産企業は、消費者サイズの小型包装に入った包装済み食品への傾斜が強まるのを目の当たりにしました。
  • 常温食品、冷凍食品、コンフォートフードの需要の高まりは、そうした製品の保存期間を延長する能力によって、国内におけるフレキシブル・パッケージング・ソリューションの需要を増加させると予想されます。
  • 高タンパク食品に対する需要の高まりと食品技術の開発は市場開拓の重要な要因です。先進国や開発途上国における多忙なライフスタイルの急増や食生活パターンの変化も、業界を後押ししています。しかし、原材料価格の変動、供給の不安定さ、政府の規制が市場を抑制しています。

食肉パッケージング業界の概要

食肉パッケージング市場は激しい競争にさらされており、複数の大手企業が参入しています。市場に参入している企業は、新製品の投入、事業の拡大、戦略的M&Aの実施などにより、市場での存在感を高めることに継続的に取り組んでいます。

  • 2022年6月:Lidl GBは、生鮮肉の包装に海洋プラスチックの使用を中止しました。同小売業者は、400gとXXL667gのデラックス・ソーセージに、少なくとも30%のPOPを含むトレーを導入することを決定しました。この取り組みにより、Lidl GBは年間170万本の水筒が海に入るのを防ぐことができます。
  • 2022年1月:ノボレックスの一部門であるワディントン・欧州は、リサイクル可能で、ポリエチレン(PE)層や接着剤コーティングを必要としない、肉、魚、鶏肉製品用の新しいトレーを発表しました。同社によると、新しいPiranha容器は、一般的にガス置換包装(MAP)の蓋を密封するために使用されるPE層や接着剤を塗布する代わりに、密封フランジの周囲を走る一連の盛り上がった歯を使用して密封されます。ワディントン・欧州は、フランジが動物性脂肪で汚染されても、盛り上がった歯がシールの完全性を維持すると主張しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の世界レベルでの食肉パッケージング産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因(コンビニエンス食品需要の増加など)
  • 市場の課題(リサイクル性などの環境問題、健康への懸念など)
  • 技術スナップショット
    • 真空包装
    • アクティブ&インテリジェント包装
    • ガス置換包装

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
      • フレキシブル(製品タイプ別)
      • パウチ
      • フィルム・ラップ
      • その他のフレキシブル製品
    • リジッド(製品タイプ別)
      • トレー・容器
      • その他のリジッド製品
    • 金属
      • アルミ
      • スチール
      • その他の材料
    肉タイプ別
    • 生鮮・冷凍
    • 加工肉
    • 調理済み食肉
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sealed Air Corporation
    • Berry Global Inc.
    • Crown Holdings Inc.
    • Amcor PLC
    • Mondi Group
    • Coveris Holdings SA
    • Winpak Ltd
    • Smurfit Kappa Group
    • Viscofan Group
    • Sonoco Products Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 67273

The Meat Packaging Market size is estimated at USD 12.17 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.33 billion by 2030, at a CAGR of 3.32% during the forecast period (2025-2030).

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With the growing demand for meat products, the need for quality and attractive meat packaging is rising. Packaging can help maintain the quality of meat and delay the onset of spoilage by controlling the factors contributing to it.

Key Highlights

  • Like many other industry areas, meat packaging innovation has been under high pressure to achieve hygiene and quality control while reducing emissions and material use. These demands are further compounded by rising raw material prices, cost inflation, and supply chain issues that have cascaded over the past three years.
  • One of the crucial factors in meat packaging is the type of meat being packaged. Large pork and beef packing plants use vacuum packaging to preserve meat. Vacuum packaging removes oxygen within the package, which helps to maintain the meat within the packaging. Grocery stores mostly use stretchable plastic meat film and a bottom foam tray.
  • According to the OECD and FAO, the per capita meat consumption worldwide is projected to increase to 34.9 kilograms by 2024. There is a strong demand for products like packaged meat, mainly because most consumers worldwide prefer the convenience of ready-to-serve foods. For instance, according to the US Department of Agriculture and Economic Research Service, the most consumed type of meat in the United States was broiler chicken, at about 91 pounds per capita. This is expected to increase to 94.3 pounds per capita by 2028.
  • During COVID-19, active packaging manufacturers were flooded with challenges like supply chain disruptions, lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices, etc. In addition, international trade disputes, economic inflation, raw material shortages, and the Russo-Ukraine war have steadily raised higher and higher hurdles for packaging producers as they strive to achieve ambitious circular economy targets. The Russo-Ukraine war further resulted in economic sanctions against several countries, a jump in commodity prices, and supply chain disruptions that have impacted many markets worldwide.

Meat Packaging Market Trends

Flexible Plastic Expected to Hold Significant Market Share

  • The flexible packaging solutions segment is expected to witness exponential growth during the forecast period owing to increased animal product consumption. Factors such as the increasing world population, rising incomes, and urbanization are strongly and positively related to the consumption of animal products. The World Health Organization (WHO) estimates that meat consumption may increase to 376 million metric tons by 2030, from 218 million tons from 1997-1999.
  • The increasing availability of meat and pork products across widespread and robust retail chains in different countries strengthens the market. With the demand for a longer stable shelf time, the need for retort packaging and thermoformed high-barrier films is on the rise. The livestock sector is growing at an unprecedented rate globally, driven by a combination of population growth, rising incomes, and urbanization.
  • Consumers in different countries are inclined toward products containing fish, meat, and vegetables, which are mainly retort-packed to keep them shelf-stable. Moreover, readymade meals have gained increased popularity. The increasing trend of online purchasing has further buoyed them.
  • Flexible vinyl films have excellent barrier properties to oil and grease but are oxygen permeable. They have excellent clarity and are puncture-resistant. These properties make flexible PVC films suitable for food packaging to keep meat and other perishable produce fresh. PVC films are an ideal choice to package fresh red meat as they are semi-permeable, meaning they are just enough oxygen permeable to keep meat products fresh and to maintain their bright red color. PVC films are often used when transparency is essential.
  • Due to the increasing demand, several market players are establishing collaborations and partnerships to drive better revenues. For instance, in January 2020, Amcor announced its cooperation with Moda vacuum packaging systems in North America and Latin America. This partnership combines Amcor's shrink bag and roll stock film for meat barrier films and its polyvinyl chloride (PVC) films, which include a broad array of PVC meat films used primarily to wrap fresh meats, especially poultry.

Asia-Pacific Expected to Show Significant Growth

  • The increasing urban population in Asia-Pacific has been contributing significantly to the growth of the market. The altering patterns in lifestyle, including the reduced amount of time spent on preparing meals, are leading to a shift toward more processed, easily packed, and pre-prepared meat, which is expected to propel the growth of the market studied.
  • The high industrial competition from the emerging economies of India, China, and Brazil has urged manufacturers in the United Kingdom to continue to develop their production capabilities with innovation and technology to maintain a competitive edge in the market.
  • Countries such as India, China, and others have been observing an increase in meat exports and imports in the last few months, bolstering active packaging growth. According to the World's Top Exports in 2021, by exporting beef worth nearly USD 7 billion, Australia ranked the highest among the Asia-Pacific countries. This was followed by India, with a value of approximately USD 2.8 billion.
  • The consumption of meat has been rising since the 1960s due to the increase in the human population, especially over the past few decades.
  • During COVID-19, nations worldwide witnessed lockdown restrictions, which led to panic buying. This imposed massive pressure on the companies to adopt flexible packaging solutions. The processed and ready-to-eat meat-producing companies witnessed increased inclination toward pre-packaged food in smaller, consumer-sized packaging.
  • The rise in demand for ambient foods, frozen foods, and comfort foods is expected to increase the demand for flexible packaging solutions in the country, owing to its ability to extend the shelf life of such products.
  • The rising demand for high-protein food and the development of food technology are significant factors in the growth of the market. The surge in hectic lifestyles and the changing dietary patterns in developed and developing nations is also boosting the industry. However, fluctuating prices of raw materials, the inconsistency of supply, and government regulations are restraining the market.

Meat Packaging Industry Overview

The meat packaging market is marked with intense competition and consists of several major players. Companies in the market are continuously involved in increasing their market presence by introducing new products, expanding their operations, or entering into strategic mergers and acquisitions.

  • June 2022: Lidl GB stopped using ocean plastic for fresh meat packaging. The retailer decided to introduce trays containing at least 30% POP for its 400 g and XXL 667 g Deluxe sausage. Through this initiative, Lidl GB expects to prevent an additional 1.7 million water bottles from entering the ocean a year, which is equivalent to more than 40 tons of plastic.
  • January 2022: Waddington Europe, a division of Novolex, introduced a new tray for meat, fish, and poultry products that is recyclable and does not require a polyethylene (PE) layer or adhesive coating. According to the company, its new Piranha container is sealed using a series of raised teeth that run around the sealing flange instead of applying a layer of PE or adhesive, which are typically used to seal the lid of modified atmosphere packaging (MAP). Waddington Europe claims that the raised teeth maintain the seal's integrity even if the flange becomes contaminated by animal fat.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Meat Packaging Industry at a Global Level

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers (Increasing Demand for Convenience Food, etc.)
  • 5.2 Market Challenges (Environmental Issues such as Recyclability and Health Concerns, etc.)
  • 5.3 Technology Snapshot
    • 5.3.1 Vacuum Packaging
    • 5.3.2 Active and Intelligent Packaging
    • 5.3.3 Modified Atmosphere Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
      • 6.1.1.1 Flexible (By Product Type)
      • 6.1.1.1.1 Pouches
      • 6.1.1.1.2 Bags
      • 6.1.1.1.3 Films and Wraps
      • 6.1.1.1.4 Other Flexible Products
    • 6.1.2 Rigid (By Product Type)
      • 6.1.2.1 Trays and Containers
      • 6.1.2.2 Other Rigid Products
    • 6.1.3 Metal
      • 6.1.3.1 Aluminum
      • 6.1.3.2 Steel
      • 6.1.3.3 Other Material Types
  • 6.2 By Type of Meat
    • 6.2.1 Fresh and Frozen
    • 6.2.2 Processed
    • 6.2.3 Ready to Eat
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 Spain
      • 6.3.2.4 Russia
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Australia
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World
      • 6.3.4.1 Latin America
      • 6.3.4.2 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sealed Air Corporation
    • 7.1.2 Berry Global Inc.
    • 7.1.3 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.4 Amcor PLC
    • 7.1.5 Mondi Group
    • 7.1.6 Coveris Holdings SA
    • 7.1.7 Winpak Ltd
    • 7.1.8 Smurfit Kappa Group
    • 7.1.9 Viscofan Group
    • 7.1.10 Sonoco Products Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET