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市場調査レポート
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1642159

スポーツにおけるAI-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

AI In Sports - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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スポーツにおけるAI-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スポーツにおけるAI市場は、2025年の76億3,000万米ドルから2030年には269億4,000万米ドルに成長し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは28.69%を超えると予測されます。

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市場開拓の原動力となっているのは、スポーツ、特に発達したスポーツにおける技術利用の増加です。また、スケールメリットによる価格低下により、各種スポーツの大学・ジュニアレベルでの活用が期待されます。さらに、技術が年々進化するにつれて、その応用範囲も広がっていくと予想されます。

主要ハイライト

  • 様々なスポーツ組織で生成されるフィールド上とフィールド外のデータ量が増加し、データの管理と分析の必要性が高まっています。その結果、スポーツ産業におけるウェアラブルデバイスの数は、選手データのモニタリングとトラッキングの需要増に対応するために増加しています。これらのデバイスは、心拍、速度、加速度など、選手のパフォーマンスやフィットネスの変数に関する詳細なデータを生成します。
  • 2023年11月、ラフバラー大学と、AIを活用してオンライン不正や脅威と闘う世界的リーダーの1つであるSignify Groupは、スポーツにおけるオンライン不正に関する学術的な調査について共同研究を行うことを発表しました。Signifyは、このセグメントで実績があり、国際的なサッカー、テニス、クリケット、eSports、ラグビー、バスケットボール、陸上競技団体の主要組織と注目度の高いプロジェクトを実施しています。
  • データを分析し、ファンをエンゲージするために人工知能が使用されます。試合時間中のデータ分析によって生み出されるリアルタイム洞察は、チームが戦略を変更するのに役立ちます。スポーツ市場における世界の人工知能の成長は、バーチャルアシスタントやチャットボットによるファンとのコミュニケーションへの要望や、選手のモニタリングやトラッキングデータへの需要の高まりが原動力となっています。
  • また、リアルタイムのデータ分析に対する需要の高まりも市場の拡大に拍車をかけています。しかし、有資格で有能な人材が不足していることに加え、設置やメンテナンスのコストが高いという制約があります。それにもかかわらず、将来の予測を生成するためのAIの需要の増加は、予測期間中に市場の進歩のための有利な機会を創出すると予想されます。

スポーツにおける人工知能(AI)の市場動向

スポーツへのファンの関与の増加が市場を牽引する見込み

  • 今日、ファンは単なる消費者以上の存在となっています。彼らは積極的に参加し、分析し、批評し、空想し、リアルタイムでお気に入りのチームやチームメンバーとつながろうとします。このリーグ時代において、彼らは真のブランドパートナーになりつつあります。クラブは、この新しい関係を理解し、活用することが重要です。
  • シーズン・チケット・ホルダーは、クラブの収益の中で最も大きな割合を占めており、最優先事項となっています。しかし、クラブやチケットベンダーは、ファンをスタジアムに呼び込むために、ホームでの体験との競合が激化しています。データを分析し、マイクロセグメンテーションを利用することで、AIは特定のファンに合わせたプロモーション・クーポンを提供することができます。
  • さらに、現代のファンは"ソーシャル・スポーツ・ファン"であり、ソーシャルメディアサイトはこれまで以上にファンに力を与え、選手、コーチ、オーナーへのアクセスを可能にしています。そのため、ファンはチームの意思決定に対する影響力を期待するようになっています。ブラジルのGlobo TVは、IBMと共同で開発したモバイルアプリで、ソーシャルメディアとデジタル技術を活用し、ワールドカップ期間中のファンとのエンゲージメントを高めることで、この関心を活用しました。
  • さらに、活発なファンの動きに対応できないクラブは、チケットの売り上げやブランドエクイティが大きく後退するリスクがあります。逆に、ファンがチームとのエンゲージメントを高めることで、チケット購入が増え、収益が向上することもあります。
  • BoomSocialによると、2023年7月現在、トルコのスポーツカテゴリーで最もフォローされているInstagramアカウントはメスト・エジルで、フォロワー数は約2,680万人に達しています。2位はガラタサライ、3位はフェネルバフチェというスポーツクラブのInstagramアカウントで、フォロワー数は約1,300万人と890万人でした。

北米は引き続き世界最大の市場になる見込み

  • 北米地域は、世界でも最も活気のある国内リーグシステムのひとつを誇っており、大学レベルでもリーグレベルでも、スポーツへの社会的・経済的投資が著しいです。米国は世界的に見てもスポーツ先進国であり、スタンフォード大学の報告によれば、4大プロスポーツが国の経済活動に占める割合は0.1%です。
  • アメリカのほとんどのリーグやクラブは企業からスポンサーシップを得ており、世界で最も熟練した労働力を誇る地域であり、スポーツにおける人工知能(AI)の成長に貢献しています。AIは試合前と試合中の戦略の両方に大きな影響を与えており、コンピューター分析によってラインアップの決定に影響を及ぼしています。スポーツのパフォーマンスは、スピン、スピード、サーブの位置、選手の姿勢、動きなど、さまざまな指標を解釈することで向上させることができます。
  • Argo AiやFordのような企業は、自動車レースというリスクの高いスポーツの安全性を高めるためにNASCARと協力しています。ディープラーニングは安全対策の改善に活用されており、スポーツにおけるAIの統合は今後も拡大すると予想されます。

スポーツにおけるAI産業概要

スポーツにおけるAI市場は、少数の主要企業が市場シェアを独占しており、高度に統合されています。しかし、スポーツにおける技術の普及は新たな機会を生み出し、新たな参入企業を惹きつけると予想されます。最近の市場開拓の動向をいくつか発表します。

  • 2023年10月-IBMとESPNは、Watsonxで構築されたAIモデルを使用して、ファンタジー・フットボールのデータを洞察に変換することを発表しました。このモデルは、相互に有益なトレード機会の推奨から、チームの特定のニーズを満たすのに最適なウェイバーワイヤの選手の特定まで、ファンタジー・マネージャーのために今年480億以上洞察を生み出すことが期待されています。
  • 2022年10月-AIのリーダーであるVeritoneは、コンテンツ制作者や権利者が短編スポーツコンテンツを第三者にライセンス供与できるインテリジェント市場、Sport Xを発表。Sport Xは、ライツクリアされ、インデックス化され、メタデータが豊富なビデオをメディアバイヤーに自動的に送信し、メディアバイヤーは編集目的、ハイライト、デジタルコンテンツに使用することができます。これには、ニュース、ソーシャルメディアへの投稿、ユーザー生成コンテンツなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • リアルタイムデータ分析への需要の高まり
    • ファンのエンゲージメントを高めるための予測的洞察の需要
    • ファンのスポーツへの関与の増加
  • 市場抑制要因
    • 完全なソリューションを導入するための高額な初期投資
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 参入企業分析
    • ファンの関与
    • データ解釈と分析
    • その他
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAS Institute Inc.
    • Opta Sports(Perform Group)
    • Sportsradar AG
    • Catapult Group International Ltd
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Trumedia Networks
    • Salesforce.com Inc.(Tableau Software Inc.)

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67002

The AI Market In Sports Industry is expected to grow from USD 7.63 billion in 2025 to USD 26.94 billion by 2030, at a CAGR of greater than 28.69% during the forecast period (2025-2030).

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The growth of the market is driven by the increasing use of technology in sports, particularly in well-developed sports. As the prices of these services decrease due to economies of scale, they are expected to be utilized in university and junior levels of various sports. Furthermore, as technology evolves every year, its applications are expected to widen.

Key Highlights

  • The volume of on-field and off-field data generated by various sports organizations has increased, leading to the need for managing and analyzing the data. As a result, the number of wearable devices in the sports industry has increased to meet the growing demand for monitoring and tracking player data. These devices generate detailed data on player performance and fitness variables such as heartbeat, speed, and acceleration.
  • In November 2023, Loughborough University and Signify Group, one of the global leaders in leveraging AI to combat online abuse and threat, announced a collaboration that would see them collaborate on academic research into online abuse in sports. Signify has a proven track record in the sector, conducting high-profile projects with leading organizations in international football, tennis, cricket, esports, rugby, basketball, and athletics organizations.
  • Artificial intelligence is used to analyze the data and engage fans. Real-time insights generated through data analysis during match time help teams make changes to their strategies. The growth of worldwide artificial intelligence in the sports market is driven by the desire for virtual assistants and chatbots to communicate with fans, as well as the increasing demand for player monitoring and tracking data.
  • The expansion of the market is also fueled by the rise in demand for real-time data analytics. However, it is limited by the shortage of qualified and competent personnel, as well as the high installation and maintenance costs. Nonetheless, the increasing demand for AI in generating future predictions is expected to create lucrative opportunities for market advancement during the projected period.

Artificial Intelligence (AI) in Sports Market Trends

Increasing Engagement of Fans in Sports is Expected to Drive the Market

  • Today, fans are much more than mere consumers. They seek to actively participate, analyze, critique, fantasize, and connect with their favorite teams and team members in real time. In this era of leagues, they are becoming true brand partners. It is crucial for clubs to understand and leverage this new relationship.
  • Season ticket holders contribute the largest share of any club's revenue, making them a top priority. However, clubs and ticket vendors face increasing competition from the at-home experience when it comes to attracting fans to the stadium. By analyzing data and using micro-segmentation, AI can help teams offer promotional coupons tailored to specific fans.
  • Moreover, modern fans are "Social Sports Fans," with social media sites empowering them more than ever before and granting them access to players, coaches, and owners. This has led fans to expect influence over team decisions. Globo TV of Brazil leveraged this interest by using social media and digital technology to boost fan engagement during the World Cup, with a mobile app developed in collaboration with IBM.
  • Furthermore, clubs that fail to respond to activist fan movements risk experiencing major setbacks to their ticket sales and brand equity. Conversely, fans can also drive higher levels of engagement with the team, resulting in increased ticket purchases and boosted revenues.
  • According to BoomSocial, as of July 2023, Mesut Ozil was the most followed Instagram account in the sports category in Turkey, reaching approximately 26.8 million followers. The Instagram accounts of Galatasaray and Fenerbahce sports clubs ranked second and third, with about 13 million and 8.9 million followers.

North America is Expected to Continue to be the Largest Market in the World

  • The North American region boasts one of the most vibrant domestic league systems worldwide, with significant social and economic investments in sports at both the university and League levels. The United States is a leading sporting country globally, with Stanford University reporting that the four major professional sports account for 0.1% of national economic activity.
  • Most American leagues and clubs receive sponsorship from corporations, and the region boasts the world's most skilled workforce, contributing to the growth of Artificial Intelligence (AI) in sports. AI is significantly impacting both pre-game and in-game strategy, influencing line-up decisions through computer analysis. Sporting performance can be improved by interpreting various measures, such as spin, speed, serve location, player posture, and motion.
  • Companies like Argo Ai and Ford are collaborating with NASCAR to enhance safety in the high-risk sport of Auto Racing. Deep learning is being used to improve safety measures, and the integration of AI in sports is expected to continue to grow.

Artificial Intelligence (AI) in Sports Industry Overview

The Artificial Intelligence Market in Sports is highly consolidated, with a few major players dominating the market share. However, the proliferation of technology in sports is expected to create new opportunities, attracting new players. Some recent developments in the market include:

  • October 2023 - IBM and ESPN have announced to use of AI models built with Watsonx to transform fantasy football data into insight the models are expected to produce more than 48 billion insights for fantasy managers this year, everything from recommending mutually beneficial trade opportunities to identifying waiver wire players that are best suited to meet a team's specific needs.
  • October 2022 - Veritone, a leader in AI, introduced Sport X, an intelligent marketplace that allows content creators and rights holders to license short-form sports content to third parties. Sport X automatically sends rights-cleared, indexed, and metadata-rich video to media buyers, enabling them to use it for editorial purposes, highlights, or digital content. This includes news, social media posts, and user-generated content.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand for Real Time Data Analytics
    • 4.2.2 Demand for Predictive Insights To Enhance Fan Engagement
    • 4.2.3 Increasing Engagement of Fans in Sports
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Initial Investments Required to Implement Complete Solutions
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Player Analysis
    • 5.1.2 Fan Engagement
    • 5.1.3 Data Interpretation & Analysis
    • 5.1.4 Other Applications
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 On-Premises
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of The World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 SAS Institute Inc.
    • 6.1.2 Opta Sports (Perform Group)
    • 6.1.3 Sportsradar AG
    • 6.1.4 Catapult Group International Ltd
    • 6.1.5 IBM Corporation
    • 6.1.6 SAP SE
    • 6.1.7 SAS Institute Inc.
    • 6.1.8 Trumedia Networks
    • 6.1.9 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS