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市場調査レポート
商品コード
1642153

コネクテッドトイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Connected Toys - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 115 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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コネクテッドトイ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コネクテッドトイの市場規模は2025年に161億2,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは21.63%で、2030年には429億米ドルに達すると予測されます。

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幼児たちの間で、よりインタラクティブで自己調整可能な玩具に対する嗜好が高まっていることが、コネクテッドトイ市場を後押ししています。コネクテッドトイは多目的に利用できるデバイスです。親はこれらの玩具をプログラムして学習練習を容易にしたり、幼児の安全と安心を確保するためのイベント・トラッカーとして使用したりすることが多いです。コネクテッドトイの採用は、保護者が幼児の知的レベルの発達を支援できるコネクテッドトイを好むようになっていることから、予測期間中に需要が増加すると予想されます。

主要ハイライト

  • さらに、幼児の能力向上のためのSTEM(科学、技術、工学、数学)玩具の採用は、コネクテッドトイ市場の需要を促進する主要要因の1つです。これらのコネクテッドトイは、コーディングやエンジニアリングなどの専門スキルを高めるために使用されています。
  • 若年層のSTEMスキル開発は、米国の経済的急務です。そのため、STEM科目を早い時期から学ぶことで、強固な基礎を築き、このセグメントの成績が低い米国を改善し始めることができます。全米教育統計センターによると、米国のほとんどの州で、小学4年生の64%が数学の習熟度を下回っています。これを受けて、玩具会社は自社製品をインタラクティブな学習手段に適したものにするための投資にますます力を入れるようになっています。
  • 一般的な機器をインターネットに接続するデジタル動向の高まりは、消費者保護とオンラインセキュリティに新たな問題を投げかけています。コネクテッドトイには多くの場合、マイクとスピーカー、データを処理するためのアプリが含まれています。こうしたハイテクガジェットがレジャーに新たな息吹をもたらすことは否定できないが、プライバシー保護の観点からは重大な問題を引き起こす可能性もあります。そうしたプライバシーに関する要因が、市場の成長を妨げています。
  • しかし、多くの国でパンデミックによる封鎖規制のために玩具店やデパートが閉鎖されたため、店舗からのコネクテッドトイ製品の販売が減少し、市場成長の妨げとなっています。

コネクテッドトイ市場動向

スマートフォン接続玩具が大幅な成長を遂げる見込み

  • スマートフォンは世界中でますます普及しており、人口のかなりの部分がスマートフォンを所有または利用できるようになっています。このようなスマートフォンの普及により、スマートフォンと接続した玩具とインタラクションできる多くのユーザー層が生まれました。
  • コネクテッドトイは、スマートトイとも呼ばれ、様々な形やデザインのものがあり、スマートデバイスやスマートフォンを通じて幼児たちが玩具と触れ合うことができるよう、共通の接続要素を備えています。多くのメーカーが、アプリとWi-FiまたはBluetooth接続だけで飛行できる玩具を製造しています。
  • 技術の急速な進歩に伴い、幼児の玩具はすでにコンピューター化され、インターネットに接続されており、近い将来、さらに多くのアップグレードが確認され続けると考えられます。さらに、インターネットユーザーの増加と、スマートフォンやタブレットのような携帯端末の普及が、世界市場を牽引しています。
  • 直接的なコミュニケーション、子どもの活動のリアルタイム追跡、子どもの名前、写真、音声記録を含む個人データの保存など、玩具のパーソナライズに役立つさまざまな要因が、アプリベースのコネクテッドトイを後押ししています。例えば、2022年9月、Shell Motorsportの世界には、Bluetoothで制御できる7つのモデルが登場しました。各モデルはスマートフォンで遠隔操作が可能で、世界のシェル・レーシング・アプリを通じてゲーミフィケーションやエンゲージメントを楽しむことができます。
  • 人工知能(AI)とロボット工学が過去数年よりも安価になったため、この技術は幅広い幼児向け玩具に取り入れられています。これは幼児たちに新たなインタラクティブ体験を提供するだけでなく、複数の機能を備えた玩具の寿命を延ばすことにもなります。このような技術革新は、予測期間中、市場を牽引すると予想されます。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 同地域におけるコネクテッドトイの需要は、今後数年間で拡大すると予想されます。この成長の原動力となるのは、幼児の間で技術が継続的に普及していること、知育玩具への注目が高まっていること、コネクテッドトイが市場で入手しやすくなっていることです。
  • 北米は、世界のコネクテッドトイ市場を大きな市場シェアで支配すると予想されます。同地域における技術進歩の急速な採用、様々な学習・レジャーガジェットへの技術の統合、接続サービスの高い浸透は、市場の成長を促進する重要な要因となっています。
  • さらに、米国とカナダでは、eコマース・ポータルや印刷・デジタルメディアを通じた強い製品認知により、幼児や就学前の幼児たちの間でこれらの玩具の採用が増加しており、今後数年間も有利な要因であり続けると予想されます。
  • コネクテッドトイでは、Mattel Inc.、Hasbro, Inc.、Spheroなどの主要企業が存在感を示しており、これが北米市場の成長を促進する主要因になると予想されます。また、これらのベンダーは、製品や提供物に大きな開発と革新を行っており、この地域の成長にさらに貢献します。
  • 2022年2月、世界の遊びとエンターテインメントのリーダーであるハズブロ社は、その象徴的なポートフォリオに新コンテンツと新製品を幅広くラインナップし、目的主導型のブランド青写真戦略の活性化を発表しました。同社は、アクション、アート&クラフト、ゲームブランドなどの主要フランチャイズカテゴリーにおいて、全く新しいエンターテインメントと製品のイノベーションを発表しました。

コネクテッドトイ産業概要

コネクテッドトイ市場は細分化されており、多数の企業が参入しています。この市場では、既存の玩具メーカーと新興のハイテク企業の両方が競合しており、幼児向けのさまざまなコネクテッドトイやスマートデバイスを提供しています。様々な参入企業が、主に製品ポートフォリオを拡大し、市場での競合を維持するために、製品革新、合併、買収などの戦略を採用しています。

2022年11月、バービーやホットウィールなどの代表的な玩具メーカーとして知られる多国籍玩具メーカー、Mattel, Inc.は、家族が双方向ビデオ通話で本を読んだり、絵を描いたり、ゲームをしたりできるアプリ、カリブを買収しました。

2022年7月、Mattel, Inc.はスペースXと複数年契約を締結し、幼児たちや捕収剤が内なる宇宙探検家にインスピレーションを与える製品を制作・販売します。さらに2023年、Mattelはその象徴的ブランドであるマッチボックスのもとで、スペースXにインスパイアされた玩具の発売を開始します。同時に、アストロにインスパイアされたコレクションアイテムは、Mattelのコラボレーションと消費者直接販売プラットフォームであるMattel Creationsでデビューします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • コネクテッドプラットフォームの容易な入手
  • 市場課題
    • コネクテッドトイの高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • スマートフォン接続玩具
    • コンソール型コネクテッドトイ
    • タブレット接続玩具
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリアとニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mattel, Inc.
    • Hasbro, Inc.
    • Sphero
    • Wonder Workshop, Inc.
    • Sony Corporation
    • WowWee Group Limited
    • Leka SAS
    • LEGO System A/S
    • Bandai Namco Entertainment, Inc.
    • Anki inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66987

The Connected Toys Market size is estimated at USD 16.12 billion in 2025, and is expected to reach USD 42.90 billion by 2030, at a CAGR of 21.63% during the forecast period (2025-2030).

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The growing preference among children for more interactive and self-aligning toys has propelled the market for connected toys. Connected toys are versatile devices that serve multiple purposes. Parents often program these toys to facilitate learning exercises and use them as event trackers to ensure the safety and security of their children. The adoption of connected toys is expected to witness increased demand over the forecast period as parents increasingly prefer connected toys that can assist their children with developing their intellectual level.

Key Highlights

  • Furthermore, the adoption of STEM (Science, Technology, Engineering, and Math) toys for children's skills enhancement is one of the key factors driving the demand for the connected toys market. These connected toys are being used to enhance professional skills, such as coding and engineering.
  • Developing STEM skills among the youngest learners is an economic imperative in the United States. Thus, students starting early in STEM subjects can build strong foundations and begin to enhance the nation's low scores in these areas. According to the National Center for Education Statistics, 64% of fourth graders are below proficiency level in mathematics in most states of the United States. In response, toy companies are increasingly focusing on investing in making their products a suitable means of interactive learning.
  • The growing digital trend of connecting common devices to the internet is posing new issues for consumer protection and online security. 'Connected toys' often include a microphone and speaker, as well as an app to process data. While it is undeniable that these high-tech gadgets can bring new life to leisure, they can also present significant problems in terms of privacy protection. Such factors related to privacy are hampering the growth of the market.
  • However, the closure of toy shops and departmental stores due to pandemic lockdown restrictions in many countries lowered the connected toy products sale from the stores and hampered market growth.

Connected Toys Market Trends

Smartphone Connected Toys are Expected to Witness Significant Growth

  • Smartphones have become increasingly prevalent worldwide, with a significant portion of the population owning or having access to one. This widespread adoption of smartphones created a large user base that can interact with smartphone-connected toys.
  • Connected toys, also considered smart toys, are available in various shapes and designs with a common connectivity element, allowing the children to interact with the toy through a smart device or smartphone. Many manufacturers have been producing toy units that can fly using only an app and a Wi-Fi or bluetooth connection.
  • With the rapid technological advancements, children's toys are already computerized and connected to the Internet and will continue to witness many more upgrades in the near future. Moreover, an increase in Internet users, coupled with the increased adoption of hand-held devices like smartphones and tablets, is driving the global market.
  • Various factors such as direct communication, real-time tracking of children's activities, and personal data storage that includes a child's name, photos, and voice recordings, which helps personalize the toys, are some of the reasons driving the app-based connected toys. For instance, in September 2022, the world of Shell Motorsport came with seven bluetooth-controlled models. Each model can be remote-controlled via a smartphone, with gamification and engagement through the global Shell racing app.
  • As artificial intelligence (AI) and robotics have become more affordable than in the past years, the technology has been incorporated into a wide range of children's toys. This not only offers a new interactive experience to the children but also extends the life of toys with multiple features. Such innovations are expected to drive the market over the forecast period.

North America is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The demand for connected toys in the region is expected to grow in the coming years. This growth will be driven by the continued popularity of technology among children, the growing focus on educational toys and the increasing availability of connected toys in the market.
  • North America is expected to dominate the global connected toys market with a significant market share. The rapid adoption of technological advancements in the region, the integration of technology in various learning and leisure gadgets, and the high penetration of connectivity services stand to be key factors driving the market's growth.
  • Furthermore, increasing adoption of these toys among toddlers and pre-schoolers in the United States and Canada on account of strong product awareness through e-commerce portals and print and digital media is expected to remain a favorable factor over the coming years.
  • The presence of key players, including Mattel Inc., Hasbro, Inc., Sphero, and others in connected toys, is expected to be a major factor driving the market growth in North America. Also, these vendors are making significant developments and innovations in their products and offerings, which will further contribute to the region's growth.
  • In February 2022, Hasbro, Inc., a global play and entertainment leader, announced the activation of its purpose-driven brand blueprint strategy with an extensive lineup of new content and products across its iconic portfolio. The company unveiled all-new entertainment and product innovations across key franchise categories, including action, arts & crafts, and gaming brands.

Connected Toys Industry Overview

The connected toys market is fragmented, with numerous players operating in the market. There are both established toy manufacturers and emerging tech companies competing in this market, offering various connected toys and smart devices for children. Various players are adopting strategies like product innovation, mergers, and acquisitions, primarily to extend their product portfolio and remain competitive in the market.

In November 2022, Mattel Inc., the multinational toy manufacturer best known as the maker of Barbie, Hot Wheels, and other iconic toys, acquired Caribu, an app that allows families to read, draw and play games in an interactive video call.

In July 2022, Mattel, Inc. entered into a multi-year agreement with SpaceX to create and market products that inspire children and collectors alike to tap into their inner space explorers. Further, in 2023, Mattel would begin releasing SpaceX-inspired toys under its iconic Matchbox brand. Simultaneously, Astro-inspired collectibles would debut on Mattel Creations, Mattel's collaboration and direct-to-consumer platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Easy Availability of Connected Platforms
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost of the Connected Toys

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Smartphone Connected Toys
    • 6.1.2 Console Connected Toys
    • 6.1.3 Tablet Connected Toys
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia
    • 6.2.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.5 Latin America
    • 6.2.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mattel, Inc.
    • 7.1.2 Hasbro, Inc.
    • 7.1.3 Sphero
    • 7.1.4 Wonder Workshop, Inc.
    • 7.1.5 Sony Corporation
    • 7.1.6 WowWee Group Limited
    • 7.1.7 Leka SAS
    • 7.1.8 LEGO System A/S
    • 7.1.9 Bandai Namco Entertainment, Inc.
    • 7.1.10 Anki inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET