デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1642087

IaaS(Insight as a Service)アプリケーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Insight as a Service Application - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.33円
IaaS(Insight as a Service)アプリケーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

IaaS(Insight as a Service)アプリケーション市場規模は2025年に72億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは20.78%で、2030年には186億米ドルに達すると予測されます。

Insight as a Service Application-Market-IMG1

IaaS(Insight as a Service)アプリケーションは行動計画を提供するもので、クラウドベースのサービスと似ており、事業法人に洞察を提供するとともに、事業目標を達成するためのアイデアで組織を支援します。SaaSサービスは、インサイトとともにアナリティクスを提供します。中小企業は、即時対応、迅速な意思決定、顧客満足度など、サービスとしてのインサイトの様々な利点により、サービスとしてのインサイトを積極的に採用しています。

主なハイライト

  • IaaS(Insight as a Service)アプリケーション市場の成長の主な要因は、顧客管理のニーズの高まりとともに、IoTとビッグデータ分析が増加していることです。企業はビッグデータの助けを借りて、自社の製品やサービスを販売するために顧客インサイトを得ることができます。
  • 多くの中小企業がクラウドベースのinsight-as-a-serviceを採用しているが、これは意思決定の改善や迅速な対応、顧客満足度の向上といった利点があるためであり、その結果、収益が急速に拡大し、市場を牽引しています。
  • データ・セキュリティ、安全性への懸念、データ統合の難しさが、この市場の成長を妨げています。

IaaS(Insight as a Service)アプリケーション市場動向

著しい成長が期待されるBFSI

  • BFSI部門は、同市場の大幅な成長が見込まれています。新しいデジタル技術、顧客の期待の急速な変化、俊敏な競合企業の出現により、銀行が今日のデジタル化された顧客を引き付け、維持し、アップセルすることはますます難しくなっています。
  • バンキング向けのカスタマー・インテリジェンスとアナリティクスにより、リテール銀行は、ロイヤルティ、差別化、成長を促進する卓越した顧客体験を創造することができます。銀行は、新規顧客の獲得と獲得、既存顧客の維持と販売拡大、市場セグメントの拡大、運用コストの削減を実現できます。
  • 例えば、TCSのCustomer Intelligence &Insights(CI&I)for Bankingは、リテール銀行がよりスリムでスマートな経営を行いながら、商品中心の企業から顧客中心の企業へと移行するのを支援します。IT企業のマインドツリーは、銀行や金融機関が顧客や利用者とより良く関わるための支援に注力しています。

アジア太平洋地域は大幅な成長が見込まれる

  • アジア太平洋地域は、予測期間中に大きな成長を遂げることが予想され、IaaS(Insight as a Service)アプリケーション市場をリードすると予測されています。中国、インド、韓国をはじめとする新興経済諸国における技術開発と相まって、インターネットの普及が進んでいることが、この地域の高成長の要因となっています。
  • この地域は、より良い顧客体験と事業運営の合理化を実現するためのデータ洞察サービスに大規模な投資が行われているため、近い将来に高い成長率が見込まれます。この地域の様々な業界別では、Insights-as-a-Service技術を活用する適性が急速に成熟しています。この地域に属するBFSI、小売・消費財、メディア・通信、サービス(インターネット企業を含む)などのデータ主導型産業は、データ資産の高採用と資産化で主要企業をリードしています。
  • 日本、中国、インドなどの国々は、経済の改善により前進しており、この地域市場の成長を支えています。さらに、この地域全体で工業化が加速していることも、この地域の市場成長を促進する重要な原動力となっています。同地域では政府によるICT支出も増加しており、市場のさらなるチャンスにつながっています。

IaaS(Insight as a Service)アプリケーション産業概要

IaaS(Insight as a Service)アプリケーション市場は細分化されており、競争の激しい市場です。ソリューションには緊密な連携と知識の共有が必要なため、サプライチェーンに関する知識とコネクションに優れたベンダーが他の競合他社よりも優位に立つ傾向があります。市場では多くのコラボレーションが行われ、製品のイノベーションにつながっています。

2023年5月- 生成型人工知能(AI)の時代において、企業向けナレッジグラフ・プラットフォームのリーディング・カンパニーであるスタードッグは、アクセンチュア・ベンチャーズを通じてアクセンチュアから戦略的投資を受けました。スタードッグを活用することで、企業はデータからより多くのことを行い、より多くの価値を引き出すことができます。スタードッグのエンタープライズナレッジグラフは、実世界のコンテキストを機械読み取り可能にするため、企業はエンタープライズデータの統合と統一を改善するために活用しています。ナレッジグラフは、基礎となるデータを変更することなく、概念を無限にリンクすることができるため、テーブルを結合して統合するのではなく、データを統一することができます。このデータ統合能力により、柔軟なデータ層が全社的に形成され、データのサイロ化も促進されます。

2022年10月- あらゆるデータタイプ、ワークロード、開発手法をサポートする、世界トップのコンバージェント・データベースの最新バージョン、Oracle Database 23c Betaがオラクルからリリースされました。コードネーム「App Simple」と呼ばれるOracle Database 23cは、アプリケーション開発の合理化に重点を置いています。Oracle Database 23cが導入するJSON Relational Duality技法は、リレーショナル・データベースがデータを格納する方法とアプリケーションがそれを表現する方法の間の矛盾を解決するための画期的なイノベーションです。JSON Relational Dualityは、データをリレーショナル・テーブルとアプリケーション・フレンドリーなJSONドキュメントの両方として使用できるため、アプリケーション開発が容易になります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • ビッグデータとIoTの導入拡大
    • 顧客エンゲージメントの増加
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティと安全性への懸念
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開モード別
    • パブリッククラウド
    • プライベートクラウド
    • ハイブリッドクラウド
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • 小売
    • エネルギー
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Accenture PLC
    • IBM Corporation
    • Dell EMC
    • Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • GoodData Corporation
    • Capgemini SE
    • SmartFocus Limited
    • Zephyr Health Inc.
    • NTT Data Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66558

The Insight as a Service Application Market size is estimated at USD 7.23 billion in 2025, and is expected to reach USD 18.60 billion by 2030, at a CAGR of 20.78% during the forecast period (2025-2030).

Insight as a Service Application - Market - IMG1

The insight as a service application provides action plans, and it is similar to cloud-based services, which provide insights to business corporations and also help organizations with ideas to achieve their business goals. SaaS offerings provide analytics, along with insights. SMEs are heavily adopting insights as a service owing to various advantages of insight as a service such as immediate response, quick decision making, customer satisfaction, etc.

Key Highlights

  • The major factor responsible for the growth of insight as a service application market is increasing IOT and big data analytics, along with the growing need for customer management. Companies are able to get customer insights in order to sell their products and services with the help of big data.
  • Many small and medium scale enterprises are adopting cloud-based insight-as-a-service due to the advantages such as improved decision making and quick response, customer satisfaction, which result in faster growth in revenue, thereby driving the market.
  • Data security, safety concern, and difficulty in data integration are hindering the growth of this market.

Insight as a Service Application Market Trends

BFSI Expected to Have Significant Growth

  • BFSI sector is expected to have significant growth for this market. Due to new digital technologies, rapid changes in customer expectations, and emerging agile competitors, it is increasingly becoming difficult for banks to attract, retain, and upsell today's digitally empowered customers.
  • Customer intelligence and analytics for banking enables retail banks to create exceptional customer experiences that drive loyalty, differentiation, and growth. Banks can attract and acquire new customers, retain and sell more to current customers, and market segments, and drive operational costs down.
  • For instance, TCS's Customer Intelligence & Insights (CI&I) for Banking helps retail banks transition from product-centric to customer-centric enterprises, while running leaner and smarter. IT Company Mindtree is focused on helping banks and financial institutions to better engage with customers and users.

Asia-Pacific Expected to Have Significant Growth

  • Asia-Pacific is expected to witness significant growth over the forecast period and is anticipated to lead the Insight as a service application market over the forecast period. Increasing internet penetration coupled with developing technology in various economies, including China, India, and South Korea, can be attributed to high growth in this region.
  • This region is expected to grow at a higher rate in the near future due to large investments being made in the data insights services to make better customer experiences and streamline the business operations. Various Industry verticals across the region are fast maturing in their aptitudes to leverage Insights-as-a-Service technology. Data-driven industries belonging to this region such as BFSI, retail & consumer goods, media & communications, and services (including Internet companies) are leading in high adoption and capitalization of their data assets.
  • Countries such as Japan, China, and India are advancing due to the improving economy, which will support the growth of the regional market. Furthermore, spurting industrialization across the region is acting as a critical driving force driving the growth of the market in the area. There is a rise in ICT expenditure by the government in this region, further leading to more opportunity for the market.

Insight as a Service Application Industry Overview

The insight as a service application market is fragmented and is a highly competitive market. Since the solutions require close collaboration and knowledge sharing, vendors with better supply chain knowledge and connections tend to gain an edge over other competitors. There are many collaborations taking place in the market, further leading to product innovations.

May 2023 - In this era of generative artificial intelligence (AI), Stardog, a leading enterprise knowledge graph platform, received a strategic investment from Accenture through Accenture Ventures. Stardog enables organizations to do more with and extract more value from their data. Businesses utilize Stardog Enterprise Knowledge Graphs to improve the integration and unification of their enterprise data because they enable real-world context to be machine-readable. The ability of a knowledge graph to endlessly link concepts - without altering the underlying data - allows for data to be unified rather than integrated by joining tables. A flexible data layer is created across the entire company thanks to this ability to unify data, which also helps to connect data silos.

October 2022 - The most recent version of the top convergent database in the world, Oracle Database 23c Beta, which supports all data types, workloads, and development methodologies, was released by Oracle. Oracle Database 23c, code-named "App Simple," focuses on streamlining application development. The JSON Relational Duality technique, which Oracle Database 23c introduces, is a ground-breaking innovation for resolving the discrepancy between how relational databases store data and how applications express it. Application development is made easier by JSON Relational Duality, which enables data to be used as both relational tables and application-friendly JSON documents.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Adoption of Big Data and IoT
    • 4.3.2 Increasing Customer Engagement
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Security and Safety Concerns
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment Mode
    • 5.1.1 Public Cloud
    • 5.1.2 Private Cloud
    • 5.1.3 Hybrid Cloud
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 BFSI
    • 5.2.2 IT & Telecom
    • 5.2.3 Healthcare
    • 5.2.4 Retail
    • 5.2.5 Energy
    • 5.2.6 Other End-user Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oracle Corporation
    • 6.1.2 Accenture PLC
    • 6.1.3 IBM Corporation
    • 6.1.4 Dell EMC
    • 6.1.5 Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • 6.1.6 GoodData Corporation
    • 6.1.7 Capgemini SE
    • 6.1.8 SmartFocus Limited
    • 6.1.9 Zephyr Health Inc.
    • 6.1.10 NTT Data Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS