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市場調査レポート
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1641844

スポーツにおけるウェアラブルデバイス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Wearable Devices In Sports - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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スポーツにおけるウェアラブルデバイス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スポーツにおけるウェアラブルデバイスの市場規模は、2025年に941億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.18%で、2030年には1,155億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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ウェアラブル技術・機器市場は急速なペースで拡大しています。産業が焦点に向かう中、企業はデバイス自体に新機能を追加する以外に、サービス強化を優先しています。

主なハイライト

  • ウェアラブルデバイスはスポーツ産業において重要な位置を占めており、アスリートが日々のルーチンに忠実であることをサポートし、制御するようにプログラムされた様々なパラメータに関する重要な情報を提供します。このデータをより適切に評価・分析し、パフォーマンスや総合的な個人のフィットネスを向上させるための分析ツールの統合が、スポーツ産業におけるウェアラブルデバイスの必要性を支えています。
  • ウェアラブル市場の成長は、改善された通信プロトコルの普及と適合性、センサー技術の小型化と相まって需要が増加していることに起因しています。センサーやウェアラブルデバイスは、圧縮されたコンパクトなサイズと優れた統合技術により、リストウェア、衣服、靴、眼鏡などの複数のアクセサリーに組み合わせることができます。
  • スポーツ市場においてウェアラブルデバイスに影響を与える要因としては、大手企業の参入、携帯性と快適な使用感、ヘルスケア意識の高まり、製造コストの高騰、技術進歩などが挙げられます。これらの本質的な要因がウェアラブルデバイスの採用を後押ししています。活動量計、スマートウォッチ、スマートウェアなどのウェアラブルデバイスは、持ち運び可能な使用方法、最新かつ高度な技術の進歩など、数多くの利点があるため、顧客の間で好まれています。
  • オンライン・オフラインを問わず、スポーツ・イベントの増加は、スポーツ・ウェアラブル・デバイス市場の重要な促進要因となっています。プロの大会、アマチュアのトーナメント、コミュニティ主導の活動など、スポーツイベントの増加は、スポーツ体験を向上させ、リアルタイムデータを提供し、パフォーマンス指標を追跡するウェアラブルデバイスの需要を生み出しています。
  • ウェアラブル電子機器は、フィットネスやスポーツにおいて、心拍数、カロリー消費、睡眠、血圧などのパラメータを制御・監視するためのさまざまな用途が見出されています。ウェアラブルデバイスは、ユーザーがスマートウェアラブルで健康関連情報をチェックすることを可能にします。
  • 予測期間中に市場の拡大を抑制すると予想される主な障害の1つは、革新的なウェアラブル技術のコストが高いことです。この分野の大半の企業はプレミアム製品のカテゴリーで製品をリリースしているが、これは多くのユーザーにとって手頃な価格ではなく、製品が規模の経済に到達するのを制限しています。

スポーツにおけるウェアラブルデバイス市場動向

スマートウェアデバイスタイプセグメントが大きな市場シェアを占める見込み

  • スマート衣料、スマート衣服、エレクトロニック・テキスタイル、スマート・テキスタイル、E-テキスタイルとしても知られるスマート生地は、事前に定義された制御メカニズムまたは認知主導型の動作によって外部環境を感知し、反応することができる生地と定義することができます。これらの配置は、高度な技術を使用することにより、ユーザーの身体状態を監視するのに役立ちます。現在のところ、スマート衣料市場は黎明期にあるが、フィットネス人口の増加により、予測期間中に顕著な速度で上昇すると予想されます。
  • スマートベスト、下着、スマートシューズ、スマートソックス、スマートタイツなどのスマート衣料は、他のデバイスとの通信、他の素材に変換されたエネルギーの採取、環境危険からの着用者の保護など、様々な潜在的アプリケーションを持つことになります。
  • さまざまな研究機関も、スマート衣類の用途を広げるための研究活動に投資しています。例えば、MITは、体温、心拍数、呼吸数などのバイタルサインを常時監視するために、一般的に運動着に使用されるポリエステルを含む柔軟な布地に埋め込むことができる軽量センサーを開発しました。センサーは洗濯機で洗うことができ、取り外して別の衣服に再利用できる衣服に組み込むことができます。このセンサーは、健康産業、陸上競技、宇宙飛行士のバイタルサイン・モニタリングに応用される可能性があります。アメリカ航空宇宙局(NASA)とマサチューセッツ工科大学(MIT)メディアラボ宇宙探査イニシアティブは、MITの研究に一部資金を提供しました。
  • スマートウェアラブルを衣服に組み込むことで、スマート衣服やモノのインターネット(IoT)ベースの衣服が開発されるかもしれないです。
  • さらに、スマートウェアの場合、より重要な機能はパッシブ機能であり、センサーがアスリートの生理学的測定値や身体の動きをモニターします。データに基づいてスマートな評価を行い、アスリートがよりハードに働く、休息する、テクニックを修正するなどを示唆するリアルタイムのフィードバックを提供することができます。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米のウェアラブルデバイス市場、特にスポーツ産業は近年大きく成長しています。ウェアラブルデバイスとは、身体に装着する電子機器のことで、一般的にはアクセサリーや衣服に装着され、スポーツやフィットネス活動に関連するデータを収集・分析するように設計されています。これらのデバイスには様々なセンサーや技術が搭載されており、心拍数、歩数、走行距離、消費カロリーなどのパラメーターを追跡・監視し、さらにはリアルタイムのフィードバックやコーチングを提供します。
  • 米国のサッカー選手たちは、何年も前からプレー中に装着しています。全地球測位システム(GPS)トラッキング分野で人気のあるSTATSportsやCatapult Sportsのような企業は、こうした動向から大きな恩恵を受けています。
  • リストウェアやボディウェア製品に対する需要の高まりが、北米の消費者製品部門におけるウェアラブル・デバイスの成長につながっています。さらに、米国を拠点とする企業の開発および技術革新の進展が、同地域の市場、特に米国の市場に最も大きく貢献し、ウェアラブルデバイスの利用が大幅に増加しました。
  • 個人の間で健康とフィットネスに対する意識が高まり、注目が高まっていることから、身体活動の追跡と改善に役立つウェアラブルデバイスの需要が急増しています。加えて、各企業も積極的に協力し、製品の革新を図っています。例えば、アスレチック&スマートウェアのAthos社は、米国を拠点とするゴールデンステート・ウォリアーズと協力し、スマートウェアを使用して怪我を予防し、選手のパフォーマンスを最適化しています。製品には、OMsignalフィットネススポーツブラと、ECG、身体活動、呼吸活動をリアルタイムで把握できる魅力的なライフスタイルブラがあります。
  • スマート素材は、戦場での洞察力を高めながら兵士の健康状態を改善するための新しい軍服を作る上で重要な要素となっています。同軍は、複数の政府機関、業界リーダー、学界と提携し、米国軍に技術的・戦術的優位性を提供することで、米国軍に有用なスマート衣料ソリューションの成長を奨励・推進しています。
  • 北米のスポーツ分野でのウェアラブルデバイス市場は、フィットネストラッキング技術の採用の増加と、業界における継続的な技術革新により、成長の態勢が整っています。技術が進歩し続けるにつれて、ウェアラブルのスポーツ・エコシステムへのさらなる統合が期待され、個人が自分の運動能力をモニターし、向上させることができるようになります。

スポーツにおけるウェアラブルデバイス産業の概要

スポーツにおけるウェアラブルデバイス市場は、Garmin Ltd.、Zepp US Inc.、Catapult Sports Pty Ltd.、Kinexon GmbH、Sensoria Inc.などの大手企業が存在し、細分化されています。市場のプレーヤーは、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携、イノベーション、買収などの戦略を採用しています。

2023年5月、ガーミンはインドで、最適なパフォーマンスとトレーニングのための太陽光発電オプションを備えたEdge 540と840シリーズGPSサイクリングコンピュータを発売しました。これらの新しいEdgeサイクリング・コンピュータには、ダイナミック・パフォーマンス・インサイト、高度なマッピング、ソーラー充電などの洗練された機能が搭載されており、ライダーはより賢い決断を下し、より効果的なトレーニングを行うことができます。

2022年9月、健康技術の新興企業Zepp Healthが所有する世界のスマートウェアラブルブランドAmazfitは、2つのフラッグシップスマートウォッチAmazfit GTR 4とAmazfit GTS 4を発表しました。Amazfit GTR 4とAmazfit GTS 4です。これらのスマートウォッチはAmazfitのラインナップの中で初めて、将来のアップデートを経て、Zeppアプリを通じてアディダスランニングアプリにスポーツとフィットネスのデータを同期することができます。この開発は、Amazfitとアディダス・ランタスティックの戦略的関係の成果であり、スポーツやフィットネス愛好家のユーザー体験を向上させます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場の洞察

  • 市場促進要因
    • データ主導の意思決定と業務に対する需要の高まり
    • オンラインおよびオフラインでのスポーツイベントの増加
    • ポータブルで便利な使用法
  • 市場抑制要因
    • 高額な初期投資と予算制約

第6章 市場セグメンテーション

  • デバイスタイプ別
    • フィットネス&心拍数モニター
    • スマートウェア
    • GPSトラッカー
    • その他のデバイス(カメラなど)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Garmin Ltd.
    • Zepp US Inc.
    • Catapult Sports Pty Ltd.
    • Kinexon GmbH
    • Sensoria Inc
    • ShotTracker Inc.
    • STATSports Group
    • EXELIO SRL(GPEXE)
    • GPSports Systems(Catapult)
    • List not Exhaustive

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 59056

The Wearable Devices In Sports Market size is estimated at USD 94.17 billion in 2025, and is expected to reach USD 115.57 billion by 2030, at a CAGR of 4.18% during the forecast period (2025-2030).

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The wearable technology and devices market is unfolding at a rapid pace. With the industry going towards a focal point, businesses are prioritizing service enhancement, apart from adding additional new features to the device itself.

Key Highlights

  • Wearable devices have remained a significant part of the sports industry, supporting the athlete to stick to daily routines and giving important information on various parameters it is programmed to control. Integration of analytics tools for better evaluating and analyzing this data to improve the performance or handling of overall personal fitness has sustained the need for wearable devices in the sports industry.
  • The growth in the wearables market can be attributed to increasing demand coupled with the propagation and suitability of improved communications protocol and miniaturization of sensor technology. Sensors and wearable devices can be combined into multiple accessories such as wristwear, garments, shoes, and eyeglasses because of their compressed or compact size and superior integration technologies.
  • The factors influencing wearable devices in the sports market include the entry of big players, portable and comfortable usage, elevated healthcare awareness, the soaring cost of manufacturing, and technological progressions. These essential factors have encouraged the adoption of wearable devices. Wearable devices such as activity trackers, smartwatches, and smart clothing are preferred among customers owing to their numerous advantages, including portable usage and the most modern and advanced technological advancements.
  • The increasing number of sports events, both online and offline, has indeed been a significant driver for the wearable devices market in sports. The rise in sports events, including professional competitions, amateur tournaments, and community-driven activities, has created a demand for wearable devices to enhance the sports experience, provide real-time data, and track performance metrics.
  • Wearable electronic devices find various applications in fitness and sports for controlling and monitoring parameters such as heart rate, calorie consumption, sleep, and blood pressure. Wearable devices permit a user to check health-related information on their smart wearables.
  • One of the main obstacles anticipated to restrain the market's expansion during the forecast period is the high cost of innovative wearable technology. Most firms in this sector are releasing their products under the category of premium products, which are not affordable for many users and restrict the products from reaching economies of scale.

Sports Wearable Devices Market Trends

Smart Clothing Device Type Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • Smart fabrics, also known as smart clothing, smart garments, electronic textiles, smart textiles, or E-textiles, can be defined as fabrics that can sense and react to the external environment via a pre-defined control mechanism or cognitive-driven behavior. These arrangements help monitor the user's physical condition by using advanced technologies. At present smart clothing, the market is at its nascent stage and is expected to rise at a notable speed during the forecast period, owing to growing fitness.
  • Smart clothing, such as smart vests, undergarments, smart shoes, smart socks, and smart tights, will have various potential applications, such as communicating with other devices, harvesting energy transformed into other materials, and protecting wearers from environmental hazards.
  • Various institutes have also been investing in research activities to increase applications for smart clothing. For instance, MIT has created a lightweight sensor that can be embedded into flexible fabrics, including polyesters typically used in athletic wear, to constantly monitor vital signs, including body temperature, heart rate, and respiratory rate. The sensors are machine-washable and can be integrated into clothing that can be removed and reused in different garments. The sensor has potential applications across the health industry, in athletics, and in astronaut vital sign monitoring. National Aeronautics and Space Administration (NASA) and Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Lab Space Exploration Initiative partly funded MIT research.
  • By integrating smart wearables into clothing, smart clothes or Internet of Things (IoT)-based garments may be developed.
  • Further, with smart clothing, the more significant function is the passive function, where sensors monitor an athlete's physiological measurements or physical movements. It can make smart evaluations based on the data and deliver real-time feedback suggesting that athletes work harder, rest, correct their technique, etc.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • The wearable devices market in North America, specifically the sports industry, has grown significantly in recent years. Wearable devices are electronic devices worn on the body, typically in accessories or clothing, and are designed to collect and analyze data related to sports and fitness activities. These devices are equipped with various sensors and technologies that track and monitor parameters such as heart rate, steps taken, distance covered, and calories burned, and even provide real-time feedback and coaching.
  • The US soccer athletes have been wearing them while playing for many years. Companies like STATSports and Catapult Sports, which are popular in the global positioning system (GPS) tracking space, have greatly benefitted from these trends.
  • The increasing demand for wristwear and bodywear products has led to the growth of wearable devices in North America's consumer products sector. Additionally, US-based companies' increasing developments and innovations have contributed most significantly to the region's market and, specifically, in the United States, resulting in a significant increase in the usage of wearable devices.
  • The growing awareness and focus on health and fitness among individuals have led to a surge in demand for wearable devices that can help track and improve their physical activities. In addition, companies are also collaborating actively to innovate their products. For instance, Athos, an athletic & smart clothing player, works with the US-based Golden State Warriors to use smart clothing to prevent injury and optimize player performance. The product includes an OMsignal fitness sports bra and an attractive lifestyle bra that can capture real-time ECG, physical, and respiratory activities.
  • The smart fabric has become a significant component in creating new military uniforms to improve soldiers' health while giving added battlefield insight. The military has a partnership with several government agencies, industry leaders, and academia to encourage and advance the growth of smart clothing solutions that would be useful to the US military by providing them with a technological and tactical edge over its opponent.
  • The wearable devices market in North American sports is poised for growth with the increasing adoption of fitness-tracking technologies and continuous innovation in the industry. As technology continues to advance, we can expect further integration of wearables into the sports ecosystem, empowering individuals to monitor and improve their athletic

Sports Wearable Devices Industry Overview

The wearable devices in sports market is fragmented with the presence of major players like Garmin Ltd., Zepp US Inc., Catapult Sports Pty Ltd., Kinexon GmbH, and Sensoria Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In May 2023, Garmin launched the Edge 540 and 840 series GPS cycling computers with solar power options in India for optimal performance and training. These new Edge cycling computers come with sophisticated features such as dynamic performance insights, advanced mapping, solar charging, and more, enabling riders to make smarter decisions and train more effectively.

In September 2022, Amazfit, a global smart wearables brand owned by health technology startup Zepp Health, introduced two flagship smartwatches: the Amazfit GTR 4 and Amazfit GTS 4. These smartwatches are the first in the Amazfit lineup to offer syncing of sports and fitness data to the Adidas Running app through the Zepp App, following a future update. This development is a result of the strategic relationship between Amazfit and Adidas Runtastic, enhancing the user experience for sports and fitness enthusiasts.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defnition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET INSIGHTS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand for Data-Driven Decisions and Operations
    • 5.1.2 Increasing Sports Events, Online and Offline
    • 5.1.3 Portable and Convenient Usage
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Initial Investment and Budget Constraints

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Device Type
    • 6.1.1 Fitness & Heart Rate Monitors
    • 6.1.2 Smart Clothing
    • 6.1.3 GPS Trackers
    • 6.1.4 Other Devices (Cameras, etc)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia
    • 6.2.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Garmin Ltd.
    • 7.1.2 Zepp US Inc.
    • 7.1.3 Catapult Sports Pty Ltd.
    • 7.1.4 Kinexon GmbH
    • 7.1.5 Sensoria Inc
    • 7.1.6 ShotTracker Inc.
    • 7.1.7 STATSports Group
    • 7.1.8 EXELIO SRL(GPEXE)
    • 7.1.9 GPSports Systems(Catapult)
    • 7.1.10 List not Exhaustive

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS