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市場調査レポート
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1457130

ウェアラブルデバイス市場-2024年から2029年までの予測

Wearable Devices Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ウェアラブルデバイス市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ウェアラブルデバイス市場は、2022年に876億米ドルと評価され、CAGR 15.94%で成長し、2029年には市場規模2,467億3,600万米ドルに達します。

これには特に、スマートウォッチ、フィットネストラッカー、アナログ時計が含まれます。ウェアラブル技術は、技術の飛躍的進歩の結果、発明と開発の焦点となりつつあります。例えば、モノのインターネット(IoT)がデバイスに組み込まれて洗練され、スマートシャツは目に見えない形で健康に関する指標を追跡します。腕時計とスマートフォンの同期もまた、革新的な機能の数々がデバイスに組み込まれ、発展途上の技術です。電話の受信プロセスをスピードアップし、簡素化するために、アイウェアやメガネには通話機能が搭載されるようになりました。

ソーシャルメディアの利用が増加し、その投稿を常に更新する傾向が根底にあることが、この市場の需要を牽引しています。デバイスの取り扱いにおける利便性の向上が、人々がウェアラブルデバイスを使用する理由です。ウェアラブルデバイスの世界市場は、多様なアプリケーションへの採用が増加していることから成長しています。スマートウォッチで実現される機能の数は、各社の研究開発プロジェクトにおける多額の投資によって急速に増加しています。スマートウォッチの開発は、時計業界に根本的な変革をもたらし、スマートウォッチを身につけることがステータスシンボルとなりました。

世界レベルでの健康意識の高まりが、予測期間における市場成長に寄与しています。

肥満や糖尿病の症例が日々増加しており、活動量、摂取カロリー、コレステロール値、心拍数、血圧、睡眠パターンなどを記録することが求められています。ウェアラブルデバイスはこのような目的に役立ちます。パーソナルグルーミングもまた、この市場の成長に間接的に影響を与える活況を呈している産業です。例えば、トレーニングに励む人々は、このようなデバイスを通じて摂取カロリーを維持することができます。その反面、このようなデバイスの使用にはプライバシーやセキュリティ上の懸念もつきまとう。デバイスに入力されたユーザーの情報は、悪用される可能性があります。バッテリーの寿命が短いことも、こうした製品の購入を躊躇させる制約のひとつです。企業は、この業界で競合を維持するために、研究開発に多くの支出をしなければならないです。

北米と欧州がウェアラブルデバイス市場で大きなシェアを占める

北米が注目すべき技術進歩の世界の中心地であることはよく知られています。スマートデバイスが一般的になるにつれて、より強力で高度なウェアラブル技術がますます求められるようになっています。この地域の主要要因としては、可処分所得の増加、改良型デバイスの迅速な普及と魅力が挙げられます。また、Apple、Fitbit、Garminなど、この地域のウェアラブルベンダーの存在感が強いことも、市場の成長を後押ししています。この地域のウェアラブル市場は、多くのスポーツ協会が、高い報酬を得るプロスポーツ選手が回避可能な怪我をしないように、より大きな投資を行っている結果、成長すると予測されています。

市場の主要立ち上げ

  • 2023年8月、GizmoreとStaunch Electronics Indiaは、ウェアラブルとヒアラブル市場におけるGizmoreの市場シェアを拡大し、顧客に最先端の商品を提供するための戦略的提携を発表しました。Gizmoreはこの提携により、2023~2024年にかけて100万台のオーディオ機器の販売を見込んでおり、特に真にワイヤレスなイヤホン市場に重点を置いています。
  • 2023年6月、イタリアの水着会社Arena Italiaは、スポーツ業界向けのウェアラブル・技術セグメントで買収機会を探していると宣言しました。さらに、水泳選手のパフォーマンスを追跡するためのさまざまなウェアラブルデバイスや技術的センサーを製造する、スポーツ科学のセグメントで社内に技術的背景を持つ企業も、関心の対象として考えられます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 ウェアラブルデバイス市場:製品別

  • イントロダクション
  • 時計
  • ファブリック
  • 眼鏡
  • フィットネストラッカー
  • その他

第6章 ウェアラブルデバイス市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 個人ユーザー
  • 企業

第7章 ウェアラブルデバイス市場:接続媒体別

  • イントロダクション
  • ANT+
  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • 携帯電話
  • NFC

第8章 ウェアラブルデバイス市場:技術別

  • イントロダクション
  • コンピューター技術
  • ディスプレイ技術
  • ネットワーク技術
  • 測位技術
  • センサー技術

第9章 ウェアラブルデバイス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Apple, Inc.
  • COVIDien(Medtronic Zephyr)
  • Tex-Ray(Aiq Smart Clothing)
  • Fitbit
  • Xiaomi
  • LG Electronics
  • Garmin Ltd.
  • Essilor(Luxottica Group)
  • Huawei Device Co., Ltd
  • Fossil Group
目次
Product Code: KSI061610015

The wearable devices market is evaluated at US$87.6 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 15.94% reaching the market size of US$246.736 billion by the year 2029.

They include, among other things, smartwatches, fitness trackers, and analogue watches. Wearable technology is becoming a focus of invention and development as a result of technological breakthroughs. For instance, the Internet of Things (IoT) is being incorporated into devices to give them sophistication, and Smart Shirts track health-related metrics invisibly. Watch synchronization with smartphones is also a developing technology with a slew of innovative features being incorporated into the devices. To speed up and simplify the process of receiving the phone, eyewear or spectacles now have a calling capability.

The rise of social media usage and the underlying tendency towards remaining updated with its posts is driving the demand for this market. Increasing Convenience in the handling of devices is a reason why people use wearable devices. The Global Wearable Device Market is growing due to its increasing adoption of diverse applications. The number of functions performed by smartwatches is rising spree with heavy investments by companies in their research and development projects. The development of smartwatches has brought a radical transformation in the watch industry and made wearing smartwatches a status symbol.

The growing health awareness at the global level is contributing to the market growth in the forecast period.

A plethora of obesity and diabetes cases are getting added every day which requires people to keep track of their activities, calorie intake, cholesterol levels, heartbeat rate, blood pressure, sleeping patterns, etc. Wearable devices serve this purpose. Personal grooming is also a booming industry that indirectly impacts the growth of this market, for instance- people working out can maintain their calorie intake through such devices. On the flip side, there is also a privacy or security concern that gets attached to the use of such devices. Information of the user that gets populated in the devices is vulnerable to being misused. Battery life and a shorter life span are some of the constraints that deter people from buying such products. Companies must incur a lot of expenditure on Research & Development to remain competitive in the industry

North America and Europe hold significant shares in the wearable devices market

It is well known that North America serves as the global centre for all notable technological advancements. More potent and advanced wearable technologies are becoming more and more in demand as smart devices become more commonplace. Some of the main factors in this geographic area are the rise in disposable income as well as the quick uptake and appeal of improved devices. The growth of the market is also aided by the strong presence of wearable vendors in the area, including Apple, Fitbit, and Garmin. The region's wearables market is predicted to grow as a result of numerous sports associations making greater investments to ensure that highly compensated professional athletes never suffer avoidable injuries.

Product Offerings

  • Special edition Vofit Jr. Black Panther 3: Special edition Vofit Jr. Black Panther 3 is a sturdy, swim-friendly activity tracker that has a bright display and a battery life of up to a year, allowing kids can play without having to recharge it. In the Garmin Jr.TM app, kids can experience the most thrilling moments of the Black Panther's life alongside their favourite Marvel Avengers characters by achieving daily activity objectives. By doing so, they can unlock new app experiences, games, and icons. The ICE (in case of emergency) widget also offers quick access to a child's emergency contact information.
  • Zephyr HxMBT: The HxMBT is a compact, comfortable consumer gadget that combines speed and distance with Zephyr's patented BioHarness smart-fabric heart rate technology, which is employed in high-end professional markets. The HxM BT solution raises the bar for tracking one's health and fitness when combined with Zephyr's mobile phone-enabled training tools. For consumer fitness and wellbeing applications, deeper web integration can enable intuitive monitoring of advancement over time and an engaging user experience.

Market key launches

  • In August 2023, Gizmore and Staunch Electronics India announced a strategic alliance to increase Gizmore's market share in the wearable and hearable markets and provide its clients with cutting-edge merchandise. Gizmore anticipates selling one million audio devices through this partnership in 2023-2024, with a particular emphasis on the market for truly wireless earphones.
  • In June 2023, Arena Italia, an Italian swimwear company, declared that it was searching for acquisition opportunities in the wearable technology space for the sports industry. Additionally, companies with in-house technological backgrounds in sports science that produce a variety of wearable devices and technological sensors to track swimmers' performances could be considered targets of interest.

Segmentation:

By Product

  • Watches
  • Fabric
  • Glasses
  • Fitness Trackers
  • Others

By End-User

  • Personal Users
  • Enterprises

By Connectivity Medium

  • ANT+
  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • Cellular
  • NFC

By Technology

  • Computer Technology
  • Display Technology
  • Networking Technology
  • Positioning Technology
  • Sensor Technology

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. WEARABLE DEVICES MARKET, BY-PRODUCTS

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Watches
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Fabric
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Glasses
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Fitness Trackers
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness

6. WEARABLE DEVICES MARKET, BY END-USERS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Personal Users
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Enterprises
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. WEARABLE DEVICES MARKET, BY CONNECTIVITY MEDIUM

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. ANT+
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Bluetooth
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Wi-Fi
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Cellular
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. NFC
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness

8. WEARABLE DEVICES MARKET, BY TECHNOLOGY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Computer Technology
    • 8.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.3. Display Technology
    • 8.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.4. Networking Technology
    • 8.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.4.2. Growth Prospects
    • 8.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.5. Positioning Technology
    • 8.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.5.2. Growth Prospects
    • 8.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.6. Sensor Technology
    • 8.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.6.2. Growth Prospects
    • 8.6.3. Geographic Lucrativeness

9. WEARABLE DEVICES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By End-Users
    • 9.2.3. By Connectivity Medium
    • 9.2.4. By Technology
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
        • 9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By End-Users
    • 9.3.3. By Connectivity Medium
    • 9.3.4. By Technology
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By End-Users
    • 9.4.3. By Connectivity Medium
    • 9.4.4. By Technology
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. UK
        • 9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. Germany
        • 9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. France
        • 9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Italy
        • 9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.5. Others
        • 9.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.5.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By End-Users
    • 9.5.3. By Connectivity Medium
    • 9.5.4. By Technology
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. UAE
        • 9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Israel
        • 9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.4. Others
        • 9.5.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.4.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By End-Users
    • 9.6.3. By Connectivity Medium
    • 9.6.4. By Technology
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. Japan
        • 9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. China
        • 9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Taiwan
        • 9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. Thailand
        • 9.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Indonesia
        • 9.6.5.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.8. Others
        • 9.6.5.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.8.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Apple, Inc.
  • 11.2. Covidien (Medtronic Zephyr)
  • 11.3. Tex-Ray (Aiq Smart Clothing)
  • 11.4. Fitbit
  • 11.5. Xiaomi
  • 11.6. LG Electronics
  • 11.7. Garmin Ltd.
  • 11.8. Essilor (Luxottica Group)
  • 11.9. Huawei Device Co., Ltd
  • 11.10. Fossil Group