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市場調査レポート
商品コード
1640352

欧州のホームケア製品パッケージング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Home Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のホームケア製品パッケージング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のホームケア製品パッケージング市場は予測期間中にCAGR 4.6%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 戸締まり対策、在宅勤務シナリオ、自宅隔離など、COVID-19要因による在宅時間の増加は、特に頻繁に接触する場所での感染の可能性を減らすという付加的な利点とともに、細菌を死滅させる必要性を生み出しました。消費者の約84%が自宅の掃除方法を変えていることから、各社はパンデミックの急増に対応できるよう製品を配置しました。
  • COVID-19の大流行後、消費者は個人と家庭の衛生についてより強く意識するようになったため、洗濯ケア、表面ケア、トイレケア関連製品の需要は、個人用と業務用の両方で、エスカレートした成長を示すと予想されます。
  • 最近では、消費者のオンライン支出が大幅に増加し、家庭用クリーナーのオンライン販売を後押ししています。Procter &Gamble社、Henkel AG社、Unilever社、Church &Dwight社、Reckitt Benckiser Group社は、ホームケア製品を世界的に提供している大手企業です。
  • 消費者は、コネクテッド・プラットフォームによって、個人と環境の健康についてより多くの情報を得、関心を持つようになっています。複数の調査によると、世界の消費者の20%以上が、持続可能な包装やリサイクル素材を使用した包装の製品を好んでおり、これが中期的にfree-fromを謳った製品の需要につながっています。

欧州のホームケア製品パッケージング市場の動向

プラスチック素材が大きな市場シェアを占める見込み

  • あらゆる主要な包装タイプでプラスチックが幅広く使用されているため、素材としてのプラスチック市場が形成されています。この素材の柔軟性、強度、耐久性は、業界における多くの液体、クリーム、粉末製品の包装に理想的です。
  • 市場で入手可能な他の素材に比べ、プラスチックは柔軟性が高く、どんな形にも成形できます。小売業界からの需要の伸び、共働き世帯の増加、プラスチックボトルへの需要の高まりが、プラスチック製品の主な原動力となっています。
  • その有利な特性とは別に、改ざん防止キャップやクロージャーなどのイノベーションが人気を集めており、これはブランドオーナーにとって重要な付加価値につながります。このため、さまざまな製品でプラスチックが使用されるようになっています。
  • さらに、利便性と持続可能性の問題から、硬質プラスチック包装よりも軟質プラスチック包装を採用する方向へ、顧客の嗜好が徐々にシフトしています。軟質プラスチック包装材は、同等の硬質プラスチック包装材より80%軽量で、しかも安価です。
  • しかし、プラスチックに関連する環境問題への懸念から、過去10年間は市場の成長が鈍化していました。
  • とはいえ、生分解性プラスチックの出現とリサイクルのプロセスにより、プラスチックは包装の世界での使用を維持すると予想されます。

大きな市場シェアを占めると予想される英国

  • 欧州地域では、英国がホームケア製品パッケージング市場で最も高いシェアを占め、次いでドイツが続くと予想されています。包装されたホームケア製品の安全性と利点に関する消費者の意識の高まりが、市場の成長を促進すると予想されます。また、RetailXCoronavirus Consumer Trackerによると、COVID-19への懸念の高まりにより、顧客行動に大きな変化が生じています。
  • 欧州のホームケア製品パッケージング市場は規制が厳しく、ホームケアを最も安全に使用できるようにしています。厳しく変化する規制もまた、市場に歪みをもたらしています。革新的なパッケージングと、製品にその他の特典を与えている特別な成分の組み込みも市場を牽引する要因となっています。
  • 英国の市場は主に軟包装セクターによって成長しています。世界のパッケージング・ベンダーがこの地域に進出しており、地元企業の買収も進んでいることから、英国市場の潜在力がうかがえます。例えば、2020年1月、Macfarlane Groupは保護包装ソリューション・プロバイダーのArmagripを買収しました。
  • 英国は欧州地域の主要経済国のひとつです。欧州諸国における可処分所得の増加は、ホームケア製品の値ごろ感の上昇につながっており、その結果、パンデミック状況におけるホームケア用品の品質が向上しています。ホームケア市場の成長は、雇用目的で定住する移民の増加によっても牽引されています。
  • パンデミック(世界的大流行)の最中、消費者は健康と衛生を心配しています。消費者は安全と清潔に気を配っています。除菌剤や消毒剤の定期的な使用は飛躍的に伸びており、ホームケア製品パッケージング市場にプラスの影響を与えています。

欧州のホームケア製品パッケージング産業の概要

ホームケア製品パッケージング市場は、複数の大手企業が存在し、競争は中程度に細分化されています。市場シェアの面では、現在いくつかの大手企業が市場を独占しています。市場シェアの高いこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。市場の主なプレーヤーとしては、Amcor、Berry Global Inc.、Constantia Flexiblesなどが挙げられます。これらの企業は、市場シェアを拡大し収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。

  • 2021年6月-Amcor社は、超透明フィルムと耐熱性フィルムを生産する新しい機械を発売しました。AmPrimaラインは機械方向配向技術を使用し、包装目的のリサイクル対応ソリューションで競合他社が追随できない速度でフィルムを生産できます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 製品の革新、差別化、ブランド化
    • 一人当たり所得の増加が購買力にプラスの影響
  • 市場抑制要因
    • 原材料価格の変動
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 COVID-19の市場への影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
  • タイプ別
    • ボトルと容器
    • 金属缶
    • カートン
    • パウチ
    • その他のタイプ
  • 製品別
    • 食器洗い
    • 殺虫剤
    • ランドリーケア
    • トイレタリー
    • ポリッシュ
    • エアケア
    • その他の製品
  • 国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Ball Corporation
    • RPC Group
    • Winpak Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Silgan Holdings
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • DS Smith PLC
    • Can-Pack SA
    • ProAmpac

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51769

The Europe Home Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.6% during the forecast period.

Europe Home Care Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • More time at home due to COVID 19 factors, like lockdown measures, the work-from-home scenario, and home quarantine, created the need for killing germs with the added benefit of reducing the chance of infection, particularly in the frequent contact areas. With around 84% of the consumer changing the way they clean their homes, players positioned their products to cope with the pandemic surge.
  • As consumers have become more conscious about personal and home hygiene after the COVID-19 pandemic, the demand for laundry care, surface care, and toilet care-related products, both personal and commercial, is expected to witness escalating growth.
  • In the recent past, online spending by consumers increased significantly, which boosted the online sales of household cleaners. Procter & Gamble, Henkel AG, Unilever, Church & Dwight, and Reckitt Benckiser Group are the leading players offering home care products globally.
  • Consumers are more informed and concerned about personal and environmental health with connected platforms. According to several studies, more than 20% of consumers globally prefer products with packaging that is sustainable and/or made from recycled materials, which is leading to the demand for products with free-from claims over the medium term.

Europe Home Care Packaging Market Trends

Plastic Material is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The wide usage of plastic through all major packaging types is creating a market for plastic as a material. The flexibility, strength, and durability of the material make it ideal for the packaging of many liquids, cream, and powder products in the industry.
  • Compared to other materials available in the market, plastic remains highly flexible and can be molded into any shape. Growth in demand from the retail industry, increasing dual-income households, and rising demand for plastic bottles are the major drivers for plastic products.
  • Apart from its favorable properties, innovations, such as tamper-evidence caps and closures, are gaining popularity, which can lead to a crucial value add for the brand owners. This has driven the use of plastics across a variety of products.
  • Furthermore, there is a gradual shift in customer preference towards the adoption of flexible plastic packaging over its rigid counterpart because of convenience and sustainability issues. Flexible plastic packaging materials are 80% lighter in weight than their equivalent rigid plastic materials, in addition to being cheaper.
  • However, environmental concerns associated with plastics have resulted in a slowdown of market growth in the last decade.
  • Nevertheless, with the advent of biodegradable plastics and the process of recycling, plastics are expected to sustain their usage in the packaging world.

United Kingdom to Anticipated to Hold Significant Market Share

  • In the European region, the United Kingdom is expected to occupy the highest share in the home care packaging market, followed by Germany. The increasing awareness of consumers regarding the safety and benefits of packaged home care products is expected to drive the growth of the market. Also, as per the RetailXCoronavirus Consumer Tracker, there have been significant changes in customer behavior due to the growing COVID-19 concerns.
  • The European home care packaging market is highly regulated, which makes home care safest to use. Stringent and changing regulations have also caused distortions in the market. The innovative packaging and incorporation of special ingredients that have given an additional benefit to the product are also driving factors of the market.
  • The market in the United Kingdom is mainly growing due to the flexible packaging sector. The global packaging vendors are expanding in the region, and local companies are being acquired, which is indicative of the market potential in the United Kingdom. For instance, in January 2020, Macfarlane Group acquired protective packaging solutions provider Armagrip.
  • The United Kingdom is one of the major economies in the European Region. Growing disposable income in European countries has led to rising in the affordability of home care products, which has resulted in improved quality home care items in the pandemic situation. The growth of the home care market is also being driven by the increasing number of migrants settling for employment purposes.
  • During the pandemic situation, consumers have been worried about their health and hygiene. They are taking care of safety and cleanliness. Regular usage of sanitizers and disinfectants has grown exponentially, positively impacting the home care packaging market.

Europe Home Care Packaging Industry Overview

The home care packaging market is competitive moderately fragmented, with the presence of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. Some of the major players in the market are Amcor, Berry Global Inc., Constantia Flexibles, among others. These companies are leveraging on strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

  • June 2021- Amcor launched new machines that will produce ultra-clear and heat resistance films. The AmPrima line uses machine-direction orientation technology to produce films that can run at speeds that competitors are unable to match in a recycle-ready solution for the packaging purpose.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Product Innovation, Differentiation, and Branding
    • 4.2.2 Rising Per Capita Income Positively Impacting the Purchase Power
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Fluctuations in Raw Material Prices
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Glass
  • 6.2 Type
    • 6.2.1 Bottles and Containers
    • 6.2.2 Metal Cans
    • 6.2.3 Cartons
    • 6.2.4 Pouches
    • 6.2.5 Other Types
  • 6.3 Products
    • 6.3.1 Dishwashing
    • 6.3.2 Insecticides
    • 6.3.3 Laundry Care
    • 6.3.4 Toiletries
    • 6.3.5 Polishes
    • 6.3.6 Air Care
    • 6.3.7 Other Products
  • 6.4 Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 France
    • 6.4.3 Germany
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Spain
    • 6.4.6 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Ball Corporation
    • 7.1.3 RPC Group
    • 7.1.4 Winpak Ltd
    • 7.1.5 AptarGroup Inc.
    • 7.1.6 Sonoco Products Company
    • 7.1.7 Silgan Holdings
    • 7.1.8 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 7.1.9 DS Smith PLC
    • 7.1.10 Can-Pack SA
    • 7.1.11 ProAmpac

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS