市場調査レポート
商品コード
1637916

学習管理システム(LMS):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Learning Management System (LMS) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
学習管理システム(LMS):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

学習管理システム(LMS)市場は予測期間中にCAGR 20.6%を記録する見込みです。

Learning Management System(LMS)-Market-IMG1

主なハイライト

  • 調査期間中、eラーニングは企業の収益源へと進化しました。学習技術の新たな開発は、組織が進化する学習者のニーズをサポートするのに役立っています。このような開発に支えられ、移動中の学習手法を可能にするデータ収集活動の増加と改善を可能にすることで、eラーニングに革命をもたらしています。IBMは、組織内にeラーニング・プログラムを導入した後、トレーニング時間を増やすことなく、参加者が約5倍の参考資料を学んだことを発見しました。
  • 企業や教育機関は、従業員や学生の学習プロセスをモニターできることを期待されています。しかし、受講者の学習進捗を追跡する従来の方法、つまり手作業でアンケートを取ったり、アンケートツールを使ったりする方法は、非効率的で不正確です。手作業によるアンケート調査には、時間の消費、回答率の低さ、参考資料やベンチマークの欠如、誤った回答の可能性など、いくつかの欠点があります。組織は、時間の制約や効率的な測定ツールの不足のために、プログラムの効果を正確に追跡することができないです。
  • スマートフォンやその他のデバイスがますます利用しやすくなることで、学習や進捗評価のためのオンライン教育の導入が促進されるかもしれないです。先進国も新興諸国もスマートフォンの普及率が高く、多くの教育機関が世界中でBYOD(Bring Your Own Device)を採用しています。これらのスマート学習デバイスは、効果的な教育と学習プロセスにおいて教育機関をサポートしています。また、教育機関は教師や学習者がタブレットのようなスマート・デバイスを使用することを促進しています。
  • 5G技術の登場は、クラウド・コンピューティングの世界を大きく変えました。5G接続は低遅延接続を提供し、よりスムーズな会話と迅速なデータ転送を可能にします。5Gのスピードはビデオ分析や人工知能へのアクセスを増加させ、街をより安全な場所にします。これにより、市の管理者、不動産所有者、施設管理者は、賢明な判断を下し、スマートな公共サービスを提供できるようになります。5Gの進化は、その完全な変革の可能性を果たし続けています。また、学習管理システム(LMS)市場にとっても大きな成長機会となります。
  • COVID-19パンデミックの際、生徒、教師、職員を潜在的な汚染から守るため、世界中の学校が一時的に閉鎖されました。ユネスコの調査によると、このパンデミックは143カ国の約12億人の生徒に影響を与えました。COVID-19パンデミックの間、オンライン学習が台頭し、学生たちは教育を続けることができました。学校、大学、カレッジは、教室という4つの壁から離れ、デジタル空間を活用するようになった。パンデミック後、カスタマイズされた学習プラットフォームが利用可能になったため、市場は急成長しています。

学習管理システム(LMS)の市場動向

バーチャルおよびオンラインEラーニングコンテンツの増加が市場を牽引

  • COVID-19により、教育機関は閉鎖を余儀なくされ、教育や評価手法を含む学校や学習に影響が出ました。しかし、このギャップはeラーニングによって急速に埋められ、学校、大学、オフィス、教育機関がオンラインでの教育や学習に急速に移行しました。パンデミックの間、人々はかつてないほど家にいる時間が長くなり、デジタル学習は不可欠な教育資源となった。パンデミックは、伝統的なチョークトークの教授法をテクノロジー主導の代替手段に変えました。バーチャル授業を受ける人の数は、市場で急激に増加しました。
  • Eurostatが実施した調査によると、ハンガリー人がオンラインコースを受講したり、学習にオンライン学習リソースを活用したりする割合は、2019年から2021年の間に14%増加しました。その結果、2021年時点でハンガリー人の約4人に1人が教育目的でインターネットを利用しており、その大部分は16歳から25歳です。
  • カスタマイズされたサービスを提供するオンライン学習ツールやプラットフォームは、アクセス、質、限られた予算といった問題に対処し、eラーニング市場を牽引しています。市場の主要企業は、都市部や地方の何百万人もの学生や従業員に、便利で経済的、かつ信頼性の高い学習方法を提供しています。
  • 2022年7月に発表されたスタック・オーバーフロー社の調査によると、世界中のソフトウェア開発者10人のうち約7人が、ビデオやブログなどのオンライン・リソースにアクセスしてコーディングを学んでいます。
  • 各社はまた、市場のさまざまなエンドユーザー・アプリケーションにカスタマイズされたeラーニング・プラットフォームを提供するためにパートナーシップを結んでいます。例えば、2022年9月、海事ソフトウェア開発プラットフォームのHelm Operationsと海事トレーニングプログラム開発企業のMoxie Mediaは、乗組員トレーニングを可能にするための新たな統合パートナーシップを発表しました。この新しいパートナーシップは、Moxie Mediaの船上学習管理システム(LMS)とHelm CONNECTの統合を正式なものとし、両社の顧客にHelm CONNECTプラットフォームとMoxie Mediaの海事特化型eラーニングプログラムのライブラリへのアクセスを提供します。

北米が最も速い成長を記録する見込み

  • 北米地域では、大手ベンダーが毎年スマートな学習ソリューションやサービスを展開しているため、学習管理システム(LMS)の需要が高まっています。例えば、2021年6月、Blackboard Inc.は、LMSの移行を合理化するためにK16ソリューションズとの提携を発表しました。これにより、同社の顧客は他のLMSプラットフォームからBlackboard Learn Ultraに移行し、強力な教育・学習体験を活用できるようになります。
  • World of Educationのニュースによると、2021年11月、Square Panda Indiaは教師と若い学習者のためにAIを搭載したパーソナライズされた学習を提供します。同社は独自のアプリ「SquareHub」と「Square Activity」を発表しました。SquareHubは専用ポータルからも利用できます。
  • パートナーシップも市場情勢を形成すると予想されます。例えば、2021年11月、アイルランドのLMSベースの企業であるLearnUponは15Five'sと提携し、顧客は2つのプラットフォーム間をシームレスに行き来できるようになった。これにより、顧客は15FiveからLearnUponにログインしてトレーニングを受けることができるようになり、ビジネスの生産性とパフォーマンスが向上しました。
  • 政府の支援を受け、近代的な学習に力を入れている組織は、市場の拡大につながっています。Canadians for 21st Century Learning and Innovation(C21カナダ)は、教育における21世紀型の学習モデルを目指す全国的な非営利団体です。カナダ国民を鼓舞する21世紀型学習のビジョンと枠組み作りに特化したイニシアチブを扱っています。
  • さらにベンダーは、スポーツ教育の近代化のためにさまざまな協会とも提携しています。例えば、2021年5月、プロゴルフ連盟[CPG]は、ゴルフのPGAプロフェッショナルの労働力の高度な教育を学習管理システム(LMS)で更新することを発表しました。そこで、同協会はカナダに本拠を置くD2L社と提携し、CPG会員が関連情報や教育コンテンツを共有できるプラットフォームを設計しました。これにより、ゴルフ教育の近代化が期待されます。

学習管理システム(LMS)業界の概要

学習管理システム(LMS)市場は競争が激しく、多くの世界的・地域的プレーヤーが存在します。Blackboard Inc.、Cornerstone Ondemand Inc.、D2L Corporation、IBM Corporation、McGraw-Hill Companiesといった市場の主要企業は、戦略的提携、合併、買収、投資を行い、市場での地位を維持しています。

2022年9月、適応型人事ソリューションの世界的リーダーであるコーナーストーンオンデマンド社は、著名な銀行機関であるBBVAとの提携を発表しました。BBVAはコーナーストーンの機能を利用して、従業員の成長戦略を構築・改善し、採用、評価、学習、移動といった複数の人材分野を管理することになります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3カ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • バーチャルおよびオンラインEラーニングコンテンツの増加
    • カスタマイズされた学習に対する需要の急増
  • 市場抑制要因
    • 低開発国におけるITインフラの欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • ユーザータイプ別
    • 教育機関LMSユーザー
    • 企業LMSユーザー
  • 展開モード別
    • クラウドベースのLMS導入
    • オンプレミスまたはインストール型LMSの導入
  • 提供モード別
    • 遠隔教育
    • インストラクターによるトレーニング
  • 用途別
    • アドミニストレーション
    • コンテンツ管理
    • 学習者管理
    • パフォーマンス管理
    • その他の用途(コミュニケーションとコラボレーション)
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • ヘルスケアおよび製薬
    • 製造業
    • 小売
    • 教育機関
    • その他エンドユーザー業界別
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Blackboard Inc.
    • Cornerstone Ondemand Inc.
    • D2L Corporation
    • IBM Corporation
    • McGraw-Hill Companies
    • Oracle Corporation
    • Pearson PLC
    • SABA Software Inc.
    • SAP SE
    • Docebo SpA

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48539

The Learning Management System Market is expected to register a CAGR of 20.6% during the forecast period.

Learning Management System (LMS) - Market - IMG1

Key Highlights

  • Over the study period, e-learning has evolved into an enterprise revenue generator. New developments in learning technology help organizations support evolving learner needs. Supported by such developments, it has revolutionized e-learning by allowing increased and improved data collection activities that enable on-the-move learning methodology. After implementing an e-learning program in its organization, IBM found that participants learned nearly five times more material without increasing training time.
  • Enterprises and educational institutions are expected to be able to monitor their employees' or students' learning processes. However, the traditional method of tracking learner progress, taking surveys manually or using a survey tool, is inefficient and inaccurate. Manual surveys have several drawbacks, including time consumption, low response rates, a lack of references or benchmarks, and the possibility of incorrect responses. Organizations cannot accurately track their programs' effectiveness due to time constraints and a lack of efficient measuring tools.
  • The increasing accessibility of smartphones and other devices might drive the adoption of online education for learning and progress evaluation. Both developed and developing countries are witnessing high penetration of smartphones, with many educational institutions adopting BYOD (Bring Your Own Device) worldwide. These smart learning devices support institutions in effective teaching and learning processes. Also, institutions facilitate the teachers and learners to use smart devices, like tablets.
  • The emergence of 5G technology has significantly changed the world of cloud computing. 5G connection provides low-latency connectivity, allowing for smoother conversations and quicker data transfers. 5G speeds increase access to video analytics and artificial intelligence, making the city a safer place. This enables city administrators, property owners, and facility managers to make educated decisions and deliver smart public services. The evolution of 5G continues to fulfill its complete transformational potential. It also offers significant growth opportunities for the learning management system market.
  • Schools around the world were temporarily closed to protect students, teachers, and staff from potential contamination during the COVID-19 pandemic. According to a UNESCO study, the pandemic affected nearly 1.2 billion students in 143 countries. The rise of online learning during the COVID-19 pandemic allowed students to continue their education. Schools, colleges, and universities moved away from the four walls of the classroom, taking advantage of the digital space. After the pandemic, the market is growing rapidly due to the availability of customized learning platforms.

Learning Management System Market Trends

Rise in Virtual and Online E-learning Content Driving the Market

  • Due to COVID-19, educational institutes had to shut down, affecting schools and learning, including teaching and assessment methodologies. However, this gap was rapidly filled by e-learning as schools, colleges, offices, and educational institutions quickly shifted to teaching and learning online. With people having spent more time at home than ever during the pandemic, digital learning became an essential educational resource. The pandemic converted the traditional chalk-talk teaching approach into a technology-driven alternative. The number of people taking virtual classes witnessed an exponential rise in the market.
  • According to a survey conducted by Eurostat, the percentage of Hungarians taking online courses or utilizing online learning resources for their studies increased by 14 % between 2019 and 2021. As a result, approximately every fourth Hungarian utilized the internet for educational purposes as of 2021, with a significant portion being between the ages of 16 and 25.
  • With customized offerings, online learning tools and platforms address the problems of access, quality, and limited budgets, driving e-learning in the market. The key players in the market offer millions of students and employees in urban and rural regions a convenient, economical, and reliable way to learn.
  • According to a survey conducted by Stack Overflow published in July 2022, around seven out of ten software developers across the globe learned coding by accessing online resources such as videos and blogs.
  • The companies are also making partnerships to offer customized e-learning platforms to various end-user applications in the market. For instance, in September 2022, Helm Operations, a maritime software development platform, and Moxie Media, a maritime training program developing company, announced a new integration partnership to enable crew training. The new partnership formalizes the integration of Moxie Media's onboard Learning Management System (LMS) with Helm CONNECT, providing customers from both companies access to the Helm CONNECT platform and Moxie Media's library of maritime-specific eLearning programs.

North America is Expected to Register the Fastest Growth

  • In the North American Region, the demand for learning management systems is bolstered by major vendors rolling out smart learning solutions and offerings every year. For instance, in June 2021, Blackboard Inc. announced a partnership with K16 solutions to streamline LMS migrations. It enables the company's clients to move from other LMS platforms to Blackboard Learn Ultra and take advantage of a powerful teaching and learning experience.
  • According to news from the World of Education, in November 2021, Square Panda India will provide AI-powered personalized learning for teachers and young learners. The company launched its own apps, SquareHub and Square Activity. Both are available on the Google and Android stores; SquareHub is also available through a dedicated portal.
  • Partnerships are also expected to shape the market landscape. For instance, in November 2021, LearnUpon, an LMS-based company from Ireland, partnered with 15Five's, allowing customers to move between two platforms seamlessly. It empowered them to log in and train in LearnUpon from 15Five, driving the productivity and performance of the business.
  • Organizations that are focusing on modern learning, supported by the government, are leading to market expansion. Canadians for 21st Century Learning and Innovation (C21 Canada) is a national, non-profit organization that aims to 21st-century models of learning in education. It handles initiatives dedicated to creating a 21st-century learning vision and framework that inspires Canadians.
  • Moreover, vendors have also partnered with various associations to modernize sports education. For instance, in May 2021, the Confederation of Professional Golf [CPG] announced to update in the advanced education of the PGA Professionals workforce for golf with a learning management system. Therefore, the association partnered with Canadian-based D2L to design a platform for CPG members to share relevant information and educational content. This is expected to modernize golf education.

Learning Management System Industry Overview

The learning management system (LMS) market is highly competitive, with many global and regional players. The key players in the market, such as Blackboard Inc., Cornerstone Ondemand Inc., D2L Corporation, IBM Corporation, and McGraw-Hill Companies, are making strategic partnerships, mergers, acquisitions, and investments to retain their market position.

In September 2022, Cornerstone OnDemand Inc., one of the global leaders in adaptive HR solutions, announced a partnership with BBVA, a prominent banking institution. BBVA would use Cornerstone's capabilities to build and improve employee growth strategies and manage multiple talent areas of recruitment, assessment, learning, and mobility.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in Virtual and Online E-learning Content
    • 5.1.2 Surge in Demand for Customized Learning
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of IT Infrastructure in the Underdeveloped Nations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By User Type
    • 6.1.1 Academic LMS Users
    • 6.1.2 Corporate LMS Users
  • 6.2 By Deployment Mode
    • 6.2.1 Cloud-based LMS Deployment
    • 6.2.2 On-premise or Installed LMS Deployment
  • 6.3 By Delivery Mode
    • 6.3.1 Distance Learning
    • 6.3.2 Instructor-led Training
  • 6.4 By Application
    • 6.4.1 Administration
    • 6.4.2 Content Management
    • 6.4.3 Learner Management
    • 6.4.4 Performance Management
    • 6.4.5 Other Applications (Communication and Collaboration)
  • 6.5 By End-user Vertical
    • 6.5.1 BFSI
    • 6.5.2 Healthcare and Pharmaceuticals
    • 6.5.3 Manufacturing
    • 6.5.4 Retail
    • 6.5.5 Educational Institutions
    • 6.5.6 Other End-user Verticals
  • 6.6 By Geography
    • 6.6.1 North America
      • 6.6.1.1 United States
      • 6.6.1.2 Canada
    • 6.6.2 Europe
      • 6.6.2.1 United Kingdom
      • 6.6.2.2 Germany
      • 6.6.2.3 France
      • 6.6.2.4 Rest of Europe
    • 6.6.3 Asia-Pacific
      • 6.6.3.1 China
      • 6.6.3.2 Japan
      • 6.6.3.3 India
      • 6.6.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.6.4 Rest of the World
      • 6.6.4.1 Latin America
      • 6.6.4.2 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Blackboard Inc.
    • 7.1.2 Cornerstone Ondemand Inc.
    • 7.1.3 D2L Corporation
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 McGraw-Hill Companies
    • 7.1.6 Oracle Corporation
    • 7.1.7 Pearson PLC
    • 7.1.8 SABA Software Inc.
    • 7.1.9 SAP SE
    • 7.1.10 Docebo SpA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET