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市場調査レポート
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1637894

欧州のデジタルサイネージ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Digital Signage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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欧州のデジタルサイネージ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のデジタルサイネージ市場は予測期間中にCAGR 10.7%を記録する見込みです。

Europe Digital Signage-Market-IMG1

主なハイライト

  • 特に新興経済諸国における交通網、公共インフラ、新しい商業ビルの成長が、この市場に多くの機会を生み出しています。デジタルサイネージは、あらゆる公共交通機関で使用され、移動中の視聴者の注目を集め、旅行者情報や広告に関連したリアルタイムの位置情報や状況認識を提供しています。さらに、多くの教育施設でも急速に標準化されつつあり、学校や企業のキャンパスではデジタルサイネージ・システムが導入されています。
  • デジタルサイネージの付加的なメリットも、その需要を後押ししています。さらに、デジタルサイネージは、地域ベンダーがより迅速かつ効果的にディスプレイやメッセージを変更することを可能にします。さらに、従来の広告と比べて管理が容易です。デジタルサイネージは、商品や在庫に関するリアルタイムの情報、インタラクティブなデータ、視覚的に魅力的な写真やビデオを提供します。また、デジタルサイネージは投資対効果の高い技術です。ユーザーはブラウザベースのリンクからサイネージをコントロールでき、機器を交換することなく既存のITネットワークにサイネージを統合できます。
  • さまざまな業界における需要の高まりも、デジタルサイネージ技術の革新を後押ししています。例えば、Tele2IoTによると、特にLANやWiFiへのアクセスが制限されている地域では、限られたLANやWiFiconnectionsを使用するのに比べて、携帯電話ネットワークを介してディスプレイにコンテンツを配信することがますます魅力的になってきています。このようなアイデアを活用すれば、携帯電話ネットワークが存在する場所ならどこにでもデジタル・ディスプレイを設置することができます。SIM対応ディスプレイ・ソリューションは、ユーザーやエンド・カスタマーのコストと複雑さを軽減することもできます。
  • さらに、地域全体でインターネットを利用する個人の数が増加しているため、大手小売業者や製品サプライヤーによるオンライン広告や放送広告への支出が増加し、市場成長の妨げになると予想されています。
  • デジタルサイネージは、混雑した場所でのCOVID-19のリスクを軽減するための最良のソリューションの一つです。除菌ジェルの提供など来訪者への啓蒙に利用したり、混雑を誘導して会場内の来訪者数のバランスをとったり、混雑した店舗を避けるために人数ベースのゲートウェイを導入したりすることができます。

欧州のデジタルサイネージ市場動向

小売業界が大きな市場シェアを占める見込み

  • この地域の小売事業者は、デジタルツールを組み合わせて、適切で収益性の高い資料を施設内で公開したり、デジタル広告を小売店舗に組み込んだりして、ユニークな店舗内ユーザー体験を作り出し、実店舗に対する優位性を獲得しています。サムスンによると、顧客の53%は店舗に対する最初の印象を外観で判断するといいます。
  • デジタルサイネージ・ディスプレイは、広告や情報、その他の適切なコンテンツを表示し、ニーズに合わせたメッセージを発信するために小売店で使用されます。デジタルサイネージは、メッセージのインパクトを最大化することで、小売業者は効率的かつ収益性の高いターゲット市場へのリーチを可能にします。
  • 例えば、欧州の著名な小売企業であるカルフール・グループは、最近、店舗内の消費者向けコミュニケーションを刷新しました。この巨大小売企業は、ベルギーの25店舗に150のスクリーンを設置しました。このネットワークは、統合オーディオシステム、カスタマイズされたコンテンツ管理システム、統合キューイングも特徴としています。
  • この地域の小売業界の優位性により、多くの重要なサプライヤーが小売業に特化したソリューションを開発しています。例えば、NECディスプレイ・ソリューションズ・欧州は、巨大な画面幅と優れた解像度を備えた大判UHDディスプレイの新ラインアップを発表したばかりで、近くでも遠くでも見ることができます。
  • さらに、小売業者は、店頭での最新の性別や年齢層の動向を反映させるために、ユーザー・インタラクティブ・パネルをリアルタイムで更新し、特定の商品を宣伝したり、売り切れた商品を画面から取り除いたりすることにも取り組んでいます。

ベルギーが最大の市場シェアを占める

  • デジタル化の需要が高まる中、ベルギーでは小売業を中心に、デジタルサイネージ・ソリューションの顧客獲得に力を入れています。例えば、フランスの多国籍小売企業は、最新のプロモーションや商品情報を顧客に訴求し、会計時の行列を管理するために、ベルギーの25の支店に包括的な店舗内デジタルサイネージソリューションを導入しました。
  • 現地のScalaシステムインテグレーターであるDOBIT社は、Scalaテクノロジーに基づき、ネットワーク全体の展開と調整を行いました。
  • 同様に、ZetaDisplayは2021年9月、KFCオランダ・ベルギー、オムニチャネルCRM、注文管理プラットフォームBooster Agencyとパートナーシップを結び、その後12カ月で100店舗以上のKFCレストランにデジタルサイネージソリューションを提供しました。この提携により、オランダとベルギー全土の新店・改装店を含め、KFCのデジタルサイネージが強化される見込みです。各店舗には、デジタル・メニューボードとして6つのスクリーンが設置される予定です。いくつかの店舗では、通行人に向けた外向きのウィンドウ・デジタル・スクリーンのテストが進行中です。
  • さらに、ベルギーには209の病院があり、世界で最も多様な人口(2005年から100万人増加)のひとつで、180以上の国籍と108の言語が話されています。64,000のベッド、毎日64,000人の入院患者、平均約6.4日の入院期間があるため、患者の快適さと健康を維持しながら、常に連絡を取り合うことが重要です。間違いなく、AZ Sint-Jan Brugge-Oostende AVはこのカテゴリーに入る。

欧州のデジタルサイネージ産業の概要

欧州のデジタルサイネージ市場は、Innolux Corp.、Samsung Electronics、Toshiba Tec Europe、FocusNeo ABのような主要世界プレーヤーによって断片化されており、ハードウェアの端はカバーされています。同時に、さまざまな中堅・中小企業がデジタルサイネージ用のソフトウェアを提供しています。さらに、多くの企業がこの分野の専門プレイヤーとして市場に参入し、特定の製品アプリケーションを提供しています。

  • 2022年12月- デジタルサイネージ・ソリューションのリーダーの一社であるSpinetiX SAは、デジタルサイネージSaaS(software-as-a-service)であるSpinetiX ARYAの新機能のリリースを発表し、250以上のデータ駆動型ウィジェットを備えたSpinetiXの高度なオーサリング・ソフトウェアであるElementiとの統合を強化しました。このイノベーションは、SpinetiX ARYAをシンプルに保ちながら、エンドユーザーのクリエイティブな選択肢を広げ、インテグレーターに付加価値のあるメリットを提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 流通チャネル分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19パンデミックの市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ターンキーソリューションの進化
    • 従来の広告手法とは対照的に、コンテクストを意識した広告の成長を促す動向
    • 欧州におけるDOOH支出の着実な増加が引き続き市場成長を補完
  • 市場抑制要因
    • 顧客のプライバシー侵害に対する懸念

第6章 技術スナップショット

  • 英国におけるデジタルサイネージソリューションの進化
  • ビデオウォール、4Kおよび8Kディスプレイ、POSシステムとソーシャルメディアの深い統合- 普及を促進すると予想される主な技術動向

第7章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハードウェア
      • LCD/LEDディスプレイ
      • 有機ELディスプレイ
      • メディアプレーヤー
      • プロジェクター/プロジェクションスクリーン
      • その他ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • エンドユーザー業界別
    • 小売
    • 運輸
    • ホスピタリティ
    • 企業
    • 教育機関
    • 政府機関
    • その他のエンドユーザー業界別
  • 国別
    • 英国
      • 市場規模と動向
      • システムインテグレーター一覧
    • ドイツ
      • 市場規模と動向
      • システムインテグレーター一覧
    • フランス
      • 市場規模と動向
      • システムインテグレーター一覧
    • イタリア
      • 市場規模と動向
      • システムインテグレーター一覧
    • ベルギー
      • 市場規模と動向
      • システムインテグレーター一覧
    • その他欧州
      • 市場規模と動向
      • システムインテグレーター一覧

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • インフラプロバイダー
      • Samsung Display Solutions(Samsung Electronics Co. Ltd)
      • LG Display Co. Ltd
      • Innolux Corp.
      • FocusNeo AB
      • Raystar Optronics Inc.
      • Adversign Media GmbH
      • OSRAM OLED GmbH
      • ST Digital
      • Winstar Display Co. Ltd
      • Visionbox Co. Ltd
      • Leyard Europe Co. Ltd
    • システムインテグレータ一覧
      • Allsee Technologies Ltd
      • SpinetiX SA
      • Tata Elxsi Ltd
      • Toshiba Tec Europe
      • AG Neovo
      • Livewire Digital
      • signageOS Inc.
      • Creative Technology Group
      • Signagelive
      • Daktronics Dr.

第9章 主要デジタルサイネージソフトウェアベンダーの分析

第10章 投資分析

第11章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 48307

The Europe Digital Signage Market is expected to register a CAGR of 10.7% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The growth in transport networks, public infrastructure, and new commercial buildings, particularly in developing economies, creates more opportunities in this market. Digital signage is being used in and on all modes of public transportation to attract the attention of on-the-go viewers, providing real-time location and context awareness related to traveler information and advertising. Moreover, it is fast becoming a standard in many educational facilities, with schools and corporate campuses facilitating digital signage systems.
  • The added benefits of digital signage are also driving its demand. Further, digital signage enables regional vendors to change displays and messages more quickly and effectively. Additionally, it is easy to manage when compared to traditional advertisements. Digital signs offer real-time information on products and availability, interactive data, and visually enticing photos and videos. Also, digital signage technology provides a high return on investments. It lets users control signage from any browser-based link and integrate signage into an existing IT network without replacing equipment.
  • The growing demand across various industries also drives innovation in digital signage technology. For instance, according to Tele2IoT, delivering content to displays over cellular networks has become increasingly attractive compared to using limited LAN, and WiFiconnections, especially in areas where access to LAN or WiFi is limited. By empowering such ideas, digital displays can be installed anywhere cellular networks exist. A SIM-enabled display solution can also help reduce the cost and complexity for the user or end customer.
  • Moreover, Increasing expenditure by leading retailers and product suppliers on online and broadcast advertisements is expected to hinder market growth, as the number of individuals using the internet across the region is increasing.
  • Digital signage is one of the best solutions to reduce the risk of COVID-19 in crowded areas. It can be used for educating visitors, such as providing sanitizing gel or balancing the number of visitors in a venue by directing the crowd and implementing a headcount-based gateway to avoid crowded stores.

Europe Digital Signage Market Trends

Retail Industry is Expected to Hold Significant Market Share

  • Retail operators in the area are combining digital tools to publish pertinent and profitable material at their premises and incorporate digital adverts into their retail stores to create a unique in-store user experience to gain an advantage over physical stores. Signage in retail is crucial for the operating vendors since, according to Samsung, 53% of customers base their initial perception of the store on the exterior of the business front.
  • Digital signage displays are used in retail establishments to display advertising, information, or other pertinent content to transmit tailored messages. By maximizing the message's impact, digital signage enables retailers to efficiently and profitably reach their target market.
  • For instance, the prominent European retail company Carrefour Group recently updated its in-store consumer communications. The retail behemoth installed 150 screens across 25 stores in Belgium; the network also features an integrated audio system, a customized content management system, and integrated queuing.
  • Many important suppliers are creating retail-specific solutions due to the region's retail industry's dominance. For instance, NEC Display Solutions Europe just unveiled a new line of large-format UHD displays with enormous screen widths and excellent levels of resolution to allow close-up and distant viewing.
  • Moreover, Retailers additionally work on updating user-interactive panels in real-time to reflect the most recent gender or age demographic trends in-store to promote particular items or remove sold-out products from the screen.

Belgium Accounts for the Largest Market Share

  • With an increasing demand for digitalization, Belgium is more focused on customer acquisition regarding digital signage solutions, mainly in the retail sector. For instance, to promote the latest promotions and product information to customers and manage queuing at the tills, a French multinational retailer deployed a comprehensive in-store digital signage solution across 25 of its branches in Belgium, with more to follow.
  • Local Scala systems integrator DOBIT rolled out and tailored the entire network based on Scala technology, which acts as a central backbone for managing all screens, templates, content, and audio.
  • Similarly, in September 2021, ZetaDisplayentered a partnership with KFC Netherlands and Belgium, omnichannel CRM, and the order management platform Booster Agency to deliver digital signage solutions to more than 100 KFC restaurants in the 12 months that followed. This partnership is expected to boost KFC's digital signage, including new and remodelled restaurants across the Netherlands and Belgium. Each restaurant will feature six screens as digital menu boards; tests are underway at several restaurants with external-facing window digital screens aimed at passers-by.
  • Further, Belgium is home to 209 hospitals and one of the world's most diverse populations (up by a million since 2005), with more than 180 nationalities and 108 spoken languages. With 64,000 beds, 64,000 admissions each day, and an average stay of about 6.4 days, it's critical to maintain constant contact while maintaining patients' comfort and well-being. Unquestionably, AZ Sint-Jan Brugge-Oostende AV falls under this category.

Europe Digital Signage Industry Overview

The European digital signage market is fragmented with major global players, like Innolux Corp., Samsung Electronics Co. Ltd, Toshiba Tec Europe, and FocusNeo AB, the hardware end of the spectrum is covered. Various medium-sized and smaller players offer software for digital signage at the same time. Additionally, many businesses are entering the market as specialized players in the sector, offering specific product applications.

  • December 2022 - SpinetiX SA, one of the leaders in digital signage solutions, has announced the release of new features in its digital signage SaaS (software-as-a-service), SpinetiX ARYA increasing the integration with Elementi, the SpinetiX advanced authoring software with its 250+ data-driven widgets. This innovation expands the creative options of end users while keeping SpinetiX ARYA simple and provides value-added benefits to integrators.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Distribution Channel Analysis
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Assessment of the Impact of the COVID-19 Pandemic on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Evolution of Turnkey Solutions
    • 5.1.2 Trends Favoring the Growth of Context-aware Advertising as Opposed to Conventional Modes of Advertising
    • 5.1.3 Steady Increase in DOOH Spending in Europe to Continue to Supplement Market Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns Over Invasion of Customer Privacy

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Evolution of Digital Signage Solutions in the United Kingdom
  • 6.2 Key Technological Trends Expected to Drive Adoption - Video Walls, 4K and 8K Displays, Deep Integration of POS Systems and Social Media

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Type
    • 7.1.1 Hardware
      • 7.1.1.1 LCD/LED Display
      • 7.1.1.2 OLED Display
      • 7.1.1.3 Media Players
      • 7.1.1.4 Projectors/Projection Screens
      • 7.1.1.5 Other Hardware
    • 7.1.2 Software
    • 7.1.3 Services
  • 7.2 By End-user Vertical
    • 7.2.1 Retail
    • 7.2.2 Transportation
    • 7.2.3 Hospitality
    • 7.2.4 Corporate
    • 7.2.5 Education
    • 7.2.6 Government
    • 7.2.7 Other End-user Verticals
  • 7.3 By Country
    • 7.3.1 United Kingdom
      • 7.3.1.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.1.2 List of System Integrators
    • 7.3.2 Germany
      • 7.3.2.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.2.2 List of System Integrators
    • 7.3.3 France
      • 7.3.3.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.3.2 List of System Integrators
    • 7.3.4 Italy
      • 7.3.4.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.4.2 List of System Integrators
    • 7.3.5 Belgium
      • 7.3.5.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.5.2 List of System Integrators
    • 7.3.6 Rest of Europe
      • 7.3.6.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.6.2 List of System Integrators

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Infrastructure Providers
      • 8.1.1.1 Samsung Display Solutions (Samsung Electronics Co. Ltd)
      • 8.1.1.2 LG Display Co. Ltd
      • 8.1.1.3 Innolux Corp.
      • 8.1.1.4 FocusNeo AB
      • 8.1.1.5 Raystar Optronics Inc.
      • 8.1.1.6 Adversign Media GmbH
      • 8.1.1.7 OSRAM OLED GmbH
      • 8.1.1.8 ST Digital
      • 8.1.1.9 Winstar Display Co. Ltd
      • 8.1.1.10 Visionbox Co. Ltd
      • 8.1.1.11 Leyard Europe Co. Ltd
    • 8.1.2 List of System Integrators
      • 8.1.2.1 Allsee Technologies Ltd
      • 8.1.2.2 SpinetiX SA
      • 8.1.2.3 Tata Elxsi Ltd
      • 8.1.2.4 Toshiba Tec Europe
      • 8.1.2.5 AG Neovo
      • 8.1.2.6 Livewire Digital
      • 8.1.2.7 signageOS Inc.
      • 8.1.2.8 Creative Technology Group
      • 8.1.2.9 Signagelive
      • 8.1.2.10 Daktronics Dr.

9 ANALYSIS OF THE KEY DIGITAL SIGNAGE SOFTWARE VENDORS

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 FUTURE OF THE MARKET