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市場調査レポート
商品コード
1636618

世界のパーソナルファイナンスツール市場-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Personal Finance Tools And - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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世界のパーソナルファイナンスツール市場-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

パーソナルファイナンスツールの世界市場は予測期間中にCAGR 5.60%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 消費者の所得を追跡・管理するニーズの高まりと、世界のモバイルアプリケーションの急増が、市場成長を促す主要要因となっています。さらに、金融サービスのデジタル化に注力する組織の増加や、世界のインターネットユーザーの増加が市場成長の原動力となっています。しかし、個人向け金融ツールのセキュリティやコンプライアンス上の問題、オープンソースの金融ソフトウェアが利用可能であることが、市場成長の抑制要因となっています。
  • 各国における市場に関する知識の不足は、市場の成長を妨げる可能性があります。また、新興諸国における熟練者の不足も成長を妨げる可能性があります。
  • 個人金融を管理するデジタルサービスやモバイルアプリの幅広い利用可能性が、個人金融ツール市場を牽引します。パーソナルファイナンスツールの採用は、ユーザーの金融リテラシーを高め、混乱を解消します。
  • コビッドは、銀行口座、クレジットカード、投資、収入、支出をスマートフォンやパソコンで管理するパーソナルファイナンスソフトウェアに対する需要の高まりにより、市場にプラスの影響を与えています。パンデミックが猛威を振るう中、企業や人々は金融業務を遂行するための実行可能な方法を見つけるために奔走しました。金融産業は、効率向上のためにいち早く技術を導入しました。その結果、金融サービスのデジタル化が進むと同時に、デジタル取引が増加しました。デジタル化の結果、サービスはより利用しやすく、手ごろな価格になりました。平均的な消費者はこうした変化を受け入れ、デジタル取引やサービスの急激な増加が確認されています。

パーソナルファイナンスツールと市場動向

スマートフォンの普及が市場を大きく成長させる

  • パーソナルファイナンス産業は、特に技術とその用途が発展し続ける中で、毎年動向の変化を目の当たりにしてきました。しかし、パンデミックは個人金融にスポットライトを当てた。人々がファイナンシャル・プランニングと資産保全の重要性を認識するにつれて優先順位が高まり、物理的なやり取りが制限される中、多くの人々がデジタルサービスを試すようになりました。
  • モバイルバンキングアプリの統計によると、モバイルアプリ市場は2021年のダウンロード数で6,930億米ドルを生み出すと予測されています。技術に精通した世代にとって、モバイルアプリケーションは生活に欠かせないものとなっています。Finances Onlineの統計によると、2020年には2,442億のアプリがダウンロードされ、1秒あたり7,727件のインストールとなっています。(引用元-Dataprot)
  • 個人向けファイナンスアプリの台頭、ミレニアル世代とGen-Zによるデジタル化の取り込み、投資面での参入障壁の低下により、民間金融産業は民主化されました。
  • 家計に対する意識の高まりと技術の急速な普及は、今後も産業に影響を与え、来年以降の動向に影響を与えると考えられます。
  • AppsFlyerの「State of Finance App Marketing」レポートによると、昨年の金融アプリのダウンロード数は149億件で、インドが世界市場のトップに浮上しました。
  • 人口密度の高い多くの国、特に中国とインドでは、スマートフォンの普及率がまだ70%以下であるため、スマートフォンの普及が進んでいることは、同市場において大きな成長の可能性を秘めています。販売台数は伸び悩んでいるもの、スマートフォンの平均販売価格の上昇とネットバンキングアプリケーションの利用により、世界のパーソナルファイナンスツール市場の売上は近年増加しています。

アジア太平洋が急成長の見込み

  • セルフサービスや商品サービスのパーソナライゼーションに対する需要の高まりが、モバイルバンキング市場の成長に拍車をかけています。技術の進歩により、モバイルバンキングには、リアルタイムの顧客支援、ユーザーフレンドリーなインターフェース、即時取引など、さまざまな便利な機能が備わっています。しかし、長年にわたるモバイルバンキングの利用統計によると、世界の一部地域では安全なネットワークインフラが著しく不足しており、これがモバイルバンキング市場の拡大を遅らせています。
  • オンラインバンキングとモバイルバンキングの利用は、2021~2024年にかけて着実に増加し、アジア市場が最大になると予想されています。2020年には、極東と中国が8億500万人以上のアクティブ・オンラインバンキングユーザーを占めました。この数字は2024年までに10億人近くに達すると予測されています。2020年のオンラインバンキング市場はアジアが最大だったが、オンラインバンキングの普及率が最も高い国はすべて欧州でした。韓国は6位で、普及率は74%でした。

パーソナルファイナンスツールと産業概要

世界のパーソナルファイナンスツール市場は適度に細分化されています。主要企業は、世界のパーソナルファイナンスツールの需要増に対応するため、技術の進歩と拡大に注力しています。さらに、最近の動向は、新製品開発のための共同開発の形成につながっています。個人向けファイナンスツール市場は競争が激しく、市場参入企業も多いです。主要市場参入企業には、The Infinite Kind、Quicken Inc.、Intuit Inc.、Bettermentなどがあります。

  • 2020年9月-Wealthfrontは、顧客の貯蓄計画を自動化するエキサイティングな新サービス、オートパイロットを導入しました。これは、顧客の財務を完全に自動化する次世代バンキングサービス、またはSelf-Driving MoneyTMを提供するというWealthfrontの最終目標に向けた重要な一歩です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 目次

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第3章 調査手法

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19が市場に与える影響

第6章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 開発途上地域におけるデジタル化の進展
    • 個人向け金融アプリの台頭
  • 市場抑制要因
    • ツール操作の知識不足

第7章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ウェブベース
    • モバイルベースのソフトウェア
  • エンドユーザー別
    • 中小企業ユーザー
    • 個人消費者
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Quicken Inc.
    • Blackrock(FutureAdvisor)
    • Finicity Corporation(Mvelopes)
    • Personal Capital
    • PayU Money
    • Revolut
    • Paypal
    • Qube Money
    • YNAB
    • Betterment

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 91206

The Global Personal Finance Tools And Market is expected to register a CAGR of 5.60% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The increased need to track and manage consumer income and the surge in mobile applications worldwide are the major factors driving the market growth. Furthermore, an increase in the focus of organizations on digitalizing their financial services and an increase in internet users globally drive market growth. However, security and compliance issues in personal finance tools and the availability of open-source finance software are impeding market growth.
  • Lack of knowledge regarding the market in various countries can hinder the market's growth. Also, the shortage of skilled people in developing countries can hinder growth.
  • The wide availability of digital services and mobile apps that manage your personal finance drives the Personal Finance tools Market. Adoption of personal finance tools bolsters users' financial literacy and eliminates confusion.
  • Covid has impacted positively on the market, owing to the rise in demand for personal finance software to manage bank accounts, credit cards, investments, income, and expenditure of an individual on a smartphone or computer in lockdown conditions. During a raging pandemic, businesses and people scrambled to find viable ways to carry out financial operations. The finance industry was among the first to adopt technology to improve efficiency. As a result, digital transactions have increased in tandem with the growing digitization of financial services. Services have become more accessible and affordable as a result of digitization. The average consumer has embraced these changes, with sharp increases in digital transactions and services observed.

Personal Finance Tools & Market Trends

The Increasing Adoption of Smartphone has Significant Growth Potential on the Market

  • The personal finance industry has been witnessing shifts in trends every year, especially as technology and its applications continue to develop. But the pandemic has put a spotlight on personal finance. It gained higher priority as people realized the importance of financial planning and protection, leading to many experimenting with digital offerings when physical interactions were restricted.
  • Mobile banking app statistics show that the mobile app market is projected to generate USD 693 billion from downloads in 2021. Mobile applications have become an integral part of life for tech-savvy generations. Finances Online statistics show that 244.2 billion apps were downloaded in 2020 - 7,727 installations per second. ( Source- Dataprot)
  • The rise of personal finance apps, the uptake of digitization by the millennials and Gen-Z, and lower entry barriers in terms of investment have democratized the private finance industry.
  • The increased awareness of one's finances and the rapid adoption of technology will continue to impact the industry and influence the trends one can expect during the next year and beyond.
  • According to AppsFlyer's State of Finance App Marketing report, India emerged at the top of the global market for finance app downloads last year with 149 crore downloads.
  • The increasing adoption of smartphones has significant growth potential in the market because smartphone penetration is still lower than 70% in many densely populated countries, particularly China and India. Despite stagnant unit sales, the global personal finance tool market's revenue has increased in recent years, owing to an increasing average selling price of smartphones and the use of net banking applications.

Asia Pacific is Expected to be Fastest Growing Region

  • The increase in demand for self-service and the personalization of products and services has fueled the growth of the mobile banking market. Technological advancements have resulted in various useful features in mobile banking: real-time customer assistance, user-friendly interfaces, and immediate transactions. But mobile banking usage statistics over the years show a significant lack of secure network infrastructure in some parts of the world, which has slowed down the expansion of the mobile banking market.
  • Online and mobile banking use is expected to increase steadily between 2021 and 2024, with the Asian market being the largest. In 2020, the Far East and China accounted for over 805 million active online banking users. This figure is predicted to reach nearly one billion by 2024. Although Asia was the largest market for online banking in 2020, the countries with the largest online banking penetration rate were all European. South Korea ranked sixth, with a penetration rate of 74 percent.

Personal Finance Tools & Industry Overview

The global personal finance tools market is moderately fragmented. Major players w are focusing on technological advancements and expansions to meet the rising demand for global personal finance tools. Furthermore, recent launches have resulted in the formation of collaborations to develop new products. The private finance tool market is highly competitive, with numerous market participants. Among the major market players are The Infinite Kind, Quicken Inc., Intuit Inc., Betterment, and others.

  • September 2020- Wealthfront has introduced Autopilot, an exciting new service that automates a client's savings plan so that they no longer need to monitor accounts and move money around manually. This is a significant step toward Wealthfront's ultimate goal of providing a next-generation banking service that fully automates their clients' finances or Self-Driving MoneyTM.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Table of Contents

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 MARKET INSIGHTS

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Industry Value Chain Analysis
  • 5.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 5.3.3 Threat of New Entrants
    • 5.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 5.3.5 Threat of Substitutes
  • 5.4 COVID-19 Impact on the Market

6 MARKET DYNAMICS

  • 6.1 Market Drivers
    • 6.1.1 Growing Adoption of the Digitalization in Developing Region
    • 6.1.2 Rise of Personal Financial Apps
  • 6.2 Market Restraints
    • 6.2.1 Lack of Knowledge to Operate the Tool

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Type
    • 7.1.1 Web-based
    • 7.1.2 Mobile-based Software
  • 7.2 By End User
    • 7.2.1 Small Businesses Users
    • 7.2.2 Individual Consumers
  • 7.3 By Geography
    • 7.3.1 North America
    • 7.3.2 Europe
    • 7.3.3 Asia Pacific
    • 7.3.4 Latin America
    • 7.3.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Quicken Inc.
    • 8.1.2 Blackrock (FutureAdvisor)
    • 8.1.3 Finicity Corporation (Mvelopes)
    • 8.1.4 Personal Capital
    • 8.1.5 PayU Money
    • 8.1.6 Revolut
    • 8.1.7 Paypal
    • 8.1.8 Qube Money
    • 8.1.9 YNAB
    • 8.1.10 Betterment

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET