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市場調査レポート
商品コード
1636534

アミューズメントパーク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Amusement Parks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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アミューズメントパーク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アミューズメントパークの市場規模は2025年に805億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.68%で、2030年には1,012億米ドルに達すると予測されます。

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アミューズメントパークは商業体として、乗り物、ゲーム、展示物、ショーなど多様なアトラクションを提供しています。アミューズメントパークはエンターテインメント分野で重要な位置を占めており、観光客に人気があります。乗り物、ショー、ユニークな食べ物や商品の提供の融合は、現代のレジャー文化に根付いています。レクリエーション・アクティビティへの関心が高まるにつれ、こうしたパークの開発も進んでいます。アミューズメントパークは、近代的な設備とあらゆる年齢層への幅広いアピールを備え、特に子供連れの家族など、より多くの観光客を引き寄せることで、成長の態勢を整えています。特に、ディズニーや他のフランチャイズのキャラクターをフィーチャーしたテーマパークは、お気に入りのキャラクターと触れ合う機会を提供し、若い来場者にとって特別な魅力を秘めています。テーマ型アミューズメントパークの増加により、市場はさらなる拡大が見込まれます。

特筆すべきは、アミューズメントパークを訪れる人の大半がZ世代とミレニアル世代であることです。この層は、アミューズメントパーク内でよりクリーンなエネルギー源、廃棄物の削減、ビーガン食の選択肢の拡大を推進しています。世界的に、消費者はモノよりも体験を重視するようになっています。テーマ型アミューズメントパークの成功と人気は、ソーシャルメディア・プラットフォームでのプロモーションと密接に結びついています。さらに、市場成長の主な促進要因は、可処分所得の増加です。その結果、アミューズメントパークの普及は、ライフスタイルの進化、文化の変化、人口の豊かさの増加と関連づけることができます。こうした要因が市場成長を促進すると予想されます。

良好な安全規制が業界を後押ししている一方で、高いメンテナンス・コストやエネルギー消費といった課題も根強く残っています。企業はこれらの課題に対処するため、コスト削減策を積極的に模索し、代替エネルギー源を模索しています。さらに、業界は将来を見据えており、拡張現実(AR)や仮想現実(VR)のような先進技術がもたらす機会に注目しています。再生可能エネルギーインフラへの世界のシフトも、アミューズメントパークの展望にその足跡を残しています。

アミューズメントパーク市場の動向

アミューズメントパーク市場では19歳から35歳の年齢層が急成長

19歳から35歳の年齢層は、アミューズメントパーク業界で最も急成長している層であり、市場動向やアミューズメントパーク戦略に大きな影響を与えています。若者の高揚感と可処分所得の上昇の間に位置するこの層は、従来の乗り物よりも没入感のあるアドレナリン全開の体験を切望しています。彼らは興奮と社会との関わりを求め、アミューズメントパークに先端技術、インタラクティブ・アトラクション、テーマ型イベントの導入を促しています。これらのサービスは、ユニークで共有可能な体験を求めるグループの欲求に応えるものです。

業界がこうした冒険的で社会的なアトラクションに軸足を移していることは、より広範な動向を浮き彫りにしており、革新と拡大に拍車をかけています。さらに、この年齢層はソーシャルメディアに積極的で、しばしばオンラインで体験を共有するため、テーマパークの知名度と魅力がさらに高まる。その結果、テーマパークは、このテクノロジーに精通した層にアピールし、交流するために、デジタルマーケティングとソーシャルメディア戦略にリソースを割いています。

アジア太平洋地域が急成長市場の中心地として浮上

アジア太平洋地域は、所得が増加し、旅行意欲が高まっている人口の急増に後押しされ、大幅な成長を遂げようとしています。この地域の広大な国土と充実した交通網がこの成長を支えています。さらに、雇用率の上昇、アミューズメントパークに対する評価の高まり、投資家の関心の高まりといった要因も、この地域の成長を後押ししています。この地域の膨大な人口と良好なダイナミクスを認識した世界・ブランドは、ますますアジアに目を向けています。特に、ウォルト・ディズニー、マーベル、ユニバーサル・スタジオ、レゴランド、カートゥーン・ネットワークといった業界大手は、アジア各国に強固な足場を築いています。

アミューズメントパーク産業の概要

アミューズメントパーク市場は、少数の大手企業が最大の市場シェアを握っているため、半固体化しています。しかし、技術の進歩や革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。同市場は大小多数のプレーヤーで構成されています。また、市場競争が激しいため、各社が市場シェアを拡大できるのは、新技術の採用やアミューズメントパークでの製品の差別化によってのみです。世界のアミューズメントパーク市場における著名なプレーヤーには、ウォルト・ディズニー、マーリン・エンターテイメンツ、ユニバーサル・パークス&リゾーツ、シダー・フェア・エンターテイメント・カンパニー、シックス・フラッグス・エンターテイメント・コーポレーションなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 人口増加と都市化が市場を牽引
    • 技術の進歩が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 高い運用コストと季節依存性
    • 消費者の嗜好と人口動態の変化
  • 市場機会
    • チケット販売におけるブロックチェーン技術の採用増加
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • アミューズメントパークの技術革新に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • テーマ別
    • ウォーターテーマ
    • アドベンチャーテーマ
    • その他のテーマ
  • 年齢層別
    • 10歳以下
    • 11歳~18歳
    • 19歳~35歳
    • 36歳~50歳
    • 51歳以上
  • 収益別
    • チケット
    • 飲食品
    • 商品
    • ホテル/リゾート
    • その他の収入源
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • チリ
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Walt Disney
    • Cedar Fair Entertainment Company
    • Merlin Entertainments Group
    • Six Flags Entertainment Corporation
    • Universal Parks & Resorts
    • SeaWorld Parks & Entertainment
    • Fantawild Holdings Inc.
    • Oriental Land Co. Ltd
    • Imagicaa*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50003938

The Amusement Parks Market size is estimated at USD 80.51 billion in 2025, and is expected to reach USD 101.20 billion by 2030, at a CAGR of 4.68% during the forecast period (2025-2030).

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Amusement parks, as commercial entities, offer a diverse range of attractions, including rides, games, exhibits, and shows. They hold a significant place in the entertainment sector and are often sought-after by tourists. Their blend of rides, shows, and unique food and merchandise offerings have ingrained them in modern leisure culture. As interest in recreational activities grows, so does the development of these parks. With their modern amenities and broad appeal spanning all age groups, amusement parks are poised for growth, especially as they draw in more tourists, notably families with children. Theme parks, especially those featuring characters from Disney and other franchises, hold a special allure for young visitors, offering them a chance to interact with their favorite characters. The market is expected to witness further expansion, with a rise in theme-based amusement parks.

Notably, the bulk of amusement park visitors are Generation Z and millennials. This demographic is pushing for cleaner energy sources, reduced waste, and more vegan food options within these parks. Globally, consumers are increasingly valuing experiences over material possessions. The success and popularity of theme-based amusement parks are closely tied to their promotion on social media platforms. Moreover, a key driver of the market's growth is the rising disposable income. Consequently, the proliferation of amusement parks can be linked to evolving lifestyles, cultural changes, and the increasing affluence of the population. These factors are expected to fuel market growth.

While favorable safety regulations have bolstered the industry, challenges like high maintenance costs and energy consumption persist. Companies are actively seeking cost-saving measures and exploring alternative energy sources to combat these challenges. Additionally, the industry is looking toward the future, eyeing opportunities presented by advanced technologies like augmented reality (AR) and virtual reality (VR). The global shift toward renewable energy infrastructure is also leaving its mark on the amusement park landscape.

Amusement Parks Market Trends

The 19 to 35 Age Group is the Fastest-growing in the Amusement Parks Market

The 19 to 35 age group is the fastest-growing segment in the amusement park industry, significantly influencing market trends and park strategies. Positioned between youthful exuberance and rising disposable incomes, this demographic craves immersive, high-adrenaline experiences over traditional rides. They seek excitement and social engagement, pushing amusement parks to adopt advanced technology, interactive attractions, and themed events. These offerings cater to the group's appetite for unique, shareable experiences.

The industry's pivot toward these adventurous and socially driven attractions underscores a broader trend, fueling innovation and expansion. Additionally, this age group is highly active on social media, often sharing their experiences online, which further amplifies the visibility and appeal of these parks. Consequently, theme parks are allocating resources toward digital marketing and social media strategies in order to appeal to and interact with this technology-savvy demographic.

Asia-Pacific Emerges as a Rapidly-growing Market Hub

Asia-Pacific is poised for substantial growth, buoyed by its burgeoning population with rising incomes and a burgeoning appetite for travel. The region's expansive landmass, complemented by enhanced transportation networks, underpins this growth. Moreover, factors like escalating employment rates, a heightened appreciation for amusement parks, and a surge in investor interest bolster the region's trajectory. Recognizing the region's vast population and favorable dynamics, global brands are increasingly turning their gaze toward Asia. Notably, industry giants such as Walt Disney, Marvel, Universal Studios, Legoland, and Cartoon Network have established robust footholds in various Asian nations.

Amusement Parks Industry Overview

The amusement parks market is semi-consolidated as few of the major players hold the largest market share. However, with technological advancements and innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. The market consists of many small and large players. Moreover, as the market is competitive, companies can only increase their market share by new technology adoption or product differentiation in their amusement park. Some of the prominent players in the global amusement parks market include Walt Disney, Merlin Entertainments, Universal Parks & Resorts, Cedar Fair Entertainment Company, and Six Flags Entertainment Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Population and Urbanization are Driving the Market
    • 4.2.2 Technological Advancements is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Operating Costs and Seasonal Dependency
    • 4.3.2 Changing Consumer Preferences and Demographics
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increased Adoption of Blockchain Technology for Ticketing
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Technological Innovations in Amusement Parks
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Theme
    • 5.1.1 Water Theme
    • 5.1.2 Adventure Theme
    • 5.1.3 Other Themes
  • 5.2 By Age Group
    • 5.2.1 Upto 10 Years
    • 5.2.2 11 to 18 Years
    • 5.2.3 19 to 35 Years
    • 5.2.4 36 to 50 Years
    • 5.2.5 More Than 51 Years
  • 5.3 By Revenue Source
    • 5.3.1 Tickets
    • 5.3.2 Food and Beverages
    • 5.3.3 Merchandise
    • 5.3.4 Hotels/Resorts
    • 5.3.5 Other Revenue Sources
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Chile
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
    • 5.4.6 United Arab Emirates
    • 5.4.7 Saudi Arabia
    • 5.4.8 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Walt Disney
    • 6.2.2 Cedar Fair Entertainment Company
    • 6.2.3 Merlin Entertainments Group
    • 6.2.4 Six Flags Entertainment Corporation
    • 6.2.5 Universal Parks & Resorts
    • 6.2.6 SeaWorld Parks & Entertainment
    • 6.2.7 Fantawild Holdings Inc.
    • 6.2.8 Oriental Land Co. Ltd
    • 6.2.9 Imagicaa*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US