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市場調査レポート
商品コード
1644954
欧州のアミューズメントパーク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Europe Amusement Parks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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欧州のアミューズメントパーク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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欧州のアミューズメントパーク市場規模は2025年に13億5,000万米ドルと推定され、2030年には18億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.1%です。
欧州のアミューズメントパークは世界有数の観光地であり、毎年数百万人が訪れます。屋外のアミューズメントパークは、国内外の観光客に娯楽の選択肢を提供することで、これを活用しています。世界中のアミューズメントパークは、常に新しい技術や新しいアトラクションに適応しています。欧州のアミューズメントパークは、バーチャルリアリティ(VR)、拡張現実(AR)、インタラクティブ体験(IoT)といった最新技術を採用し、来場者の興奮と関与を高めています。
メガパークは、そのハイエンドな乗り物により、テーマパーク来場者のほとんどを惹きつけています。地域市場の成長に大きな影響を与えるテーマパークは、小規模パークまたはティア3パークに分類されます。テーマパーク市場の成長は、観光支出の増加、中間層と都市人口の増加によってもたらされます。
チケット部門は、今年度の市場シェア全体の約52%を占めています。テーマパークがダイナミックな価格設定モデルやオンライン・プロモーションを採用し、チケットの選択肢も多様化していることから、業界のチケット部門は今後数年で大きな成長を遂げると予想されます。アクセシビリティを重視するパークは、柔軟なチケットパッケージや季節割引を提供し、デジタルチケットも提供しています。例えば、ディズニーは昨年10月、テーマパークで子供向けチケットの割引を提供する計画を発表しました。オンライン・チケットへのシフトとテクノロジーベースのソリューションの採用は、来場者の利便性を高めています。
アミューズメントパークは様々なアトラクションやアクティビティを提供し、あらゆる年齢層の人々の喜びと娯楽の源となっています。最近では、テーマパークの人気が大幅に高まっており、これが市場の大きな促進要因となっています。アミューズメントパークのテーマに基づいたアトラクションが市場の成長を牽引しており、顧客はレジャーや娯楽に収入の多くを費やすようになっています。
一人当たりの所得が増加しているイタリアでは、消費者の可処分所得が増加し、市場の成長を牽引しています。レジャーや娯楽に費やす割合が高まっています。可処分所得の急増は、イタリアのアミューズメントパークへの来園者数を増やし、アミューズメントパークでの消費者行動に影響を与えています。可処分所得の増加とアミューズメントパークの入場者数の増加との間に正の相関関係があることは否定できないです。このように、可処分所得の増加はイタリアの市場成長を牽引しています。
本レポートでは、欧州のアミューズメントパーク市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアでは、現在、以下のようなプレーヤーが主要企業を独占しています。 Disneyland Park, Europapark, Efteling, etc., However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets.
The Europe Amusement Parks Market size is estimated at USD 1.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.81 billion by 2030, at a CAGR of 6.1% during the forecast period (2025-2030).
Amusement parks in Europe are prominent tourist destinations in the world, with millions of visitors each year. Outdoor amusement parks take advantage of this by providing entertainment options for both local and international tourists. Amusement parks around the world are constantly adapting to new technologies and new attractions. European parks are adopting latest technologies, such as virtual reality (VR), augmented reality (AR), and interactive experiences (IoT), to increase the excitement and engagement of visitors.
Mega parks attract most theme park visitors due to their high-end rides. Theme parks that have a significant impact on the regional market growth can be classified as small parks or Tier 3 parks. The growth of the theme park market is driven by the increasing tourism spending and the growing middle class and urban population.
The tickets segment accounts for approximately 52% of the total market share in the current year. The industry's tickets segment is expected to experience significant growth in the years to come as parks embrace dynamic pricing models and online promotions, as well as a variety of ticket options. With a focus on accessibility, parks offer flexible ticket packages and seasonal discounts, as well as digital ticketing. For example, Disney announced plans to offer discounts on children's tickets at their theme parks in October previous year. The shift towards online ticketing and the adoption of technology-based solutions increase convenience for visitors.
Amusement parks are a source of joy and entertainment for people of all ages, offering various attractions and activities. Recently, the market has experienced a significant increase in the popularity of theme parks, which serves as a significant driver. Amusement Park theme-based attractions are driving the market growth and customers are spending a greater percentage of their income on leisure and entertainment.
The growing per capita income increases the disposable income of consumers in Italy, driving the market's growth. Customers are spending a more significant percentage of their income on leisure and entertainment. The surge in disposable income has increased the number of visitors to amusement parks in Italy and influenced consumer behavior in these places. The positive correlation between rising disposable income and heightened attendance rates at amusement parks is undeniable. Thus, an increase in disposable income drives Italy's market growth.
The report covers the major international players operating in the Europe amusement parks market. In terms of market share, some of the major players currently dominated with players such as Disneyland Park, Europapark, Efteling, etc., However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets.