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市場調査レポート
商品コード
1636098

中東のアミューズメントパーク:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

Middle East Amusement Parks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
2~3営業日
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中東のアミューズメントパーク:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東のアミューズメントパーク市場規模は2025年に21億米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは2.8%で、2030年には24億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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アミューズメントパークはあらゆる年齢層の人々の娯楽の源であり、様々なアトラクションやアクティビティを提供しています。近年、中東市場ではテーマパークの人気が大幅に高まっており、これが不可欠な促進要因となっています。アミューズメントパークのテーマに基づいたアトラクションが市場の成長を牽引し、顧客はレジャーや娯楽に収入の多くを費やします。没入型のエンターテインメント体験に対する需要の高まりに後押しされ、市場は最近大きく成長しています。中東の産業が発展するにつれて、持続的な成長と革新のための戦略的機会として、プレーヤー間の協力とパートナーシップが生まれつつあります。

業界プレイヤー間のコラボレーションとパートナーシップは、市場にとって絶好の機会です。各組織は、互いの強みとリソースを活用することで、変化するエンタテインメントの状況によってもたらされる課題を乗り切り、イノベーションを促進し、世界の観客の心に響く没入型の体験を作り上げる機会を得ています。そのため、市場関係者間の連携やパートナーシップの強化が、市場の成長機会を生み出すと予想されます。

中東のアミューズメントパーク市場動向

可処分所得の増加が市場を牽引

可処分所得は中東のアミューズメントパーク市場を牽引する重要な要因です。同地域の家庭の可処分所得が増加するにつれて、アミューズメントパークへの訪問を含むレジャー活動への支出が増加しています。消費者の可処分所得が増えるにつれ、VIPパスや乗り物へのファスト・トラック・アクセスなど、プレミアムな体験にお金を払うことを厭わなくなります。中東のアミューズメントパークでは、これらの人気が高まっています。

可処分所得の増加に伴い、同地域の消費者は国際的なブランドにますます惹かれるようになっており、それが有名な国際的フランチャイズを特徴とするアミューズメントパークの開発につながった。アミューズメントパークは乗り物だけではないです。アミューズメントパークには、小売店やレストランもあります。可処分所得が増えるにつれ、来園者は商品や食事により多くのお金を使うようになり、アミューズメントパーク内の小売・飲食部門の成長を牽引しています。可処分所得の増加に伴い、この地域では、地元のホテルやリゾートに滞在し、近くのアミューズメントパークを訪れてエンターテインメントを楽しむ滞在型旅行を選ぶ家族が増えています。

政府の政策が市場を牽引

中東のアミューズメントパーク市場の成長には、政府の政策が重要な役割を果たしています。同地域の政府は、アミューズメントパーク産業への民間投資を奨励するため、免税措置などさまざまなインセンティブを提供しています。中東の政府は、アミューズメントパークを開発・運営するために民間会社と提携するケースが増えており、これが同地域のアミューズメントパーク数の増加に貢献しています。

同地域の政府は、アミューズメントパークを含む観光産業の成長を支えるため、インフラ整備に多額の投資を行っています。中東各国政府は、アミューズメントパーク新設の認可プロセスを合理化しており、アミューズメントパーク新設にかかる時間とコストの削減に貢献しています。同地域の政府は、アミューズメントパークに対して厳しい安全基準と品質基準を課しています。これは業界全体の評判を向上させ、消費者の信頼を高めるのに役立っています。

中東のアミューズメントパーク産業の概要

本レポートでは、中東のアミューズメントパーク市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアについては、現在市場は多くのプレーヤーによって断片化されています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中規模から小規模の企業が新規契約の獲得や新規市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新の洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • ライド別
    • 機械式ライド
    • ウォーターライド
    • その他のライド
  • 年齢別
    • 18歳まで
    • 19歳から35歳
    • 36歳から50歳
    • 51歳以上65歳未満
    • 65歳以上
  • 収益別
    • チケット
    • 飲食品
    • 商品
    • ホテル/リゾート
    • その他
  • 国別
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • イラン
    • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Al Montazah Parks
    • Ferrari World Abu Dhabi
    • Global Village
    • Ski Dubai
    • Warner Bros
    • LEGOLAND Dubai
    • Motiongate Dubai
    • IMG Worlds of Adventure
    • City Centre Mall
    • Dubai Parks and Resorts*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 93865

The Middle East Amusement Parks Market size is estimated at USD 2.10 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.41 billion by 2030, at a CAGR of 2.8% during the forecast period (2025-2030).

Middle East Amusement Parks - Market - IMG1

Amusement parks are a source of entertainment for people of all ages, offering various attractions and activities. Recently, the Middle East market has experienced a significant increase in the popularity of theme parks, which serves as an essential driver. Amusement Park theme-based attractions drive the market growth, and customers spend more of their income on leisure and entertainment. The market has grown substantially recently, fueled by an increasing demand for immersive entertainment experiences. As the industry in the Middle East evolves, collaboration and partnerships among its players are arising as strategic opportunities for sustained growth and innovation.

Collaboration and partnership among industry players represent a golden opportunity for the market. Organizations have the opportunity to navigate the challenges presented by the changing entertainment landscape, fostering innovation and crafting immersive experiences that resonate with global audiences by leveraging each other's strengths and resources. Hence, increasing collaboration and partnership among market players is expected to create market growth opportunities.

Middle East Amusement Parks Market Trends

Increasing Disposable Income is Driving the Market

Disposable income is a key factor driving the amusement parks market in the Middle East. As the disposable income of families in the region grows, they are spending more on leisure activities, including visiting amusement parks. Consumers are willing to pay for premium experiences, such as VIP passes or fast-track ride access, as consumers include more disposable income. These are becoming increasingly popular in amusement parks in the Middle East.

With increased disposable income, consumers in the region are increasingly attracted to international brands, which led to the development of amusement parks featuring well-known international franchises. Amusement parks are about more than just the rides. They also offer retail and dining experiences. With more disposable income, visitors are spending more on merchandise and food, driving the growth of the retail and dining sector within amusement parks. As disposable income increases, more families in the region are opting for staycations, where they stay in local hotels or resorts and visit nearby amusement parks for entertainment.

Government Policies is Drving the Market

Government policies are playing a crucial role in driving the amusement park market growth in the Middle East. Governments in the region are offering various incentives, such as tax exemptions, to encourage private sector investment in the amusement parks industry. Governments in the Middle East are increasingly partnering with private companies to develop and operate amusement parks, which helped to increase the number of parks in the region.

Governments in the region are investing heavily in infrastructure development to support the tourism industry growth, including amusement parks. Governments in the Middle East are streamlining the approval processes for new amusement parks, which helped to reduce the time and cost of setting up new parks. The region's governments enforce strict safety and quality standards for amusement parks. It helped improve the industry's overall reputation and increase consumer confidence.

Middle East Amusement Parks Industry Overview

The report covers the major international players operating in the Middle East amusement parks market. Regarding market share, the market is currently fragmented with many players. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights of Technology Innovations in the Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Rides
    • 5.1.1 Mechanical Rides
    • 5.1.2 Water Rides
    • 5.1.3 Other Rides
  • 5.2 By Age
    • 5.2.1 Upto 18 years
    • 5.2.2 19 to 35 years
    • 5.2.3 36 to 50 years
    • 5.2.4 51 to 65 years
    • 5.2.5 More than 65 years
  • 5.3 By Revenue Source
    • 5.3.1 Tickets
    • 5.3.2 Food & Beverages
    • 5.3.3 Merchandise
    • 5.3.4 Hotels/Resorts
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Arab Emirates
    • 5.4.2 Saudi Arabia
    • 5.4.3 Iran
    • 5.4.4 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Al Montazah Parks
    • 6.2.2 Ferrari World Abu Dhabi
    • 6.2.3 Global Village
    • 6.2.4 Ski Dubai
    • 6.2.5 Warner Bros
    • 6.2.6 LEGOLAND Dubai
    • 6.2.7 Motiongate Dubai
    • 6.2.8 IMG Worlds of Adventure
    • 6.2.9 City Centre Mall
    • 6.2.10 Dubai Parks and Resorts*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US