![]() |
市場調査レポート
商品コード
1636146
欧州の無煙屋内グリル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Europe Smokeless Indoor Grills - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
欧州の無煙屋内グリル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
|
欧州の無煙屋内グリル市場は予測期間中にCAGR4%超を記録する見込み
ルーマニア、チェコ、ギリシャ、ポルトガルは、家庭用小型キッチン機器のシェアが最も高い欧州諸国の一つです。欧州市場における電気とガスベースのグリルの普及率はまだ低く、これが無煙グリル市場に投資する余地を生み出しています。
COVID-19の出現により、欧州の人々が家庭で過ごす時間が大幅に増加し、その結果、屋外での冒険やバーベキュー活動が減少しました。同じ期間に、家庭の維持管理に対する欧州の消費者支出は増加を観察し、これは屋内グリルのための市場環境が形成されたことを意味します。
欧州では、ドイツや英国などの国がグリル市場の主要拠点であり、無煙屋内グリルメーカーが市場拡大の第一選択肢としています。無煙屋内グリルは、天候や季節に関係なく、屋内で無煙グリル料理をユーザーに提供しており、電気屋内グリッドはカウンタートップに取り付けることができるため、今後、欧州の家庭やホテル産業はこの市場を拡大すると予想されます。
COVID-19の出現で急減した後、欧州のレストランへの支出は継続的に増加しています。英国、イタリア、ドイツ、フランス、スペインは、レストランやホテルへの消費支出の主要な欧州諸国の一つでした。レストランでは、屋内グリルが日常的に使用されているため、このようなレストラン&ホテルの市場の増加は、無煙屋内グリルの販売市場を拡大しています。
ドイツでは、外食産業の中でもレストランが最も大きなシェアを占めており、無煙屋内グリルの需要が高まるセグメントです。COVID-19以降、人々の移動が増加し、産業はさらに成長すると予想され、無煙屋内グリルの販売にプラスの外部性を作成します。
無煙屋内グリルは煙の排出がゼロであるため、煙を発生させて利用者の健康や呼吸器系を害する従来の石炭ベースのグリルシステムに革命をもたらしました。無煙グリルは、グリルに必要な正確な熱量をユーザーに提供する温度制御システムで、オンとオフが簡単です。電気式無煙グリルのこうした特徴は、使用者のコスト節約だけでなく、電気器具の環境持続可能性を高めています。
石炭の価格は非常に不安定であり、電気はこのため安価で入手可能であるため、電気無煙グリルは家庭用だけでなく業務用のコスト削減にも役立っています。なにより、電気式無煙グリルはWi-Fi接続というスマートな機能を備えており、ユーザーはスマートフォンでモニターすることができます。こうした利点とスマートな機能により、電気グリルは売り上げを伸ばしています。
欧州の無煙屋内グリル市場はまだ断片的であり、ほとんどの家庭がグリルを使用しています。レストラン部門は、無煙屋内グリルが提供するスケールメリットにより、家庭用と比較して早いペースで無煙屋内グリルを採用し始める可能性が高いです。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小企業は新規契約を獲得し、新市場を開拓することで市場での存在感を高めています。欧州で無煙屋内グリルを製造・販売している企業には、Philips、Coleman、Ninja Kitchen、Power XL、Shinpo Coなどがあります。
The Europe Smokeless Indoor Grills Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.
Romania, Czechia, Greece, and Portugal exist among the European countries with the largest share of small kitchen appliances by household. Electric and gas-based grills in the European market are still having low penetration, which creates a space for the smokeless grills market to invest in.
With the advent of COVID-19, time spent by the European population at home observed a significant increase, resulting in a decline in outdoor adventure and barbeque activities. During the same period, European consumer spending on household upkeep observed an increase, which signifies that a market environment has been created for Indoor Grills.
In Europe, countries such as Germany and the United Kingdom are the major locations for the grill market and are the first choice of market expansion by Smokeless Indoor grill manufacturers. Smokeless Indoor Grills are providing users with grilled food without any smoke indoors regardless of the weather or season, and with the Electrical Indoor grid being capable of being fitted into countertops, over the coming period, household and hotel industries in Europe are expected to expand this market.
After a steep decline with the advent of COVID-19, expenditure on restaurants in Europe is observing a continuous increase. United Kingdom, Italy, Germany, France, and Spain were among the leading European countries in Consumer spending on Restaurants and hotels. As restaurants are having daily use of indoor grills, this increasing market of restaurants & hotels is increasing the sales market of smokeless indoor grills.
Among the types of food service outlets in Germany, restaurants have the largest share, and they are the segment that will be creating a rising demand for Smokeless Indoor Grills. Europe as a region exists with more than 1.5 Million enterprises in restaurants and mobile food service activities; with an increasing movement of people post-COVID-19, the industry is expected to grow further, creating a positive externality for Smokeless indoor grill sales.
As Smokeless Indoor grills have the quality of zero smoke emission, they have revolutionized traditional coal-based grill systems, which create smoke and hurt users' health and respiratory system. Smokeless grills are easier to turn on and off with a temperature control system providing users with the exact amount of heat required for grilling. These features of electric smokeless grills are increasing the environmental sustainability of these appliances as well as saving costs for users.
As the price of coal is highly volatile and electricity is available at a cheaper cost because of this, electric smokeless grills help in reducing the cost of household as well as the commercial segment. Above all, electric smokeless grills come with smart features of Wi-Fi connectivity, allowing users to monitor it through smartphones. With these benefits and smart features, electric grills are increasing in sales.
Europe's Smokeless Indoor Grill Market is still fragmented as most households use grills, with gas and electricity-based grills coming as the next choice. Restaurant sectors are most likely to start adopting smokeless indoor grills at a faster pace in comparison to household units because of the economies of scale that Smokeless Indoor Grills provide. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Among the players manufacturing and delivering Smokeless Indoor Grills in Europe are Philips, Coleman, Ninja Kitchen, Power XL, Shinpo Co, and others.