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市場調査レポート
商品コード
1636141
米国の航空貨物輸送:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)US Air Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国の航空貨物輸送:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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米国の航空貨物輸送市場規模は2025年に587億8,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4.55%で、2030年には734億2,000万米ドルに達すると予測されます。
2024年、米国の航空貨物輸送市場は、景気回復、eコマースの拡大、地政学的力学の変化などの要因によって、国際貿易需要が大幅に増加する見込みです。
近年、米国のeコマース部門はかつてない成長を遂げています。2023年までに売上高は1兆米ドルの大台を突破し、AmazonやWalmartのような産業大手に加え、EtsyやeBayのような小規模なプラットフォームにも後押しされました。
2023年には、米国のカナダとメキシコとの貨物貿易額は1兆5,700億米ドルに達しました。この貿易は総重量24億8,470万トンを占めています。貨物の重量は2022年から8.8%増加したが、北米貨物のドル換算額は2023年も安定していました。
米国は25年以上にわたり、「オープンスカイ」施策を通じて国際航空市場の拡大を支持してきました。これらの二国間協定や多国間協定は、政府による各国間の航空会社の運航制限を撤廃するものです。これらの協定は、許可される航空会社の数、就航できる路線、採用できる価格戦略、利用しなければならない航空機を規定するものです。さらに、これらの協定は米国と外国の航空会社間の協力を促進し、米国の貨物・速達便輸送会社が貨物や小包をシームレスに輸送できるようにします。オープンスカイの範囲は旅客航空と貨物航空にまたがり、定期便とチャーター便の両方をカバーしています。これまでに米国は、あらゆる大陸と発展段階にまたがる125以上のパートナーとオープンスカイ協定を結んでいます。
2024年8月、米国は198億米ドル相当の電気機械・電子機器を輸出したが、輸入は409億米ドルに達し、210億米ドルの貿易赤字となりました。2023年8月から2024年8月にかけて、米国のこのセグメントの輸出は23億2,000万米ドル(13.3%)増加し、175億米ドルから198億米ドルに増加しました。一方、輸入は32億6,000万米ドル(8.68%)増加し、376億米ドルから409億米ドルになりました。
2024年8月、米国は主にメキシコ(50億米ドル)、カナダ(24億4,000万米ドル)、中国(16億7,000万米ドル)、マレーシア(16億5,000万米ドル)、香港(7億200万米ドル)に電気機械・電子機器を輸出しました。逆に輸入は、中国(104億米ドル)、メキシコ(78億5,000万米ドル)、ベトナム(33億7,000万米ドル)、チャイニーズ・タイペイ(30億3,000万米ドル)、マレーシア(23億8,000万米ドル)からのものが多いです。
2024年8月の米国の電気機械・電子機器輸出の前年同月比増加は、メキシコ(3億8,300万米ドル、9.62%)、カナダ(3億5,000万米ドル、17.9%)、ポーランド(1億6,500万米ドル、122%)への出荷の増加によるところが大きいです。輸入側では、メキシコ(8億1,600万米ドル、14.3%)、タイ(6億8,700万米ドル、67.8%)、インド(5億2,100万米ドル、150%)からの購入が増加しました。
米国の航空貨物輸送市場はセグメント化されており、地域的な参入企業と国際的な参入企業が混在しています。同市場の主要企業には、DHL、United Parcel Services Inc.、Expeditors International、Hellmann Worldwide Logistics、DB Schenkerなどがあります。
各社が技術主導のソリューションを取り入れ、効率的な流通チャネルを模索するにつれ、産業における新たな機会をつかむための戦略的なポジションを確立していることがわかる。
2024年10月現在、DHL ExpressとDHL Global Forwardingは、International Airlines Group(IAG)の貨物取扱部門であるIAG Cargoと契約を更新し、サステナビリティへの取り組みを進めています。このパートナーシップにより、DHLのオペレーションにおいて、サステイナブル航空燃料(SAF)がさらに6,000万リットル使用されることになります。2024年と2025年にわたるこの契約更新により、温室効果ガス排出量を約16万5,000トンのCO2e削減が見込まれています。
The US Air Freight Transport Market size is estimated at USD 58.78 billion in 2025, and is expected to reach USD 73.42 billion by 2030, at a CAGR of 4.55% during the forecast period (2025-2030).
In 2024, the US air freight transport market is poised for significant growth in international trade demand, driven by factors such as economic recovery, the expansion of e-commerce, and shifting geopolitical dynamics.
In recent years, the US e-commerce sector has witnessed unprecedented growth. By 2023, sales surpassed the USD 1 trillion mark, propelled by industry giants like Amazon and Walmart, alongside smaller platforms such as Etsy and eBay.
In 2023, US freight trade with Canada and Mexico reached a value of USD 1.57 trillion. This trade accounted for a total weight of 2,484.7 million tons. Although the weight of the freight saw an 8.8% increase from 2022, the dollar value of North American freight held steady in 2023.
For over 25 years, the United States has championed the expansion of international aviation markets through its "Open Skies" policy. These bilateral and multilateral agreements eliminate government-imposed limitations on airline operations between countries. They dictate the number of airlines permitted, the routes they can take, the pricing strategies they can adopt, and the aircraft they must utilize. Furthermore, these agreements foster collaboration between US and foreign airlines, enabling US cargo and express delivery carriers to transport freight and parcels seamlessly. The scope of Open Skies spans passenger and cargo aviation, covering both scheduled and charter flights. Thus far, the US has forged Open Skies agreements with over 125 partners, spanning every continent and developmental stage.
In August 2024, the US exported USD 19.8 Billion worth of electrical machinery and electronics, while imports reached USD 40.9 Billion, leading to a trade deficit of USD 21 Billion. From August 2023 to August 2024, US exports in this sector rose by USD 2.32 Billion (13.3%), climbing from USD 17.5 Billion to USD 19.8 Billion. In contrast, imports saw a USD 3.26 Billion (8.68%) uptick, moving from USD 37.6 Billion to USD 40.9 Billion.
In August 2024, the US primarily exported electrical machinery and electronics to Mexico (USD 5 Billion), Canada (USD 2.44 Billion), China (USD 1.67 Billion), Malaysia (USD 1.65 Billion), and Hong Kong (USD 702 Million). Conversely, imports were predominantly sourced from China (USD 10.4 Billion), Mexico (USD 7.85 Billion), Vietnam (USD 3.37 Billion), Chinese Taipei (USD 3.03 Billion), and Malaysia (USD 2.38 Billion).
The year-on-year rise in US exports of electrical machinery and electronics in August 2024 was largely driven by boosts in shipments to Mexico (USD 383 million or 9.62%), Canada (USD 350 million or 17.9%), and Poland (USD 165 million or 122%). On the import side, the uptick was mainly due to increased purchases from Mexico (USD 816 million or 14.3%), Thailand (USD 687 million or 67.8%), and India (USD 521 million or 150%).
The US air freight transport market landscape is fragmented, with a mix of regional and international players. Key players in the market include DHL, United Parcel Services Inc., Expeditors International, Hellmann Worldwide Logistics, DB Schenker, etc.
As companies embrace technology-driven solutions and seek efficient distribution channels, they find themselves strategically positioned to seize emerging opportunities in the industry.
As of October 2024, DHL Express and DHL Global Forwarding are advancing their sustainability initiatives by renewing a contract with IAG Cargo, the cargo handling arm of International Airlines Group (IAG). This partnership will see the use of an extra 60 million liters of Sustainable Aviation Fuel (SAF) for DHL's operations. Spanning the years 2024 and 2025, the renewed contract is projected to cut down greenhouse gas emissions by roughly 165,000 metric tons of CO2e.