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市場調査レポート
商品コード
1632091

プリペイドカード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Prepaid Cards - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
プリペイドカード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プリペイドカード市場は予測期間中に10%以上のCAGRで推移する見込みです。

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プリペイドカード業界は近年大きく成長してきたが、COVID-19パンデミックの発症により、2020年には市場が大幅に落ち込むと予想されます。この背景には、リモートワークや社会的距離の増大があり、小売業や企業などにおけるプリペイドカードは、ショッピングや旅行、キャッシュフローに利用しづらくなっています。プリペイドカード、クーポン、その他の支払い形態は、こうした事情により姿を消しました。異なる働き方は、異なるコミュニケーション方法をもたらすと見られています。企業は、この時期に証明書を購入する顧客が、即座に収入をもたらしているかどうかという問題に直面しています。

プリペイドカード部門は、予測期間中に急増すると予測されます。現金に代わるものへの需要の高まり、インターネット利用者の増加、さまざまなチャネルを通じてお金を追加できることによるプリペイドカードの受け入れの増加は、すべて市場の成長に影響を与える要因です。さらに、市場の拡大は標準化の欠如によって妨げられています。さらに、今後の市場成長は、銀行口座を持たない人口や銀行口座を持たない人口の増加によって後押しされる可能性が高いです。予測期間中、これらの変数のそれぞれがプリペイドカード市場全体の成長に大きな影響を与えると予想されます。

欧州のプリペイドカード市場の動向

現金代替需要が拡大

多くの調査によると、従来の現金ベースの口座よりも低リスクの投資と大きなリターンを求める顧客は、キャッシュレス取引の需要を高めています。これらのプリペイドカードは、カードに記載された金額に支出を制限することで、使い過ぎの危険を軽減します。また、銀行口座振替や口座振込、現金のほか、オンラインや対面など、さまざまなチャネルを使ってカードに入金することができるため、プリペイドカードはさまざまな用途に利用できる貴重な選択肢となっています。

さらに、企業は通常の業務を管理するために、新たな通貨代替手段を求めています。カード会社は便利な支払い方法を提供しています。これらすべての理由が、欧州のプリペイドカード産業の拡大に寄与すると予測されています。

銀行口座を持たない利用者の増加

銀行口座を持たない世帯や銀行口座を持たない世帯の割合は、低所得世帯、教育水準の低い世帯、若年世帯など、さまざまなグループで記録されています。上記の層でプリペイド商品が日常生活に浸透している証拠のひとつは、消費パターンが変化し、顧客がプリペイドカードの可能性を積極的に調査していることです。その結果、銀行口座を持たない人々の間でプリペイドカードが受け入れられるようになり、世界のプリペイドカード業界の企業にとって魅力的な展望が開けると思われます。

欧州のプリペイドカード産業の概要

本レポートでは、欧州のプリペイドカード市場で事業を展開する主要企業、その製品ポートフォリオ、主要な財務状況、新興国市場の発展について取り上げています。市場は、製品革新とプロセス自動化による多くの技術的進歩によって変貌しつつあります。主要市場プレイヤーは生産能力の向上に注力しており、輸出の増加に貢献しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 各種規制動向に関する洞察
  • 技術革新の影響に関する洞察
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • カードタイプ別
    • 多目的
    • 単一目的
  • 業界別
    • 小売
    • 法人機関
    • 政府機関
    • 金融機関・その他
  • 用途別
    • 汎用リローダブルカード
    • ギフトカード
    • 政府給付金カード
    • インセンティブカード
  • 地域別
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • ロシア
    • オランダ
    • スペイン

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Visa
    • Mastercard
    • PayPal Holdings Inc.
    • American Express Company
    • Green Dot Corporation
    • Travel Money Card Plus
    • ecoCard
    • FairFX Anywhere Card
    • Thomas Cook Cash Passport
    • BREADFX Euro Prepaid MasterCard
    • Payoneer Prepaid MasterCard
    • Acorn Account Prepaid Debit MasterCard*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 91234

The Prepaid Cards Market is expected to register a CAGR of greater than 10% during the forecast period.

Prepaid Cards - Market - IMG1

The prepaid card industry has grown significantly in recent years, but due to the onset of the COVID-19 pandemic, the market is expected to drop dramatically in 2020. This is due to a rise in remote working and social distancing, which makes prepaid cards in retail, corporate, and other sectors difficult to use for shopping, travel, and cash flow. Prepaid cards, coupons, and other forms of payment have disappeared due to these circumstances. Distinct modes of working have been seen to bring different ways of communication. Businesses face a problem in ensuring that clients purchasing certificates at this time are bringing in immediate income.

The prepaid card sector is predicted to rise rapidly during the projection period. The rise in demand for cash alternatives, the rise in the number of internet users, and the rise in acceptance of prepaid cards owing to the ability to add money through different channels are all factors influencing the market's growth. Furthermore, the market's expansion is hampered by a lack of standardization. Furthermore, future market growth is likely to be boosted by an increase in the unbanked and underbanked population. During the forecast period, each of these variables is expected to significantly influence the total prepaid card market growth.

Europe Prepaid Card Market Trends

Demand for Cash Replacement Is Growing

According to many surveys, clients seeking low-risk investments and greater returns than traditional cash-based accounts have increased their demand for cashless transactions. These prepaid cards reduce the danger of overspending by limiting expenditure to the amount on the card. It also allows users to load the card using a variety of channels, including bank account transfers, direct deposit, or cash, as well as online and in person, making the prepaid card a valuable alternative for various applications.

Additionally, businesses are looking for new currency alternatives to manage their regular operations. The card companies provide handy payment methods. All of these reasons are projected to contribute to the expansion of the European prepaid card industry.

Rise in The Number of Unbanked and Underbanked Users

Unbanked and underbanked rates have been recorded in various groups, including lower-income households, households with less education, younger households, and others. One evidence that prepaid instruments have become incorporated into daily life among the demographics above is that spending patterns have changed, and customers are willing to investigate prepaid card possibilities. As a result, the rise in prepaid card acceptance among the unbanked population is likely to open up attractive prospects for companies in the worldwide prepaid card industry.

Europe Prepaid Card Industry Overview

The report covers major players operating in the Europe prepaid cards market, their product portfolio, key financials, and developments. The market is transforming with many technological advancements through product innovation and process automation. The key market players are focusing on improving their production capacity, which will help them to increase exports.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Insights on Various Regulatory Trends
  • 4.5 Insights on impact of technology and innovation
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Card Type
    • 5.1.1 Multi-Purpose
    • 5.1.2 Single-purpose
  • 5.2 By Vertical
    • 5.2.1 Retail
    • 5.2.2 Corporate Institutions
    • 5.2.3 Government
    • 5.2.4 Financial Institutions & Others
  • 5.3 By Usage
    • 5.3.1 General Purpose Reloadable Cards
    • 5.3.2 Gift Card
    • 5.3.3 Government Benefits Disbursement Card
    • 5.3.4 Incentive Payroll Card
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 Germany
    • 5.4.2 France
    • 5.4.3 United Kingdom
    • 5.4.4 Russia
    • 5.4.5 Netherlands
    • 5.4.6 Spain

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Visa
    • 6.2.2 Mastercard
    • 6.2.3 PayPal Holdings Inc.
    • 6.2.4 American Express Company
    • 6.2.5 Green Dot Corporation
    • 6.2.6 Travel Money Card Plus
    • 6.2.7 ecoCard
    • 6.2.8 FairFX Anywhere Card
    • 6.2.9 Thomas Cook Cash Passport
    • 6.2.10 BREADFX Euro Prepaid MasterCard
    • 6.2.11 Payoneer Prepaid MasterCard
    • 6.2.12 Acorn Account Prepaid Debit MasterCard*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US