デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627196

米国の乳製品包装:市場シェア分析、産業動向、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Dairy Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 106 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
米国の乳製品包装:市場シェア分析、産業動向、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

米国の乳製品包装市場は予測期間中にCAGR 2.21%を記録する見込み

United States Dairy Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 特に若年層の間で、パッケージングされた食品が採用される割合が大幅に増加しています。さらに、栄養失調による健康問題の増加により、乳製品包装材料のニーズが高まっています。米国農務省経済調査局によると、2021年には米国の1,350万世帯(10.2%)が食糧不足に陥った。さらに、汚染や不純物の混入を防ぐという包装資材の重要性が増すことで、国内の製品需要が高まることが予想されます。
  • 乳製品は腐りやすいため、保管や出荷を容易にするために適切かつ効果的に包装されなければならないです。その利便性から小型包装に対する消費者の需要が高まっていることから、市場は成長すると予想されます。国内における乳製品包装のニーズは、新鮮な食品に対する消費者の選択と意識の高まり、可処分所得の増加、都市化によって高まっています。
  • 最近の動向は、生産者が少量販売に力を入れていることを示しています。チーズのスナックパックや飲むヨーグルトのような商品の包装には、軽量パウチやフィルムがよく使われています。このパッケージは使用も廃棄も簡単です。
  • さらに、フレーバーミルク製品の多様性は、乳製品パッケージ市場を拡大する重要な要因となっています。国内における乳製品食品包装市場の主な動向としては、都市化の進展、健康意識の高まり、バランスの取れた食生活の一環としての生鮮食品需要の増加による各種乳製品の消費などが挙げられます。
  • しかし、消費者や生産者はプラスチックやその他の非生分解性包装材料の有害な結果を懸念しています。その結果、企業は環境に優しい生分解性包装に切り替えつつあります。さらに、温室効果ガスの排出により、環境法制が乳製品の成長を阻害すると予測されています。国内のいくつかの地域では、酪農事業からのガス排出が全排出量のかなりの部分を占めています。それを取り巻く規則が変更されれば、酪農生産に影響が出るかもしれないです。米国EPA(環境保護庁)は、炭素ガス排出を削減するために厳しい規則を実施しています。
  • COVID-19パンデミックは全米の乳製品包装業界に悪影響を与えました。広範な封鎖制限が酪農部門の供給ネットワークに害を及ぼし、国内の多くの地域で生乳資源の大幅な浪費につながった。そのため、短期的な包装需要に影響が出ています。
  • さらに、外食産業は厳しい規制の対象となり、乳製品の需要が減少し、乳製品パッケージング分野に影響を与えています。パンデミックの結果、乳製品を原料とする菓子、ヨーグルト、アイスクリームの需要が大幅に落ち込み、パッケージングのサプライチェーンが制限されています。パンデミックの潜在的な経済的影響に対する懸念が続く中、市場は徐々に回復すると予想されます。さらに、ロシアとウクライナの戦争はパッケージングのエコシステム全体に影響を与えています。

米国の乳製品包装市場の動向

プロテインベースの製品に対する消費者の嗜好の高まり

  • 健康志向の顧客やフィットネス施設の全国的な増加により、市場は拡大しています。ミレニアル世代のバランスの取れた食事による健康増進への関心の高まりと、この世代におけるプロテインサプリメントの人気により、乳製品プロテインサプリメントの需要が増加すると予測されます。ライフスタイルの変化により、日々の栄養ニーズを満たすためにサプリメントに依存する傾向が強まり、乳製品由来のタンパク質サプリメントの需要が高まると思われます。
  • 消費者の間で高まっているタンパク質ベースの商品への需要は、様々な小売チャネルを通じてパッケージ化された乳製品を入手できるようになったことと相まって、全国的に乳製品ベースの商品の受容度を高め、市場を推進すると予測されます。
  • 追加的な蛋白源として、プロテインサプリメントは、定期的で適切なサプリメント使用の利点から、あらゆる年齢層と性別の顧客の間で人気が高まっています。文化圏を問わず、伝統的な食生活におけるクリーンなタンパク質消費量は、現代において著しく減少しています。さらに、医療関係者は、一日の食事の中でタンパク質を摂取するよう人々にアドバイスしています。このような動向は、国内の乳製品パッケージベンダーにさらなるチャンスをもたらすと思われます。
  • Food Insights Surveyによると、2021年、アメリカの消費者の約62%が、普段からタンパク質を摂るよう心がけていると回答しているが、世代間のばらつきは続いています。ミレニアル世代とジェネレーションXの55%と58%に比べ、ベビーブーマーの3分の2以上(70%)は、タンパク質を積極的に食べると答えました。タンパク質消費の大きなシェアが、この国の乳製品ベースのタンパク質包装製品市場の成長を牽引しています。

プラスチックセグメントが大きな市場シェアを占める

  • プラスチックは包装材料として、柔軟性(フィルムから硬質用途まで)、強度、軽量性、安定性、殺菌のしやすさを兼ね備えています。例えば、プラスチックの食品包装は食品の風味や品質に影響を与えないです。実際、プラスチックのバリア性は、外部の汚染から食品を守りながら、食品本来の風味を保つことを保証しています。
  • 実用的な保存と流通の選択肢を提供するだけでなく、プラスチック包装は湿気、熱、寒さに特に強いです。生鮮食品はマルチラミネートされたプラスチックフィルムのおかげで長い賞味期限があります。プラスチック包装は、リサイクル、エネルギー回収のための再利用、あるいはその3つすべてを行うことができます。プラスチックの種類によっては、堆肥化という選択肢もあります。
  • 低温殺菌牛乳の保存に理想的な容器は、高密度ポリエチレン(HDPE)ボトルです。牛乳の包装に使われるもうひとつのプラスチックは、ポリエチレンテレフタレート(PET)です。食品は色素PETによって光から遮蔽され、光による脂質の酸化から風味を保つのにも役立ちます。さらに、飲むヨーグルト製品は主に、PE-LDキャップまたはアルミ箔ラミネート・ヒートシール・クロージャーで閉じられたHDPEボトルで販売されています。PETボトルなどの他のプラスチックボトルも利用できます。
  • さらに、乳製品をベースとする商品では、開封防止や小児用包装のニーズが高まっているため、プラスチックベースの包装が望ましい選択肢となっています。プラスチックベースの蓋、容器、フィルムの市場は、消費者がヨーグルト、クリーム、チーズのような乳製品を、従来のパッケージよりも優れたバリア性と保存性を持つため、棚に長く保存することを望んでいるため、上昇しています。乳製品メーカーは、消費者の関心を引き、多種多様な乳製品の需要を満たすため、商品のパーソナライゼーションを重視しており、これがプラスチック製パッケージの使用を促しています。
  • さらにITCによると、2021年の米国におけるプラスチックの輸入額は約824億6,000万米ドルで、約623億4,000万米ドルを記録した前年の2020年から32.27%増加しました。様々な産業におけるプラスチックの大きな需要が、輸入増加の原因であろう。乳製品包装は主に軟質プラスチックと硬質プラスチックを使用しており、輸入プラスチックのかなりの利用者になると思われます。

米国の乳製品包装業界の概要

米国の乳製品包装市場は、大きな市場シェアを持つ少数の大手企業が存在するため、高度に統合されています。革新的で持続可能なパッケージングにより、多くの企業が新たな契約を獲得し、新市場を開発することで市場での存在感を高めています。同市場の主要企業には、Huhtamaki Oyj、Berry Global Group Inc.、Amcor PLC、Ball Corporation、Smurfit Kappa Group PLCなどがあります。

  • 2022年10月:95%再生可能なバイオベースの紙ベースのアイスクリーム容器と蓋用パッケージング・ソリューションであるIconは、紙製品のリサイクル・プログラムを持つ米国各地の自治体でのリサイクルを可能にするために、Huhtamakiによって導入されました。消費者は、リンクされたパッケージのQRコードをスキャンすることで、環境の持続可能性に関する詳細を知ることができます。同社の水性バリアコーティングと持続可能な森林イニシアティブ(Sustainable Forest Initiative:SFI)認証を取得した板紙を採用することで、顧客に環境に優しい選択肢を提供できるとしています。アイスクリームの容器と蓋は、紙器包装のような紙製品とともにリサイクルされます。
  • 2022年5月:ベリー世界グループは、アメリカのファーストフード店チェーン、タコベルと提携し、機械的にリサイクルされた消費者後樹脂(PCR)を含む新しい透明なオールプラスチックカップを発表しました。この30オンスの透明ポリプロピレン(PP)カップは、持続可能なパッケージングへのより循環的なアプローチを促進するために作られ、今年後半に米国のタコベル数店舗でテストされる予定です。ベリー世界によると、回収されたHDPEには、牛乳瓶などをリサイクルした食品グレードの素材が使われています。タコベルのバージン・プラスチック製カップと蓋のセットは変更され、埋め立てや焼却への廃棄物の露出を減らし、二酸化炭素排出量を削減します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • タンパク質ベースの製品に対する消費者の嗜好の高まり
    • 自社包装方法の採用増加
    • 小分け包装の採用増加
  • 市場抑制要因
    • 酪農活動による温室効果ガス排出が法的問題に発展
  • 世界の乳製品包装市場の概要

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • 紙と板紙
    • ガラス
    • 金属
  • 製品タイプ別
    • 牛乳
    • チーズ
    • 冷凍製品
    • 培養製品
    • その他の製品タイプ
  • 包装タイプ別
    • ボトル
    • パウチ
    • カートン・箱
    • 袋とラップ
    • その他の包装タイプ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Huhtamaki Oyj
    • Berry Global Group Inc.
    • Amcor Plc
    • Ball Corporation
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • Altium Packaging LLC(Loews Corporation)
    • Polytainers Inc.
    • International Paper Company
    • Winpak Ltd
    • Sealed Air Corporation
    • Tetra Pak International SA

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50714

The United States Dairy Packaging Market is expected to register a CAGR of 2.21% during the forecast period.

United States Dairy Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Especially among the younger population, packaged food items are being adopted at a significantly greater rate. Additionally, the need for dairy packaging materials has grown due to growing health problems caused by malnutrition. In 2021, 13.5 million US households (10.2%) experienced food insecurity, according to the USDA Economic Research Service. Furthermore, it is expected that the increased significance of packaging materials in preventing contamination and adulteration would boost product demand in the country.
  • Dairy products must be properly and effectively packaged since they are perishable to make storage and shipping easier. The market is anticipated to grow as a result of rising consumer demand for small packaging due to its convenience. The need for dairy packaging in the country has increased due to growing consumer choice and awareness of fresh foods, rising disposable income, and urbanization.
  • A recent trend indicates that producers are concentrating on selling the items in smaller amounts. Lightweight pouches and films are frequently used in the country for packaging goods like snack packs of cheese and drinkable yogurt. This package is simple to use and dispose of.
  • Further, the variety of flavored milk products is a significant factor in expanding the dairy packaging market. Major trends in the dairy food packaging market in the country include rising urbanization, increased health consciousness, and consumption of various dairy products due to increased demand for fresh foods as part of a balanced diet.
  • However, consumers and producers are concerned about the harmful consequences of plastics and other non-biodegradable packaging materials. As a result, businesses are switching to environmentally friendly and biodegradable packaging options. Additionally, due to greenhouse-gas emissions, environmental legislation is predicted to impede the growth of dairy products. In some regions of the country, gas emissions from dairy operations make up a sizeable portion of all emissions. Any changes to the rules surrounding them might impact dairy output. Strict rules are being implemented by the United States EPA (Environmental Protection Agency) to reduce carbon gas emissions.
  • The COVID-19 pandemic negatively impacted the dairy product packaging industry across the nation. Widespread lockdown limitations have harmed dairy sector supply networks, leading to significant milk resource wastage in many regions of the country. Thus, the demand for packaging in the short term has been impacted.
  • Additionally, the food service sector has been subject to strict regulations that have reduced the demand for dairy products, impacting the dairy product packaging sector. As a result of the pandemic, demand for dairy-based sweets, yogurt, and ice cream has dropped significantly, which has restricted supply chains for packaging. The market is anticipated to gradually recover as concerns about the pandemic's potential economic effects persist. Further, the Russia-Ukraine war has had an impact on the overall packaging ecosystem.

US Dairy Packaging Market Trends

Increasing Consumer Preference Toward Protein-based Products

  • The market is expanding due to the rising number of health-conscious customers and fitness facilities nationwide. Dairy protein supplements are predicted to increase in demand due to the millennial generation's growing interest in improving health via a balanced diet and the popularity of protein supplements among this generation. Due to changing lifestyles, there will be an increased dependence on supplements to meet daily nutritional needs, which would increase demand for protein supplements derived from dairy.
  • Growing demand among consumers for protein-based goods, combined with an expansion in the availability of packaged dairy products through various retailing channels, is predicted to raise the acceptance of dairy-based products countrywide and propel the market.
  • As an additional source of protein, protein supplements are becoming more and more popular among customers of all ages and genders due to the advantages of regular, appropriate supplement use. Clean protein consumption in traditional diets across cultures has significantly dropped in the modern era. Moreover, medical practitioners advise people to have some protein in their meals throughout the day. These trends would create more opportunities for the country's dairy packaging vendors.
  • According to the Food Insights Survey, in 2021, approximately 62% of American consumers stated that they usually make an effort to eat protein, although generational variations persist. Compared to the Millennials and Generation X's 55% and 58%, over two-thirds of Baby Boomers (70%) said they were willing to eat proteins. The significant share of protein consumption drives the country's dairy-based-protein packaging products market's growth.

Plastic Segment to Hold a Significant Market Share

  • Plastics combine flexibility (from film to rigid applications), strength, lightweight, stability, and ease of sterilizing as a packing material. For instance, the flavor and quality of food are unaffected by plastic food packaging. In reality, the barrier qualities of plastics guarantee that food retains its original flavor while protecting it against outside contamination.
  • In addition to offering practical storage and distribution choices, plastic packaging is particularly resistant to moisture, heat, and cold. Perishable food has a long shelf life because of multi-laminated plastic films. Plastic packaging can be recycled, repurposed for energy recovery, or all three. Composting is another option for some plastic types.
  • The ideal container for keeping pasteurized milk is a high-density polyethylene (HDPE) bottle. Another plastic substance utilized for milk packaging is polyethylene terephthalate (PET). Food is shielded from light by pigmented PET, which also aids in preserving flavor against light-induced lipid oxidation. Further, drinking yogurt products are primarily sold in HDPE bottles closed with PE-LD caps or aluminum foil laminate heat-seal closures. Other plastic bottles, such as PET bottles, can also be utilized.
  • Moreover, plastic-based packaging is a desirable option for dairy-based goods due to the increased need for tamper-evident and child-resistant packaging. The market for plastic-based lidding, containers, and films is rising as consumers desire dairy goods like yogurt, cream, and cheese to keep longer on the shelf since these items have better barrier qualities and shelf lives than traditional packaging. Dairy product manufacturers emphasize the personalization of goods to engage consumers and satisfy demands for a wide variety of dairy products, which has prompted the use of packaging made of plastic.
  • Further, according to ITC, in 2021, the imports of plastics in the United States were valued at around USD 82.46 billion, a 32.27% rise in the imports from the previous year, 2020, which recorded imports of approximately USD 62.34 billion. The significant demand for plastic across various industries would be responsible for rising imports. Dairy packaging primarily uses flexible and rigid plastic, which would be a considerable utilizer of imported plastics.

US Dairy Packaging Industry Overview

The United States dairy packaging market is highly consolidated owing to the presence of a few major players with significant market shares. With innovative and sustainable packaging, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the major players in the market are Huhtamaki Oyj, Berry Global Group Inc., Amcor PLC, Ball Corporation, and Smurfit Kappa Group PLC, among others.

  • October 2022: Icon, a 95% renewable bio-based, paper-based packaging solution for ice cream containers and lids, was introduced by Huhtamaki to enable recycling in localities across the United States with paper product recycling programs. Consumers may discover more about environmental sustainability by scanning a linked packaging QR code. Incorporating its water-based barrier coating and paperboard that has received Sustainable Forest Initiative (SFI) certification, Huhtamaki claims the launch will provide customers with an environmentally friendly option. The ice cream containers and lids are recycled alongside paper goods like folded carton packing.
  • May 2022: Berry Global Group introduced a new transparent, all-plastic cup that contains mechanically recycled post-consumer resin (PCR) in partnership with the American chain of fast-food restaurants Taco Bell. The 30-ounce transparent polypropylene (PP) cup, created to promote a more circular approach to sustainable packaging, will be tested in a few US Taco Bell restaurants later this year. According to Berry Global, food-grade material from recycled milk jugs and other goods has been incorporated into the recovered HDPE. Taco Bell's virgin plastic cup and lid set will be changed, reducing waste exposure to landfill and incineration and lowering its carbon footprint.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumer Preference Toward Protein-based Products
    • 5.1.2 Increasing Adoption of In-house Packaging Methods
    • 5.1.3 Increasing Adoption of Packages Incorporating Small Portion Size
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Greenhouse Gas Emission due to Dairy Activities Leading to Legislative Issues
  • 5.3 Global Dairy Packaging Market Overview

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper and Paperboard
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Metal
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Milk
    • 6.2.2 Cheese
    • 6.2.3 Frozen Products
    • 6.2.4 Cultured Products
    • 6.2.5 Other Product Types
  • 6.3 By Packaging Type
    • 6.3.1 Bottles
    • 6.3.2 Pouches
    • 6.3.3 Cartons and Boxes
    • 6.3.4 Bags and Wraps
    • 6.3.5 Other Packaging Types

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.2 Berry Global Group Inc.
    • 7.1.3 Amcor Plc
    • 7.1.4 Ball Corporation
    • 7.1.5 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.6 Altium Packaging LLC (Loews Corporation)
    • 7.1.7 Polytainers Inc.
    • 7.1.8 International Paper Company
    • 7.1.9 Winpak Ltd
    • 7.1.10 Sealed Air Corporation
    • 7.1.11 Tetra Pak International SA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS