デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1640590

ラテンアメリカの乳製品パッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Latin America Dairy Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 104 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
ラテンアメリカの乳製品パッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ラテンアメリカの乳製品パッケージング市場は予測期間中にCAGR 5.02%を記録すると予想されます。

Latin America Dairy Packaging-Market-IMG1

乳製品は汚染の影響を受けやすく、大気に長時間さらされると汚れてしまい、人間の消費には適さなくなります。乳製品事業は消費者の期待に徐々に適応しつつあり、そうしたニーズに応えるために健康志向が強まっています。

パッケージは、より効果的な乳製品のマーケティングツールへと進化しています。ラベル付け、シュリンク包装、印刷機器の改良により、製品の賞味期限を延ばすのに役立つ、改ざん防止可能なリサイクル可能なフィルムやスリーブを備えた美的魅力のある容器の開発が促進されています。

ハイエンドの技術を使うことで生産が促進され、ラテンアメリカの包装市場に影響を与えると思われます。NAFTA協定は輸出をさらに促進し、乳製品メーカーの効率的なパッケージング・ソリューションへの需要を高めると思われます。

この地域のパッケージング・ベンダーは、消費者の期待に沿った幅広い製品を提供するようになっています。この動向に大きく寄与しているのが、乳製品向けの高効率パッケージング・ソリューションの開発です。パッケージング企業が革新と提供の面で取ってきたイニシアチブは、乳製品市場の成長に大きく貢献しています。

ラテンアメリカ全域で乳製品の消費量が増加するにつれて、環境的に持続可能で賞味期限が長い製品を提供できる効率的なパッケージングシステムに対する需要も増加すると予想されます。さまざまな包装サイズや包装形態は、乳製品パッケージング製品のニーズに貢献しています。

急速に拡大する都市化と新興市場の台頭がラテンアメリカの乳製品市場を牽引しています。顧客の健康に対する意識が高まるにつれ、低カロリーで乳糖を含まない乳製品への需要が高まっています。ヨーグルトは、消費者の多忙なスケジュールのために需要が高まっている製品の一例です。

しかし、この地域の乳製品の包装と表示に関する厳しい規則によって、市場は大きな制約を受けています。

さらに、この地域の乳製品パッケージングメーカーは、COVID-19の流行が激化するにつれて需要の変動に直面し、生産と収益に破壊的な影響を及ぼす可能性があります。しかし、牛乳と牛乳関連商品は必需品とみなされています。その結果、生産と消費の両方が継続し、消費者は安全対策としてボトル入り乳製品を好むため、さらに増加しています。コンタミネーションは大きな懸念事項ではないです。

ラテンアメリカの乳製品パッケージング市場の動向

牛乳セグメントが大きな市場シェアを占める見込み

人口の増加と食生活の変化により、様々な小売チャネルでパッケージ入り乳製品を入手できるようになり、タンパク質ベースの製品に対する消費者の嗜好が拡大していることも相まって、この地域全体で乳製品ベースの製品の採用が増加し、市場の成長を牽引すると予想されます。

牛乳は世界中で最も消費されている乳製品です。牛乳には高い水分とミネラルが含まれているため、ベンダーが長期間保存することは非常に困難です。牛乳が粉ミルクや加工乳として取引される重要な理由のひとつです。

現在の牛乳加工技術では、ボトルに詰められた液体牛乳の賞味期限は、4~8℃で保存した場合、10~21日程度です。牛乳のUHT(超高温)処理などの治療法の出現により、パック牛乳の賞味期限は冷蔵なしで1年までさらに延びる。

世界規模での生乳生産量の増加に伴い、地域別のパッケージングソリューションの需要も増加し、市場を牽引しています。コンビニエンスストアやスーパーマーケットを含む乳製品の流通経路の拡大により、包装牛乳や1回分ずつ飲みきりサイズのボトルに対するニーズは、今後数年間でこの地域で拡大すると予想されます。

米国農務省のデータによると、メキシコの牛乳生産量は前年の2020年の約1,290万トンから、2021年には1,300万トンを超えると記録されています。メキシコはこの地域の重要な生乳生産国の1つであり、生乳生産量の増加を目の当たりにし、生乳パッケージングに対するニーズの高まりを表しています。

ガラス包装が予測期間中の市場成長を牽引すると予測される

ガラスは、乳製品、特に牛乳を含む飲食品の包装に最も好まれる素材の一つです。優れたバリア性、無菌性、再利用性などの特性により、優れた包装材料となっています。ガラス包装のもう一つの大きな利点は、様々な形状やサイズに成形できることで、様々な業界別での使用が容易になっています。

ガラスが様々な製品の包装材料として好まれていることに変わりはないが、ガラスの代替品としてプラスチックの使用が増加していることが、市場の成長を妨げると予想されます。様々な用途で安全に使用するためのプラスチック分野の先進パッケージングは、包装材料としてのガラスを制限すると予想されます。

リターナブルガラスびんは、企業が製品を配送するための費用対効果の高い選択肢です。この包装形態は主にノンアルコール飲料業界で使用されています。ナチュラルミネラルウォーターに使用されるボトルの約70%はプラスチック製です。環境への配慮を考慮し、ボトル入り飲料水の包装材料の選択肢は増えています。

ブラジルはこの地域の重要な市場であり、そこでの変化はラテンアメリカの乳業に影響を与えます。ブラジルでは、レケイジョ・チーズのような伝統的な乳製品の利用が拡大しているため、プロセス・チーズの需要が増加しています。この地域のあらゆる所得層において、牛乳は毎日の主食の一部として消費される標準的な製品です。

例えば、国際貿易センター(ITC)によると、2021年のブラジルのガラス・ガラス製品の輸入額は約6億7,527万5,000米ドルで、前年の2020年の約5億2,070万3,000米ドルから29.68%増加しました。

しかし、トラック運転手のストライキがもたらした飼料供給不足のため、国内の生乳収量が回復するには時間がかかると予想されます。同国で拡大しているチーズ市場も、生乳生産量の減少による影響を受けると予想されます。

ラテンアメリカの乳製品パッケージング産業の概要

乳製品パッケージング市場は、複数の大手企業が存在するため競争が激しく、市場は適度に集中しています。各社は市場シェアを維持するために技術革新を続け、戦略的提携や買収に乗り出しています。

2022年9月、Smurfit Kappaは、リオデジャネイロの東70kmに位置するSaquaremaの包装施設PaperBoxを買収する契約を締結したと発表しました。この買収により、同社はリオデジャネイロでの足跡を強化し、製造能力を増強し、乳製品部門を含む新たなビジネス展望と顧客関係を継続的に開発できるようになります。

2022年4月、ソノコはブラジルを拠点とする軟包装の合弁会社Sonoco do Brasil Participacoes Ltdaの残り3分の1の株式を個人投資家から購入したと発表しました。同合弁会社はブラジルの菓子類、乳製品、製薬、工業業界にサービスを提供しており、2021年には約3,400万米ドルの売上を記録しました。この合弁会社は、多数の多国籍消費者包装用品企業への著名なフレキシブル・パッケージング・サプライヤーです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業政策
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者の健康志向の高まりが乳製品栄養への需要を促進
    • 地域のスーパーマーケットやハイパーマーケットの増加に支えられた乳製品流通チャネルの拡大が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 燃料価格高騰による輸送業者の抗議に起因する定期的な飼料不足
    • リサイクルと環境への懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
    • その他の材料
  • 製品別
    • チーズ
    • 牛乳
    • 大豆飲料
    • ヨーグルト
    • コーヒーホワイトナー
    • クリーム
    • バター
    • ジュース
    • その他の製品
  • パッケージタイプ別
    • ボトル
    • カートン・箱
    • パウチ
    • その他
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • コロンビア
    • アルゼンチン
    • その他の国

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Mondi PLC
    • Huhtamaki Oyj
    • Berry Global Inc.
    • Smurfit Kappa
    • Winpak Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Silgan Holdings Inc.
    • Tetra Laval Group
    • DS Smith PLC
    • CAN-PACK SA
    • Prolamina Packaging

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 55345

The Latin America Dairy Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.02% during the forecast period.

Latin America Dairy Packaging - Market - IMG1

Dairy products are easily susceptible to contamination and can get soiled on prolonged exposure to the atmosphere, making them unfit for human consumption. The dairy business is gradually adapting to consumers' expectations, becoming more health-conscious to meet those needs.

Packaging is evolving into a more effective dairy marketing tool. The development of aesthetically attractive containers with tamper-evident recyclable films and sleeves that assist in extending a product's shelf life is facilitated by improvements to labeling, shrink wrapping, and printing equipment.

Using high-end technology will boost production and impact the Latin American packaging market. The NAFTA agreement will further drive exports and the demand for efficient packaging solutions from dairy product manufacturers.

The regional packaging vendors are now offering a range of products in line with consumer expectations. A significant factor contributing to this trend is the development of highly efficient packaging solutions for dairy products. The initiatives the packaging companies have taken in terms of innovations and offerings have contributed significantly to the growth of the dairy market.

As the consumption of dairy products increases across Latin America, the demand for efficient packaging systems is also expected to increase, as they are environmentally sustainable and can provide products with a longer shelf life. The different packaging sizes and formats contribute to the need for dairy packaging products.

The rapidly expanding urbanization and the rise of emerging markets drive the Latin American dairy market. The demand for low-calorie and lactose-free dairy foods has increased as customers' awareness of their health has grown. Yogurt is one example of a product whose demand is rising due to consumers' hectic schedules.

However, the market is severely constrained by the region's strict rules on the packaging and labeling of dairy products.

In addition, dairy packaging manufacturers in the region faced fluctuations in demand as the COVID-19 pandemic intensified, with potentially disruptive effects on production and revenues. However, milk and milk-related items are considered necessities. As a result, both their production and consumption have continued and even multiplied as customers prefer bottled milk products as a safety measure. Contamination is not a significant concern.

Latin America Dairy Packaging Market Trends

Milk Segment is Expected to Account for Significant Market Share

The increasing availability of packaged dairy products through various retailing channels owing to the rising population and changing diets, coupled with an expanding consumer preference toward protein-based products, is expected to increase the adoption of dairy-based products across the region, driving the market's growth.

Milk is the most consumed dairy product across the globe. The high moisture and minerals present in milk make it very challenging for the vendors to store it for an extended period. It is one of the significant reasons for milk being traded as milk powder or processed milk.

With the current milk processing technology, liquid milk packed in a bottle has a shelf-life of around 10 to 21 days when stored at 4-8°C. With the emergence of processes like UHT (Ultra High Temperature) treatment of milk, the shelf life of packaged milk is further extended up to a year without refrigeration.

With the increased milk production on a global scale, packaging solutions regionally will also witness increased demand, driving the market. The need for packaged milk and single-serve drinking bottles is anticipated to expand in the region over the next few years due to the expansion of dairy distribution channels, including convenience stores and supermarkets.

According to data from the US Department of Agriculture, Mexico's fluid milk output was recorded to reach over 13 million metric ton in 2021, from about 12.9 million metric ton in the preceding year, 2020. Mexico, one of the significant milk-producing countries in the region, witnessed increasing milk production volumes, representing the growing need for milk packaging.

Glass Packaging is Anticipated to Drive the Market Growth Over the Forecast Period

Glass is one of the most preferred materials for packaging food and beverages, including dairy products, especially milk. Properties like excellent barrier properties, sterility, and reusability make it a superior packaging material. The other significant advantage of glass packaging is that it can be molded into various shapes and sizes, facilitating its use across different industry verticals.

Even though glass remains the preferred packaging material for various products, the growing use of plastics as a replacement for glass is expected to hamper the market's growth. Advancements in the field of plastics for safe usage in different applications are expected to restrict glass as a material for packaging.

Returnable glass bottles are a cost-effective option for companies to deliver their products. This form of packaging is primarily used in the non-alcoholic beverage industry. About 70% of the bottles used for natural mineral water are made of plastic. The choice of bottled-water packaging material is increasing, considering environmental considerations.

Brazil is a significant market in the area, and any changes there impact the dairy industry in Latin America. The demand for processed cheese has increased in Brazil due to the country's growing use of traditional dairy products like Requeijo cheese. Among all income levels in the region, milk is a standard product consumed as part of a daily staple diet.

For instance, according to International Trade Center (ITC), in 2021, the imports of glass and glassware in Brazil were valued at around USD 675.275 million, a 29.68% increase in import value from the previous year, 2020, which was about USD 520.703 million.

However, it is expected to take some time for milk yields in the nation to recover because of the feed supply deficit brought on by the truckers' strike. The country's expanding cheese market is also expected to be impacted by the country's decreased milk production.

Latin America Dairy Packaging Industry Overview

The dairy packaging market is highly competitive due to the presence of several major players; the market is moderately concentrated. The companies keep innovating and entering into strategic partnerships and acquisitions to retain their market share.

In September 2022, Smurfit Kappa said that the company had signed a contract to acquire PaperBox, a packaging facility in Saquarema, 70 km east of Rio de Janeiro. This acquisition will strengthen the company's footprint in the nation, increase its manufacturing capacity, and allow it to continue to develop new business prospects and client relationships, including in the dairy sector.

In April 2022, Sonoco announced that it had purchased the remaining one-third stake from private investors in Sonoco do Brasil Participacoes Ltda, a joint venture for flexible packaging based in Brazil. The joint venture, which serves Brazil's confectionery, dairy, pharmaceutical, and industrial industries, recorded revenues of about USD 34 million in 2021. It is a prominent flexible packaging supplier to numerous multinational consumer packaging goods firms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Industry Policies
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Market
  • 4.6 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Consumers' Rising Health Consciousness is Driving Demand For Dairy Nutrition
    • 5.1.2 Growing Dairy Product Distribution Channels Supported by an Increase in the Number of Supermarkets and Hypermarkets in the Region, Drives the Market
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Regular Feed Shortage Owing to the Transporters' Protest Due to Higher Fuel Prices
    • 5.2.2 Concerns About Recycling and the Environment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Glass
    • 6.1.5 Other Material Types
  • 6.2 By Product
    • 6.2.1 Cheese
    • 6.2.2 Milk
    • 6.2.3 Soy Beverages
    • 6.2.4 Yogurt
    • 6.2.5 Coffee Whiteners
    • 6.2.6 Cream
    • 6.2.7 Butter
    • 6.2.8 Juices
    • 6.2.9 Other Products
  • 6.3 by Package Type
    • 6.3.1 Bottles
    • 6.3.2 Cans
    • 6.3.3 Cartons and Boxes
    • 6.3.4 Pouches
    • 6.3.5 Others
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Brazil
    • 6.4.2 Mexico
    • 6.4.3 Colombia
    • 6.4.4 Argentina
    • 6.4.5 Other Countries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Mondi PLC
    • 7.1.3 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.4 Berry Global Inc.
    • 7.1.5 Smurfit Kappa
    • 7.1.6 Winpak Ltd
    • 7.1.7 AptarGroup Inc.
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.10 Tetra Laval Group
    • 7.1.11 DS Smith PLC
    • 7.1.12 CAN-PACK SA
    • 7.1.13 Prolamina Packaging

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET