デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1632052

米国の決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 101 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
米国の決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

米国の決済市場は予測期間中に23.5%のCAGRで推移する見込み。

United States Payments-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 米国の決済システムは、さまざまな金融機関、家庭、企業を結びつけています。米国の決済の大半は、ACHネットワークや電信送金システムなどの銀行間決済サービスに依存しており、ある銀行の送金人口座からによる銀行の受取人口座への送金が行われています。したがって、銀行間決済サービスは、金融システムと経済全般の機能と安定にとって不可欠です。
  • 米国の決済システムの最近の改善は、決済をより速く、より安く、より便利に、より利用しやすくすることに重点が置かれています。「インスタント」決済は、特に活発な民間と公的イノベーションセグメントです。連邦準備制度理事会(FRB)も2023年に、インスタント決済のための新たな銀行間決済サービス「FedNowサービス」の構築を開始する予定です。こうした即時決済サービスにより、商業銀行は家庭や企業に24時間365日の決済サービスを提供できるようになり、受取人は送金された資金に素早くアクセスできるようになります。
  • 米国のeコマース市場は、その普及率の高さで注目され、米国市民の78%がすでにオンラインで買い物をしています。Amazon、eBay、Appleといった国内のオンライン大手が、この国の3大商業者として圧倒的な存在感を示しています。Amazonだけで、米国のeコマース売上全体の50%近くを占めています。さらに、他の国内大手小売ブランドもデジタル製品に多額の投資を行っています。
  • さらに、既存の決済システムは概して効果的かつ効率的だが、特有の課題もあります。特に、多くの米国人は現在、デジタルバンキングや決済サービスを利用できないです。加えて、一部の決済、特に国境を越えた決済は、依然として時間とコストがかかります。
  • コロナウィルスの発生により、米国ではオンラインショッピングやオンライン決済への切り替えを余儀なくされる封鎖措置がとられました。これが米国の決済市場の成長を大きく後押ししています。

米国の決済市場の動向

より重要な決済ソリューションを獲得する小売ビジネス

  • 決済市場は消費者の行動とともに変化しています。キャッシュレス経済、モバイルバンキング、即時決済、デジタルコマース、規制の影響力の増大などは、決済市場に影響を与える動向の一部です。また、非接触型決済はチェックアウトプロセスを簡素化し、出番が短く、現金の煩わしさがなく、出番が早いというメリットを享受する消費者にとって、より便利なものとなっています。
  • 国内でのeコマース売上も、デジタル決済体験の向上とともに増加しています。この増加は、消費者がオンラインショッピングをより快適に利用するようになり、モバイル機器や携帯端末の利用が増加していることを反映しています。
  • さらに、Googleは米国連邦準備制度理事会(FRB)向けにデジタル決済のUPIモデルを推進しています。デジタル決済ソリューションとエンタープライズソフトウェアプラットフォームのプロバイダーであるInfibeam Avenues Ltdは、売上高で世界第2位のデジタル決済市場である米国に進出したと発表しました。
  • また、2022年2月、AppleはiPhoneにTap to Payを導入する計画を発表しました。この新機能は、中小企業から大手小売店まで、米国中の何百万もの加盟店がiPhoneをシームレスかつ安全に使用し、ハードウェアや決済端末を追加することなく、iPhoneをタップするだけでApple Payや非接触型クレジットカード、デビットカード、その他のデジタルウォレット決済を利用できるようにすることを意図しています。
  • さらに、Taco Bell、Target、HyVee Midwestern Supermarket、Speedway Convenience Store、Jack in the Boxが、Apple WatchとiPhoneで簡単かつ安全に利用できる非接触型決済システム、Apple Payのサポートを開始しました。これらの大手小売店が加わることで、米国内の小売店上位100社のうち74社がApple Payに対応することになり、全小売店の65%がApple Payに対応することになります。

スマートフォンの高普及とeコマースが市場を牽引

  • スマートフォン産業の成長は、AndroidとiOSという複数のOSの人気が高まっていることに起因しています。Androidの普及率が高いため、複数のスマートフォン・メーカーがAndroidをオペレーティングシステムとして採用しています。そのため、Androidベースのスマートフォンに対する需要の増加と発売が、調査対象市場の成長を促進すると予想されます。
  • Ericssonによると、世界のスマートフォン契約数は60億を突破し、今後数年間で数億の増加が見込まれています。米国は、中国、インドとともにスマートフォンユーザー数が最も多い国です。2026年までに、スマートフォンの契約数は75億1,600万まで増加すると予想されています。
  • また、GSMAによると、北米では2025年までにスマートフォン加入者数が3億2,800万人に達すると予想されています。さらに2025年までに、同地域ではモバイル加入者(86%)とインターネットの普及率(80%)が上昇する可能性があります。
  • さらに、eコマースプラットフォームはさまざまな決済方法に対応しており、主要クレジットカードやギフトカードなど、より多くのユーザーがビジネスにアクセスしやすくなっています。オンライン決済処理手数料を賄うため、Amazon、eBay、Shopifyなどのeコマースプラットフォームは、取引手数料に加えて月額料金を請求することが多いです。
  • さらに、便利で最新の決済オプションは、この国の合理化されたオンラインショッピング体験において重要な役割を果たしています。その結果、2022年のeコマース決済動向は、顧客のチェックアウト体験の向上と安全な決済オプションへの需要の高まりを反映しています。

米国の決済産業概要

米国の決済市場は競争が激しく、同地域の主要企業はさまざまなエンドユーザー用途のeコマース市場で新たなソリューションを開拓しています。また、同地域で事業を成長させ、同国の人々にeコマースプラットフォームを提供するため、各社は投資や提携を進めています。

  • 2022年4月-StripeがStripe Partner Ecosystemを開始。これは、Stripeユーザーがインターネット経済で成功するためのサービスを提供する主要企業を集めた新しいパートナープログラムです。Stripe Partner Ecosystemは、企業がデジタル近代化を加速させ、組織外でのサポートを求める傾向が強まる中、推奨されます。
  • 2022年5月-住宅リースをより手頃で柔軟なものにする金融サービス企業Jettyは、PayPal VenturesとExperian Venturesからの出資を発表しました。新たな資金調達により、Jettyは既存製品の成長を加速し、製品拡大に投資することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業利害関係者分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 国内における決済環境の進化
  • 国内におけるキャッシュレス取引の拡大に関連する主要市場動向
  • COVID-19が同国の決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンとeコマースの普及が市場を牽引
  • 市場課題
    • 国境を越えた決済の課題、デジタルバンキングや決済サービスへのアクセス不足
  • 市場機会
    • キャッシュレス社会への移行
    • 新規参入企業によるイノベーションが普及を促進
  • デジタル決済産業における主要規制と基準
  • 主要事例と使用事例の分析
  • 国内の決済産業に関連する主要な人口動向とパターンの分析(人口、インターネット普及率、銀行普及率/非銀行人口、年齢・所得などを含む範囲)
  • 国内における顧客満足度重視の高まりと世界の動向の融合に関する分析
  • 国内における現金離れと非接触型決済モードの台頭の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済モード別
    • 販売時点情報管理(POS)
      • カード決済(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • 現金
      • その他
    • オンライン販売
      • カード決済(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • その他(代金引換、銀行振込、Buy Now, Pay Laterを含む)
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • エンターテインメント
    • 医療
    • ホスピタリティ
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • PayPal
    • Stripe, Inc.
    • Amazon Pay
    • Google Pay
    • Tsys(Global Payments Inc.)
    • Ingenico
    • Blue Pay
    • Chase Paymentech
    • Dwolla
    • Beacon Payments LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 90928

The United States Payments Market is expected to register a CAGR of 23.5% during the forecast period.

United States Payments - Market - IMG1

Key Highlights

  • The US payment system connects different financial institutions, households, and businesses. Most payments in the United States rely on interbank payment services such as the ACH network and wire transfer systems to transfer money from one bank's sender's account to another bank's recipient's account. Therefore, interbank payment services are essential to the functioning and stability of the financial system and the economy in general.
  • Recent improvements to the United States payment system have focused on making payments faster, cheaper, more convenient, and more accessible. "Instant" payments are a particularly active private and public innovation area. The Federal Reserve is also scheduled to launch in 2023, building a new interbank payment service, FedNow Service, for instant payments. These instant payment services will allow commercial banks to provide households and businesses with 24/7 payment services, giving recipients quick access to the funds transferred.
  • The United States e-commerce market is noteworthy for its high level of adoption, with 78% of US citizens already shopping online. The dominance of domestic online giants such as Amazon, eBay, and Apple are the country's three significant merchants. Amazon alone accounts for nearly 50% of all e-commerce sales in the United States. Further, other major domestic retail brands are investing heavily in digital products.
  • Moreover, existing payment systems are generally effective and efficient but have specific challenges. In particular, quite a few Americans currently do not have access to digital banking and payment services. In addition, some payments-especially cross-border payments, will continue to remain slow and costly.
  • Due to the outbreak of coronavirus, the country witnessed a lockdown that compelled people to switch to online shopping and online payments. This has significantly boosted the growth of the United States Payments market.

US Payment Market Trends

Retail businesses gaining more significant payment solutions

  • The payment market is changing with consumer behavior. Cashless economies, mobile banking, instant payments, digital commerce, and increasing regulatory influence are some trends affecting the payments market. Contactless payments also simplify the checkout process and are more convenient for consumers who benefit from shorter cues, no cash hassles, and faster cues.
  • E-commerce sales in the country are also increasing with the improvement of the digital payment experience. This increase further reflects consumers' increasing comfort with online shopping, along with the increasing use of mobile and hand-held devices.
  • Moreover, Google has pushed the UPI model of digital payments for the US Fed. Infibeam Avenues Ltd, digital payment solutions and enterprise software platform provider, announced that it had made inroads into the United States, the world's second-largest digital payments market by revenue.
  • Also, in February 2022, Apple announced plans to introduce Tap to Pay on iPhone. The new capability intends to empower millions of merchants across the US, from small businesses to large retailers, to use their iPhone seamlessly and securely to accept Apple Pay, contactless credit and debit cards, and other digital wallet payments through a simple tap to their iPhone with no additional hardware or payment terminal.
  • In addition, Taco Bell, Target, HyVee Midwestern Supermarket, Speedway Convenience Store, and Jack in the Box have all started supporting Apple Pay, a contactless payment system that's easy and secure to use on the Apple Watch and iPhone. With the addition of these major retailers, 74 of the top 100 retailers in the United States will have 65% of all retailers in the United States supporting Apple Pay.

High proliferation of smartphones and e-commerce driving the market

  • The smartphone industry's growth can be attributed to the increasing popularity of several operating systems, namely Android and iOS. Due to the high prevalence of Android, several smartphone manufacturers are adopting it as their operating system. Thus, the increasing demand for and the launch of various Android-based smartphones are expected to drive the growth of the studied market.
  • According to Ericsson, smartphone subscriptions worldwide surpass six billion and are expected to grow by several hundred million in the next few years. The United States, along with China and India, has the highest number of smartphone users. By 2026, smartphone subscriptions are expected to increase to 7516 million.
  • Also, according to GSMA, in North America, the number of smartphone subscribers is expected to reach 328 million by the year 2025. Moreover, by 2025, the region may witness an increase in the penetration rates of mobile subscribers (86%) and the Internet (80%).
  • Moreover, e-commerce platforms can accept various payment methods, making it easier for more users to access the business, including major credit cards, gift cards, etc. To cover online payment processing fees, e-commerce platforms such as Amazon, eBay, and Shopify often charge a monthly fee in addition to transaction fees.
  • Further, convenient and up-to-date payment options play an important role in this streamlined online shopping experience in the country. As a result, e-commerce payment trends in 2022 reflect a better customer checkout experience and increased demand for secure payment options.

US Payment Industry Overview

The US payments market is highly competitive as key players in the region are developing new solutions in the e-commerce market for a variety of end-user applications. Companies are also investing and forming partnerships to grow their businesses in the region and provide e-commerce platforms to the people of the country.

  • April 2022 - Stripe launched Stripe Partner Ecosystem. This is a new partner program featuring leading companies that provide services that enable Stripe users to succeed in the Internet economy. The Stripe Partner Ecosystem is encouraged when businesses are accelerating digital modernization and increasingly seeking support outside their organizations.
  • May 2022 - Jetty, a financial services company dedicated to making home leasing more affordable and flexible, the company announced investments from PayPal Ventures and Experian Ventures. With the new funding, Jetty can accelerate the growth of its existing product range and invest in product expansion.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Evolution of the payments landscape in the country
  • 4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High proliferation of smartphones and e-commerce driving the market
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Cross-border payments to challenges and lack of access to digital banking and payment services
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Move towards Cashless Society
    • 5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
  • 5.5 Analysis of major case studies and use-cases
  • 5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the country (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
  • 5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the country
  • 5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the country

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Mode of Payment
    • 6.1.1 Point of Sale
      • 6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.1.3 Cash
      • 6.1.1.4 Others
    • 6.1.2 Online Sale
      • 6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Entertainment
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Hospitality
    • 6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 PayPal
    • 7.1.2 Stripe, Inc.
    • 7.1.3 Amazon Pay
    • 7.1.4 Google Pay
    • 7.1.5 Tsys (Global Payments Inc.)
    • 7.1.6 Ingenico
    • 7.1.7 Blue Pay
    • 7.1.8 Chase Paymentech
    • 7.1.9 Dwolla
    • 7.1.10 Beacon Payments LLC

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market