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市場調査レポート
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1631568

南米の防衛航空機用航空燃料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

South America Defense Aircraft Aviation Fuel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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南米の防衛航空機用航空燃料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

南米の防衛航空機用航空燃料市場は、予測期間中に4%を超えるCAGRで推移する見込みです。

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同市場はCOVID-19の発生による地域的な封鎖によってマイナスの影響を受けました。現在、市場は流行前の水準に達しています。

主要ハイライト

  • 隣国からの安全保障上の脅威や地元または地域のテロ集団などの要因が強まり、南米各国政府は防衛予算の継続的な増額を余儀なくされています。さらに、ここ数十年、南米では海軍だけでなく空軍の航空機保有数も増加しており、これが防衛航空機用航空燃料市場を牽引しています。
  • しかし、政府は国防費を削減しており、これが今後の南米の防衛航空機用航空燃料市場の妨げになる可能性が高いです。
  • 航空機からの排出ガスに対する懸念の高まりと、排出ガス削減のための最新エンジンとバイオ燃料混合航空燃料の採用に対する各国政府の取り組みは、防衛航空機用航空燃料市場に今後大きな機会をもたらすと予想されます。
  • ブラジルは防衛予算の増加により、南米の防衛航空機用燃料市場を独占する可能性が高いです。

南米の防衛航空機用航空燃料市場動向

航空タービン燃料が市場を独占

  • 同地域の政府が軍の近代化と再資本化を続けていることから、2022年の国防費は3~4%の成長が見込まれています。その後、防衛航空部門も増加し、防衛部門に新たな航空機を追加する道が開かれると予想されます。
  • 多くの国の政府は、軍用ジェット燃料について個による仕様を維持しています。仕様が異なる理由としては、軍用と民生用の運用や物流の違い、高性能ジェット戦闘機のエンジンが燃料に課す追加的な要求などが挙げられます。
  • 2022年には、ブラジルの軍用機保有機数が最も多く(679機)、コロンビア(454機)、チリ(290機)がこれに続くと予想されます。しかし、米国、欧州、ロシアはいずれも南米諸国向けに多くの航空機を生産しています。これらの航空機は航空タービン燃料(主にジェットA-1燃料)を使用しているため、予測期間中、南米の防衛航空燃料市場を牽引する可能性が高いです。
  • 2021年9月22日、アルゼンチン国防省(MoD)は、公的信用業務認可書によって、空域のモニタリングと制御のための多目的戦闘機の取得のために最大6億6,400万米ドルの信用業務を行う認可を2022年予算に含めるよう要請したと発表しました。前述の点はすべて、この地域の空軍能力を向上・強化させ、その結果、新型機による航空燃料の需要を増大させる可能性が高いです。
  • ひいては、運用技術や政府の規制といった要因が航空タービン燃料を後押ししており、これが南米の防衛用航空燃料市場を牽引すると予想されます。

市場を独占するブラジル

  • ブラジルは南米最大の航空燃料消費国です。同国で航空機用に指定されている製品は、航空灯油(QAV)、航空ガソリン、代替航空灯油(代替QAV)です。同国は、この地域で最も重要な空軍と海軍を擁し、合計679機の軍用機を保有しています。
  • 航空燃料の総数量はここ数年安定しており、2021年の航空ディーゼルの数量は51億4,000万リットル、同年の航空ガソリンの数量は405億リットルで、そのうち防衛目的に使用されたのはわずか6~8%でした。
  • さらに南米では、ブラジルがサトウキビからの再生可能燃料開発の先駆者となり、従来のジェット燃料に取って代わることが期待されています。現在、サステイナブル航空燃料(SAF)に関する連邦政府の具体的な施策はないが、州レベルでは取り組みが行われています。
  • 長年にわたり、Boeingをはじめとする多くの組織が、ブラジルの二酸化炭素排出量を削減しつつ、サステイナブル航空バイオ燃料の供給を開始するために積極的に取り組んできました。
  • このことは、同国の防衛航空機用燃料市場を後押しする可能性が高く、予測期間中の南米の防衛航空機用燃料市場の成長を支えるものと期待されています。

南米の防衛航空機用航空燃料産業概要

南米の防衛航空機用航空燃料市場は適度に集中しています。この市場の主要企業(順不同)には、Petroleo Brasileiro S.A.、Shell PLC、BP plc、TotalEnergies SE、Repsol S.A.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2028年までの市場規模と需要予測(単位:10億米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と施策
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 燃料タイプ
    • エアタービン燃料
    • その他の燃料タイプ
  • 地域
    • ブラジル
    • ベネズエラ
    • チリ
    • その他の南米

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Petroleo Brasileiro S.A
    • Repsol SA
    • BP PLC
    • Shell PLC
    • TotalEnergies SE
    • Pan American Energy S.L.
    • Exxon Mobil Corporation
    • Allied Aviation Services Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71624

The South America Defense Aircraft Aviation Fuel Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.

South America Defense Aircraft Aviation Fuel - Market - IMG1

The market was negatively impacted by the outbreak of COVID-19 due to regional lockdowns. Currently, the market has reached pre-pandemic levels.

Key Highlights

  • Factors such as the security threats from a neighboring country and local or regional terror groups intensified, requiring governments around South America to continue increasing their defense budgets. Moreover, in recent decades, South America has witnessed an increasing number of aircraft fleets for the air force as well as for the navy, which is likely to drive the defense aircraft aviation fuel market.
  • However, the government is reducing defense expenditure, which is likely to hinder the South American defense aircraft aviation fuel market in the coming future.
  • Increasing concerns over emissions from aircraft and initiatives by governments to adopt modern engines and bio-fuel blended aviation fuel to reduce emissions are expected to provide significant opportunities for the defense aircraft aviation fuel market in the future.
  • Brazil is likely to dominate the South American defense aviation fuel market owing to its growing defense budget.

South America Defense Aircraft Aviation Fuel Market Trends

Air Turbine Fuel to Dominate the Market

  • Defense expenditure was expected to grow between 3 and 4% in 2022 as governments in the region continued to modernize and recapitalize their militaries. Subsequently, the defense aviation sector is also expected to increase, paving the way for the addition of new aircraft in the defense sector.
  • The governments of many countries maintain separate specifications for jet fuel for military use. The reasons for different specifications include the operational and logistical differences between the military and civilian systems and the additional demands high-performance jet fighter engines place on the fuel.
  • In 2022, Brazil was expected to have the highest number of military aircraft (679 units), followed by Columbia (454 units) and Chile (290). However, the United States, Europe, or Russia all produce a lot of aircraft for South American nations.These aircraft are using air turbine fuel (majorly jet A-1 fuel) and, therefore, are likely to drive the South American defense aviation fuel market during the forecast period.
  • On September 22, 2021, the Argentinian Ministry of Defense (MoD) announced that, by means of a Public Credit Operations Authorization Note, it requested the inclusion in the 2022 Budget of the authorization to manage credit for up to USD 664 million for the acquisition of multipurpose fighter aircraft for the surveillance and control of the air space. All the aforementioned points are likely to increase and strengthen the region's air force capacity, thus increasing the demand for aviation fuel from the new aircraft.
  • In turn, factors such as operating technology and government regulation are driving air turbine fuel, which is expected to drive the South American defense aviation fuel market.

Brazil to Dominate the Market

  • Brazil is the largest consumer of aviation fuel in South America. The products specified for use in aircraft in the country are aviation kerosene (QAV), aviation gasoline, and alternative aviation kerosene (alternative QAV). The country has the most significant air force and navy in the region, with a total of 679 military aircraft.
  • The sales of total aviation fuels remained stable in the past few years, with 5.14 billion liters of aviation diesel sold in 2021 and 40.5 billion liters of aviation gasoline sold in the same year, of which only 6% to 8% were used for defense purposes.
  • Further, in South America, Brazil is expected to pioneer the development of renewable fuels from sugarcane, which are expected to replace traditional jet fuel. Currently, although there are no specific federal policies in place for sustainable aviation fuel (SAF), initiatives are in place at the state level.
  • Over the years, many organizations, such as The Boeing Company, have been working aggressively to initiate the supply of sustainable aviation biofuels while reducing Brazil's carbon emissions.
  • This, in turn, is likely to boost the defense aviation fuel market in the country, which is expected to support the growth of the South American defense aircraft aviation fuel market during the forecast period.

South America Defense Aircraft Aviation Fuel Industry Overview

The South America defense aircraft aviation fuel market is moderately concentrated. Some of the key players in this market (in no particular order) include Petroleo Brasileiro S.A., Shell PLC, BP plc, TotalEnergies SE, Repsol S.A., and others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecasts in USD billion, till 2028
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
    • 4.5.2 Restraints
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fuel Type
    • 5.1.1 Air Turbine Fuel
    • 5.1.2 Other Fuel Types
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 Brazil
    • 5.2.2 Venezuela
    • 5.2.3 Chile
    • 5.2.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Petroleo Brasileiro S.A
    • 6.3.2 Repsol SA
    • 6.3.3 BP PLC
    • 6.3.4 Shell PLC
    • 6.3.5 TotalEnergies SE
    • 6.3.6 Pan American Energy S.L.
    • 6.3.7 Exxon Mobil Corporation
    • 6.3.8 Allied Aviation Services Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS