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市場調査レポート
商品コード
1628731

アジア太平洋地域のデジタルサイネージ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

APAC Digital Signage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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アジア太平洋地域のデジタルサイネージ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のデジタルサイネージ市場は、予測期間中にCAGR 7.58%を記録すると予測されています。

APAC Digital Signage-Market-IMG1

同市場は、インド、シンガポールなどの新興国や、中国、日本などの先進国において、ブランドマーケティングのためのビデオウォールやデジタルビルボードの利用が増加していることから、安定した成長が見込まれます。

主なハイライト

  • デジタルサイネージは、購買決定に影響を与える重要な要素となっており、政府、ヘルスケア、公共交通機関、小売店などの機関は、現在、ターゲットとするオーディエンスにメッセージを伝えるため、デジタルサイネージに大きく依存しています。
  • デジタルサイネージは、コンテンツやメッセージを電子スクリーンやデジタルサイネージに表示することができ、物理的なサインに変更を加えることなく変更できるため、今後数年間はさまざまな新興経済圏で積極的な成長が見込まれています。デジタルサイネージの採用は、技術の進歩と価格の低下に伴い、より一般的かつ主流になりつつあります。
  • デジタルサイネージソリューションを提供するベンダーは、製品のイノベーションに継続的に投資しています。例えば、サムスンは、モジュラー型MicroLEDスクリーンの最新バージョンであるThe Wall Luxuryの世界の発売を発表しました。このような技術革新と世界の広告費の増加が需要を牽引すると予想されます。
  • COVID-19の発生は、初期段階では製造施設が閉鎖され、在宅勤務の動向も需要減少に反映されたため、調査対象市場に影響を与えました。しかし、このシナリオは多くの産業でデジタルサイネージによるマーケティングの範囲を拡大し、特に病院や公共の場では、重要な情報を表示するためにこの技術を活用しました。

アジア太平洋地域のデジタルサイネージ市場動向

著しい成長を見せるOLED

  • OLED技術は、画質を大幅に向上させ、革新的な新しい消費者向けディスプレイの可能性を秘めています。OLEDは、デジタルディスプレイとスクリーンの未来と称されることも多いです。
  • OLEDは従来のディスプレイの限界を克服する唯一の技術であり、ダイナミックなフォルムと相まってリアリティを向上させる。OLEDは自己発光光源をベースにしているため、光と色の表現に優れています。その柔軟性と透明性は、革新的な有機EL材料の開発の成果です。
  • ベトナムのような国では、有機ELデジタルサイネージボードの応用を売り込んでいます。例えば2021年8月、同国はサイゴン展示コンベンションセンター・ホーチミンで国際LED/OLEDデジタルサイネージショーを開催しました。
  • さらに、LG Electronics Indiaは最近、デリー最大のショッピングモールにOLEDデジタルサイネージを設置し、63枚の特注曲面55インチOLEDパネルを利用しました。高さ8メートルのOLEDディスプレイは、どの角度からでも観察できるようにリング状に設置されています。さらに、デリーのグルガオンにある別のアンビエンスモールにもOLEDサイネージを納入しました。

インドが最高シェアを占める

  • 昨年、COVID-19が大流行する中、世界経済の落ち込みにもかかわらず、この地域ではデジタルサイネージの導入が大幅に増加しました。
  • Scalaによると、インドは最大の宝石・宝飾品セクターの市場の一つであり、世界の宝石消費の29%に貢献しています。このセクターはインド経済に7%貢献しており、40,000人以上の人々に雇用を提供しています。
  • ジュエリーを購入することは、インドの伝統と文化の一部です。しかし、ほとんどの顧客が店頭での購入を好むため、顧客満足度を高め、ブランドロイヤルティを構築するには、パーソナライゼーションが不可欠です。パンデミックの間、全国の宝飾店は、安全でシームレスなショッピング体験を保証しながら、より多くの顧客にリーチし、収益を高く維持するために「ファイジタル」アプローチを選択しました。
  • 例えば、インドで最も信頼されているジュエリーブランドであるTanishqは、ビデオ通話、エンドレスアイル、バーチャルジュエリー試着、リアルタイムライブアシストチャットなどの機能を組み込んだ、実店舗とクリックのギャップを埋める技術スタックである新しいファイジタル機能の立ち上げを発表しました。その他にも、小売業のエンドユーザーがデジタルサイネージを導入しており、国内の店舗内サイネージソリューションの需要をさらに高めています。

アジア太平洋地域のデジタルサイネージ産業の概要

アジア太平洋地域のデジタルサイネージ市場は部分的に断片化されており、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの面では、現在市場を独占している大手企業は少数です。しかし、革新的で持続可能なパッケージングにより、多くの企業が新規契約の獲得や新市場の開拓により市場での存在感を高めています。

  • 2020年9月- 同社はCPS/IoT展示会「CEATEC 2020 ONLINE」(以下「CEATEC」)のオンライン展示を行った。同社は、「総合展示エリア」において、動画やプレゼンテーション資料、リアルタイムチャット機能などを活用し、新常識社会のワークスタイルやセキュリティに関するデジタルソリューションやコンセプト動画を多数紹介しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストサポート3ヶ月

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 市場促進要因
    • 小売やヘルスケアなどのエンドユーザー分野の成長
    • 運用コストの削減と看板変更の容易さによる採用の増加
  • 市場抑制要因
    • 初期設定コストが高い
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ビデオウォール
    • ビデオスクリーン
    • キオスク
    • 透明LCDスクリーン
    • デジタルポスター
    • その他のタイプ
  • コンポーネント別
    • ハードウェア
      • LCD/LEDディスプレイ
      • OLEDディスプレイ
      • メディアプレーヤー
      • プロジェクター/プロジェクション・スクリーン
      • その他のハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • サイズ別
    • 32インチ以下
    • 32インチ~52インチ
    • 52インチ以上
  • ロケーション別
    • 店舗内
    • 屋外
  • 用途別
    • 小売
    • 交通機関
    • ホスピタリティ
    • 企業
    • 教育
    • 政府機関
    • その他の用途
  • 国別
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • NEC Display Solutions Co. Ltd
    • LG Display Co. Ltd
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Sony Corporation
    • Stratacache
    • Planar Systems Inc.
    • Hitachi Ltd
    • Barco NV
    • Cisco Systems Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 52407

The APAC Digital Signage Market is expected to register a CAGR of 7.58% during the forecast period.

APAC Digital Signage - Market - IMG1

The market is expected to have a steady growth owing to the increased application of video walls and digital billboards for brand marketing in developing nations such as India, Singapore and developed countries such as China and Japan.

Key Highlights

  • Digital signage has played an important factor in influencing the purchase decision, and institutions, like the government, healthcare, public transit, and retail stores, are now heavily relying on digital signages to better engage their targeted audiences to communicate their message.
  • As digital signage enables content and messages to be displayed on an electronic screen or digital sign and can be changed without modification to the physical sign, aggressive growth over the next few years across various emerging economies is anticipated. The adoption of digital signage is becoming more popular and mainstream with the technological advancements and decrease in price.
  • The vendors offering digital signage solutions are continuously investing in product innovations. For instance, Samsung announced the global launch of The Wall Luxury, which is the latest version of its modular MicroLED screen, which can be tailored to any size and aspect ratio. Such innovations and the global increase in ad spending are expected to drive the demand.
  • The COVID-19 outbreak has affected the studied market, as the manufacturing facilities were closed in the initial phase and work from home trends also reflected the demand decrease. However, the scenario expanded the scope of marketing through digital signage across many industries, especially in hospitals and public places, which utilized the technology for displaying important information.

APAC Digital Signage Market Trends

OLED to Show Significant Growth

  • OLED technology holds the promise of significantly enhanced picture quality, with the potential for innovative new consumer display presentations. It is often hailed as the future of digital displays and screens.
  • It is the only technology that overcomes the limitations of conventional displays, as it offers enhanced reality combined with a dynamic form. OLED provides superior light and color expression, as it is based on self-emitting light sources. Its flexibility and transparent nature are the results of the development of innovative OLED materials.
  • A country such as Vietnam is marketing the application of OLED digital signage boards in the country. For instance, in August 2021, the country hosted the International LED/OLED and Digital Signage Show at Saigon Exhibition and Convention Center Ho Chi Minh.
  • Moreover, LG Electronics India recently installed OLED digital signage at the largest shopping mall in Delhi, utilizing 63 custom-made curved 55-inch OLED panels. Standing eight meters tall, the OLED displays are installed in a ring so that they can be observed at any angle. Additionally, the tech giant supplied OLED signage at another Ambience Mall in Gurgaon, Delhi.

India to Hold the Highest Market Share

  • Last year, amidst the COVID-19 pandemic, the adoption of digital signage increased significantly in the region despite a decline in the global economy as businesses sought innovative ways to reach their target audience better.
  • According to Scala, India represents one of the largest gems and jewelry sector markets and contributed 29% of global jewelry consumption. This sector contributes 7% to the Indian economy and provides jobs to more than 40 lakh people.
  • Purchasing jewelry has been an inherent part of Indian tradition and culture. However, Personalisation is vital in increasing customer satisfaction and building brand loyalty as most customers prefer to purchase jewelry in-store. During the pandemic, jewelers across the country have opted for a 'phygital' approach to reach more customers and keep their revenues high while ensuring a safe and seamless shopping experience.
  • For example, India's most trusted jewelry brand, Tanishq, announced the launch of new phygital features, a tech stack that would bridge the gap between bricks and clicks - incorporating features such as video calling, endless aisle, virtual jewelry try on, and real-time, live assisted chat in more than 200 stores across the country. Several other Retail end-users are implementing digital signage, which is further increasing the demand for in-store signage solutions in the country.

APAC Digital Signage Industry Overview

The Asia Pacific Digital Signage market is partially fragmented and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with innovative and sustainable packaging, many of the companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

  • September 2020 - The company made an online exhibition of its CPS/IoT Exhibition 'CEATEC 2020 ONLINE' ('CEATEC'). The company introduced many digital solutions and concept videos related to work styles and security for the new normal society utilizing videos, presentation materials, and real-time chat function in the 'General Exhibit Area.'

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growth Of End-user Verticals, such as Retail and Healthcare
    • 4.3.2 Increasing Adoption due to less operating cost and ease of change in signage
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 High initial setup costs
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Video Wall
    • 5.1.2 Video Screen
    • 5.1.3 Kiosk
    • 5.1.4 Transparent LCD Screen
    • 5.1.5 Digital Poster
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Component
    • 5.2.1 Hardware
      • 5.2.1.1 LCD/LED Display
      • 5.2.1.2 OLED Display
      • 5.2.1.3 Media Players
      • 5.2.1.4 Projector/Projection Screens
      • 5.2.1.5 Other Hardware
    • 5.2.2 Software
    • 5.2.3 Services
  • 5.3 By Size
    • 5.3.1 Below 32"
    • 5.3.2 32"-52"
    • 5.3.3 Above 52"
  • 5.4 By Location
    • 5.4.1 In-Store
    • 5.4.2 Outdoor
  • 5.5 By Application
    • 5.5.1 Retail
    • 5.5.2 Transportation
    • 5.5.3 Hospitality
    • 5.5.4 Corporate
    • 5.5.5 Education
    • 5.5.6 Government
    • 5.5.7 Other Applications
  • 5.6 By Country
    • 5.6.1 China
    • 5.6.2 Japan
    • 5.6.3 India
    • 5.6.4 South Korea
    • 5.6.5 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 NEC Display Solutions Co. Ltd
    • 6.1.2 LG Display Co. Ltd
    • 6.1.3 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.4 Panasonic Corporation
    • 6.1.5 Sony Corporation
    • 6.1.6 Stratacache
    • 6.1.7 Planar Systems Inc.
    • 6.1.8 Hitachi Ltd
    • 6.1.9 Barco NV
    • 6.1.10 Cisco Systems Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET