デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1641822

ベトナムのデジタルサイネージ市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Vietnam Digital Signage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.06円
ベトナムのデジタルサイネージ市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ベトナムのデジタルサイネージ市場は予測期間中にCAGR 10.12%を記録する見込みです。

Vietnam Digital Signage-Market-IMG1

主なハイライト

  • デジタルサイネージは購買決定に影響を与える重要な要素となっています。政府、ヘルスケア、公共交通機関、小売店などの機関は、現在、デジタルサイネージに大きく依存しており、ターゲットとする聴衆をより引き付け、メッセージを伝えています。
  • デジタルサイネージは、コンテンツやメッセージを電子スクリーンやデジタルサインに表示することができ、物理的なサインに変更を加えることなく変更できるため、今後数年間はさまざまな新興経済圏で積極的な成長が見込まれています。デジタルサイネージの採用は、技術の進歩と価格の低下に伴い、より一般的かつ主流になりつつあります。
  • デジタルサイネージ・ソリューションを提供するベンダーは、製品のイノベーションに継続的に投資しています。例えば、サムスンはモジュラー型MicroLEDスクリーンの最新バージョンである「The Wall Luxury」の世界発売を発表しました。このような技術革新と広告費の増加は、国内での需要を促進すると予想されます。
  • COVID-19の発生は、初期段階では製造施設が閉鎖され、在宅勤務の動向も需要の減少に反映されたため、調査対象市場に影響を与えました。しかし、このシナリオは多くの産業でデジタルサイネージによるマーケティングの範囲を拡大し、特に病院や公共の場では、重要な情報を表示するためにこの技術を活用しました。また、ロシアとウクライナの戦争がパッケージングエコシステム全体に影響を与えています。

ベトナムのデジタルサイネージ市場動向

著しい成長を見せるOLED

  • OLED技術は、画質の大幅な向上を約束し、革新的な新しい消費者向けディスプレイの可能性を秘めています。OLEDは、デジタル・ディスプレイとスクリーンの未来と称されることも多いです。
  • OLEDは従来のディスプレイの限界を克服する唯一の技術であり、ダイナミックなフォルムと相まってリアリティを向上させる。OLEDは自己発光光源をベースにしているため、優れた光と色の表現を提供します。その柔軟性と透明性は、革新的な有機EL材料の開発によってもたらされました。
  • 透明OLED(T-OLED)として知られる自発光OLED技術は、4倍の透明スクリーンをも生み出します。壮大な画像のオーバーレイのために、OLED技術の無限のコントラストと理想的な色を維持しています。LCDは透明度10%のディスプレイしか製造できないが、T-OLEDは透明度38%を実現します。前面がUVカットされているため、正面から見るとスクリーンの背後にあるものがコンテンツに溶け込み、見物人の注目を集める店舗のウィンドウに最適なディスプレイです。
  • ベトナムでは、OLEDデジタルサイネージボードの応用をマーケティングしています。例えば2021年8月、ベトナムはホーチミン市のサイゴン展示コンベンションセンターで国際LED/OLED・デジタルサイネージショーを開催しました。
  • さらに、LGディスプレーもテレビ、スマートフォン、車載スクリーンに使用される有機発光ダイオード(OLED)ディスプレーの生産を拡大するため、ベトナムに14億米ドルを投資しました。ハイフォン市の発表によると、この投資により、LGディスプレイのOLEDモジュールの月産能力は960万台から1,010万台、1,300万台、1,400万台に拡大します。

デジタルサイネージは商業用途に広く使われている

  • 世界のデジタルサイネージ市場が活況を呈しているのは、ホスピタリティセンター、小売店、その他の公共スペースなどの商業スペースに、広告のほか、製品情報、説明、案内、娯楽コンテンツを表示するために設置されるデジタルサイネージの数が増加しているためです。
  • 消費者のブランド認知度を高め、通行人の目を引き、業務効率を改善し、顧客体験を向上させ、市場で新製品を宣伝することで、商業用途のデジタルサイネージは、企業が効率的かつ効果的に顧客にリーチし、顧客と交流することを可能にし、それによって企業の新たなビジネスチャンスを引き寄せる。
  • 例えば、ソーシャルメディアは、小売業界において顧客に影響を与え、魅了するための強力なツールです。しかし、それは必ずしも単純なものではないです。成功するソーシャルメディア素材を作成し、それを配信し、他の人に「いいね!」を押してもらうのは大変かもしれないです。デジタルサイネージを使えば、ソーシャルメディア情報を再利用し、他の気を散らすことなく視聴者の前に届けることができます。
  • 小売店のデジタルサイネージでは、顧客を特定の商品に誘導したり、アップセルを行ったり、トイレや救護所への行き方を案内したり、緊急情報を得たりすることもできます。これにより、従業員の人件費を節約し、顧客は自分の経験を管理できるようになります。

ベトナムのデジタルサイネージ産業の概要

ベトナムのデジタルサイネージ市場は部分的に断片化されており、いくつかの主要企業で構成されています。市場シェアの面では、現在市場を独占している大手プレーヤーは少ないです。しかし、多くの企業が新規契約を獲得し、新市場を開拓することで、革新的なソリューションで市場での存在感を高めています。主なプレーヤーには、Net &Com Integrated Telecom、Vodatel Integrated Solutions Vietnam Co.Limited、NEC Corporation(ベトナム)、ATT Systems Group(ベトナム)、Inavate AV、Ingram Micro(Intel Corporation)などです。

  • 2022年12月-ベトナム政府によると、韓国の電子機器大手のサムスンとLGは、ベトナムにさらに数十億米ドルを投資する計画です。サムスンは、世界の需要減退を受けてベトナムでのスマートフォン製造を今年2回削減した後、このような声明を発表しました。ベトナム最大の外国投資家であるサムスン電子は、全体の投資額を180億米ドルから200億米ドルに増やす予定です。
  • 2022年2月- パナソニック株式会社は、ベトナムにおける電気建材の需要増加に対応するため、ベトナム社会主義共和国ビンズン省に本社を置くパナソニックライフソリューションズベトナムが、現在の工場の敷地内に新社屋を建設すると発表しました。総工費は13億円(988万米ドル)で、配線器具やブレーカーを生産する同社の第2工場となります。新工場の生産開始は2023年4月を予定しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ディスプレイの技術進歩の増加
    • 非接触型インタラクションの普及拡大
  • 市場抑制要因
    • デジタルサイネージが抱えるセキュリティ上の課題

第6章 市場セグメンテーション

  • ディスプレイモード別
    • 液晶ディスプレイ/プラズマ
    • LED
    • プロジェクションスクリーン
    • 有機EL
    • その他の表示モード
  • ソリューションタイプ別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • 用途別
    • インフラ
    • 産業
    • 商業
    • その他の用途

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Net & Com Integrated Telecom
    • Vodatel Integrated Solutions Vietnam Co. Limited
    • NEC Corporation
    • ATT Systems Group
    • Inavate AV
    • Intel Corporation
    • LG Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Sony Group Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 58011

The Vietnam Digital Signage Market is expected to register a CAGR of 10.12% during the forecast period.

Vietnam Digital Signage - Market - IMG1

Key Highlights

  • Digital signage has played an important factor in influencing the purchase decision. Institutions like the government, healthcare, public transit, and retail stores are now heavily relying on digital signage to better engage their targeted audiences to communicate their message.
  • As digital signage enables content and messages to be displayed on an electronic screen or digital sign and can be changed without modification to the physical sign, aggressive growth across various emerging economies over the next few years is anticipated. The adoption of digital signage is becoming more popular and mainstream with the technological advancements and decrease in price.
  • The vendors offering digital signage solutions are continuously investing in product innovations. For instance, Samsung announced the global launch of The Wall Luxury, the latest version of its modular MicroLED screen, which can be tailored to any size and aspect ratio. Such innovations and the increase in ad spending are expected to drive the demand in the country.
  • The COVID-19 outbreak has affected the studied market, as the manufacturing facilities were closed in the initial phase, and work-from-home trends also reflected the decrease in demand. However, the scenario expanded the scope of marketing through digital signage across many industries, especially in hospitals and public places, which utilized the technology for displaying important information. There has also been an impact of the Russia-Ukraine war on the overall packaging ecosystem.

Vietnam Digital Signage Market Trends

OLED to Show Significant Growth

  • OLED technology promises significantly enhanced picture quality, with the potential for innovative new consumer display presentations. It is often hailed as the future of digital displays and screens.
  • It is the only technology that overcomes the limitations of conventional displays, as it offers enhanced reality combined with a dynamic form. OLED provides superior light and color expression, as it is based on self-emitting light sources. Its flexibility and transparent nature result from the development of innovative OLED materials.
  • The self-lighting OLED technology known as transparent OLED (T-OLED) also produces four times more transparent screens. For a spectacular image overlay, it keeps the unending contrast and ideal colors of OLED technology. While LCD has only been used to produce displays with 10% clarity, T-OLED offers 38% transparency. Due to the front-facing UV protection, the display is perfect for store windows that draw attention from onlookers because things behind the screen blend with the content when viewed from the front.
  • Vietnam is marketing the application of OLED digital signage boards in the country. For instance, in August 2021, the country hosted the International LED/OLED and Digital Signage Show at Saigon Exhibition and Convention Center in Ho Chi Minh.
  • Moreover, LG Display also invested USD 1.4 billion in Vietnam to expand its organic light-emitting diode (OLED) display production, which is used in TVs, smartphones, and automotive screens. According to a statement made by Hai Phong city, the investment would expand LG Display's monthly production capacity of OLED modules from 9.6 million to 10.1, 13, and 14 million.

Digital Signage is Widely used in Commercial Applications

  • The global digital signage market is booming due to the increasing number of digital signs being installed in commercial spaces, such as hospitality centers, retail stores, and other public spaces for advertising, as well as displaying product information, instructions, directions, and entertaining content.
  • By increasing brand awareness among consumers, catching the attention of passersby, improving business operating efficiency, enhancing customer experiences, and promoting new products in the market, digital signage in commercial applications allows businesses to efficiently and effectively reach and interact with their customers, thereby attracting new business opportunities for them.
  • For instance, social media is a powerful tool for influencing and enticing customers in the retail industry. However, it is not always simple. It may be tough to create successful social media material, distribute it, and persuade others to "like" it. It is simple to repurpose social media information and get it in front of an audience without any other distractions with digital signage.
  • Customers can be directed to specific products, upsell things, find their way to restrooms or assistance stations, and even get emergency information with digital signage in retail. This saves money on employees and puts customers in command of their own experience.

Vietnam Digital Signage Industry Overview

The Vietnamese digital signage market is partially fragmented and consists of several major players. In terms of market share, few major players currently dominate the market. However, many companies are increasing their market presence with innovative solutions by securing new contracts and tapping new markets. The major players include Net & Com Integrated Telecom, Vodatel Integrated Solutions Vietnam Co. Limited, NEC Corporation (Vietnam), ATT Systems Group (Vietnam), Inavate AV, and Ingram Micro (Intel Corporation).

  • December 2022 - According to the Vietnamese government, South Korean electronics behemoths Samsung and LG plan to invest billions of dollars more in Vietnam. Samsung made the statement after reducing smartphone manufacturing in Vietnam twice this year in response to weakening demand worldwide. The largest single foreign investor in Vietnam, Samsung Electronics, will increase its overall investment to USD 20 billion from USD 18 billion.
  • February 2022 - To meet the rising demand for electrical construction materials in Vietnam, Panasonic Corporation announced that Panasonic Life Solutions Vietnam Co., Ltd., with its headquarters in Binh Duong province, Socialist Republic of Vietnam, would build a new building on the grounds of its current factory. With an estimated expenditure of 1.3 billion yen (9.88 million USD), this will be the company's second factory capable of producing wiring devices and circuit breakers. Production at the new facility is anticipated to begin in April 2023.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Technological Advancements in Displays
    • 5.1.2 Contactless Interaction is Becoming Increasingly Popular
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Issues with Digital Signs that are Currently being Addressed in Terms of Security

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Mode of Display
    • 6.1.1 Liquid Crystal Display/Plasma
    • 6.1.2 LEDs
    • 6.1.3 Projection Screens
    • 6.1.4 OLEDs
    • 6.1.5 Other Modes of Display
  • 6.2 By Solution Type
    • 6.2.1 Hardware
    • 6.2.2 Software
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Infrastructure
    • 6.3.2 Industrial
    • 6.3.3 Commercial
    • 6.3.4 Other Applications

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Net & Com Integrated Telecom
    • 7.1.2 Vodatel Integrated Solutions Vietnam Co. Limited
    • 7.1.3 NEC Corporation
    • 7.1.4 ATT Systems Group
    • 7.1.5 Inavate AV
    • 7.1.6 Intel Corporation
    • 7.1.7 LG Corporation
    • 7.1.8 Panasonic Corporation
    • 7.1.9 Sony Group Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET