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市場調査レポート
商品コード
1627095

北米のアクティブ包装とインテリジェント包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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北米のアクティブ包装とインテリジェント包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のアクティブ包装とインテリジェント包装市場は予測期間中にCAGR 6.2%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 食品加工企業は、食品の鮮度をサプライチェーン内でより長期間維持し、食品廃棄物を削減し、消費者にとってより便利な包装を促進するために、アクティブ包装の需要を促進しています。脱酸素剤は包装内の酸素と反応し、製品を劣化的な酸化反応から保護して鮮度を保つためです。
  • インテリジェント包装は、それが包んでいる食品やそれが保管されている環境のいくつかの変数を感知し、測定することを可能にします。この機能により、利害関係者(製造業者、小売業者、消費者)に、測定された特性を通じて食品の状態を知らせることができます。
  • この地域の消費者は魚、肉、野菜を含む製品に傾倒しており、それらは主に保存性を保つためにレトルトパックされているため、惣菜の人気が高まった。オンライン購入の動向も、その人気をさらに後押ししています。
  • 米国疾病予防管理センターの調査結果によると、米国では年間約4,800万件の食中毒が発生しており、これは毎年米国人の6人に1人が食中毒にかかる計算になります。これらの病気により、推定12万8,000人が入院し、3,000人が死亡しています。食中毒に対する意識の高まり、消費者による新鮮で高品質な包装食品への要求の高まり、食品メーカーの食品の保存期間延長に対する懸念が、アクティブ包装とインテリジェント包装市場を牽引しています。
  • 特に医薬品やパーソナルケア産業における偽造品の増加は、包装時にRFIDなどの技術を使用するよう企業に迫っています。これらすべての要因が、アクティブ包装とインテリジェント包装の需要を大幅に増加させています。しかし、設置・導入コストが高くなるため初期資本が必要になることや、これらのシステムに関するセキュリティ問題が市場の成長に課題となっています。

北米のアクティブ包装とインテリジェント包装市場動向

アクティブ包装が大幅に増加

  • アクティブ包装の概念は、包装された内容物の品質と完全に関連しています。アクティブ包装は包装された製品と直接接触し、包装された製品と化学的または生物学的に相互作用します。
  • 製品の保存性を向上させるため、ある種の成分が包装に組み込まれ、包装された物質から、またはその中に吸収され、保存性を延長し、製品の品質を維持します。このプロセスはアクティブ包装と呼ばれています。この目的のために、脱酸素剤、マイクロ波サセプター、臭気吸収剤/放出剤、吸湿剤/湿度吸収剤、抗菌包装など、さまざまな技術が使われています。
  • 米国の小売業者は、地域の加工業者を利用した店舗奥での生鮮カット業務に大きく依存しています。例えば、Church Brothers Farmsはそのような企業のひとつで、主に外食産業向けに製品を供給しており、その製品の約15%が小売店向けに出荷されています。
  • 包装食品に対する需要の高まりが、アクティブ包装市場を後押ししています。包装され、レディトゥイート食品に対する顧客の傾斜の高まりがアクティブ包装市場を後押ししており、この動向は予測期間中も続くと予想されます。刻んで包装された果物や野菜は、包装内でガスを放出するアクティブ包装を大きく採用しています。

飲料産業は市場成長の重要な要因の一つです。

  • 消費者はより健康的で衛生的な製品にシフトしており、健康飲料や果実飲料などを求めるようになっています。ボトル入り飲料水とともに、旅行や移動用に小型化された果実飲料もあります。健康飲料に対する需要の高まりと同時に、消費者は環境の持続可能性とリサイクル性を提供するカートン包装に魅了されています。このため、牛乳・飲料メーカーは液体用カートン包装を採用するようになりました。
  • 米国では健康志向の高まりからコールドプレスジュースが人気を博しており、オーガニックや天然材料、最小限の加工を施した製品が求められています。ブランドオーナーは、保護性が高く、常温での長期保存に優れ、環境にも優しいことから、ジュース用のカートンをデザインしてきました。
  • また、環境に優しい包装や、規制成分を使用したフレーバーウォーターの採用が、カートンウォーターの使用量を増加させています。国際ボトルウォーター協会によると、ボトル入り飲料水は米国で広く使用されている飲料製品(容量ベース)で、2019年の144億ガロンから2020年には152億ガロンに増加しました。ペットボトルをカートンで代替することは、市場に大きな影響を与えます。
  • 2020年5月、ケベック州にあるSustana Fiberの工場は、多層ジュースと牛乳パックをリサイクルする新しいプロセスを発表しました。これにより、年間3,000トンから4,000トンの多層紙パックを処理できるようになりました。リサイクルされた多層カートンは、トイレットペーパーや紙ナプキンのような必需品を生産し続けるために必要な原料となるため、リサイクルと回収の取り組みが向上します。カートンリサイクルの増加は、天然資源の保護、重要な転換とリサイクル目標の達成、雇用の創出、COVID-19の場合、必需品の製造に必要なパルプ不足の回避に役立っています。

北米のアクティブ包装とインテリジェント包装産業概要

北米のアクティブ包装とインテリジェント包装市場は適度に統合されており、BASF SE、Amcor Ltd、Honeywell International Inc、Landec Corporation、Bemis Company Inc、Crown Holdings Inc、Ball Corporationなど少数の大手企業がこの地域で事業を展開しています。各社は、より多くの市場シェアを獲得するため、戦略的提携や製品開拓に継続的に投資しています。最近の市場開拓の動向は以下の通りです。

  • 2020年8月-米国を拠点とする多国籍包装企業Sonocoは、フランスのサステイナブル紙製包装と関連製造装置メーカーであるCan Packagingの4,900万米ドルの買収を完了しました。この戦略的買収により、同社は、円形、正方形、長方形、楕円形、三角形など、さまざまな形態やサイズに対応できるリサイクル可能な高性能オール紙製包装の製造に関する特許技術など、いくつかの画期的な技術を獲得。
  • 2021年8月-信頼性の高い多様な包装ソリューションの開発・製造における世界のパイオニアの1つであるAmcorは、2つ以上の規制対象成分(デバイス、医薬品、生物製剤)を含む配合製品に使用される独自の医療用蓋技術のデビューを発表しました。Amcorの最近の発明は、特許取得済みの不活性フィルム開発とラミネート設計に基づいています。加熱滅菌に耐える蓋ソリューションで、包装への薬剤の取り込みを防ぎながら、製品の保存と滅菌を実現します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 賞味期限の長期化と消費者のライフスタイルの変化
    • 新鮮で高品質な食品への需要の高まり
  • 市場課題
    • 包装材料の人体への影響に関する問題

第5章 COVID-19が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 活性包装
      • ガス捕捉剤/エミッター
      • 水分捕捉剤
      • マイクロ波サセプター
      • その他のアクティブ包装技術
    • インテリジェント包装
      • コーディングとマーキング
      • アンテナ(RFIDとNFC)
      • センサーと出力デバイス
      • その他のインテリジェント包装技術
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医療
    • パーソナルケア
    • その他産業別
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Amcor Ltd
    • Honeywell International Inc.
    • Landec Corporation
    • Crown Holdings Inc.
    • Ball Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Graphic Packaging International LLC
    • Coveris Holdings SA
    • Sealed Air Corporation
    • Dessicare Inc.
    • WestRock Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 48821

The North America Active and Intelligent Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.2% during the forecast period.

North America Active and Intelligent Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Food processing companies drive active packaging demand to keep food fresh for a more extended period and during its duration in the supply chain, reduce food waste, and promote more convenient packaging for consumers. This rise in the demand for fresh food is significantly contributing to the need for oxygen scavengers, as they react with the oxygen in the package and protect the product from degradative oxidation reactions, keeping them fresh.
  • Intelligent packaging is enabled to sense and measure some variables of the food that it encloses or the environment in which it is kept. This feature enables it to inform the stakeholders (manufacturer, retailer, and consumer) of the state of the food through measured properties.
  • As consumers in the region are inclined towards products containing fish, meat, and vegetables, which are mainly retort-packed to keep them shelf-stable, readymade meals gained increased popularity. The increasing trend of online purchasing further buoyed their popularity.
  • According to the Center for Disease Control and Prevention findings, in the United States, there are about 48 million cases of foodborne illness annually, which is equivalent to one in six Americans each year. These illnesses resulted in an estimated 128,000 hospitalizations and 3,000 deaths. The increasing awareness about foodborne diseases, the growth in the demand for fresh and quality packaged food by consumers, and manufacturers' concern for longer shelf-life for food products are driving the market for active and intelligent packaging.
  • The increase in counterfeit products, especially in the pharmaceutical and personal care industries, has been compelling companies to use technologies, such as RFID, during packaging. All these factors account for a substantial rise in the demand for active and intelligent packaging. However, the initial capital needed due to higher costs of installation and implementation and security issues regarding these systems is challenging the growth of the market.

North American Active & Intelligent Packaging Market Trends

Active Packaging is Observing a Significant Increase

  • The concept of active packaging is completely associated with the quality of the packaged content. Active packaging interacts directly with the packaged product, as it is in direct contact with the product and can interact chemically or biologically with the packaged product.
  • To improve the product's shelf life, certain components are incorporated into packaging that releases or absorb from or into the packed substance to prolong its shelf life and sustain the quality of the product. This process is termed active packaging. For this purpose, various technologies are used, which include oxygen scavengers, microwave susceptors, odor absorbers/emitters, moisture/ humidity absorbers, and anti-microbial packaging.
  • The retailers in the United States are heavily reliant upon fresh-cut operations at the back of stores using regional processors. For instance, Church Brothers Farms is one such company that predominantly caters to the foodservice, with around 15% of its product going to retail, which indicates that a major portion of the country has yet to switch to MAP.
  • The rising demand for packaged food is boosting the active packaging market. The growing inclination of customers toward packaged and ready-to-eat foodstuffs is propelling the active packaging market, and this trend is expected to continue within the forecast period. Chopped and packaged fruits and vegetables employ active packaging to a large extent, releasing gases within the packaging.

Beverage Industry is One of the Significant Factor for Market Growth

  • Consumers have been shifting towards healthier and hygienic products, and they have been demanding healthy beverages, fruit drinks, etc. Along with bottled water, some fruit drinks are also being made in smaller sizes for travel and mobility purposes. Simultaneously with the increasing demand for healthier beverages, consumers are fascinated by carton packaging, providing environmental sustainability and recyclability. This has been attracting milk and beverage producers to adopt carton packaging for liquids.
  • Cold-pressed juices are gaining popularity in the United States due to the growing health-consciousness and demanding organic and natural ingredients and minimally processed products. Brand owners have been designing cartons for juices as it offers high protection and excellent long-term shelf life at room temperature and is eco-friendly.
  • Also, the introduction of eco-friendly packaging and flavored water with regulated ingredients has escalated the growth in carton water usage. According to International Bottled Water Association, bottled water is the widely used beverage product in the United States (by volume), which grew to 15.2 billion gallons in 2020 from 14.4 billion gallons in 2019. Substituting plastic bottles with cartons has a major impact on the market.
  • In May 2020, Sustana Fiber's mill in Quebec announced new processes to recycle multilayer juice and milk cartons. It can now annually process 3,000 to 4,000 tons of these cartons collected from across the country. Each recycled multilayer carton provides the raw material needed to continue producing essential items like toilet paper and paper napkins, thus improving recycling and recovery efforts. Increased carton recycling helps preserve natural resources, meet important diversion and recycling goals, create jobs, and, in the case of COVID-19, helps avoid shortages of the pulp needed to manufacture essential items.

North American Active & Intelligent Packaging Industry Overview

The North America Active and Intelligent Packaging market are moderately consolidated, with a few major companies like BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc., Landec Corporation, Bemis Company Inc., Crown Holdings Inc., Ball Corporation operating in the region. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • August 2020 - Sonoco, a multinational packaging company based in the United States, completed the USD 49 million acquisition of Can Packaging, a French manufacturer of sustainable paper packaging and related manufacturing equipment. This strategic acquisition provides the company with several breakthroughs, including patented technology for creating a recyclable, high-performance all-paper package that can be made in various shapes and sizes, including round, square, rectangular, oval, elliptical, and triangular.
  • August 2021 - Amcor, one of the global pioneers in developing and producing a diverse range of reliable packaging solutions, announced the debut of a proprietary healthcare lidding technology that will be used for combination products containing two or more regulated components (device, drug, or biologic). Amcor's recent invention is based on patented inert film development and laminate design. It offers a lidding solution that can endure heat sterilization, which conserves and sterilizes products while preventing drug uptake into the package.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
    • 4.4.2 Growing Demand for Fresh and Quality Food Products
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Issues with the Effects of Packaging Materials on the Human Body

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Active Packaging
      • 6.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
      • 6.1.1.2 Moisture Scavenger
      • 6.1.1.3 Microwave Susceptors
      • 6.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
    • 6.1.2 Intelligent Packaging
      • 6.1.2.1 Coding and Markings
      • 6.1.2.2 Antenna (RFID and NFC)
      • 6.1.2.3 Sensors and Output Devices
      • 6.1.2.4 Other Intelligent Packaging Technologies
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 United States
    • 6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 BASF SE
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Honeywell International Inc.
    • 7.1.4 Landec Corporation
    • 7.1.5 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.6 Ball Corporation
    • 7.1.7 Sonoco Products Company
    • 7.1.8 Graphic Packaging International LLC
    • 7.1.9 Coveris Holdings SA
    • 7.1.10 Sealed Air Corporation
    • 7.1.11 Dessicare Inc.
    • 7.1.12 WestRock Company

8 INVESTMENT ANLAYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET