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市場調査レポート
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1550487

インドネシアのデジタルトランスフォーメーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Indonesia Digital Transformation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
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英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
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本日の銀行送金レート: 1USD=157.50円
インドネシアのデジタルトランスフォーメーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドネシアのデジタルトランスフォーメーション市場規模は2024年に204億米ドルと推定され、2029年には495億7,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは19.44%で成長すると予測されます。

Indonesia Digital Transformation-Market

主なハイライト

  • 製造業におけるインダストリー4.0のイントロダクションより、多くの工場がデジタル技術を導入し、プロセス全体の改善、自動化、アップグレードを図っています。ロボット化などのインダストリー4.0技術は、すでに多くの企業で一般化しています。
  • 急速な技術進歩は、力強い経済拡大を伴うと予想されます。財務省によると、新技術の採用は2040年までにインドネシア経済を2兆8,000億米ドルも押し上げる可能性があるといいます。同国では、特にデジタル、ロボット、オートメーションといった技術の利用が拡大しており、製造、エネルギー、住宅など多くの産業に大きな影響を与え、同国の研究市場の需要を牽引しています。
  • 例えば、インドネシアのデジタル経済は、デジタル・テクノロジーの広範な導入と、トコペディアやゴジェックのようなプラットフォームの隆盛に後押しされ、急速な成長を遂げています。快適で住みやすく安全な都市(Decent Cities)」、「気候変動や災害に強い都市(Greener Cities)」、「よりスマートな都市(Smarter Cities)」からなる将来の都市像を実現するため、インドネシアは2015年から2045年にかけて「スマートシティ」構想を策定しました。
  • さらに、インドネシア通信情報省は、デジタル・インフラ、ガバナンス、経済、社会に焦点を当てた「デジタル・インドネシア2021-2024」戦略を発表しました。この青写真は、インドネシアのデジタル変革に向けた政策目標、実施戦略、スケジュールをまとめたもので、国内の各地域にデジタル経済をよりバランスよく配分することに重点が置かれています。
  • インドネシア通信情報省(MCI)は、国家のデジタル進化を推進するために設計された「ロードマップ・インドネシア・デジタル2021-2024」を発表しました。このロードマップは、テクノロジー、デジタル接続、イノベーションを活用し、より均等な経済状況を促進するように構成されています。
  • しかし、インドネシアのデジタルトランスフォーメーション市場では、より熟練した人材が求められています。世界銀行の報告書によると、インドネシアの技術系卒業生は業界の標準を下回ることが多く、2015年から2030年の間に900万人のICT専門家が不足すると予想されています。さらに、インターネットとテクノロジー・ビジネスには、量と質の面でより良い設備が必要です。インドネシアのインフラには、インターネットとエネルギーの両面でギャップがあります。

インドネシアのデジタルトランスフォーメーション市場動向

インドネシアにおけるビッグデータ分析およびその他のテクノロジーの採用増加

  • インドネシアでは、ビジネス・プロセスを強化し、都市をよりスマートで安全かつ効率的にするために、IoTソリューションの導入が進んでいます。スマートシティ構想に対する政府の強力な支援が、IoT導入急増の主なきっかけとなっています。インドネシアのスマートシティへの取り組みは、スマートモビリティ、建築・環境、産業、健康、ガバナンスの5つの中核分野に集約されています。明らかな利点を考えると、同国のIoT支出は大幅に増加することが予想されます。
  • グーグル、テマセク、ベイン・アンド・カンパニーの共同調査では、インドネシアのデジタル経済は2025年までに1,240億米ドルを超えると予測しています。インドネシア政府は、6,400万社の中堅・中小企業のデジタル化を積極的に推進し、「Go Digital and Go Global(デジタルで世界を目指す)」という考え方を取り入れるよう促しました。その野心的な目標は、2024年までに3,000万社のMSMEのデジタル化を実現することだった。
  • さらに、自動車や家電製品から工場のロボットやセンサーに至るまで、物理的なIoTデバイスの状況は、ヘルスケアから輸送に至るまで、インドネシアの生活のさまざまな側面に革命をもたらそうとしていました。同時に、特に銀行、eコマース、医療、宇宙開発、翻訳などの分野で、AIと機械学習の専門家に対する需要が急増しました。
  • さらに、インドネシアの5GとIoTへの大規模な投資は、国の接続パラダイムを再構築する態勢を整えていました。5Gの登場は、特にAR(拡張現実)、ストリーミング、ゲームなどの没入型サービスの強化において、産業全体に広範囲な影響を及ぼすと予想されました。エリクソンの調査によると、5Gネットワークの商用開始から2年以内に、推定500万人のインドネシアのスマートフォンユーザーが5Gサービスを選択する可能性があるといいます。2023年9月現在、インドネシアのモバイルネットワークは、ダウンロード速度の中央値が約24Mbps、アップロード速度は平均約13.33Mbpsを誇っています。さらに、2023年5月に記録されたインドネシアの5Gネットワークのピーク・ダウンロード速度は166 Mbpsを超えました。
  • インドネシアはIoTの可能性を活用するフロントランナーとして際立っていました。このテクノロジーは、ヘルスケア支出、産業生産性、企業経費を再形成しました。特に、製造業、農業、天然資源といった産業は、インドネシアのGDPに合計で50%貢献しており、IoTアプリケーションから最も多くの利益を得ることができます。

製造業が最も急成長する市場になる見込み

  • インドネシアは、その部門においてオートメーションを幅広く取り入れている注目すべき工業メーカーです。製造業は国家のGDPにおいて重要な役割を担っており、インドネシアの製造業部門は2023年の経済生産高に18.67%以上貢献しており、主要な貢献者となっています。インドネシアでは製造業が盛んであるため、当市場の需要拡大が期待されます。
  • 2023年、インドネシア統計局は、インドネシアの製造業部門が同国のGDPに約3.9兆IDR寄与していると報告しました。過去10年間、この部門は一貫してインドネシアの主要GDP貢献者の地位を維持し、同時に極めて重要な投資先として、また主要な雇用創出者として台頭してきました。
  • 現地の経済調査によると、インドネシアでは零細・中小企業(MSME)が全事業体の99%以上を占めており、飲食品部門はそのうちの少なくとも44%を占めています。その結果、この地域の製造業における技術導入の増加は、市場の見通しを大幅に拡大することになります。一例として、インドネシア政府は、インダストリー4.0産業戦略の不可欠な要素として、地元の飲食品業界がデジタルの進歩を受け入れ、技術革新の活用に移行することを積極的に奨励しています。
  • さらに、同地域の自動車産業の増加と製造拠点における自動化技術の採用が市場を牽引すると予想されます。現地の自動車業界団体Gaikindoによると、インドネシアにおける2023年3月の新車販売台数は、前年同期の9万8,536台から3%増の10万1,048台となった。さらに、すでにロボット技術を提供しているベンダーの存在は、市場の成長に大きな影響を与えると予想されます。例えば、Hyundai Roboticsは現在インドネシアで初の産業用ロボット自動車施設を稼働させており、カーAV・ナビゲーション機器メーカーであるJEINでのUR3 Cobotの活用は、市場成長の特筆すべき原動力となると思われます。
  • Journal of Science and Technology Policy Managementが実施した調査では、インダストリー4.0の導入がインドネシアの製造業を強化することが明らかになった。複数の企業が常に重要な自動化技術を推進し、この地域の製造部門に大きな市場需要を生み出そうとしています。例えば、2023年8月、産業オートメーションとデジタルトランスフォーメーションを専門とするロックウェル・オートメーション社は、初開催となるROKLiveジャカルタのイベントを発表しました。このイベントは、製造業における効率性、持続可能性、拡大のための重要な触媒として、オートメーションとデジタルトランスフォーメーションを採用する利点を紹介することを目的としています。このような活動は、この地域の多くのベンダーの市場機会を高めると思われます。

インドネシアのデジタルトランスフォーメーション産業の概要

インドネシアのデジタルトランスフォーメーション市場は、アクセンチュアPLC、グーグルLLC(アルファベット社)、シーメンスAG、IBMコーポレーション、マイクロソフト・コーポレーションをはじめ、中堅企業、中小企業、新興企業など数多くのプレーヤーが存在するため、断片化されています。同市場のプレーヤーは、製品提供を強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携、合併、技術革新、買収などの戦略を採用しています。

  • 2024年4月、Neura RoboticsとOMRON Robotics and Safety Technologies Inc.は戦略的提携を発表しました。両社の共同目標は、コグニティブロボットをファクトリーオートメーションに統合することで、製造現場の状況を一変させることです。これらのロボットは最先端のAIを活用し、効率性、柔軟性、安全基準を向上させる。この協業は、複雑な組立作業から詳細な品質検査、適応性のあるマテリアルハンドリング工程まで、多くの新しいアプリケーションに道を開く。
  • 2024年4月、マイクロソフトはインドネシアに今後4年間で17億米ドルを投資するという途方もない計画を発表しました。この投資は主に、同国のクラウドとAIインフラの強化に重点を置く。さらに、84万人という途方もない数の個人にAIのスキルを習得する機会を提供し、インドネシアの急成長する開発者コミュニティに支援を提供することを目指しています。インドネシアの通信・情報技術大臣は、インドネシアの野心的なビジョン「ゴールデン・インドネシア2045」に向けて推進する上で、マイクロソフトが極めて重要な役割を果たすことを強調しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 産業エコシステム分析(デジタルトランスフォーメーション産業の主要利害関係者を詳細にカバー、製品/ソリューションプロバイダー、システムインテグレーター/VAR、コネクティビティプロバイダー、規制機関、エンドユーザー、サービスプロバイダーなど)

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インドネシアにおけるビッグデータ分析およびその他の技術の採用増加
    • モバイルデバイスとアプリの急速な普及
  • 市場抑制要因
    • 情報のプライバシーとセキュリティに対する懸念

第6章 現在の市場シナリオとデジタルトランスフォーメーションの進化

第7章 主要指標

  • テクノロジー支出動向
  • IoTデバイス数
  • サイバー攻撃の総件数
  • 技術スタッフの動向
  • インドネシアにおけるインターネットの成長と普及
  • デジタル競合ランキング
  • 固定およびモバイル・ブロードバンド普及率
  • クラウドの採用
  • AI普及率
  • eコマースの普及率

第8章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アナリティクス、人工知能、機械学習
      • 現在の市場シナリオと予測期間の市場予測
      • 主な成長要因(促進要因、課題、機会)
      • 使用事例分析
      • 市場展望
    • 拡張現実(XR)
      • 現在の市場シナリオと予測期間の市場予測
      • 主な成長インフルエンサー(促進要因、課題、機会)
      • 使用事例分析
      • 市場展望
    • IoT
      • 現在の市場シナリオと予測期間の市場予測d
      • 主な成長インフルエンサー(促進要因、課題、機会)
      • 使用事例分析
      • 市場展望
    • 産業用ロボット
      • 現在の市場シナリオと予測期間の市場予測
      • 主要成長インフルエンサー(促進要因、課題、機会)
      • 使用事例分析
      • 市場展望
    • ブロックチェーン
      • 現在の市場シナリオと予測期間の市場予測
      • 主な成長インフルエンサー(促進要因、課題、機会)
      • 市場展望
    • 積層造形/3Dプリンティング
      • 現在の市場シナリオと予測期間の市場予測
      • 主な成長インフルエンサー(促進要因、課題、成長機会)
      • 使用事例分析
      • 市場展望
    • サイバーセキュリティ
      • 現在の市場シナリオと予測期間の市場予測
      • 主な成長要因(促進要因、課題、機会)
      • 使用事例分析
      • 市場展望
    • クラウドコンピューティングとエッジコンピューティング
      • 現在の市場シナリオと予測期間の市場予測
      • 主な成長インフルエンサー(促進要因、課題、機会)
      • 使用事例分析
      • 市場展望
    • その他のタイプ(デジタルツイン、モビリティ、コネクティビティ)
      • 現在の市場シナリオと予測期間の市場予測
      • 主な成長インフルエンサー(促進要因、課題、機会)
      • タイプ別市場内訳(デジタルツイン、モビリティ、コネクティビティ)
      • 使用事例分析
      • 市場展望
  • エンドユーザー別
    • 製造業
      • 石油・ガス・公益事業
      • 小売・eコマース
      • 運輸・物流
      • ヘルスケア
      • BFSI
      • 通信・IT
      • 政府・公共機関
      • その他のエンドユーザー(教育、メディア&エンターテインメント、環境など)

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Accenture PLC
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Siemens AG
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Cognex Corporation
    • Hewlett Packard Enterprise
    • SAP SE
    • Oracle Corporation
    • Infosys
    • Amazon Web Services Inc.
    • Apple Inc.
    • Cisco Systems Inc.

第10章 主要な変革技術

  • 量子コンピューティング
  • Manufacturing as a Service(MaaS)
  • コグニティブ・プロセス・オートメーション
  • ナノテクノロジー
目次
Product Code: 50003021

The Indonesia Digital Transformation Market size is estimated at USD 20.40 billion in 2024, and is expected to reach USD 49.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 19.44% during the forecast period (2024-2029).

Indonesia Digital Transformation - Market

Key Highlights

  • With the introduction of Industry 4.0 in the manufacturing sector, numerous factories are embracing digital technology to improve, automate, and upgrade the whole process. Industry 4.0 technology, such as robotization, is already commonplace in many enterprises.
  • Rapid technological advancement is expected to be accompanied by strong economic expansion. According to the Ministry of Finance, adopting new technologies may boost Indonesia's economy by as much as USD 2.8 trillion by 2040. The use of technology, particularly digital, robotics, and automation, is growing in the country and has a significant influence on many industries, including manufacturing, energy, and housing, driving the demand for the studied market in the country.
  • For instance, Indonesia's digital economy is on a rapid growth trajectory, bolstered by the widespread adoption of digital technology and the prominence of platforms like Tokopedia and GoJek. To realize its vision for future cities, comprising "Decent Cities" (comfortable, liveable, and safe), "Greener Cities" (resilient to climate change and disasters), and "Smarter Cities," Indonesia initiated the "Smart City" vision spanning from 2015 to 2045.
  • Furthermore, the Ministry of Communication and Informatics in Indonesia unveiled the "Digital Indonesia 2021-2024" strategy, focusing on digital infrastructure, governance, economy, and society. This blueprint outlines Indonesia's policy objectives, implementation strategies, and timelines for its digital transformation, with a key emphasis on ensuring a more balanced distribution of the digital economy across the nation's regions.
  • Indonesia's Ministry of Communication and Informatics (MCI) introduced the "Roadmap Indonesia Digital 2021-2024," designed to propel the nation's digital evolution. The roadmap is structured to facilitate a more even economic landscape, leveraging technology, digital connectivity, and innovation.
  • However, the Indonesian digital transformation market is witnessing a demand for more skilled human resources. According to a World Bank Report, technology graduates of the nation frequently fall short of the industry norm, and there will be a shortage of 9 million ICT professionals in the period between 2015 and 2030. In addition, internet and technology business needs more and better facilities in terms of quantity and quality. There is a gap in Indonesia's infrastructure for both internet and energy.

Indonesia Digital Transformation Market Trends

Increase in the adoption of big data analytics and other technologies in Indonesia

  • Indonesia has increasingly embraced IoT solutions to enhance business processes and elevate its cities, making them smarter, safer, and more efficient. The government's robust support for smart city initiatives is a key catalyst for this surge in IoT adoption. Indonesia's smart city endeavors are channeled into five core areas: smart mobility, building and environment, industry, health, and governance. Given the evident advantages, the country's IoT expenditure was set for a significant uptick.
  • A joint study by Google, Temasek, and Bain & Company forecasted Indonesia's digital economy to surpass USD 124 billion by 2025. The Indonesian government actively promoted digital adoption among its 64 million MSMEs, urging them to embrace a 'Go Digital and Go Global' mindset. Their ambitious target was to have 30 million MSMEs digitally onboarded by 2024.
  • Additionally, the landscape of physical IoT devices, spanning from cars and home appliances to factory robots and sensors, was set to revolutionize various aspects of Indonesian life, from healthcare to transportation. Concurrently, the demand for AI and machine learning experts surged, especially in sectors like banking, e-commerce, medicine, space exploration, and translation.
  • Moreover, Indonesia's significant investments in 5G and IoT were poised to reshape the country's connectivity paradigm. The advent of 5G was anticipated to have far-reaching implications across industries, particularly in bolstering immersive services like augmented reality, streaming, and gaming. Ericsson's research suggested that within two years of the 5G networks' commercial launch, an estimated five million Indonesian smartphone users could opt for 5G services. As of September 2023, Indonesia's mobile network boasted a median download speed of nearly 24 Mbps, with upload speeds averaging around 13.33 Mbps. Furthermore, the recorded peak download speed for Indonesia's 5G network in May 2023 surpassed 166 Mbps.
  • Indonesia stood out as a frontrunner in harnessing IoT's potential. The technology reshaped healthcare spending, industrial productivity, and corporate expenses. Notably, industries like manufacturing, agriculture, and natural resources collectively contributed 50% to Indonesia's GDP, stood to gain the most from IoT applications.

Manufacturing is Expected to be the Fastest Growing Market

  • Indonesia is a notable industrial manufacturer that extensively embraces automation in its sectors. Manufacturing plays a significant role in a nation's GDP, with Indonesia's manufacturing sector contributing more than 18.67% to its economic output in 2023, making it the primary contributor. The substantial manufacturing activities in Indonesia are expected to bolster the demand for the market under examination.
  • In 2023, Statistics Indonesia reported that Indonesia's manufacturing sector contributed approximately IDR 3.9 quadrillion to the country's GDP. Over the past decade, this sector has consistently held the position of being Indonesia's primary GDP contributor while also emerging as a pivotal investment destination and a major job creator.
  • According to local economic studies, it has been determined that micro, small, and medium enterprises (MSMEs) constitute more than 99% of all business entities in Indonesia, with the food and beverage sector accounting for at least 44% of these enterprises. Consequently, the increasing adoption of technology in the region's manufacturing sectors will significantly augment market prospects. As an illustration, the Indonesian government is actively encouraging the local food and beverage industry to embrace digital advancements and transition towards the utilization of technological innovations as an integral component of the national Making Industry 4.0 industrial strategy.
  • Moreover, the increasing region's automotive industry and the adoption of automated technologies in the manufacturing hubs are expected to drive the market. According to the local automotive industry association Gaikindo, new vehicle sales in Indonesia increased by 3% to 101,048 units in March 2023, compared to 98,536 units sold in the same period last year. Moreover, the existence of vendors already offering robotic technology is expected to create a significant impact on the market's growth. For instance, Hyundai Robotics is presently operating its first industrial robotic automotive facility in Indonesia, and the utilization of UR3 Cobots at JEIN, a producer of car audio-visual and navigation equipment, will be a noteworthy impetus for market growth.
  • A study conducted by the Journal of Science and Technology Policy Management has revealed that the implementation of Industry 4.0 will enhance the manufacturing sector in Indonesia. Several companies constantly try to drive significant automation technologies and create substantial market demand in the region's manufacturing sectors. For instance, in August 2023, Rockwell Automation, the company specializing in industrial automation and digital transformation, announced its inaugural ROKLive Jakarta event. This event aims to showcase the advantages of adopting automation and digital transformation as crucial catalysts for efficiency, sustainability, and expansion within the manufacturing industry. Such activities would enhance the market opportunities for many vendors in the region.

Indonesia Digital Transformation Industry Overview

The Indonesian digital transformation market is fragmented due to the presence of numerous players in the country, including Accenture PLC, Google LLC (Alphabet Inc.), Siemens AG, IBM Corporation, and Microsoft Corporation, as well as mid-sized firms, small enterprises, and start-ups. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • In April 2024, Neura Robotics and OMRON Robotics and Safety Technologies Inc. unveiled a strategic partnership. Their joint goal is to transform the manufacturing landscape by integrating cognitive robots into factory automation. These robots harness cutting-edge AI to elevate efficiency, flexibility, and safety standards. The collaboration paves the way for many new applications, from intricate assembly tasks to detailed quality inspections and adaptive material handling processes.
  • In April 2024, Microsoft unveiled its plans for a monumental USD 1.7 billion investment over the next four years in Indonesia. This investment will primarily focus on bolstering the nation's cloud and AI infrastructure. In addition, it aims to provide AI skilling opportunities to a staggering 840,000 individuals and offer support to Indonesia's burgeoning developer community. The Minister of Communications and Information Technology of Indonesia underscored the pivotal role of Microsoft in propelling Indonesia toward its ambitious vision, Golden Indonesia 2045.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 INDUSTRY ECOSYSTEM ANALYSIS (Detailed Coverage of Key Stakeholders in Digital Transformation Industry Product/Solution Providers, System Integrators/VARs, Connectivity Providers, Regulatory Bodies, End-users, Service Providers, etc.)

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in the Adoption of Big Data Analytics and Other Technologies in Indonesia
    • 5.1.2 The Rapid Proliferation of Mobile Devices and Apps
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns About the Privacy and Security of Information

6 CURRENT MARKET SCENARIO AND EVOLUTION OF DIGITAL TRANSFORMATION PRACTICES

7 KEY METRICS

  • 7.1 Technology Spending Trends
  • 7.2 Number of IoT Devices
  • 7.3 Total Cyberattacks
  • 7.4 Technology Staffing Trends
  • 7.5 Internet growth and penetration in Indonesia
  • 7.6 Digital Competitiveness Ranking
  • 7.7 Fixed and mobile broadband coverage
  • 7.8 Cloud adoption
  • 7.9 AI adoption
  • 7.10 E-commerce penetration

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 By Type
    • 8.1.1 Analytics, Artificial Intelligence and Machine Learning
      • 8.1.1.1 Current Market Scenario and Market Projections for the Forecast Period
      • 8.1.1.2 Key Growth Influencers (Drivers, Challenges, and Opportunities)
      • 8.1.1.3 Use Case Analysis
      • 8.1.1.4 Market Outlook
    • 8.1.2 Extended Reality (XR)
      • 8.1.2.1 Current Market Scenario and Market Projections for the Forecast Period
      • 8.1.2.2 Key Growth Influencers (Drivers, Challenges, and Opportunities)
      • 8.1.2.3 Use Case Analysis
      • 8.1.2.4 Market Outlook
    • 8.1.3 IoT
      • 8.1.3.1 Current Market Scenario and Market Projections for the Forecast Periodd
      • 8.1.3.2 Key Growth Influencers (Drivers, Challenges, and Opportunities)
      • 8.1.3.3 Use Case Analysis
      • 8.1.3.4 Market Outlook
    • 8.1.4 Industrial Robotics
      • 8.1.4.1 Current Market Scenario and Market Projections for the Forecast Period
      • 8.1.4.2 Key Growth Influencers (Drivers, Challenges, and Opportunities)
      • 8.1.4.3 Use Case Analysis
      • 8.1.4.4 Market Outlook
    • 8.1.5 Blockchain
      • 8.1.5.1 Current Market Scenario and Market Projections for the Forecast Period
      • 8.1.5.2 Key Growth Influencers (Drivers, Challenges, and Opportunities)
      • 8.1.5.3 Market Outlook
    • 8.1.6 Additive Manufacturing/3D Printing
      • 8.1.6.1 Current Market Scenario and Market Projections for the Forecast Period
      • 8.1.6.2 Key Growth Influencers (Drivers, Challenges, and Opportunities)
      • 8.1.6.3 Use Case Analysis
      • 8.1.6.4 Market Outlook
    • 8.1.7 Cybersecurity
      • 8.1.7.1 Current Market Scenario and Market Projections for the Forecast Period
      • 8.1.7.2 Key Growth Influencers (Drivers, Challenges, and Opportunities)
      • 8.1.7.3 Use Case Analysis
      • 8.1.7.4 Market Outlook
    • 8.1.8 Cloud and Edge Computing
      • 8.1.8.1 Current Market Scenario and Market Projections for the Forecast Period
      • 8.1.8.2 Key Growth Influencers (Drivers, Challenges, and Opportunities)
      • 8.1.8.3 Use Case Analysis
      • 8.1.8.4 Market Outlook
    • 8.1.9 Other Types (Digital Twin, Mobility and Connectivity)
      • 8.1.9.1 Current Market Scenario and Market Projections for the Forecast
      • 8.1.9.2 Key Growth Influencers (Drivers, Challenges, and Opportunities)
      • 8.1.9.3 Market Breakdown by Type (Digital Twin, Mobility and Connectivity)
      • 8.1.9.4 Use Case Analysis
      • 8.1.9.5 Market Outlook
  • 8.2 By End User
    • 8.2.1 Manufacturing
      • 8.2.1.1 Oil, Gas and Utilities
      • 8.2.1.2 Retail & e-commerce
      • 8.2.1.3 Transportation and Logistics
      • 8.2.1.4 Healthcare
      • 8.2.1.5 BFSI
      • 8.2.1.6 Telecom and IT
      • 8.2.1.7 Government and Public Sector
      • 8.2.1.8 Other End Users (Education, Media & Entertainment, Environment Etc.)

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Accenture PLC
    • 9.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 9.1.3 Siemens AG
    • 9.1.4 IBM Corporation
    • 9.1.5 Microsoft Corporation
    • 9.1.6 Cognex Corporation
    • 9.1.7 Hewlett Packard Enterprise
    • 9.1.8 SAP SE
    • 9.1.9 Oracle Corporation
    • 9.1.10 Infosys
    • 9.1.11 Amazon Web Services Inc.
    • 9.1.12 Apple Inc.
    • 9.1.13 Cisco Systems Inc.

10 KEY TRANSFORMATIVE TECHNOLOGIES

  • 10.1 Quantum Computing
  • 10.2 Manufacturing as a Service (MaaS)
  • 10.3 Cognitive Process Automation
  • 10.4 Nanotechnology