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市場調査レポート
商品コード
1722813
マンゴーバター市場レポート:タイプ、フォーマット、用途、地域別、2025-2033年Mango Butter Market Report by Type (Refined, Unrefined), Format (Powder, Cream), Application (Cosmetics, Food, Pharmaceutical), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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マンゴーバター市場レポート:タイプ、フォーマット、用途、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のマンゴーバター市場規模は2024年に 1億1,000万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに1億7,960万米ドルに達し、2025年から2033年にかけて5.32%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。天然・オーガニックスキンケア製品に対する需要の高まり、皮膚の健康や天然成分の利点に関する知識の増加、天然・オーガニック化粧品分野の急速な拡大により、市場は急速に拡大しています。
マンゴーバターは、マンゴー果実の核または種子から抽出される天然油脂です。クリーミーなテクスチャー、半固形状、優れた保湿性とエモリエント特性を持ち、肌に栄養を与え、健やかに保ちます。トリグリセリド、抗酸化物質、トコフェロール、オレイン酸、ビタミンCを豊富に含むため、炎症を鎮め、炎症やかゆみを防ぐ効果があると考えられています。その結果、湿疹、乾癬、真菌感染症、その他の乾燥性皮膚疾患の軽い症状の治療に広く利用されています。さらに、マンゴーバターはその穏やかで爽やかな香りから、エッセンシャルオイルと共に香水のベースとして使用されています。
マンゴーバターの売上にプラスの影響を与えている主な要因の一つは、外見に対する意識の高まりによるスキンケア製品の採用の増加です。これとは別に、コラーゲンはフリーラジカルとの闘いを助け、皮膚に自然に存在するタンパク質であるコラーゲンの生成を促進します。さらに、コラーゲンの生成は加齢とともに遅くなるため、高齢化人口の増加と健康的で若々しい肌を手に入れたいという個人の意欲の高まりが、世界中でマンゴーバターの需要を喚起しています。さらに、汚染レベルの上昇やアルコールの大量消費による皮膚病有病率の増加は、有利な市場展望を提供しています。これに加え、市場プレーヤーは亜鉛、鉄、葉酸、カリウム、マグネシウム、ビタミンA、E、F、B6を豊富に含むオーガニック製品のバリエーションを導入しています。これに伴い、無機化学物質の皮膚への有害な影響に対する懸念の高まりから、オーガニック・パーソナルケア製品に対する消費者の嗜好が変化しており、市場の成長に寄与すると予想されます。
The global mango butter market size reached USD 110.0 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 179.6 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.32% during 2025-2033. The market is expanding rapidly, owing to rising demand for natural and organic skincare products, increased knowledge of skin health and the benefits of natural ingredients, and the rapid expansion of the natural and organic cosmetic sector.
Mango butter is a natural fat extracted from the kernel or seeds of the Mango fruit. It has a creamy texture, semi-solid form, and excellent moisturizing and emollient properties that nourish and keep the skin healthy. As it is a good source of triglycerides, antioxidants, tocopherol, oleic acid, and vitamin C, it is considered effective in soothing irritated skin and preventing inflammation and itching. As a result, it is widely utilized in treating mild symptoms of eczema, psoriasis, fungal infections, and other dry skin conditions. In addition, due to its gentle and refreshing aroma, mango butter is used as a base with essential oils to manufacture perfumes.
The escalating adoption of skincare products on account of the growing consciousness about physical appearance represents one of the key factors influencing the sales for mango butter positively. Apart from this, it helps fight against free radicals and promotes the production of collagen, which is a naturally occurring protein in the skin. Moreover, as collagen production slows down with age, the increasing aging population, along with the growing willingness among individuals to attain healthy and youthful skin, is catalyzing the demand for mango butter across the globe. Furthermore, the increasing prevalence of dermatological conditions due to rising pollution levels and high alcohol consumption is offering a lucrative market outlook. Besides this, market players are introducing organic product variants enriched with zinc, iron, folate, potassium, magnesium, and vitamins A, E, F, and B6. In line with this, shifting consumer preferences towards organic personal care products on account of the rising concerns about the harmful effects of inorganic chemicals on the skin are anticipated to contribute to the market growth.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being All Organic Treasures GmbH, Alzo International Inc., AOS Products Pvt. Ltd., Croda International Plc, Ekologie Forte Pvt.Ltd., Gustav Heess Oleochemical Products GmbH, Hallstar, Jarchem Industries Inc., Manorama Industries Limited, Natural Sourcing LLC, Natures Natural India and WALA Heilmittel GmbH (Wala Stiftung).