市場調査レポート
商品コード
1548940

東南アジアのデジタルアウトオブホーム(DooH)-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

South East Asia Digital Out-of-Home (DooH) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


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英文 141 Pages
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2~3営業日
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東南アジアのデジタルアウトオブホーム(DooH)-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

東南アジアのデジタルアウトオブホーム市場規模は2024年に6,488億5,000万米ドルと推定され、2029年には8,504億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.56%で成長すると予測されます。

South East Asia Digital Out-of-Home(DooH)-Market

DooH広告は、デジタルサイネージ技術を活用した屋外広告です。これらのテクノロジーはAIとアナリティクスを利用し、マーケティング担当者が適切なメッセージを適切なタイミングで適切な人々に届けることを支援します。

主なハイライト

  • オフライン広告ビジネスでは、ジオフェンシングやビーコンなどの新技術が徐々に採用され、これまで不可能だった追跡やカスタマイズが可能になっています。これにより、市場は大きく成長しています。
  • DooHは、管理が簡単であること、変更が迅速であること、安価であること、市場をターゲットにできることなど、多くの理由から適切な場所で利用されています。広告主やマーケティング担当者は、DooHを使って複数の情報をデバイスのネットワークに送信し、これらのデバイスにリモート接続してコンテンツを更新することができます。COVID-19の大流行によるオフラインショッピングの政府規制は、DooH広告ビジネスに大きな損失をもたらしました。
  • DooHを利用することで、この地域の販売者はディスプレイやコミュニケーションをより迅速に変更することができ、低コストでより効果的に潜在的な購入者に情報を届けることができます。さらに、従来の広告よりも管理が簡単です。デジタル・サインは、商品やアクセシビリティの最新情報、インタラクティブな情報、視覚に訴える画像や動画を提供します。
  • スマートシティプロジェクトでは、さまざまな種類のデジタル・ディスプレイを使用して、都市が円滑に運営されるようにしており、どのデジタル・ディスプレイも広告収入を得るために使用することができます。デジタル・サイネージ・テクノロジーは、このような見込み客を活用する手助けをします。小型のインタラクティブ・キオスク・スクリーンから大型のデジタル・ビルボードまで、システムは印象を与えるために必要なコンピューティング・パフォーマンス、高品質のグラフィックス、接続性、重要な情報を開示するために必要な分析を提供します。
  • さらに、この地域は世界企業の進出が目立ち、ソリューション・プロバイダーに有利な開発・成長機会を提供しています。例えば、InfoComm Asia 2023の期間中、サムスンは地域企業と提携し、オフィスに戻る企業や、企業との魅力的な交流を求める顧客のために、最新のプロフェッショナルAV技術を展示しました。
  • 正確なDooHインプレッションをカウントすることは不可能であるため、DooHによるユーザーエンゲージメントを定量化することは難しいです。ベンダーは、スマートフォンの位置情報を使って特定の屋外広告付近のトラフィックを予測することはできるが、正確なカウントとは限らないし、すでに広告を見た人の性別や年齢を特定するための顔認識の統合も含まれていないため、導入がより複雑になり、市場の成長を妨げています。
  • パンデミックによってニュースパブリッシャーのトラフィックが増加し、デジタル在庫の価値が高まったとはいえ、COVID-19コンテンツにおけるブランドの安全性への懸念から、プログラマティックCPMは下落しました。

東南アジアのデジタル・アウト・オブ・ホーム(DooH)市場動向

ビルボードが大きく成長

  • シンガポールはビルボードが集中しているため、DooH広告を獲得する企業は、ブランドの認知度と知名度を高める大きな機会を得ると思われます。この業界はまた、DooHによってもたらされるインタラクション(例えば、インタラクティブなディスプレイやQRコードによるオプトインが可能な広告など)の測定においても進歩を遂げているため、同国におけるデジタル看板広告への大規模な投資を通じて、企業はキャンペーンの有効性を評価するためのデータを手にすることができます。
  • シンガポールでは、DooHビルボードは、ショッピングセンター、食料品店、ガソリンスタンド、パブ、レストラン、無料Wi-Fiを備えたLCD公共告知キオスク、病院、診療所、医院、コンドミニアム、住宅開発、オフィスタワー、映画館、スポーツスタジアム、娯楽施設、主要な大通り、人の往来が多い場所などのいずれかに表示または取り付けることができます。
  • DooHのビルボード広告は、最大数の聴衆に到達するための広告プラットフォームとしてのユニークな提供のため、屋外広告媒体の最初で最も効果的な形式です。タイは2つの主要都市で構成されており、道端の電柱にデジタル看板を取り付けることで、オーディエンスの注目を集めることができるため、同国における市場成長の大きな機会となります。
  • さらに、3Dやモバイルビルボードの進化といった最近のイノベーションも、使用事例を大幅に拡大し、新しい広告方法をサポートするだけでなく、企業が革新的な方法で顧客体験を強化するのに役立つため、調査した市場の成長に影響を与えると予想されます。
  • インドネシアのDooH業界は、デジタル化への移行が急速に進んでいます。デジタル看板は、インドネシア国内外に広く普及しています。最新の広告テクノロジーと組み合わされたこれらのダイナミック・ディスプレイは、従来のビルボードと同様の高いリーチを持ちながら、より深い分析機能を提供するという利点もあります。
  • ビルボードはフィリピンのDooH市場で大きなシェアを占めています。ビルボードは効果的な広告形態であり、様々な場所で多くの人々にブランドの製品やサービスを最大限に露出することができます。
  • ベトナムでは、様々な都市に伝統的なビルボードが数多く設置されています。有名な広告会社であるShojiki Advertising JSCによると、ベトナムには17,135の大型屋外広告看板があり、そのほとんどがホーチミン、ハノイ、ダナン、カントーの4大都市に設置されています。
  • 2023年12月、Location Media Xchange(LMX)とDOmediaはパートナーシップを結び、世界で最も広く利用されているローカルOOH広告マーケットプレースであるBillboardsIn.comを通じて、15,000以上のOOH(アウトオブホーム)広告資産をオンラインで購入できるようにしました。広告主は現在、シンガポール、マレーシア、インドネシア、タイ、フィリピン、ベトナム、インドの各地域の広告キャンペーンを計画・購入することができます。

大きな成長を遂げるマレーシア

  • マレーシアのoOH広告市場は、広告主やマーケティング担当者の関心が高まっていることに加え、oOH広告が広告主にとって最も費用対効果の高いメディア・チャネルのひとつであり続ける一方で、現実の環境とは対照的でサイズも大きいため消費者に大きなインパクトを与えるなど、数多くの利点があることから、今後数年間で大きく成長すると予想されています。
  • さらに、広告におけるより革新的なメディアに対する需要は、全国の広告主やブランドオーナーの間で高まっており、oOH市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、今日の競合市場では、国内の組織の重点が高まっているため、o-ohソリューションに対する需要が高まり、インパクトのあるo-ohキャンペーンを作成して認知度を高め、ビジネスの成長を促進しています。
  • 例えば、2023年12月、ビスターメディアとビッグツリーは、マレーシア全土の広告主に様々なプレミアムデジタルスクリーンを提供するパートナーシップを発表しました。ビスターメディアはデジタル・アウト・オブ・ホーム(DooH)向けプログラマティック・テクノロジーの世界・プロバイダーであり、ビッグツリーはマレーシアのアウト・オブ・ホーム(OOH)広告ソリューション・プロバイダーです。両社の提携により、ビスターは世界中の広告主をビッグツリーの30カ所のデジタル広告ネットワーク(屋外看板、ショッピングモール、鉄道駅など)に容易に接続することができます。
  • 同様に、2022年1月、ハイブスタックはマレーシアでの本格的な事業開始を発表しました。マレーシアのいくつかの代理店、ブランド、オムニチャネルのデマンドサイドプラットフォーム(DSP)は、プライベートマーケットプレース(PMP)やオープンエクスチェンジ取引を通じて、プログラマティックDOOHキャンペーンを計画、活性化、測定するためにハイブスタックのプラットフォームにアクセスすることができます。
  • さらに、デジタル・ディスプレイの成長は、マレーシアのOOH市場に有望な将来をもたらしています。このため、過去数年間、国内では静的なOOHセグメントと比較して、デジタルOOHセグメントが大きく成長しています。しかし、技術の進歩に伴い、今後数年間は静的OOH分野が大きなシェアを占めると予想されています。
  • マレーシアのDooHは過去2年間で大きな成長を遂げており、デジタル化・自動化の動向、全国的なビルボードやディスプレイのデジタル化の進展、不動産、小売、自動車などの商業分野からの需要の伸びなどの要因により、予測期間中も大きな成長が見込まれています。
  • 国内の広告需要は、DooHキャンペーンの高い想起率や他の多くの種類の広告に比べた低コストなど、多くの利点が原動力となっています。DooH市場のベンダーが打ち出した改良と新しいアイデアは、より良いパーソナライゼーション、より良いターゲティング、より正確な測定につながり、同国での市場の急成長を支えています。

東南アジアのデジタル・アウト・オブ・ホーム(DooH)産業概要

東南アジアのデジタル・アウト・オブ・ホーム(DooH)市場は断片化されており、少数の大手企業が存在します。各社は市場シェアを拡大するため、戦略的パートナーシップや製品開拓に継続的に投資しています。

2024年4月タイをはじめとする東南アジア市場でOOH(アウト・オブ・ホーム)メディアサービスを提供するPlan B Media社は、プログラマティック・ソリューションの大手プロバイダーであるVistar Media社と提携し、タイとシンガポールのDOOH(デジタル・アウト・オブ・ホーム)広告を強化します。この提携は、同地域のDooH広告業界にシームレスなプログラマティック・ソリューションをもたらすことを目的としています。

2023年10月世界有数の独立系プログラマティックDooHアドテク企業であるHivestack社は、エレベーター・スクリーンを専門とする地元メディア・オーナーであるUpMedia社と提携し、タイでのプレゼンスを拡大。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スマートシティプロジェクトへの支出増加によるデジタル広告へのシフトの進行
    • 商業セグメントからの高い需要
  • 市場の課題
    • 広告効果の測定、コスト、市場の細分化に関する運用上の課題
  • SEA DooH市場への参入が期待される世界の主な手がかり
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • エコシステム分析
  • COVID-19がDooH市場に与える影響

第5章 東南アジアDooH市場情勢

  • マレーシアDooH市場情勢
    • マレーシアOOH市場
    • マレーシアDooH市場
    • 用途別セグメンテーション
  • シンガポールのDooH市場情勢
    • シンガポールのOoH市場
    • シンガポールDooH市場
    • 用途別セグメンテーション
  • タイのDooH市場情勢
    • タイのOOH市場
    • タイのDooH市場
    • 用途別セグメンテーション
  • インドネシアのDooH市場情勢
    • インドネシアのOOH市場
    • インドネシアDooH市場
    • 用途別セグメント
  • フィリピンのDooH市場情勢
    • フィリピンのOoH市場
    • フィリピンのDooH市場
    • 用途別セグメンテーション
  • ベトナムのDooH市場情勢
    • ベトナムのOOH市場
    • ベトナムのDooH市場
    • 用途別セグメンテーション

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • JCDecaux Singapore Pte Ltd
    • Clear Channel Singapore Pte Ltd
    • Ooh!Media Digital PTY Limited
    • Hivestack Inc.
    • Moove Media Pte Ltd
    • SPHMBO(Singapore Press Holding Ltd)
    • Vistar Media
    • Talon outdoor limited
    • Mediatech Services Pte Ltd
    • Daktronics Inc.
    • Neosys Documail(S)Pte Ltd
    • TAC Media Sdb Bhd
    • Moving Walls
    • Pi Interactive(Brandlah)

第7章 今後のDooH市場展望

目次
Product Code: 91570

The South East Asia Digital Out-of-Home Market size is estimated at USD 648.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 850.44 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.56% during the forecast period (2024-2029).

South East Asia Digital Out-of-Home (DooH) - Market

DooH advertising is out-of-home advertising that is powered by digital signage technologies. These technologies use AI and analytics to help marketers get the right message to the right people at the right time.

Key Highlights

  • The offline advertising business is slowly adopting new technologies, like geofencing and beacons, which make tracking and customization possible in ways that weren't possible before. This is helping the market grow significantly.
  • DooH is being used in the right places for many reasons, such as how easy it is to manage, how quickly it can be changed, how cheap it is, how well it can target a market, and more. Advertisers and marketers can use DooH to send multiple pieces of information to a network of devices and connect to these devices remotely to update their content. Government restrictions on offline shopping due to the COVID-19 pandemic caused a big loss for the DooH advertising business.
  • DooH allows sellers in the region to modify the displays and communications more rapidly and allows the information to reach potential buyers at a lower cost and with better effectiveness. Additionally, it is simpler to manage than conventional advertisements. Digital signs provide up-to-the-minute details on products and accessibility, interactive information, and visually appealing images and videos.
  • Smart city projects use different kinds of digital displays to make sure the city runs smoothly, and every digital display can be used to make money from ads. Digital signage technology assists in capitalizing on these prospects. From small interactive kiosk screens to large-format digital billboards, systems deliver the computing performance, high-quality graphics, and connectivity needed to make an impression and the analytics needed to disclose critical information.
  • Furthermore, the region has been witnessing expansions from global companies, as they offer lucrative opportunities to the solution providers for development and growth. For instance, during the InfoComm Asia 2023 event, Samsung partnered with regional companies to showcase the latest professional audio-visual technology for businesses returning to the office, as well as customers seeking engaging interactions with companies.
  • User engagement with DooH is difficult to quantify because counting exact DooH impressions is impossible. While vendors can predict traffic near a specific outdoor ad using smartphone location data, it may not be an exact count, and it does not include the integration of face recognition to establish people's gender and age who have already seen the advertisements, which makes the implementation more complex and hinders the market's growth.
  • Even though the pandemic helped news publishers get more traffic and increase the value of their digital inventory, programmatic CPM fell because of concerns about brand safety in COVID-19 content.

South East Asia Digital Out-of-Home (DooH) Market Trends

Billboards to Witness Significant Growth

  • Due to Singapore's sizable billboard concentration, companies that acquire DooH advertising would have considerable opportunities to increase their brand awareness and visibility. The industry has also made strides in measuring the interactions brought about by DooH (for instance, through interactive displays and ads that allow opt-ins through QR codes), so the businesses will have data to back their assessments of the efficacy of their campaigns through significant investments in the digital billboard advertising in the country.
  • In Singapore, DooH billboards can be displayed or mounted on any of the following: shopping centers, grocers, petrol stations, pubs, and restaurants; LCD public announcement kiosks with free Wi-Fi; hospitals, clinics, and doctor's offices; condominiums, housing developments, and office towers; movie theaters, sports stadiums, and entertainment venues; major thoroughfares; and areas where there is a lot of foot activity.
  • Billboard advertising in DooH is the first and most effective form of outdoor advertising medium because of its unique offerings as an advertising platform to reach the maximum number of audiences. Thailand consists of two major cities, which creates a significant opportunity for market growth in the country because digital billboards can be mounted on roadside poles to drive audiences' attention.
  • Furthermore, recent innovations such as the evolution of 3D and mobile billboards are also expected to influence the growth of the market studied, as they significantly expand the use cases and support the new way of advertising, as well as help businesses enhance the customer experience in an innovative way.
  • The DooH industry in Indonesia is witnessing a rapid transition toward digitalization. Digital billboards have become much more widespread in and outside of Indonesia. Combined with modern advertising technology, these dynamic displays have the same high reach as traditional billboards but with the added benefit of providing deeper analytics capabilities.
  • Billboards hold a significant share of the DooH market in the Philippines. A billboard is an effective form of advertising, giving maximum exposure to the brand's products and services to a high volume of people at various locations.
  • Vietnam has significant traditional billboards installed across various cities. According to Shojiki Advertising JSC, a well-known advertising firm, there are 17,135 large-sized outdoor billboards in Vietnam, most of which are located in the four major cities of Ho Chi Minh, Hanoi, Da Nang, and Can Tho.
  • In December 2023, Location Media Xchange (LMX) and DOmedia formed a partnership to provide more than 15,000 OOH (out-of-home) advertising assets for purchase online through BillboardsIn.com, the most widely used local OOH ad marketplace in the world. Advertisers can now plan and purchase local ad campaigns across Singapore, Malaysia, Indonesia, Thailand, the Philippines, Vietnam, and India.

Malaysia to Witness Major Growth

  • The Malaysian ooH market is expected to grow significantly in the coming years due to increased interest from advertisers and marketers, as well as the numerous benefits, such as the fact that ooH advertising remains one of the most cost-effective media channels for advertisers while also having a significant impact on consumers due to their contrast and size to the real-world environment.
  • Additionally, demand for more innovative media in advertising is increasing among advertisers and brand owners around the country, thus positively impacting the ooH market's growth. Furthermore, in today's competitive market, the increasing focus of organizations in the country drives the demand for ooH solutions to create impactful ooH campaigns to increase their visibility and drive business growth.
  • For instance, in December 2023, Vistar Media and Big Tree announced a partnership to bring a variety of premium digital screens to advertisers throughout Malaysia. Vistar Media is a global provider of programmatic technology for digital out-of-home (DooH), while Big Tree is a Malaysian out-of-home (ooH) advertising solutions provider. Through their collaboration, Vistar can effortlessly connect advertisers from around the world to Big Tree's network of 30 digital venues, which include outdoor billboards, retail shopping malls, and transit train stations.
  • Similarly, in January 2022, Hivestack announced the launch of full operations in Malaysia. Several agencies, brands, and omnichannel demand-side platforms (DSPs) in Malaysia can access the Hivestack platform to plan, activate, and measure programmatic DOOH campaigns via private marketplace (PMP) and open exchange deals.
  • Further, the growth in digital displays offers a promising future for the ooH market in the country. This has resulted in significant growth in the digital ooH segment in the past few years compared to the static ooH segment in the country. However, with technological advances, the static ooH segment is expected to hold a significant share in the coming years.
  • The Malaysian DooH has been witnessing significant growth in the past two years and is expected to grow at a significant rate over the forecast period due to factors such as the digitization and automation trend, the increasing digitization of ooH billboards and displays across the country, and growth in demand from commercial sectors such as real estate, retail, and automotive.
  • The demand for advertising in the country is driven by the many benefits of DooH campaigns, such as their high rate of recall and low cost compared to many other types of advertising. The improvements and new ideas that DooH market vendors have come up with have led to better personalization, better targeting, and more accurate measurement, which has helped the market grow quickly in the country.

South East Asia Digital Out-of-Home (DooH) Industry Overview

The Southeast Asian digital out-of-home (DooH) market is fragmented, with the presence of a few major companies. The companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain market share.

April 2024: Plan B Media, a prominent provider of out-of-home (OOH) media services in Thailand and other Southeast Asian markets, partnered with Vistar Media, a leading programmatic solutions provider, to enhance the digital out-of-home (DOOH) advertising landscape in Thailand and Singapore. The collaboration aims to bring seamless programmatic solutions to the region's DooH advertising industry.

October 2023: Hivestack, the world's leading independent programmatic DooH ad tech company, expanded its presence in Thailand by partnering with UpMedia, a local media owner that specializes in elevator screens.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Ongoing Shift Toward Digital Advertising Aided by Increased Spending on Smart City Projects
    • 4.2.2 High Demand from Commercial Segment
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Operational Challenges Related to Measurement of Advertising Effectiveness, Cost and Market Fragmentation
  • 4.4 Key Global Cues Expected to Find their Way into the SEA DooH Market
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the DooH Market

5 SOUTH EAST ASIA DooH MARKET LANDSCAPE

  • 5.1 Malaysia DooH Market Landscape
    • 5.1.1 Malaysia OoH Market
    • 5.1.2 Malaysia DooH Market
    • 5.1.3 Segmentation by Application
  • 5.2 Singapore DooH Market Landscape
    • 5.2.1 Singapore OoH Market
    • 5.2.2 Singapore DooH Market
    • 5.2.3 Segmentation by Application
  • 5.3 Thailand DooH Market Landscape
    • 5.3.1 Thailand OoH Market
    • 5.3.2 Thailand DooH Market
    • 5.3.3 Segmentation by Application
  • 5.4 Indonesia DooH Market Landscape
    • 5.4.1 Indonesia OoH Market
    • 5.4.2 Indonesia DooH Market
    • 5.4.3 Segmentation by Application
  • 5.5 Philippines DooH Market Landscape
    • 5.5.1 Philippines OoH Market
    • 5.5.2 Philippines DooH Market
    • 5.5.3 Segmentation by Application
  • 5.6 Vietnam DooH Market Landscape
    • 5.6.1 Vietnam OoH Market
    • 5.6.2 Vietnam DooH Market
    • 5.6.3 Segmentation by Application

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 JCDecaux Singapore Pte Ltd
    • 6.1.2 Clear Channel Singapore Pte Ltd
    • 6.1.3 Ooh!Media Digital PTY Limited
    • 6.1.4 Hivestack Inc.
    • 6.1.5 Moove Media Pte Ltd
    • 6.1.6 SPHMBO (Singapore Press Holding Ltd)
    • 6.1.7 Vistar Media
    • 6.1.8 Talon outdoor limited
    • 6.1.9 Mediatech Services Pte Ltd
    • 6.1.10 Daktronics Inc.
    • 6.1.11 Neosys Documail (S) Pte Ltd
    • 6.1.12 TAC Media Sdb Bhd
    • 6.1.13 Moving Walls
    • 6.1.14 Pi Interactive (Brandlah)

7 FUTURE DooH MARKET OUTLOOK