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市場調査レポート
商品コード
1536923

ライセンシングスポーツ商品:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)

Licensed Sports Merchandise - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
ライセンシングスポーツ商品:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ライセンシングスポーツ商品市場規模は、2024年に356億3,000万米ドルと推定され、2029年には460億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.27%で成長すると予測されます。

Licensed Sports Merchandise-Market

主なハイライト

  • スポーツ活動への参加の重要性の高まり、特に健康上の理由、スポーツ関係者の推薦の影響力の増大、国際的なスポーツイベントへの関心の高まりが、ライセンシングスポーツ商品に消費者を引き付け、市場の成長を世界的に牽引しています。スポーツファンの増加、都市化の進展、オンライン小売セクターの成長は、市場の発展に拍車をかけている重要な理由です。
  • 幅広い品揃えと、本物のプレミアム品質の商品を手頃な価格で購入できる便利なショッピング体験を提供するオンライン・プラットフォームが、従来の小売チャネルに代わって消費者の人気を集めています。スポーツ愛好家は、有名スポーツチームのロゴが入ったTシャツ、トップス、スウェットシャツ、パーカー、ジャケット、ボトムウェア、キャップ、ヘッドギアなど、公式ライセンスのスポーツグッズへの関心を高めています。
  • さらに、過去数年間、オーストラリアやインドなどいくつかの国々では、スポーツ参加を向上させることを意図した政府のイニシアチブの増加が、市場の成長を促進する上で重要な役割を果たしています。例えば、2022年3月、オーストラリア政府は、社会的、経済的、スポーツ的成果を最大化するために、地域社会への参加、男女平等、身体活動への参加を促進するために、ICC T20 Men's World Cup 2022やFIFA Women's Football World Cup 2023などの主要スポーツイベントに696万米ドルを投資する計画があることが明らかになった。
  • 消費者の購買力の上昇と、プレミアム・アスレジャー・ブランドと有名人とのコラボレーションの増加に影響された嗜好の変化は、ライセンシングスポーツ商品の需要を促進する主な要因です。ミレニアル世代におけるプレミアム・アスレジャー・ブランドの採用は著しく増加しています。中期的には、消費者の消費力の上昇とスポーツライセンシングへの投資の増加により、市場は成長すると予想されます。

ライセンシングスポーツ商品市場の動向

スポーツ参入企業の増加が市場成長の原動力となる見込み

  • 健康志向の高まりによる身体活動の活発化や、娯楽に対する需要の高まりにより、過去10年来、スポーツへの参加は増加の一途をたどっています。スポーツリーグの人気の高まり、可処分所得の増加、ファンの熱狂に伴い、ライセンシングスポーツ商品分野は近年著しい拡大を見せています。様々なスポーツの様々な地域への地理的拡大や、他のスポーツに対するメディアの報道が増え続けていることも、市場の成長を後押ししています。
  • さらに、人々のファンダムの増加とチーム間の厳しい競争が、消費者のスポーツ観戦やスポーツへの参加を促進しています。このため、アパレルやフットウェアのようなスポーツ・グッズ製品の需要が増加しています。例えば、2023年10月、Blinkitオンラインアプリは182億米ドル相当のインドブルーのジャージを販売しました。ジャージはインド対パキスタンの試合中に購入されました。ジャージはアディダスブランドやその他のローカルブランドのものだった。
  • スポーツイベントや大会、トーナメントの商業化は、伝統的なスポーツやeスポーツへの大きな投資につながっています。強力な流通チャネルがあり、eコマース・プラットフォームでスポーツ用品を簡単に入手できることから、中期的にはライセンスフットウェア商品セグメントの需要が増加するとみられます。

北米がライセンシングスポーツ商品の売上を押し上げる

  • ライセンシングスポーツ商品市場は、北米市場で顕著な存在感を示しています。この地域では様々な競技の人気が高まっており、若者の参加が市場の成長を後押ししています。さらに、商品へのアクセスが容易で便利であることも、同地域での消費を後押ししています。これと並んで、さまざまなメディアを通じたゲームの知名度向上が、ここ数年の市場成長の中心となっています。
  • 有名人の推薦は、北米では依然としてブランドプロモーションの重要な手段です。市場の主要企業も、アメリカのスポーツからヒントを得て、それに合わせて製品を開発しています。2021年には、プーマのFtblFeatアパレルがフットボールとアメリカのバーシティスタイルをシームレスに融合させました。このTシャツとTシャツのコレクションは、オンラインとオフラインの両方のチャネルを通じて、アメリカの消費者が入手できるようになった。
  • さらに、カスタマイズの動向の高まりに伴い、企業は顧客ベースを増やすためにカスタマイズされた高度なスポーツアパレルをデザインし始め、売上を伸ばしています。また、技術の進歩に伴い、市場のメーカーは、防風性、撥水性、紫外線(UV)カット、抗菌・防臭効果などの機能を備えた革新的なスポーテックテキスタイルやファブリックを使用したライセンススポーツアパレルやフットウェアを発売しています。こうした新製品の発売や技術革新により、様々なスポーツ団体のライセンシングスポーツ商品に使用されるスポーテック製品の魅力が高まることが期待されます。

ライセンシングスポーツ商品産業の概要

ライセンシングスポーツ商品市場は細分化された市場であり、世界中で様々な有力企業が活動しています。市場は、アディダスAG、アンダーアーマー社、ナイキ社、プーマSEなどの国際的な企業との競争が激しいです。これらの企業や市場の他の企業は、顧客を引き付けるための重要な戦略として、製品の革新とパートナーシップに重点を置いています。各社はまた、製品を推薦し、製品のプロモーションに付加価値を与えるために、さまざまな領域の有名なスポーツ選手と協力しています。

例えば、2021年6月、プーマ・インディアはインドのクリケット選手ユブラジ・シンとのパートナーシップを拡大しました。彼は現在、インドにおけるプーマ・モータースポーツ・コレクションの顔となっています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スポーツ参入企業の増加が市場成長を後押し
    • 商品のイノベーションとアップグレードの増加
  • 市場抑制要因
    • 偽造スポーツ商品の入手可能性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • アパレル
    • フットウェア
    • 玩具・ゲーム
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nike Inc.
    • Under Armour Inc.
    • Puma SE
    • Adidas AG
    • Li Ning(China)Sports Goods Co. Ltd
    • VF Corporation
    • G-III Apparel Group Ltd
    • DICKS Sporting Goods Inc.
    • Iconix Brand Group
    • ASICS Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62644

The Licensed Sports Merchandise Market size is estimated at USD 35.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.06 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.27% during the forecast period (2024-2029).

Licensed Sports Merchandise - Market

Key Highlights

  • The growing importance of participation in sports activities, especially for health reasons, the increasing influence of sports personnel endorsements, and rising interest in international sports events are attracting consumers towards licensed sports merchandise, driving the market growth globally. The rising number of sports fans, greater urbanization, and the growth of the online retail sector are vital reasons fueling the market's progress.
  • Online platforms that offer a wide selection of products and a convenient shopping experience for purchasing authentic premium-quality products at affordable prices are becoming increasingly popular with consumers instead of traditional retailing channels. Sports enthusiasts are becoming increasingly interested in officially licensed sports merchandise, such as t-shirts, tops, sweatshirts, hoodies, jackets, bottom wear, caps, headgear, etc., that include the logos of well-known sports teams.
  • Furthermore, an increase in government initiatives meant to improve sports participation has played a key role in driving the growth of the market in several countries, such as Australia and India, over the past few years. For instance, in March 2022, it was revealed that the Government of Australia had plans to invest USD 6.96 million in major sporting events, such as the ICC T20 Men's World Cup 2022 and the FIFA Women's Football World Cup 2023, among other events, to drive increased community engagement, gender equality, and physical activity participation to maximize social, economic and sporting outcomes.
  • Rising consumer purchasing power and changing preferences influenced by growing collaborations between premium athleisure brands and celebrities are the major factors promoting the demand for licensed sports merchandise products. The adoption of premium athleisure brands among millennials is witnessing a significant rise. Over the medium term, the market is expected to grow due to rising consumer spending power and more significant investment in sports licensing.

Licensed Sports Merchandise Market Trends

Increasing Sport Participation is Expected to Drive the Market Growth

  • There has been an escalating growth in participation in sports since the last decade, owing to the growing health consciousness leading to increased physical activity and the demand for more entertainment. With the growing popularity of sports leagues, rising disposable income, and fan devotion, the licensed sports merchandise segment has seen tremendous expansion in recent years. The geographical expansion of different sports to various regions and the ever-increasing media coverage for other sports have also boosted the market growth.
  • Additionally, increasing fandom of people and tough competition between teams are driving consumers to watch and participate in sports. Owing to this, the demand for sports merchandise products like apparel and footwear is increasing. For instance, in October 2023, the Blinkit online app sold Indian blue jerseys worth USD 18.2 billion. The jerseys were bought during the match of India Vs Pakistan. The jerseys were from the Adidas brand and other local brands as well.
  • Commercializing sporting events, competitions, and tournaments has led to significant investments in traditional and e-sports. The availability of strong distribution channels and ease of availability of sports products at e-commerce platforms are likely to increase the demand for the licensed footwear merchandise segment over the medium term.

North America to Boost the Sales of Licensed Sports Merchandise

  • The licensed sports merchandise market has a prominent presence in the North American market. The growing popularity of various games in the region and youth participation have propelled market growth. Further, easy and convenient access to merchandise drives consumption in the region. Alongside this, the increased visibility of games through different media has been central to the market growth for the past several years.
  • Celebrity endorsements are still a significant way of brand promotion in North America. The major players in the market are also taking inspiration from American sports to curate products accordingly. In 2021, Puma FtblFeat apparel seamlessly blended football and American varsity styles. This collection of t-shirts and tees was made accessible to consumers in America through both online and offline channels.
  • Moreover, with the growing trend of customization, companies have started designing customized and advanced sports apparel to increase their customer base, thus increasing sales. Also, with the advancements in technology, manufacturers in the market are launching their licensed sports apparel and footwear pieces using innovative sportech textiles and fabrics with features such as wind protection, water repellency, ultraviolet (UV) protection, and anti-bacterial and anti-odor effects. These new product launches and technology innovations are expected to raise the appeal of sportech products for use in licensed sports merchandise of various sports entities.

Licensed Sports Merchandise Industry Overview

The licensed sports merchandise market is a fragmented market with the presence of various prominent players operating across the world. The market is highly competitive with international players like Adidas AG, Under Armour, Inc., Nike Inc., and Puma SE. These players and the other players in the market focus on product innovation and partnership as the key strategy to attract customers. The companies also collaborate with famous sportspeople from different domains to endorse their products and add value to the promotion of the product.

For instance, In June 2021, Puma India extended its partnership with Indian cricketer Yuvraj Singh. He is now the face of the Puma Motorsport collection in India.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Sports Participation is Boosting the Market Growth
    • 4.1.2 Increasing Innovation and Upgradation in Merchandizing Products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Availability of Counterfeit Sports Merchandise Products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Apparel
    • 5.1.2 Footwear
    • 5.1.3 Toys and Games
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nike Inc.
    • 6.3.2 Under Armour Inc.
    • 6.3.3 Puma SE
    • 6.3.4 Adidas AG
    • 6.3.5 Li Ning (China) Sports Goods Co. Ltd
    • 6.3.6 VF Corporation
    • 6.3.7 G-III Apparel Group Ltd
    • 6.3.8 DICKS Sporting Goods Inc.
    • 6.3.9 Iconix Brand Group
    • 6.3.10 ASICS Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS