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市場調査レポート
商品コード
1521570

ソーシャルコマース:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Social Commerce - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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ソーシャルコマース:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ソーシャルコマースの市場規模は2024年に1兆1,800億米ドルと推定され、2029年には4兆1,400億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは28.53%で成長する見込みです。

Social Commerce-Market

ソーシャルコマースは、不要な余分な段階を省き、顧客がソーシャルメディア・ネットワークを通じて即座に買い物やチェックアウトができるようにすることで、購買を迅速化することを目的としています。簡単な商品発見、チェックアウト、ショッピングのプロセスが広く採用されているため、市場は成長すると予測されます。予測期間中、フェイスブック、インスタグラム、スナップチャット、ピンタレストなど様々なソーシャルメディアプラットフォームからの潜在顧客の増加が市場成長を促進すると予想されます。

ソーシャルコマースは、コンテンツ共有、決済処理、メッセージング、購買の統合を可能にしました。特にZ世代やミレニアル世代の衝動買いの多さは、ソーシャルメディア・ネットワーキング・サイトへの容易なアクセスと相まって、多くの企業や販売者が売上を伸ばし、新規顧客を呼び込む大きな可能性を生み出しています。さらに、ソーシャルコマースは、ブランドや販売者がソーシャルメディアとeコマース・プラットフォームを組み合わせることを可能にし、大きなブランディングの機会を生み出しています。これにより、ソーシャルメディア上でのブランド露出が向上し、一貫して興味深い素材を通じて消費者にブランドを覚えてもらうことが可能になった。個人や小規模企業に新たな機会をもたらしたことで、ソーシャルコマースは民主化の原動力として成長しました。消費者は、ソーシャルコマースを利用する際、eコマース・サイトよりも中小企業から購入する傾向が強いです。

ソーシャルコマースの市場動向

企業対消費者(B2C)ソーシャルコマースの需要拡大が市場成長を牽引

企業対消費者(B2C)セグメントがソーシャルコマース市場を独占しているのは、その顧客基盤の大きさ、消費者の関与の機会、ソーシャルメディアでの推奨、強力な購買習慣、スムーズなモバイル体験、直接的な顧客関係構築能力などが理由です。

最近、ソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームで顧客と直接eコマース取引を行う需要が高まっています。ソーシャル・ネットワーキング・サイトは、企業がブランドを宣伝し、収益を上げるための実用的なツールとなっています。消費者がソーシャルメディア・プラットフォームを利用するようになったことで、企業は多くのオーディエンスにリーチできるようになった。フェイスブック、インスタグラム、ピンタレスト、ティックトックなどのソーシャルメディアサイトには、数十億とは言わないまでも数百万人のアクティブユーザーがおり、魅力的なB2C市場となっています。顧客は即時の支援を求めており、モバイル・テクノロジーが急速に発展する中、デジタル・プラットフォームを通じてブランドと交流する新しい方法を模索しています。購買の60%以上がソーシャルメディア・プラットフォームを通じて完了しており、ミレニアル世代やZ世代といった若い世代がソーシャルコマースの主流となっています。

人口の多さ、デジタル決済、影響力のあるソーシャル・メディア・プラットフォームにより、アジア太平洋地域が市場をリードしています。

アジア太平洋地域の拡大には、可処分所得の増加、膨大な若者人口、ネットワーク接続性の向上が寄与しています。Facebook、TikTok、WeChat、Youtubeを超えるソーシャルメディア・プラットフォームの拡大とモバイル機器の普及が、この地域におけるソーシャルコマース産業の台頭を後押ししています。

ソーシャル・メディア・プラットフォームを利用して買い物をする人口が多いため、中国は世界最大のソーシャルコマース市場となっています。Tencent Holdings Ltd.やPDD Holdings Inc.などの大手テクノロジー企業は、ソーシャルメディア・プラットフォームを通じて、中国や東南アジアの人口のかなりの部分を虜にしています。全体として、多くの消費者と企業がコマースのためにソーシャルメディアを採用しており、この地域は予測期間中に成長が見込まれています。

ソーシャルコマース業界の概要

競争が激しく細分化されたソーシャルコマース市場の企業は、消費者基盤を拡大するために小売店や流通網との関係強化に注力しています。大手企業は競争力を維持するため、常に研究開発に投資して新製品や新技術を生み出しています。同市場の主要企業には、Instagram、Facebook、YouTube、TikTok、Pinterestなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディアプラットフォームの増加
    • オンライン購入への消費者嗜好のシフト
  • 市場抑制要因
    • 個人データの収集と利用に対するプライバシー保護への懸念
    • ソーシャルコマース分野における激しい競合
  • 市場機会
    • ソーシャルコマースにおけるビッグデータ分析とAIの出現
    • ニッチ市場にリーチするためのインフルエンサーとのコラボレーション
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界の技術的進歩に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • ビジネスモデル別
    • 企業対消費者(B2C)
    • 企業間取引(B2B)
    • 消費者間取引(C2C)
  • 製品タイプ別
    • パーソナル&ビューティーケア
    • アパレル
    • アクセサリー
    • 家庭用品
    • 健康補助食品
    • 飲食品
    • その他の製品タイプ
  • 販売チャネル別
    • ビデオコマース
    • ソーシャル・ネットワーク主導型コマース
    • ソーシャル再販
    • グループ購入
    • 製品レビュープラットフォーム
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Instagram
    • Facebook
    • YouTube
    • TikTok
    • Pinterest
    • Amazon
    • Verint
    • Fashnear Technologies Private Limited(Meesho)
    • Roposo
    • Twitter*

第7章 今後の市場動向

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 50001945

The Social Commerce Market size is estimated at USD 1.18 trillion in 2024, and is expected to reach USD 4.14 trillion by 2029, growing at a CAGR of 28.53% during the forecast period (2024-2029).

Social Commerce - Market

Social commerce aims to expedite purchasing by removing needless extra stages and enabling clients to shop and check out immediately via social media networks. The market is anticipated to grow due to the widespread adoption of easy product discovery, checkout, and shopping processes. During the forecast period, a rise in potential customers from various social media platforms, including Facebook, Instagram, Snapchat, and Pinterest, is anticipated to propel market growth.

Social commerce made the integration of content sharing, payment processing, messaging, and buying possible. High levels of impulse buying, particularly among Gen Z and millennials, combined with easy access to social media networking sites have generated enormous potential for many businesses and sellers to boost sales, which will draw in new clients. Additionally, social commerce allows brands and merchants to combine social media with e-commerce platforms, creating a big branding opportunity. This has improved brand exposure on social media and made it possible for consumers to remember the brand through consistently interesting material. Due to the new opportunities it has created for individuals and small enterprises, social commerce has grown to be a driver for democratization. Consumers are more inclined to purchase from small businesses than from e-commerce websites when using social commerce.

Social Commerce Market Trends

Growing demand for business-to-consumer (B2C) social commerce is driving the market growth

The business-to-consumer (B2C) segment dominates the social commerce market because of its sizeable customer base, chances for consumer involvement, social media recommendations, powerful purchasing habits, smooth mobile experience, and capacity for building direct client relationships.

Lately, there has been a growing demand for social networking platforms for direct e-commerce transactions with customers. Social networking sites have become practical tools for businesses to promote their brands and make money. Consumers' increased use of social media platforms has enabled companies to reach a large audience. Social media sites like Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, and others have millions, if not billions, of active users, making them attractive B2C markets. Customers want immediate assistance, and with mobile technology developing rapidly, they are searching for new ways to interact with brands through digital platforms. With more than 60% of purchases completed through social media platforms, younger generations, such as millennials and Gen Z, are prevailing in social commerce.

Owing to its large population, digital payments, and influential social media platforms Asia-Pacific leads the market

The expansion of Asia-Pacific has been fueled by increased disposable income, a huge youth population, and improved network connectivity. The expansion of social media platforms beyond Facebook, TikTok, WeChat, and Youtube, as well as the widespread use of mobile devices, have all helped to fuel the rise of the social commerce industry in this area.

Due to a sizable population that uses social media platforms to make purchases, China has the largest social commerce market in the world. Through their social media platforms, major technology companies like Tencent Holdings Ltd and PDD Holdings Inc. have captivated a sizable portion of the population in China and Southeast Asia. Overall, with many consumers and businesses adopting social media for commerce, the region is expecting growth in the forecast period.

Social Commerce Industry Overview

Companies in the highly competitive and fragmented social commerce market are concentrating on strengthening their relationships with retail stores and distribution networks to expand their consumer base. Leading companies constantly invest in R&D to create new products and technology to stay competitive. Some top players in the market include Instagram, Facebook, YouTube, TikTok, and Pinterest.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Number of Social Media Platforms
    • 4.2.2 Shift in Consumer Preferences Toward Online Purchase
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Privacy Concerns Over Gathering and Using Personal Data
    • 4.3.2 Intense Competition in the Social Commerce Space
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Emergence of Big Data Analytics and AI in Social Commerce
    • 4.4.2 Collaboration with Influencers to Reach Niche Markets
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Business Model
    • 5.1.1 Business to Consumer (B2C)
    • 5.1.2 Business to Business (B2B)
    • 5.1.3 Consumer to Consumer (C2C)
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Personal and Beauty Care
    • 5.2.2 Apparel
    • 5.2.3 Accessories
    • 5.2.4 Home Products
    • 5.2.5 Health Supplements
    • 5.2.6 Food and Beverages
    • 5.2.7 Other Product Types
  • 5.3 By Sales Channel
    • 5.3.1 Video Commerce
    • 5.3.2 Social Network-Led Commerce
    • 5.3.3 Social Reselling
    • 5.3.4 Group Buying
    • 5.3.5 Product Review Platforms
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East &Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Instagram
    • 6.2.2 Facebook
    • 6.2.3 YouTube
    • 6.2.4 TikTok
    • 6.2.5 Pinterest
    • 6.2.6 Amazon
    • 6.2.7 Verint
    • 6.2.8 Fashnear Technologies Private Limited (Meesho)
    • 6.2.9 Roposo
    • 6.2.10 Twitter*

7 FUTURE MARKET TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US