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市場調査レポート
商品コード
1521422

3ピース金属缶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

3 Piece Metal Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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3ピース金属缶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

3ピース金属缶の市場規模は2024年に319億5,000万米ドルと推定され、2029年には423億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.82%で成長する見込みです。

3 Piece Metal Cans-Market

主なハイライト

  • 3ピース缶は、ガラスのような素材に比べてリサイクル率が高いなど、環境面でいくつかの利点があります。アルミニウムのような金属は、性能を損なうことなくリサイクルすることができ、アルミニウムをリサイクルする場合、原材料から生産するよりもエネルギー消費量が約95%少ないです。
  • このため、3ピース缶のリサイクルは強い動機付けとなっています。リサイクル可能なスリーピース缶に対する需要の増加は、市場成長のための有益な機会を生み出すと予想されます。飲料用途が世界の3ピース缶市場を独占しています。この分野は、世界中で炭酸清涼飲料の需要が増加していることから、大きな成長が見込まれています。
  • アルコール飲料と炭酸飲料の世界の需要は急速に伸びており、金属缶の必要性が高まっています。2022年には、世界中で約1,758億個のアルミ缶が使用され、特にビールとソーダに使用されています。
  • 米国は飲料市場が確立しており、アルコール飲料とノンアルコール飲料の両方を網羅しています。2021年、米国のビール市場全体は1,002億米ドルと評価され、クラフトビールは268億米ドル(21.0%)を占めました。ビール酒造組合は、クラフトビールの売上が7.9%増加し、約2,450万バレルに相当すると指摘しています。その結果、米国市場では金属缶の需要が顕著に急増しています。
  • COVID-19が市場を牽引したのは、人々が食品の保存に切り替えたり、他の人との接触が少ないものを好んだりした結果、缶詰製品の需要が高まったからです。

3ピース金属缶の市場動向

缶詰による衛生的な食品消費の増加

  • 缶詰は食品を保存し、賞味期限を延長する方法です。食品の栄養素を保持し、日光や空気などの外的要因による腐敗を防ぐ。
  • 多くのファーストフードチェーンやレストランでは、調理に便利で、汚染や腐敗を長期間防ぐことができる缶詰を広く利用しています。果物の缶詰は、栄養価を保ちながら汚染物質を含まないため、サラダやスムージー、飲み物に入れたり、そのまま食べたりすることが多いです。こうした食品の消費動向は、衛生的で便利な食品を好む消費者の嗜好によるところが大きいです。
  • 多忙なライフスタイルを送る人々、特に調理技術のない人々や、生活のペースが速いために疲労を感じている人々は、缶詰食品を便利だと感じています。消費者層の変化は、衛生食品市場を牽引する主な要因です。飲食品に対する市場の反応は、売上とそれらが提供する利便性と衛生度の間に強い相関関係があることを示しています。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋地域は、同地域における3ピース缶の需要増加に牽引され、市場シェアで3ピース缶市場を独占しています。この優位性は、環境の持続可能性に対する消費者の意識の高まりと、この地域における技術の進歩や研究開発(R&D)への多額の投資に起因しています。
  • 肉、野菜、果物を含む包装食品の需要が高まっており、アジア太平洋全域の食品包装業界における金属缶の使用急増につながっています。優れた防腐特性と構造的完全性で知られる金属缶は、賞味期限の延長を提供します。
  • 2021年には、中国がアジア太平洋の金属包装用コーティング剤市場を59%の収益シェアでリードし、日本とインドがそれぞれ11%と9%のシェアで続いた。金属缶と容器は、製品保護の強化、耐久性、持続可能性、手頃な価格、軽量化など様々な利点を提供し、飲食品の包装に理想的です。金属包装用コーティングは、金属表面を腐食や摩耗から保護し、飲食品包装の耐久性を確保するという重要な役割を果たしています。

3ピース金属缶業界の概要

本レポートでは、3ピース金属缶市場で事業を展開する主要企業を取り上げています。市場シェアの面では、中小規模のプレーヤーが主に市場を占めているため、各社は大きなシェアを持たずに激しく競争しています。したがって、市場は競争が激しく、細分化されています。

地域の主要企業が新たな地域に進出していることが確認されており、これによって各社は地理的なリーチを拡大しています。新たな競合他社は、カスタマイズされた業界固有のサービスを提供してスリーピース金属缶市場に参入しています。

主なプレーヤーには、Crown、Ardagh Group S.A、CPMC Holdings Limited、Can-One Berhad、CanPackなどがあります。3ピース缶市場のプレーヤーは、コスト削減と相互の競争優位性を活用するために、他のプレーヤーと提携する意欲を見せています。さらに、テクノロジーの導入も操業コストの削減と効率の向上に役立っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 包装食品の需要拡大
    • 塗料産業における需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 原材料コストの上昇
    • 金属包装に対する認識不足
  • 市場機会
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • 政府の規制と主な取り組み
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • アルミニウム
    • スチール
    • その他の材料
  • 内圧度別
    • 加圧缶
    • 真空缶
  • 用途別
    • 飲料
    • 食品缶詰
    • 塗料
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ドイツ
      • オランダ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • シンガポール
      • タイ
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • エジプト
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 市場競合概要
  • 企業プロファイル
    • Crown
    • Ardagh Group S.A,
    • CPMC Holdings Limited
    • Can-One Berhad
    • CanPack
    • Universal Can Corporation
    • Interpack Group Inc
    • Showa Denko K.K
    • Ball Corporation
    • Silgan Containers*
  • その他の企業

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 付録

目次
Product Code: 50001761

The 3 Piece Metal Cans Market size is estimated at USD 31.95 billion in 2024, and is expected to reach USD 42.39 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.82% during the forecast period (2024-2029).

3 Piece Metal Cans - Market

Key Highlights

  • Three-piece cans have several environmental advantages, including a higher recycling rate compared to materials like glass. Metals like aluminum can be recycled without any loss in performance, and recycling aluminum uses about 95% less energy than producing it from raw materials.
  • This makes recycling three-piece cans a strong incentive. The increasing demand for recyclable three-piece cans is expected to create profitable opportunities for market growth. Beverage applications dominate the global three-piece cans market. The segment is expected to witness significant growth on account of the increasing demand for carbonated soft drinks across the globe.
  • The global demand for alcoholic and carbonated drinks is growing rapidly, leading to an increased need for metal cans. In 2022, around 175.8 billion aluminum cans were used worldwide, particularly for beer and soda.
  • The United States has a well-established beverage market, encompassing both alcoholic and non-alcoholic drinks. In 2021, the total beer market in the United States was valued at USD 100.2 billion, with craft beer accounting for USD 26.8 billion (21.0%). The Brewers Association noted a 7.9% increase in craft beer sales, equivalent to approximately 24.5 million barrels. Consequently, there is a notable surge in demand for metal cans in the United States market.
  • COVID-19 drove the market as people switched to storing food or preferring items that were less in contact with other humans, resulting in a higher demand for canned products.

3 Piece Metal Cans Market Trends

Increase in Hygienic Food Consumption Through Canned Foods

  • Canning is a method for preserving food products and providing them with an extended shelf life. It preserves the nutrients of the food and prevents spoilage due to external factors such as sunlight and air.
  • Many fast-food chains and restaurants widely utilize canned food products due to their convenience in cooking and their ability to remain free from contamination and spoilage for a longer period. Since canned fruits are free from contaminants while retaining all their nutritional qualities, they are often used in salads, smoothies, and drinks or consumed directly. The trend of consuming these foods is largely attributed to consumers' preference for hygienic and convenient food products.
  • People with busy lifestyles, especially those lacking cooking skills or experiencing fatigue due to the fast pace of life, find canned foods convenient. Changes in consumer demographics are major factors driving the hygienic foods market. Market sentiments for food and beverages indicate a strong correlation between sales and the degree of convenience and hygiene they offer

Asia-Pacific Dominates The Market

  • The Asia-Pacific region dominates the three-piece cans market in terms of market share, driven by the increasing demand for such cans in the region. This dominance is attributed to growing consumer awareness of environmental sustainability, coupled with significant investments in technological advancements and research and development (R&D) in the area.
  • There is a rising demand for packaged food products, including meat, vegetables, and fruits, leading to a surge in the use of metal cans in the food packaging industry across Asia-Pacific. The metal cans, known for their excellent preservative properties and structural integrity, offer extended shelf life.
  • In 2021, China led the Asia-Pacific metal packaging coatings market with a revenue share of 59%, followed by Japan and India with shares of 11% and 9%, respectively. Metal cans and containers provide various benefits, such as enhanced product protection, durability, sustainability, affordability, and being lightweight, making them ideal for packaging food and beverages. Metal packaging coatings play a crucial role in protecting the metal surface from corrosion and abrasion, ensuring durability in the packaging of food and beverage products.

3 Piece Metal Cans Industry Overview

The report covers the major players operating in the 3 piece metal can market. In terms of market share, the companies compete heavily with no major share as small and medium-sized players majorly occupy the market. Hence, the market is highly competitive and fragmented.

Major regional players have been observed to venture into new regions, allowing the companies to improve their geographic reach. New competitors are entering the three-piece metal can market with customized and industry-specific services.

Some major players include Crown, Ardagh Group S.A, CPMC Holdings Limited, Can-One Berhad and CanPack. The three-piece metal can market players have been showing a willingness to partner with other players to reduce cost and leverage on mutual competitive advantage. Additionally, technology adoption has also helped reduce operational costs and improve efficiency.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS & DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand of Packed Food
    • 4.2.2 Rising Demand in Paint Industry
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Cost of Raw Materials
    • 4.3.2 Lack of Awareness of Metal Packaging
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Technological Snapshot
  • 4.8 Government Regulations & Key Initiatives
  • 4.9 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Aluminum
    • 5.1.2 Steel
    • 5.1.3 Other Materials
  • 5.2 By Degree of Internal Pressure
    • 5.2.1 Pressurized Cans
    • 5.2.2 Vacuum Cans
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Beverage
    • 5.3.2 Canned Food
    • 5.3.3 Paints
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Italy
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Germany
      • 5.4.2.6 Netherlands
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Singapore
      • 5.4.3.6 Thailand
      • 5.4.3.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East & Africa
      • 5.4.4.1 Saudi Arabia
      • 5.4.4.2 UAE
      • 5.4.4.3 Egypt
      • 5.4.4.4 Rest of Middle East & Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competition Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Crown
    • 6.2.2 Ardagh Group S.A,
    • 6.2.3 CPMC Holdings Limited
    • 6.2.4 Can-One Berhad
    • 6.2.5 CanPack
    • 6.2.6 Universal Can Corporation
    • 6.2.7 Interpack Group Inc
    • 6.2.8 Showa Denko K.K
    • 6.2.9 Ball Corporation
    • 6.2.10 Silgan Containers*
  • 6.3 Other Companies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX