デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1445801

ジン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)

Gin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ジン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ジン市場規模は2024年に8億6,000万リットルと推定され、2029年までに11億3,000万リットルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.38%のCAGRで成長します。

ジン- マーケット

特に若者の間で高級アルコール飲料の人気が高まっていることは、世界のジン市場の成長に影響を与える主要な要因の1つです。現在、消費者はミックスドリンクや手作りカクテルに情熱を持っており、それによって世界中でプレミアムカクテルの需要が高まっています。たとえば、2023年 5月に、エンプレス 1908インディゴジンはエンプレス 1908エルダーフラワーローズジンを発売しました。このユニークなジンは、ジュニパーベリー、バラの花びら、ニワトコの花、ラベンダー、オレンジの皮、オリスの根、シナモン、コリアンダー、黒ニンジンを含む9種類のユニークな植物を使用して手作りされ、蒸留されています。赤いバラの花びらと黒いニンジンを組み合わせることで、ルビー色が生まれます。プレミックスされたフレッシュなカクテルのレシピは、人工着色料や香料を使わずに、自然な魅力を持つ高品質の材料を優先する傾向にあります。

さらに、買い物に精通した女性の間でジンの消費量が増加しており、若い女性の方がジンの消費量が増えています。たとえば、英国のダービー大学の調査によると、2020年のジン女性の57%が過去2年間でジンの消費量が増加したことが明らかになりました。さらに、ジンはその素朴な魅力と自然な風味で高く評価されており、最も多くの人がジンの摂取量を増やしました。貿易カウンターでは、高品質のカクテルを製造するために大量のジンが使用されます。アルコール消費量が世界的に増加する中、より多くの蒸留所が世界の飲料事業に参入することで、アルコール飲料市場も変化しつつあります。したがって、そのようなすべての要因が世界中のジン市場の成長を支えています。

ジン市場の動向

プレミアムカクテルにジンを注入

アルコール飲料はプレミアム化に対応しており、ユニークで高品質のアルコール飲料を常に模索している若い世代の需要が高まっています。市場関係者は機能性を向上させるためにアルコール飲料に天然成分を配合することを選択しており、消費者の大きな注目を集めています。その結果、ドリンク本来の魅力を高める天然フレーバーが広く受け入れられるようになりました。社交的な集まりやお祝いの席で、ミレニアル世代がジンや他のアルコール飲料を試してみるため、ジンの消費量が増加しています。例えば;Beverage Information Groupによると、米国の消費者は2021年にシーグラムのジンを9リットル1,000ケース近く1,510消費しました。

ジンは自然な風味があり、飲み物に素朴な魅力を与えるため人気があります。ジンベースのカクテルの消費量の増加は、現代的な貿易チャネルのイントロダクションとカクテルパーティーへの支出の増加によってさらに確実なものとなっており、その両方が世界市場の拡大を支えています。たとえば、いくつかのアメリカのジンブランドは重要性を増し、消費者の間に優れたブランドイメージを築き上げました。したがって、そのようなすべての要因が世界中でジンの消費を推進しています。

アジア太平洋は最も急速に成長している地域です

アジア太平洋地域では、急速な都市化と西洋化の結果、ジンを選択する潜在的な消費者の数が増加しています。この傾向は、より多くのアジアの若者消費者が幼い頃から飲酒習慣に参加しており、ジンや関連蒸留酒の需要が高まっているため、パーティーや酒文化への傾向の高まりによってさらに影響を受けています。

IMFと世界銀行が引用したデータによると、アジアの消費者によるアルコールとタバコ製品に対する全体的な支出は一貫して増加しており、それが市場全体の成長につながっています。総支出額は2025年までに約4,250億米ドルに達する可能性が高いとの試算もあります。さらに、消費者の嗜好の変化に応じて、パブやバーは特別なカクテルパーティーラウンジに特化しています。アジアンペアミュール、ウィスキーマック、ジャパニーズハイボール、シンガポールスリング、焼酎スイカカクテルなどのウォッカとジンベースのカクテルは、主に富裕層の消費者に好まれています。したがって、そのような要因は、予測年にわたってアジア太平洋市場におけるジンの成長を促進します。

ジン業界の概要

ジンは、ライ麦やその他の穀物から蒸留される、透明で強い香りのアルコールリキュールで、通常は風味が付けられています。世界のジン市場は、複数の地域企業や多国籍企業が存在するため、競争が激しいです。どの企業も、可能な限り最大の市場シェアを獲得するというビジネス戦略を遵守しています。業界の競合情勢のレビューに加えて、Bacardi Limited、Davide Campari-Milano NV、Diageo plc、Anheuser-Busch Companies, LLC.、Pernod Ricard、William Grant &Sons Ltdなどの主要企業も紹介されています。主要なプレーヤーは、消費者の関心を引くためにプレミアムジンを発売するなど、製品革新に継続的に注力しています。これらの企業は、市場での地位を維持するために、研究開発(R&D)、ソーシャルメディアマーケティングへの投資を増やし、地理的なプレゼンスを拡大しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ロンドンドライジン
    • オールド・トム・ジン
    • プリマスジン
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • オントレード
    • オフトレード
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Bacardi Limited
    • Davide Campari-Milano NV
    • Diageo Plc
    • William Grant &Sons Ltd.
    • Suntory Holdings Limited
    • Pernod Ricard
    • Radico Khaitan Ltd
    • Remy Cointreau
    • San Miguel Corporation
    • The East India Company Ltd.
    • Anheuser-Busch Companies, LLC.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 92217

The Gin Market size is estimated at 0.86 Billion liters in 2024, and is expected to reach 1.13 Billion liters by 2029, growing at a CAGR of 5.38% during the forecast period (2024-2029).

Gin - Market

The rising popularity of premium alcoholic beverages especially among youngsters is one of the major factors influencing the growth of the global gin market. Consumers now carry a passion for mixed drinks and handcrafted cocktails, thereby fuelling the demand for premium cocktails across the globe. For instance, in May 2023, Empress 1908 Indigo Gin launched Empress 1908 Elderflower Rose Gin. This unique gin is handcrafted and distilled with nine unique botanicals including juniper berries, rose petals, elderflower, lavender, orange peel, orris root, cinnamon, coriander, and black carrot. The ruby color is achieved by combining red rose petals and black carrots. Pre-mixed and fresh cocktail recipes are moving away from artificial colorants and flavors in preference for high-quality ingredients with a natural appeal.

In addition, gin consumption is rising among women who are savvy shoppers and younger women are consuming more gin. For instance, according to research by the University of Derby, United Kingdom revealed 57% of gin women increased their consumption of gin over the past two years in the year 2020. Further, gin is valued for its earthy appeal and natural flavor, and most on-trade counters utilize a significant amount of gin to produce high-quality cocktails. As alcohol consumption is rising globally, the market for alcoholic beverages is changing as more distilleries are entering the global beverage business. Therefore, all such factors are supporting the growth of the gin market across the globe.

Gin Market Trends

Infusion of Gin in Premium Cocktails

Alcoholic beverages deal with premiumization leading to greater demand as the younger generation who are constantly looking to explore unique and high-quality alcoholic beverages. Market players are opting for the inclusion of natural ingredients in alcoholic beverages to improve their functionality, which is in turn gathering a lot of attention from consumers. As a result, natural flavors are gaining widespread acceptance to enhance the drink's inherent appeal. Gin is rising in consumption as during social gatherings and festive occasions, millennials try to experiment with gin and other alcoholic beverages. For instance; as per the Beverage Information Group, consumers in the United States consumed nearly 1,510 1,000 9-litre cases of Seagram's Gin in the year 2021.

Gin is popular because it has a natural flavor and lends a drink an earthy appeal. Higher consumption of gin-based cocktails is further ensured by the introduction of contemporary on-trade channels and increased spending on cocktail parties, both of which support the expansion of the global market. For instance, several American gin brands have gained significance and created an excellent brand image among consumers. Therefore, all such factors are propelling the consumption of gin across the globe.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

The Asia-Pacific region is dealing with an increasing number of potential consumers opting for gin as a result of rapid urbanization and westernization. This trend is further influenced by the rising inclination towards partying and booze culture, as more Asian youth consumers are getting involved in drinking habits at an early age, which boosts the demand for gin and related spirits.

As per data cited by IMF and World Bank, there has been a consistent rise in the overall expenditure made by Asian consumers on alcohol and tobacco products, which has been leading to the growth of the overall market. There has been an estimate made that total expenditure is likely to reach around USD 425 billion by 2025. Further, pubs and bars are specializing in the special cocktail party lounge in response to shifts in consumer preferences. Vodka and gin-based cocktails such as Asian Pear Mule, Whisky Mac, Japanese Highball, Singapore Sling, and Soju Watermelon Cocktail are largely favored by affluent consumers. Thus, such factors are promoting the growth of gin in the Asia-Pacific market over the forecast years.

Gin Industry Overview

Gin is a clear, strong, aromatic alcohol liquor distilled from rye and other grains and is usually flavored. The global gin market is highly competitive due to multiple regional and multinational companies. Every company adheres to its business strategy to capture the largest possible market share. Along with a review of the industry's competitive landscape, the major players have also been profiled such as Bacardi Limited, Davide Campari-Milano N.V., Diageo plc, Anheuser-Busch Companies, LLC., Pernod Ricard, and William Grant & Sons Ltd. The significant players continuously focus on product innovation with the launch of premium gins to capture consumer interest. These companies are increasing their investments in research and development (R&D), social media marketing, and expanding their geographical presence to maintain their position in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 London Dry Gin
    • 5.1.2 Old Tom Gin
    • 5.1.3 Plymouth Gin
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 On -Trade
    • 5.2.2 Off - Trade
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Bacardi Limited
    • 6.3.2 Davide Campari-Milano N.V.
    • 6.3.3 Diageo Plc
    • 6.3.4 William Grant & Sons Ltd.
    • 6.3.5 Suntory Holdings Limited
    • 6.3.6 Pernod Ricard
    • 6.3.7 Radico Khaitan Ltd
    • 6.3.8 Remy Cointreau
    • 6.3.9 San Miguel Corporation
    • 6.3.10 The East India Company Ltd.
    • 6.3.11 Anheuser-Busch Companies, LLC.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS