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市場調査レポート
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1445402

ヘーゼルナッツ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Hazelnut - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘーゼルナッツ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘーゼルナッツ市場規模は2024年に5億1,262万米ドルと推定され、2029年までに7億5,670万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.10%のCAGRで成長します。

ヘーゼルナッツ-マーケット

主なハイライト

  • ほとんどの健康的な食事パターンに含まれるナッツは、脂質含有量が高いためエネルギー密度が高いのが特徴です。ヘーゼルナッツは、タンパク質、不飽和脂肪酸、リノール酸が豊富な栄養源です。他のナッツに比べてα-トコフェロール(ビタミンE)濃度が高く含まれています。ヘーゼルナッツの摂取は、免疫反応や炎症反応の調節にも役立つ可能性があります。そのため、ヘーゼルナッツの需要は今後も高まることが予想されます。
  • 調査によると、ヘーゼルナッツを摂取すると、LDL(悪玉)コレステロールが低下し、HDL(善玉)コレステロールが増加し、売上が増加することが示されています。ヘーゼルナッツは、食品、飲料、油、化粧品などのさまざまな分野で使用されています。ケーキ、マフィン、チョコレート料理、プラリネ、ペストリーなどのデザートに使用されます。また、スキンケアに必要な成分が含まれているため、ローション、石鹸、クリーム、フェイシャルオイル、マッサージオイルなど、さまざまな化粧品の製造にも使用されています。ヘーゼルナッツの使用量が増加したことで、需要が高まりました。
  • 製品の需要と用途の拡大に伴い、さまざまなメーカーが革新的な製品を開発して市場に参入しています。たとえば、2022年9月、世界有数のスナック大手であり北米最大の高品質チョコレート生産者であるハーシー・カンパニーの一部であるハーシー・インディアは、独自のプラットフォームの下でヘーゼルナッツ・アンド・クッキーと呼ばれるハーシーズ・キスの新しいバリエーションを発売しました。 Nutty-For-You」を使用して、消費者が愛する人に感情を表現できるようにします。この種の製品イノベーションは市場の成長に対応します。
  • さらに、食糧農業機関(FAO)によると、ヘーゼルナッツの生産と輸出はトルコで高く、世界では70%、82%のシェアを占めると推定されています。さらに、2020年のトルコの生産量は66万5,000トンを占め、オルドゥ州、サムスン州、ギレスン州が世界のヘーゼルナッツの大部分を生産しており、サカリヤ州とドゥズジェ州でも高い割合でヘーゼルナッツが生産されています。
  • 消費に関しては、欧州のチョコレート産業によるヘーゼルナッツの需要の増加により、欧州が最も高い成長を記録すると予想されています。さらに、ヘーゼルナッツの主な輸入先はカナダ、中国、イタリアで、ITC貿易によると、2021年の世界の輸入シェアは28.3%、22.7%、21%となっています。したがって、消費者の需要の増加と高い健康上の利点により、市場は予測期間中に成長すると予想されます。

ヘーゼルナッツ市場動向

チョコレート業界からの高い需要

  • ヘーゼルナッツはチョコレート業界で最も好まれているナッツです。これらはチョコレート、ビスケット、その他の菓子の副原料として使用されており、ヘーゼルナッツの消費量全体の90%を占めています。チョコレートにおけるヘーゼルナッツの使用量の増加が市場を牽引しています。チョコレートメーカーは、ヘーゼルナッツを組み込んだ製品ラインで自社の代表的な製品を再導入しており、世界の菓子類市場における味の革新となっています。例えば、スイスチョコレート製造業者協会によると、スイスではチョコレート菓子類の販売量が2020年の3万1,100トンから2021年には3万4,500トンに増加しました。さらに、ピーナッツバターと同様に、チョコレートヘーゼルナッツスプレッドも人気を集めています。
  • さらに、多くの食品会社がこのスプレッドの独自バージョンの製造を開始しており、現在ではほとんどの大手食料品チェーンで入手可能です。たとえば、2020年、人気のヘーゼルナッツスプレッドであるヌテラは、特に欧州で子どもたちの放課後のおやつとして一般的でした。このスプレッドはスライスしたパンの上に塗ることができます。同様に、M&M'Sは、ヘーゼルナッツスプレッドの中心をおいしいミルクチョコレートで覆ったヘーゼルナッツスプレッドチョコレートキャンディを発売しました。
  • ヘーゼルナッツは伝統的なチョコレート製品に新鮮な風味を加え、アイスクリームのトッピングの製造に使用されます。インドネシアでは、チョコレートとヘーゼルナッツの組み合わせは、マルタバクやトーストなどの料理に使用されて有名になりました。これらの要因により、主要なチョコレート生産国でヘーゼルナッツを含むチョコレートの売上が増加しています。
  • ヘーゼルナッツは、甘いものやしょっぱい料理に使用される多用途の食材であり、さまざまなチョコレートのフレーバーを試して楽しむミレニアル世代の消費者にアピールします。ヘーゼルナッツはフェレロの重要な原材料であり、ヌテラ、フェレロロシェ、キンダーブエノなどの多くの商標製品に使用されています。実際、世界のヘーゼルナッツ供給量の25%がフェレロ製品の製造に使用されています。
  • ヌテラは世界中で食の現象となっており、ヌテラ強盗、ファン主導の世界ヌテラデー、米国でヌテラバーがオープンしています。ヌテラの人気の高まりにより、世界の消費者需要の高まりに応える業界からのヘーゼルナッツの需要が増加しています。ショコラティエもお祝いの季節に、伝統的なスタイルと西洋的なスタイルを融合させた商品を再発売しており、通常はチョコレートに高級ナッツが組み込まれており、ヘーゼルナッツの需要が高まっています。

欧州はヘーゼルナッツの最大の消費地域です

  • ナッツはドイツ料理、特に焼き菓子や菓子類において重要な役割を果たします。ヘーゼルナッツとアーモンドは、アーモンドや他のナッツよりも安価であるため、最も一般的に利用されているナッツであり、主にヘーゼルナッツです。ヘーゼルナッツのほとんどはトルコから欧州に輸入されています。ヘーゼルナッツは欧州で古くから人気のある食品です。
  • 国際ナッツ&ドライフルーツ評議会によると、イタリアはヘーゼルナッツの生産と消費において、世界生産量の75%を占めるトルコに次いで世界第2位となっています。イタリアでは、ヘーゼルナッツは殻付きと殻付きの両方で販売されており、殻付きナッツはスナックとして販売され、殻付きナッツは主に製菓店やパン屋に販売されています。国内で生産されるヘーゼルナッツの推定90%は加工会社に送られ、残りの10%は生食用です。
  • さらに、国内の内需の89.7%は生産によって満たされています。残りの需要を満たすために、その国は輸入に頼っています。 ITC貿易地図によると、2021年に同国は1万2,076トンのヘーゼルナッツを3,634万米ドル相当で輸入しました。
  • ピエモンテはヘーゼルナッツの重要な生産地の一つでもあり、イタリアの総生産量の15%を占めています。イタリアでは通常、トルコの種類とは異なり、殻から自然に剥がれて地面に落ちるセイヨウハシバミの品種が栽培されています。その後、乾燥させ(天日または熱風)、必要に応じて殻をむきます。ラティウムのトンダ・ディ・ギッフォーニ、カンパニア州のトンダ・ロッサ、ピエモンテ州のトンダ・ジェンティーレ・デッレ・ランゲ、シチリア島のサンタ・マリア・デ・ヘスは、イタリアの重要な在来品種の一部です。

ヘーゼルナッツ業界の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(数量による生産分析、数量と金額による消費分析・輸入分析・輸出分析、および価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • オーストリア
      • オランダ
      • スペイン
    • アジア太平洋
      • 中国
      • オーストラリア
      • インド
      • 日本
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • 中東とアフリカ
      • トルコ
      • 南アフリカ

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66282

The Hazelnut Market size is estimated at USD 512.62 million in 2024, and is expected to reach USD 756.70 million by 2029, growing at a CAGR of 8.10% during the forecast period (2024-2029).

Hazelnut - Market

Key Highlights

  • Nuts, included in most healthy dietary patterns, are characterized by their high energy density due to their high lipid content. Hazelnut is a rich dietary source of protein, unsaturated fatty acids, and linoleic acid. It contains a higher alpha-tocopherol (vitamin E) concentration than other nuts. The consumption of hazelnuts may also help regulate immunologic and inflammatory responses. Hence, the demand for hazelnuts is anticipated to grow in the future.
  • Research studies show that consuming hazelnuts can lower LDL (bad) cholesterol and increase HDL (good) cholesterol, increasing sales. Hazelnuts are employed in various sectors, including food, beverage, oil, and cosmetics. They are used in desserts, such as cakes, muffins, chocolate dishes, praline, or pastries. Additionally, as it contains essential skin care elements, it is also used to make a variety of cosmetics, including lotions, soaps, creams, facial oils, and massage oils. The increased application of hazelnuts gave rise to the demand.
  • Along with the growing demand and increased application for the product, various producers are entering the market with innovative products. For instance, in September 2022, Hershey India, a part of the Hershey Company, a leading global snacking giant and the largest producer of quality chocolates in North America launched a new variant of Hershey's Kisses called Hazelnut 'n' Cookies under a unique platform 'Nutty-For-You,' to enable consumers to express their emotions to their loved ones. This type of product innovation caters to the growth of the market.
  • Moreover, according to Food and Agriculture Organization (FAO), the production and export of hazelnut are high in turkey, with an estimated share of 70% and 82% globally. Furthermore, the production volume in turkey accounted for 665,000 metric tons in 2020, and the provinces of Ordu, Samsun, and Giresun produce the majority of the world's hazelnuts, while Sakarya and Duzce produce them at a high rate.
  • In terms of consumption, Europe is expected to register the highest growth due to the increasing demand for hazelnuts from the European chocolate industries. Additionally, the major import destinations of hazelnut are Canada, China, and Italy, with 28.3%, 22.7%, and 21% import share globally in 2021 as per ITC trade. Therefore, with increasing consumer demand and high health benefits, the market is expected to grow over the forecast period.

Hazelnut Market Trends

High Demand from the Chocolate Industry

  • Hazelnut is the most preferred nut in the chocolate industry. They are used as a side ingredient in chocolate, biscuits, and other confections, accounting for 90% of all hazelnut consumption. The increased usage of Hazelnut in chocolates is driving the market. Chocolate manufacturers are re-introducing their signature products with hazelnut-incorporated product lines, becoming an innovation in taste in the global confectionery market. For instance, in Switzerland, the sales volume of Chocolate confectionery has increased from 31.1 thousand metric tons in 2020 to 34.5 thousand metric tons in 2021, as per the Association of Swiss Chocolate Manufacturers. Further, chocolate hazelnut spreads are gaining popularity, similar to peanut butter.
  • Further, many food companies have started making their own versions of this spread, now available at most major grocery chains. For instance, In 2020, the popular hazelnut spread Nutella was a common post-school snack for children, especially in Europe. This spread can be applied over slices of bread. Similarly, M&M'S launched its hazelnut spread chocolate candies featuring a hazelnut spread center covered in delicious milk chocolate.
  • Hazelnut adds a fresh flavor to traditional chocolate products and is used to produce ice cream toppings. In Indonesia, the chocolate-hazelnut combination became famous when used in dishes like martabak and toast. These factors boost the sales of chocolates containing hazelnuts in the major chocolate-producing countries.
  • Hazelnut is a versatile ingredient used in sweet and salty meals, which appeals to millennial consumers who enjoy experimenting with various chocolate flavors. Hazelnuts are a key ingredient at Ferrero and are used in many of its trademark products, including Nutella, Ferrero Rocher, and Kinder Bueno. In fact, 25% of the world's supply of hazelnuts goes into making Ferrero products.
  • Nutella has become a food phenomenon across the globe, with Nutella heists, a fan-led World Nutella Day, and Nutella bars opening across the United States. The escalating popularity of Nutella has led to an increased demand for hazelnuts from industries catering to the growing global consumer demand. Chocolatiers are also re-launching their products during festive seasons, with a fusion of traditional and western styles, generally with luxury nuts incorporated into chocolates, boosting the demand for hazelnuts.

Europe is the Largest Hazelnut-Consuming Region

  • Nuts play an important role in German cuisine, particularly baked products and confectionery. Hazelnuts and almonds are the most commonly utilized nuts, mainly hazelnuts, as they are less expensive than almonds and other nuts. Most of the hazelnuts are imported from Turkey to Europe. Hazelnuts have long been a popular food source in Europe.
  • According to International Nut & Dried Fruit Council, Italy holds second place in the world's production and consumption of hazelnuts after Turkey accounting for 75% of the global production. In Italy, hazelnuts are sold both in-shell and shelled, with in-shell nuts sold as snacks, while shelled nuts are sold mainly to confectioneries and bakeries. An estimated 90% of the hazelnuts produced in the country go to processing companies, while the remaining 10% is for fresh consumption.
  • Moreover, 89.7% of the domestic demand within the country is being satiated through production. To satiate the rest of the demand, the country depends on imports. According to the ITC trade map, in 2021, the country imported 12,076 metric tons of hazelnuts valued at USD 36,340 thousand.
  • Piemonte is also one of the significant hazelnut-producing areas, accounting for 15% of the total Italian production. Italy typically grows the Corylus avellana variety, which detaches naturally from the husk and falls to the ground, unlike the Turkish type. It is then dried (sun or hot air) and shelled if needed. Tonda di Giffoni in Latium, Tonda Rossa in Campania, Tonda Gentile delle Langhe in Piemonte, and Santa Maria de Jesu in Sicily are some of the significant native cultivars in Italy.

Hazelnut Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis in Volume, Consumption Analysis by Volume and Value, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Mexico
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.2 United Kingdom
      • 5.1.2.3 France
      • 5.1.2.4 Italy
      • 5.1.2.5 Austria
      • 5.1.2.6 Netherlands
      • 5.1.2.7 Spain
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 Australia
      • 5.1.3.3 India
      • 5.1.3.4 Japan
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
    • 5.1.5 Middle-East and Africa
      • 5.1.5.1 Turkey
      • 5.1.5.2 South Africa

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS