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市場調査レポート
商品コード
1444964
3PL:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Global 3PL - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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3PL:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の3PLの市場規模は、2024年に1兆2,900億米ドルと推定され、2029年までに1兆6,800億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に5.48%のCAGRで成長する見込みです。
市場は、市場のプレーヤーが提供する注文処理サービスとエンドツーエンドの集配サービスによって推進されています。さらに、市場は高度なテクノロジーによって推進されており、これはプレーヤーが市場で成長するための最先端の要素です。
フルフィルメントの面では、すべての荷送人が取り組むべき一連のパフォーマンス指標または主要業績評価指標(KPI)を持っています。今日のペースの速いフルフィルメント環境では、特にフルフィルメントが荷主にとって中核的な能力ではない場合、これらの目標を達成することは困難になる可能性があります。これを認識して、サードパーティロジスティクス(3PL)業界は取り組みを強化し、より幅広い顧客に幅広いサービスポートフォリオを提供しています。かつては、衣料品をオンラインで販売する中小企業でも、フルフィルメント業務の一部またはすべてを信頼できるサードパーティにアウトソーシングする価値を認識しています。eコマースブームにより、3PLオプションを検討する企業が増えています。
eコマースの荷主は、変化する顧客の期待に応え、サプライチェーンの混乱、労働力の制約、輸送問題、インフレ、今日の経営環境で「新たな常態」となっているその他の課題に対処するために、3PLプロバイダーにますます頼るようになっています。その結果、3PLは荷主に戦略的な場所、より多くの在庫量に対応するためのより広いスペース、および幅広い配送オプションを提供しています。昨年、返品の量が増加したため、eコマースの配送業者は、顧客の返品プロセスを支援できる3PLと協力したいと考えています。オムニチャネルの物流サービスも需要が高く、自動化はeコマースフルフィルメントプロセスの重要なコンポーネントとして機能します。
大手3PLは、いくつか例を挙げると、Geodis、DHL、Ryder、JD Logistics(アジア)など、複数のeコマース事業を展開しています。小規模プロバイダーもこれに追随し、現在ではeコマースフルフィルメントも提供しています。ほとんどの場合、これらの3PLは、従来の企業間(B2B)倉庫業務とは別に、eコマースフルフィルメント業務を行っています。サプライチェーンのラストワンマイルで価値を付加するには、将来的にはさらに多くの3PLが必要になると考えられています。そこでは、大型でかさばる商品を最終流通地点から顧客の所在地まで届けることが依然として大きな課題となっています。家具、フィットネス機器、その他の大型商品を顧客の玄関まで届けるには、特に短納期が必要な場合には特別な計画が必要です。
競争が激しく成長する市場において、2020年から2022年の過去2年間は、柔軟性と機敏性の両方が必要であることを米国に教えてくれました。2021年には、オンライン小売、特に消費者直販サービスにおいて前例のない成長が見込まれています。顧客がチャネルに関係なく統一したショッピング体験を楽しめるオムニチャネルサービスの提供が大きな焦点となっています。これは、店舗、オンライン、モバイル、またはソーシャルメディアを通じて行うことができます。顧客は現在、よりシームレスなエクスペリエンス、低価格、迅速な配送、そして持続可能性の重視を期待しています。最も困難な課題の1つは、食料品やアパレル分野での異常な需要であり、1日以内の配達が標準になりつつあります。2021年には世界的に輸送力が不足し、配送ドライバーの供給も限られていました。
クイックコマースは、食料品、医薬品、eコマースなどの業界で採用されています。企業やブランドは、利用可能な技術の進歩を活用して配送サービスを向上させるために、従来のビジネスモデルや流通チャネルをデジタルプラットフォームに置き換えています。この市場は通常、配送時間が20分未満であることが特徴です。注文のサイズ、金額、重量は通常小さく、二輪車、ドローン、または小型車両で簡単に輸送できます。一方、3PLはすでにサプライチェーンネットワークにおける重要なステークホルダーに成長しています。配送管理ソフトウェアの改善、物流の徹底的な最適化、都市部での小規模倉庫の使用増加など、リソースを活用したフルフィルメントサービスへの需要が高まるにつれ、3PLへの依存は高まるばかりです。
特に電子商取引の急速な成長により、配送量が世界中で増加する中、供給会社はラストマイル配送に対する革新的で費用対効果の高い効率的なアプローチを模索しています。その結果、無人運転車、配送ボット、ドローンなどの最先端技術への投資や試験が行われてきました。AmazonのAurora(自動運転技術)はその代表的な例です。
サードパーティロジスティクス(3PL)市場は細分化されており、競争が激しく、いくつかの大企業が戦略的に中堅または中小企業と提携して、ロジスティクスにおける地域の能力を活用しています。地域の主要企業が新たな地域に進出し、企業の地理的リーチを拡大することが観察されています。新たな競合他社が、カスタマイズされた業界固有のサービスを提供して3PL市場に参入しています。主要なプレーヤーには、Agility、CEVA Logistics、DB Schenker、DHLなどがあります。3PLプレーヤーは、コストを削減し、相互の競争上の利点を活用するために、他のプレーヤーと提携する意欲を示しています。さらに、テクノロジーの導入は、運用コストの削減と効率の向上にも役立ちました。
The Global 3PL Market size is estimated at USD 1.29 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.68 trillion by 2029, growing at a CAGR of 5.48% during the forecast period (2024-2029).
The market is driven by the order fulfillment services and end-to-end pickup and delivery services provided by the players in the market. Furthermore, the market is driven by advanced technology, which is a cutting-edge factor for players to grow in the market.
On the fulfillment front, all shippers have a set of performance metrics or key performance indicators (KPIs) to work toward. In today's fast-paced fulfillment environment, meeting these targets can be difficult, especially if fulfillment is not a core competency for the shipper. Knowing this, the third-party logistics (3PL) industry has stepped up its game, offering a broader portfolio of services to a broader range of customers. Once the domain of extremely high-volume operations, even small businesses selling clothing online recognize the value of outsourcing some or all of their fulfillment operations to a reputable third party. The e-commerce boom has prompted more businesses to investigate 3PL options.
E-commerce shippers are increasingly turning to 3PL providers to help them meet changing customer expectations and deal with supply chain disruption, labor constraints, transportation issues, inflation, and other challenges that have become the "new normal" in today's operating environment. As a result, 3PLs are offering shippers strategic locations, more space to accommodate higher inventory volumes, and a wider range of delivery options. As the volume of returns has increased in the last year, e-commerce shippers want to work with 3PLs that can help customers with the returns process. Omni-channel logistics services are also in high demand, with automation serving as a critical component of e-commerce fulfillment processes.
The larger 3PLs have multiple e-commerce operations, such as Geodis, DHL, Ryder, and JD Logistics (in Asia), to name a few of the larger players. Smaller providers have followed suit and now offer e-commerce fulfillment as well. In most cases, these 3PLs have e-commerce fulfillment operations separate from their traditional business-to-business (B2B) warehousing operations. More 3PLs will be needed in the future to add value in the last mile of the supply chain, where getting large and bulky items from the final point of distribution to the customer's location remains a major challenge. Getting furniture, fitness equipment, and other large items to customers' doors requires extra planning, especially if they require quick delivery.
In a competitive and growing market, the last two years, 2020-22, have taught us that we must be both flexible and agile. In 2021, unprecedented growth in online retail was expected, particularly in direct-to-consumer services. The provision of omnichannel services, in which customers enjoy a unified shopping experience regardless of channel, is a major focus. This could be done in-store, online, on mobile, or through social media. Customers now expect a more seamless experience, lower prices, faster shipping, and a greater emphasis on sustainability. One of the most difficult challenges has been the extraordinary demand in the grocery and apparel segments, where one-day deliveries or less are becoming the norm. There was a global shortage of transport capacity and a limited supply of delivery drivers in 2021.
Quick commerce is being adopted by industries such as grocery, pharmaceuticals, and e-commerce. Companies and brands are replacing traditional business models and distribution channels with digital platforms to improve their delivery services by leveraging available technological advancements. This market is typically distinguished by delivery times of less than 20 minutes. The order size, value, and weight are typically small(er) and easily transported via two-wheelers, drones, or small vehicles. The 3PL, on the other hand, has already grown to become an important stakeholder in the supply chain network. With the growing demand for resource-backed fulfillment services, such as improved delivery management software, acute logistics optimization, and increased use of smaller warehouses in urban areas, reliance on 3PLs will only increase.
With delivery volumes increasing all over the world, particularly due to the rapid growth of eCommerce, supply firms are looking for innovative, cost-effective, and efficient approaches to last-mile delivery. This has resulted in investments and trials of cutting-edge technology such as driverless cars, delivery bots, and drones. Aurora (self-driving technology) from Amazon is a prime example.
The Third-Party Logistics (3PL) Market is fragmented and highly competitive, with several large companies strategically forming alliances with mid-sized or small-sized companies to leverage their regional capabilities in logistics. Major regional players have been observed to venture into new regions, allowing the companies to improve their geographic reach. New competitors are entering the 3PL market with customized and industry-specific services. Some major players include Agility, CEVA Logistics, DB Schenker, and DHL. The 3PL players have been showing a willingness to partner with other players to reduce cost and leverage on mutual competitive advantage. Additionally, technology adoption has also helped reduce operational costs and improve efficiency.