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市場調査レポート
商品コード
1444925
カシューカーネル: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Cashew Kernel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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カシューカーネル: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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カシューカーネル市場規模は、2024年に37億7,000万米ドルと推定され、2029年までに47億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.56%のCAGRで成長します。
欧州では、消費者は高品質の食品により多くのお金を費やしたいと考えています。消費者はまた、健康意識や栄養成分の増加により、新製品を求めています。カシューナッツは主に、ローストして塩味にしたスナックとして欧州市場で使用されています。最近では、カシューナッツは産業ユーザーにとっても魅力的であることが判明し、クッキーやシリアルに使用され、アイスクリームのトッピングとしても宣伝されています。英国はこの地域で第2位のカシューナッツ消費国です。 2021年の英国の一人当たりのカシューナッツ消費量は、年間0.9 kgと推定されています。英国は、フェアトレード認証製品の欧州最大の市場です。
健康上の利点を目的としたカシューナッツの需要の高まりは、主にスナックやその他の食事オプションとして流通しており、欧州地域の消費と輸入の増加と相まって、市場の需要をさらに押し上げています。例えば、カシューナッツ粒は、朝食用シリアル(Qnolaなど)、カシューナッツバター(Pip&Nutなど)、カシューナッツ入りチョコレート製品(Squirrel Sistersなど)など、さまざまな健康食品や機能性食品の原料として使用されています。オランダ、ドイツ、英国、および中央および東欧の成長市場は、発展途上国のサプライヤーに機会を提供します。 ITC Tradeによると、2021年のドイツのカシューナッツ輸入量は5万9,231トンに達し、その額は4億2,570万米ドルに達しました。
アジア太平洋地域は世界最大のカシューナッツ消費国です。カシューナッツは栄養価が高いため、スナックとして消費されることも増えています。ナッツの殻は、商業用途ではカシューナッツ殻液(CNSL)として知られる重要な液体の優れた供給源であることが知られています。 CNSLは、新鮮な貝殻のハニカム構造から抽出された暗褐色の粘着性の液体です。これは、天然フェノールの数少ない主要な経済源の1つです。
インドはカシューナッツの世界最大の消費国であり、供給量の25%を占めています。調理や菓子類用途での消費量が増加すると予測されています。インドでは、カシューナッツをローストし、塩漬けにし、味付けし、スパイスや蜂蜜などでコーティングします。中国の消費者も、多様なナッツフレーバーやナッツ製品を求めています。中国では、ローストしたナッツや種子、ビスケットやケーキ、乾燥豆腐やキャンディーやチョコレートなどが、おやつの時間に最も消費される製品です。中でも、カシューナッツやアーモンドなどのローストナッツや種子は最も売れており、スナック食品全体の中で圧倒的な地位を占めています。ローストナッツと種子は、味、栄養上の付加価値、健康効果が重要な役割を果たしているため、中国のスナック食品市場で最も高い売上率を記録しました。中国の富裕層の間で食生活が変化し、カシューナッツの消費が増加していることにより、インドの輸出業者は中国への輸出を増やすようになった。たとえば、2019年4月、中国企業のヤリン・インターナショナルはタンザニアに新しいカシューナッツ加工工場を設立するために148万米ドルを投資しました。この工場は、製品を中国およびその他の国際市場に輸出することを目標としています。
The Cashew Kernel Market size is estimated at USD 3.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.56% during the forecast period (2024-2029).
In Europe, consumers are willing to spend more on quality foods. Consumers are also looking for new products due to increased health awareness and nutritional facts. Cashew kernels are primarily used in the European market as a roasted-and-salted snack. Lately, cashew kernel also turns out to be attractive to industrial users and is used for cookies and cereals, and is also promoted as a topping on ice cream. The United Kingdom is the second-largest consumer of cashew kernels in the region. In 2021, the per capita consumption of cashews in the United Kingdom was estimated to be 0.9 kg/year. The United Kingdom is the largest market in Europe for Fair Trade Certified products.
The rising demand for cashew kernel for health benefits, majorly distributed in snacks and other dietary options, coupled with the rise in consumption and imports of the European region, is further boosting the demand of the market. For instance, cashew nut kernels are used as an ingredient in various healthy food and functional food products, such as in breakfast cereals (e.g. Qnola), cashew nut butter (e.g. Pip&Nut), and chocolate products with cashew nuts (e.g. Squirrel Sisters). The Netherlands, Germany, United Kingdom, and the growing markets in Central and Eastern Europe offer opportunities for developing country suppliers. According to ITC Trade, in 2021, the import volume of cashew nuts in Germany reached 59,231 metric ton which was valued at USD 425.7 million.
The Asia-Pacific region is the largest consumer of cashew nuts in the world. Cashews are also increasingly consumed as snacks, owing to their high nutritional content. The shell of the nut is known to be a good source of an important liquid, known as cashew nut shell liquid (CNSL) in commercial applications. CNSL is a dark brown, sticky liquid extracted from the honeycomb structure of fresh shells. It is one of the few major economic sources of natural phenols.
India is the top consumer of cashew kernels in the world and accounts for 25% of the supply. The consumption is projected to increase for culinary and confectionery applications. In India, cashew kernels are roasted, salted, flavored, and coated with spices, honey, etc. Chinese consumers are also looking for diverse nut flavors and products. In China, roasted nuts and seeds, biscuits and cakes, dried bean curd and candies or chocolates are the most consumed products during snack time. Among others, roasted nuts and seeds, such as cashews and almonds, are the most saleable snack, which occupy the dominant position among all snack foods. The roasted nuts and seeds registered the highest sales rate in the Chinese snack food market, as taste, nutritional added value, and health benefits play an important role. The changing food habits and rising consumption of cashew among the affluent Chinese population has propelled the Indian exporters to increase their exports to China. For instance, in April 2019, Yalin International, a Chinese firm, invested USD 1.48 million in setting up a new cashew nut processing plant in Tanzania. The plant is targeting to export the products to China and other International markets.