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市場調査レポート
商品コード
1444925

カシューカーネル: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Cashew Kernel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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カシューカーネル: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

カシューカーネル市場規模は、2024年に37億7,000万米ドルと推定され、2029年までに47億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.56%のCAGRで成長します。

カシューナッツ-市場

主なハイライト

  • カシューナッツはピーナッツに比べて繊維が比較的多く、消化機能を改善することで健康的な体重増加に役立ちます。健康的なカシューナッツスナックの増加傾向。食用のカシューナッツがお菓子や料理、特にアジア料理の主な材料の1つとして多用され、また、ミューズリー、エネルギーバー、クッキー、チョコレート、アイスクリームの重要な材料として骨を改善します。健康。
  • 世界カシュー評議会によると、2020年から2021年にかけて、コートジボワールが90万トンの生カシューナッツ(RCN)を生産し、次いでインドが69万1千トン、ベトナムが45万トン、ナイジェリアが続いた。 26万トンのカンボジア、19万トンのカンボジアなど。さらに、British Journal of Nutritionに掲載された研究によると、週に4回以上ナッツを摂取する人では、冠状動脈性心疾患のリスクが37%減少する可能性があります。このような結果により、高カロリーのチョコレートバーの健康的な代替品であるスナックバーの製造にさらに多くのカシューナッツが使用される可能性があり、その結果、先進国および新興諸国におけるカシューナッツの消費にさらに影響を与え、カシューナッツ穀粒の増加し、世界の市場成長促進することが予想されます。さらに、アフリカ諸国における生のカヒューナッツの加工施設の数の増加により、今後数年間に調査対象となる市場の需要がさらに促進される傾向にあります。
  • カシューナッツ市場では、主に各種カシュー製品が小売市場で占めるシェアが増加したことにより、近年、北米およびアジア太平洋地域全体で消費パターンの急速な変化が見られました。アジア太平洋は最大の消費国であり、毎日の食事や健康的なインスタントスナックにカシューナッツを使用する傾向にあり、消費が増加しています。

カシューナッツ市場動向

欧州諸国からの需要の増加

欧州では、消費者は高品質の食品により多くのお金を費やしたいと考えています。消費者はまた、健康意識や栄養成分の増加により、新製品を求めています。カシューナッツは主に、ローストして塩味にしたスナックとして欧州市場で使用されています。最近では、カシューナッツは産業ユーザーにとっても魅力的であることが判明し、クッキーやシリアルに使用され、アイスクリームのトッピングとしても宣伝されています。英国はこの地域で第2位のカシューナッツ消費国です。 2021年の英国の一人当たりのカシューナッツ消費量は、年間0.9 kgと推定されています。英国は、フェアトレード認証製品の欧州最大の市場です。

健康上の利点を目的としたカシューナッツの需要の高まりは、主にスナックやその他の食事オプションとして流通しており、欧州地域の消費と輸入の増加と相まって、市場の需要をさらに押し上げています。例えば、カシューナッツ粒は、朝食用シリアル(Qnolaなど)、カシューナッツバター(Pip&Nutなど)、カシューナッツ入りチョコレート製品(Squirrel Sistersなど)など、さまざまな健康食品や機能性食品の原料として使用されています。オランダ、ドイツ、英国、および中央および東欧の成長市場は、発展途上国のサプライヤーに機会を提供します。 ITC Tradeによると、2021年のドイツのカシューナッツ輸入量は5万9,231トンに達し、その額は4億2,570万米ドルに達しました。

アジア太平洋が市場を独占

アジア太平洋地域は世界最大のカシューナッツ消費国です。カシューナッツは栄養価が高いため、スナックとして消費されることも増えています。ナッツの殻は、商業用途ではカシューナッツ殻液(CNSL)として知られる重要な液体の優れた供給源であることが知られています。 CNSLは、新鮮な貝殻のハニカム構造から抽出された暗褐色の粘着性の液体です。これは、天然フェノールの数少ない主要な経済源の1つです。

インドはカシューナッツの世界最大の消費国であり、供給量の25%を占めています。調理や菓子類用途での消費量が増加すると予測されています。インドでは、カシューナッツをローストし、塩漬けにし、味付けし、スパイスや蜂蜜などでコーティングします。中国の消費者も、多様なナッツフレーバーやナッツ製品を求めています。中国では、ローストしたナッツや種子、ビスケットやケーキ、乾燥豆腐やキャンディーやチョコレートなどが、おやつの時間に最も消費される製品です。中でも、カシューナッツやアーモンドなどのローストナッツや種子は最も売れており、スナック食品全体の中で圧倒的な地位を占めています。ローストナッツと種子は、味、栄養上の付加価値、健康効果が重要な役割を果たしているため、中国のスナック食品市場で最も高い売上率を記録しました。中国の富裕層の間で食生活が変化し、カシューナッツの消費が増加していることにより、インドの輸出業者は中国への輸出を増やすようになった。たとえば、2019年4月、中国企業のヤリン・インターナショナルはタンザニアに新しいカシューナッツ加工工場を設立するために148万米ドルを投資しました。この工場は、製品を中国およびその他の国際市場に輸出することを目標としています。

カシューナッツ業界の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • グレード
    • ホワイトホール
    • 焦がしホール
    • デザートホール
    • 白いピース
    • 焦がしピース
    • デザートピース
  • 地域(生産分析(数量)、消費分析(数量と金額)、輸入市場分析(数量と金額)、輸出市場分析(数量と金額)、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • ベトナム
      • フィリピン
      • インドネシア
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • アフリカ
      • ナイジェリア
      • ベナン
      • タンザニア
      • コートジボワール
      • ガーナ
      • ギニアビサウ
      • モザンビーク
      • ブルキナファソ

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64728

The Cashew Kernel Market size is estimated at USD 3.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.72 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.56% during the forecast period (2024-2029).

Cashew Kernel - Market

Key Highlights

  • Cashews are relatively high in fiber when compared with peanuts, which help in gaining a healthy weight by improving digestive function. The rising trend of healthy cashew snacks with high usage of edible cashew kernels as one of the main ingredients in sweets and cooking, especially in Asian cuisine, and a key ingredient in muesli, energy bars, cookies, chocolate, and ice creams that improves bone health.
  • According to the Global Cashew Council, in the year 2020/2021, Cote D'Ivoire was the top producer of Raw Cashew Nut (RCN) accounting for 900,000 metric ton, followed by India with 691,000 metric ton, Vietnam with 450,000 metric ton, Nigeria with 260,000 metric ton, Cambodia with 190,000 metric ton, and many others. Additionally, according to a study published in the British Journal of Nutrition, the risk of coronary heart disease can be reduced by 37% in people who consume nuts more than four times a week. With such results, it is expected that more cashew may be used in the manufacture of snack bars, which are a healthy alternative to high-calorie chocolate bars, thus further influencing the consumption of cashew in the developed and developing countries and driving the cashew kernel market, globally. Furthermore, rising number of processing units in African countries of the raw cahew nuts is futher incline to propel demand of the maret studied in coming yeras.
  • The cashew kernel market witnessed a rapid shift in the consumption pattern across North America and Asia-Pacific in recent years, primarily due to assorted cashew products occupying an increased share in the retail market space. Asia-Pacific is the largest consumer with the growing consumption inclining toward the use of cashew kernels in daily diets and healthy ready-to-eat snacks.

Cashew Kernel Market Trends

Increasing Demand From the European Countries

In Europe, consumers are willing to spend more on quality foods. Consumers are also looking for new products due to increased health awareness and nutritional facts. Cashew kernels are primarily used in the European market as a roasted-and-salted snack. Lately, cashew kernel also turns out to be attractive to industrial users and is used for cookies and cereals, and is also promoted as a topping on ice cream. The United Kingdom is the second-largest consumer of cashew kernels in the region. In 2021, the per capita consumption of cashews in the United Kingdom was estimated to be 0.9 kg/year. The United Kingdom is the largest market in Europe for Fair Trade Certified products.

The rising demand for cashew kernel for health benefits, majorly distributed in snacks and other dietary options, coupled with the rise in consumption and imports of the European region, is further boosting the demand of the market. For instance, cashew nut kernels are used as an ingredient in various healthy food and functional food products, such as in breakfast cereals (e.g. Qnola), cashew nut butter (e.g. Pip&Nut), and chocolate products with cashew nuts (e.g. Squirrel Sisters). The Netherlands, Germany, United Kingdom, and the growing markets in Central and Eastern Europe offer opportunities for developing country suppliers. According to ITC Trade, in 2021, the import volume of cashew nuts in Germany reached 59,231 metric ton which was valued at USD 425.7 million.

Asia-Pacific Dominates the Market

The Asia-Pacific region is the largest consumer of cashew nuts in the world. Cashews are also increasingly consumed as snacks, owing to their high nutritional content. The shell of the nut is known to be a good source of an important liquid, known as cashew nut shell liquid (CNSL) in commercial applications. CNSL is a dark brown, sticky liquid extracted from the honeycomb structure of fresh shells. It is one of the few major economic sources of natural phenols.

India is the top consumer of cashew kernels in the world and accounts for 25% of the supply. The consumption is projected to increase for culinary and confectionery applications. In India, cashew kernels are roasted, salted, flavored, and coated with spices, honey, etc. Chinese consumers are also looking for diverse nut flavors and products. In China, roasted nuts and seeds, biscuits and cakes, dried bean curd and candies or chocolates are the most consumed products during snack time. Among others, roasted nuts and seeds, such as cashews and almonds, are the most saleable snack, which occupy the dominant position among all snack foods. The roasted nuts and seeds registered the highest sales rate in the Chinese snack food market, as taste, nutritional added value, and health benefits play an important role. The changing food habits and rising consumption of cashew among the affluent Chinese population has propelled the Indian exporters to increase their exports to China. For instance, in April 2019, Yalin International, a Chinese firm, invested USD 1.48 million in setting up a new cashew nut processing plant in Tanzania. The plant is targeting to export the products to China and other International markets.

Cashew Kernel Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Grade
    • 5.1.1 White Wholes
    • 5.1.2 Scorched Wholes
    • 5.1.3 Dessert Wholes
    • 5.1.4 White Pieces
    • 5.1.5 Scorched Pieces
    • 5.1.6 Dessert Pieces
  • 5.2 Geography (Production Analysis(volume), Consumption Analysis (Volume and Value),Import Market Analysis (Volume and Value),Export Market Analysis (Volume and Value), and Price Trend Analysis)
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Australia
      • 5.2.3.4 Viet Nam
      • 5.2.3.5 Philippines
      • 5.2.3.6 Indonesia
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
    • 5.2.5 Africa
      • 5.2.5.1 Nigeria
      • 5.2.5.2 Benin
      • 5.2.5.3 Tanzania
      • 5.2.5.4 Cote d'lvoire
      • 5.2.5.5 Ghana
      • 5.2.5.6 Guinea-Bissau
      • 5.2.5.7 Mozambique
      • 5.2.5.8 Burkina Faso

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS