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市場調査レポート
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1456908

カシューナッツ市場-2024年から2029年までの予測

Cashews Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 127 Pages
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カシューナッツ市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月29日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
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  • 概要
  • 目次
概要

カシューナッツ市場は予測期間中にCAGR 5.75%で成長し、2022年の120億5,700万米ドルから2029年には178億3,400万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

菜食主義者や植物ベースの食生活を志向する傾向が強まっていることが、予測期間においてカシューナッツ市場を押し上げる主要要因の1つです。市場ではカシューナッツを配合した製品が増えており、若い世代や健康志向の高い人々を惹きつけています。さらに、政府のイニシアチブの高まりが市場を後押ししています。

カシューナッツの生産量の増加と輸入の増加がカシューナッツ市場を後押ししています。

先進国ではカシューナッツの需要が伸びています。例えば、International Nut and Dried Fruit Council(国際ナッツ・ドライフルーツ協会)によると、2022/23年にはアーモンドとクルミの生産量が世界生産量の27%と22%を占め、カシューナッツがそれに続いて世界ナッツ生産量の20%を占める。さらに、カシューナッツの生産を後押しすることを目的とした様々な協定やイニシアティブにより、市場はさらなる成長が見込まれています。例えば、2022年11月、Solidaridad West Africaはシエラレオネで欧州連合と240万ユーロのパートナーシップを結び、農業技術開発支援プログラムを実施しました。2022年から2026年までの4年間、このイニシアチブは、カシューナッツのバリューチェーンにおける技術を向上させ、農村の生活を支援し、天然資源と生物多様性の劣化を緩和することを目的としています。INC Nuts &Dried Fruits Statistical Yearbook 2022/23によると、世界のカシューナッツ生産量は一貫して増加傾向にあります。2020/21年のカシューナッツ生産量は84万6,810トン(カーネルベース)で、108万6,270トンに増加しました。さらに2022/23年には、全体の生産量は109万5,030トンに達します。カシューナッツに対する需要の高まりは、その高い栄養価、消化器系の健康効果、カシューナッツベースのスナックの人気の高まりに起因しています。さらに、乳糖アレルギーの人の代替品として、乳糖を含まない、すぐに飲めるカシューミルクの消費の増加が、カシューナッツの生産量の増加傾向に寄与しています。

アジア太平洋のカシューナッツ市場は安定的に成長すると予測されています。

カシューナッツをベースとしたスナック食品への需要の高まりと、その健康的な食物繊維とタンパク質の利点が、この地域の市場成長を牽引しています。

インドは世界有数のカシューナッツ生産国で、国際園芸学会によると、世界のカシューナッツ生産量の約25.52%を占めています。最も人気のあるスナック菓子のひとつがカシューナッツで、生でもローストしても食べることができます。さらに、その風味の良さから、アイスクリームやキャンディーなどの乳製品や菓子にもよく使われています。インドのカシューナッツ製造規模は、同国の急速な人口増加と、それを支えるこの重要な用途の増加から恩恵を受けています。例えば、National Horticulture Boardによると、2021年のインドのカシューナッツ生産量は72万9,800トンで、2020年の生産量69万6,100トンから4.8%増加しました。さらに、Western India Cashew Companyのようなインドにおける大手カシューナッツ企業の確立された存在感と、インドにおける新しいハイブリッドカシューナッツ品種の発売が、同国の市場成長を促進すると予想されます。例えば、2021年9月、Directorate of Cashew Researchは新しいハイブリッド品種「Nethra Jumbo-1」を発表しました。さらに、2023年6月には、ハーシー・カンパニーの子会社であるハーシー・インディア社が、ミルクセーキのラインナップに栄養豊富なカシューナッツバタースコッチ・アイスクリームを導入するため、「Slurp Up the Fun」デジタル・キャンペーンを実施しました。バタースカッチアイスクリームとカシューナッツの特別な組み合わせは、消費者の嗜好をもとに考え抜かれたもので、栄養価の高いミルクセーキ体験を提供します。さらに、2022年9月には、ケララ州協同組合消費者連盟とサプライコが、KSCDCの販売店を通じてカシューナッツやその他の製品を流通させる契約を締結しました。

インドはカシューナッツの主要輸出国のひとつでもあり、国際的な需要の高まりを受けて輸出規模も拡大しています。例えば、インド貿易ポータル(商工省)によると、2022年3月、インドは4,000万米ドル相当のカシューナッツを輸出しました。このような輸出の増加は、インドのカシューナッツ生産規模にプラスの影響を与えるため、さらなる原動力となります。さらに、APEDAは2023年11月23日に、カシューナッツの主要生産・加工州であるタミル・ナードゥ州、カルナータカ州、ケララ州、オリッサ州、マハラシュトラ州、アンドラ・プラデシュ州、メーガーラヤ州全体で「全国カシューナッツの日」を記念しました。インドのカシューナッツは、世界の需要がある重要な農産物の一つとして認識されています。

市場開拓:

  • 2023年6月インド商工省傘下の産業・国内貿易振興局(Department of Promotion of Industry and Internal Trade)の一セグメントであるインベスト・インディア(Invest India)は、インド・ゴア州における地場産品の振興とカシューナッツとフェニ産業の活性化を目的とした一連の取り組みを開始しました。
  • 2023年5月で開催された一地区一製品(ODOP)Samparkプログラムにおいて、ゴア州政府による支援を受けたものです。プランターズのスナック・ナッツ・ブランド・メーカーは、アメリカの伝統的な人気商品に3つの独創的なアレンジを加えた商品を発売しました。これらの新鮮なカシューナッツ味は現在小売店で購入可能で、世界的に知られるプランターズ・ブランドの製品ポートフォリオを強化しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 カシューナッツ市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第6章 カシューナッツ市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • パン・菓子
  • 朝食用シリアル
  • 乳製品とフレーバードリンク
  • おやつ

第7章 カシューナッツ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 南米
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 欧州
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 流通チャネル別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション

第9章 ギニアのカシューナッツ輸出統計

第10章 流通コスト分析

第11章 欧州の主要輸出国におけるカシューナッツ市場

第12章 カシューナッツの主要顧客

第13章 企業プロファイル

  • Western India Cashew Company
  • Olam International Limited
  • Bismi Cashew Company
  • Siva Foods Impex Private Limited
  • PT. Ruby Privatindo
  • Delicious Cashew Co
  • Wonderland Foods
  • Royal Dry Fruits Pvt Ltd.
  • Nutty Yogi
  • Haldirams
  • Aryan International
  • Aurora Products Inc.
  • CBL Natural Foods
  • Delphi Organic GmbH
  • Divine Foods LLC
  • Kalbavi Cashews
  • Lafooco
目次
Product Code: KSI061613923

The cashews market is projected to grow at a CAGR of 5.75% during the forecast period thereby reaching a market size of US$17.834 billion in 2029 from US$12.057 billion in 2022.

The increasing trend towards vegan and plant-based diets is one of the major reasons pushing the market for cashews in the projected period. An increasing number of cashew-infused products are available in the market which is attracting the younger generation and health-conscious people to give them a try. Furthermore, growing government initiatives are propelling the market.

Growing production of cashews and increased imports propel the cashew market.

The demand for cashews is growing in developed countries. For instance, according to the International Nut and Dried Fruit Council, in the crop year 2022/23, almonds and walnuts production accounted for 27% and 22% of the global production, followed by cashews which accounted for 20% of the global nuts productions. Furthermore, the market is anticipated to witness further growth due to various agreements and initiatives aimed at boosting cashew production. For instance, in November 2022, Solidaridad West Africa entered a 2.4 million Euro partnership with the European Union in Sierra Leone to implement the Agro-Tech Development Support program. Running from 2022 to 2026, this four-year initiative aims to advance technology in the cashew value chain, support rural livelihoods, and mitigate natural resource and biodiversity degradation. As per the INC Nuts & Dried Fruits Statistical Yearbook 2022/23, global cashew production has been consistently on the rise. In the 2020/21 period, cashew production, measured on a kernel basis, stood at 8,46,810 metric tons, experiencing an increase to 10,86,270 metric tons. Furthermore, in 2022/23, the overall production reached 1,095,030 metric tons. The escalating demand for cashews can be attributed to their high nutritional value, digestive health benefits, and the growing popularity of cashew-based snacks. Additionally, the increasing consumption of lactose-free, ready-to-drink cashew milk, serving as an alternative for those with lactose allergies, contributes to the upward trend in cashew production.

It is projected that the cashew market in Asia Pacific will grow steadily.

The growing demand for cashew-based snack foods coupled with their healthy fiber and protein benefits are driving the regional market growth.

India is one of the leading cashew producers globally, and according to the International Society for Horticultural Science, the country accounts for approximately 25.52% of the global cashew production. One of the most popular snack foods is cashews, which may be eaten raw or roasted. Furthermore, because of their flavorful nature, cashews are often used in dairy and confections like ice cream and candies. India's cashew manufacturing scale has benefited from the country's rapid population increase and the supporting rise in this important application. For instance, according to the National Horticulture Board, in 2021, India's cashew production stood at 729.80 thousand tonnes which represented an increase of 4.8% over 2020's production volume of 696.10 thousand tonnes. Furthermore, the well-established presence of major cashew companies in India such as Western India Cashew Company coupled with launches of new hybrid cashew varieties in India are expected to propel the country's market growth. For instance, in September 2021, the Directorate of Cashew Research introduced a new hybrid variety of cashews namely "Nethra Jumbo-1". Additionally, in June 2023, the 'Slurp Up the Fun' digital campaign was introduced by Hershey India Pvt. Ltd., a subsidiary of The Hershey Company, to introduce cashew butterscotch ice cream, a flavour that is rich in nutrients, to their milkshake lineup. This special combination of butterscotch ice cream and cashew nuts has been thoughtfully created based on consumer preferences, providing a nutritious milkshake experience. Furthermore, in September 2022, the Kerala State Cooperative Consumer's Federation and Supplyco signed a contract for the KSCDC to distribute cashew nuts and other products through their marketing outlets.

India is also one of the major cashew exporters and owing to the growing international demand for such nuts, the export scale of India has also increased. For instance, according to the India Trade Portal (Ministry of Commerce & Industry), in March 2022, India exported cashews worth US$40 million which signified a 19% increase in exports over February's exports in the same year. Such an increase in exports will act as an additional driving factor as it positively impacts the cashew production scale in India. Moreover, APEDA commemorated National Cashew Day on November 23, 2023, across the key cashew-producing and -processing states of Tamil Nadu, Karnataka, Kerala, Orissa, Maharashtra, Andhra Pradesh, and Meghalaya. Indian cashew nuts are recognized as one of the significant agricultural products with global demand.

Market Developments:

  • June 2023: Invest India, a division of the Department of Promotion of Industry and Internal Trade under the Union Ministry of Commerce and Industry in India, launched a series of initiatives that are aimed at promoting local products and uplifting the cashew and feni industries in Goa, India. These measures are taken for support by the Government of Goa during the One District One Product (ODOP) Sampark program held in Panaji, Goa.
  • May 2023: The makers of the Planters snack nuts brand introduced three creative twists on a classic American favourite. These fresh cashew flavours are currently accessible for purchase in retail outlets, enhancing the product portfolio of the globally recognized Planters brand.

Segmentation:

By Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

By End-User Industry:

  • Bakery and Confectionary
  • Breakfast Cereals
  • Dairy Products and Flavored Drinks
  • Snacks

By Geography

  • North America

By Distribution Channel

By End-User Industry

By Country

  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America

By Distribution Channel

By End-User Industry

By Country

  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe

By Distribution Channel

By End-User Industry

By Country

  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa

By Distribution Channel

By End-User Industry

By Country

  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific

By Distribution Channel

By End-User Industry

By Country

  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. CASHEWS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Online
  • 5.3. Offline

6. CASHEWS MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Bakery and Confectionary
  • 6.3. Breakfast Cereals
  • 6.4. Dairy Products and Flavored Drinks
  • 6.5. Snacks

7. CASHEWS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Distribution Channel
    • 7.2.2. By End-User Industry
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Distribution Channel
    • 7.3.2. By End-User Industry
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Distribution Channel
    • 7.4.2. By End-User Industry
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Italy
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Distribution Channel
    • 7.5.2. By End-User Industry
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Distribution Channel
    • 7.6.2. By End-User Industry
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Taiwan
      • 7.6.3.6. Indonesia
      • 7.6.3.7. Thailand
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations

9. GUINEA CASHEW EXPORT STATISTICS

10. DISTRIBUTION COST ANALYSIS

11. CASHEW MARKET IN MAJOR EUROPEAN EXPORTING PARTNER

12. KEY CASHEW CUSTOMERS

13. COMPANY PROFILES

  • 13.1. Western India Cashew Company
  • 13.2. Olam International Limited
  • 13.3. Bismi Cashew Company
  • 13.4. Siva Foods Impex Private Limited
  • 13.5. PT. Ruby Privatindo
  • 13.6. Delicious Cashew Co
  • 13.7. Wonderland Foods
  • 13.8. Royal Dry Fruits Pvt Ltd.
  • 13.9. Nutty Yogi
  • 13.10. Haldirams
  • 13.11. Aryan International
  • 13.12. Aurora Products Inc.
  • 13.13. CBL Natural Foods
  • 13.14. Delphi Organic GmbH
  • 13.15. Divine Foods LLC
  • 13.16. Kalbavi Cashews
  • 13.17. Lafooco