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市場調査レポート
商品コード
1403925

カシューナッツ - 市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測

Cashew - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 187 Pages | 納期: 2~3営業日

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カシューナッツ - 市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 187 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

カシューナッツ市場規模は2024年に78億2,000万米ドルと推定され、2029年には92億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは3.31%で成長する見込みです。

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主なハイライト

  • 近年、菜食主義者や植物ベースの食生活を好意的に見る世界の動向があります。植物ベースの菜食主義を採用する人々は、動物由来のタンパク源ではなく代替タンパク源を優先するため、ナッツやナッツ入り食品の需要が急増しています。カシューナッツ入りの製品を製造するメーカーが増え、米国ではカシューバターヨーグルト、インドではスパイスでコーティングしたカシューナッツのローストなど、斬新な新製品を発売して老若男女の消費者を魅了しています。しかし、消費者の食生活におけるカシューナッツの利用は、南米では着実に進んでおり、多国籍メーカーがカシューナッツ製品を市場に浸透させ、国全体の健康的な食生活体制に適合させています。一方、ブラジルは常にカシューナッツの価格に敏感な消費者です。ブラジル経済の復活は財政赤字の増大に悩まされており、そのためカシューナッツの消費はインフレ率に大きく左右されています。
  • フレーバー付きカシューナッツの需要増加と政府の有利な取り組みが、アフリカ地域のカシューナッツ消費にさらに拍車をかけています。西アフリカと東アフリカの消費者がカシューナッツをホールやピースで食べる機会は限られており、これは同地域の消費者にとって、すぐに食べられるカシューナッツの小売市場が未開拓であるためです。しかし、ベナン、コートジボワール、モザンビーク、ガーナでは、以前はアフリカン・カシュー・イニシアティブとして知られていた競合カシュー・イニシアティブが、高品質な生カシューナッツのマーケティングにおいて重要な役割を果たしており、西ガーナではカシューナッツのバリューチェーンにおけるSAPソフトウェアの推進など、様々な形でこれらの国々における生産と加工の効率をさらに高めています。

カシューナッツ市場の動向

ヘルシー・スナックとしてのカシューナッツ消費の増加

  • 食用カシューナッツは長い間スナックとして利用されてきました。また、カシューナッツは、特にアジア料理において、様々な甘い料理や風味調味料を作る際の主な材料の一つとして使用されています。さらに、カシューナッツはミューズリー、エナジーバー、クッキー、チョコレート、アイスクリームにも使われています。カシューナッツは、1オンスのカシューナッツに622マイクログラムの銅が含まれているように、骨の健康を改善する銅などの栄養素を多く含むことで知られています。とはいえ、国際ナッツ・ドライフルーツ協会(International Nut and Dried Fruit Council)が報告しているように、カシューナッツはインフレに左右される消費パターンを持っています。
  • カシューナッツはピーナッツに比べて食物繊維が比較的多く、消化機能を高めることで健康的な体重を得るのに役立ちます。こうした栄養価の高さから、スナックメーカー各社は、乳糖を含まない牛乳の代用品として機能するすぐ飲めるカシューミルクなど、カシューナッツをベースにしたスナックをいくつか発売し、需要に応えています。欧州地域の消費者の健康志向の高まりから、カシューナッツの消費動向は拡大しており、同地域は世界有数の消費国となっています。
  • カシューナッツの世界の需要増に対応するため、多くの国が世界中で生産能力を増強しています。National Horticulture Boardによると、インドではカシューナッツの生産量は2020年の70万トンから2021年には77万トンに増加しています。したがって、健康的なスナックとしてのカシューナッツの消費の増加と生産量の増加は、今後数年間のカシューナッツ市場を牽引すると予想されます。
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アジア太平洋が市場を独占

  • アジア太平洋にはインドやベトナムなどのカシューナッツ大生産国があるにもかかわらず、カシューナッツは一貫して輸入国です。消費量ではインドが世界をリードしています。ベトナムはカシューナッツの生産で世界をリードしているため、他の国際市場への輸出国としても重要な位置を占めています。
  • アジア太平洋は世界最大のカシューナッツ消費国です。近年、通常の食事やヘルシーなスナック菓子へのカシューナッツの利用に対する関心が高まっています。カシューナッツをベースとした革新的な消耗品を製造するメーカーが増加し、若者から老人まで幅広い消費者に支持されています。例えば、インドでは、現地の味覚に訴えるロースト・コーティングやスパイス・コーティングを施したカシューナッツが登場しました。
  • アジアにおけるカシューナッツの需要は、殻付きカシューナッツの輸入量が2017年の4,321トンから2021年の30,688トンへと700%以上指数関数的に増加し、ITCの貿易地図によるとベトナムが主要な輸入相手国となっています。カシューナッツの輸入では中国がこの地域をリードし、日本、タイ、インドがそれぞれこれに続く。
  • ナッツは「中国住民のための食生活指針」と呼ばれる国家健康政策が始まって以来、中国人の食生活の主要な構成要素となっており、毎日のナッツ摂取が強調されています。カシューナッツの輸入が増加しているのは、中国のナッツ・メーカーがカシューナッツを含む「デイリー・ナッツ」をすぐに食べられるパッケージで販売する新製品キャンペーンを展開し、同国のカシューナッツ市場を牽引しているためとも考えられます。

カシューナッツ産業の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析
    • バリューチェーンの概要
    • バリューチェーンにおける価格マークアップ
    • バリューチェーンの課題と問題点

第5章 市場セグメンテーション

  • グレード
    • ホワイトホール
    • 焦がしホール
    • デザートホール
    • ホワイトピース
    • 焦がしピース
    • デザートピース
  • 地域(生産量分析、消費量・金額分析、輸入量・金額分析、輸出量・金額分析、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • ベトナム
      • フィリピン
      • インドネシア
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • アフリカ
      • コートジボワール(コートジボワール)
      • タンザニア
      • ギニアビサウ
      • ベナン
      • モザンビーク
      • ブルキナファソ
      • ナイジェリア
      • ガーナ

第6章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53066
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The Cashew Market size is estimated at USD 7.82 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.20 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.31% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • In recent years, there has been a global trend that looks favorably at vegan and plant-based diets. People who embrace a plant-based vegan diet prioritize alternative sources of protein instead of those derived from animals, resulting in the soaring demand for nuts and nut-infused foods. An increasing number of cashew-infused product manufacturers have attracted young and old consumers with the launch of new and innovative products, such as cashew-butter yogurt in the United States and roasted spice-coated cashew kernels in India. However, the application of cashew kernels in consumers' diets has been steady in South America, with multinational manufacturers penetrating the market with assorted cashew products, suiting the healthier diet regime across the country. Brazil, on the other hand, has always been a price-sensitive consumer of cashew kernels. The resurgence in the Brazilian economy has been troubled by the mounting fiscal deficit, and thus, it is leading the consumption of cashews to depend heavily on the inflation rates.
  • Increasing demand for flavored cashews and favorable government initiatives are further fueling the consumption of cashew nuts in the African region. The consumption of cashew kernels, whole or pieces, has had limited exposition to the consumers in West and East Africa, which is attributed to the untapped retail market for ready-to-eat cashews for the consumers in the region. However, the Competitive Cashew Initiative, formerly known as the African Cashew Initiative, has been playing a vital role in the marketing of high-quality raw cashew kernels in Benin, Cote d'Ivoire, Mozambique, and Ghana, which further enhanced the production and processing efficiencies in these countries in various ways, such as the promotion of SAP software in the cashew value chain in West Ghana.

Cashew Market Trends

Rising Consumption of Cashew as a Healthy Snack

  • Edible cashews have been used as a snack for a long time. Cashews are also used as one of the main ingredients in preparing various sweet and savory dishes, especially in Asian cuisine. Moreover, cashews are used in mueslis, energy bars, cookies, chocolates, and ice creams. Cashews are known to be high in nutrients, such as copper, which improve bone health, as one ounce of cashew contains 622 micrograms of copper. Nevertheless, cashews have an inflation-driven consumption pattern, as reported by the International Nut and Dried Fruit Council.
  • Cashews are relatively high in fiber compared to peanuts, and they help gain a healthy weight by improving digestive function. Such high-value nutrition has prompted snack manufacturers to launch several cashew-based snacks to meet the demand, such as ready-to-drink cashew milk, which acts as a lactose-free milk substitute. Due to increasing health consciousness among consumers in the European region, there has been a growing trend of cashew nut consumption, making the region one of the leading consumers in the world.
  • To meet the rising global demand for cashew nuts, many countries have increased their production capacities across the world. According to National Horticulture Board, in India, Cashew production has increased from 0.70 million metric tons in 2020 to 0.77 million metric tons in 2021. Therefore, the increased consumption of cashew nuts as a healthy snack and rising production are anticipated to drive the cashew market in the coming years.
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Asia-Pacific Dominates the Market

  • Asia-Pacific has been a consistent importer of cashew kernels despite the presence of large cashew-producing countries, such as India and Vietnam, in the region. In terms of consumption, India is the leading country in the world. As Vietnam leads in the production of cashews worldwide, it is also a significant exporter of the same to other international markets.
  • Asia-Pacific is the largest consumer of cashew nuts in the world. In recent years, there has been an increasing interest in the use of cashew nuts in regular diets and healthy ready-to-eat snacks. The rising number of manufacturers producing innovative cashew-based consumables has taken both young and geriatric consumers by stride. For example, roasted and spice-coated cashew nuts that appeal to the local palate were introduced in India.
  • The demand for cashews in Asia has persistently increased as the imports for shelled cashews increased exponentially by over 700% from 4,321 metric tons in 2017 to 30,688 metric tons in 2021 in China, with Vietnam being the major import partner according to the ITC trade map. China leads the region in cashew import, followed by Japan, Thailand, and India, respectively.
  • Nuts have become a primary component in the Chinese diet since the inception of the National Health Policy called 'Dietary Guidelines for Chinese Residents,' which emphasizes daily nut consumption. The increased cashew nut imports may also be attributed to the new product campaign of selling 'daily nuts,' including cashews, in ready-to-eat packages, by Chinese nut manufacturers, thus driving the cashew nut market in the country.

Cashew Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis
    • 4.4.1 Value Chain Overview
    • 4.4.2 Price Markups in the Value Chain
    • 4.4.3 Value Chain Issues and Challenges

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Grade
    • 5.1.1 White Wholes
    • 5.1.2 Scorched Wholes
    • 5.1.3 Dessert Wholes
    • 5.1.4 White Pieces
    • 5.1.5 Scorched Pieces
    • 5.1.6 Dessert Pieces
  • 5.2 Geography (Production Analysis in Volume, Consumption Analysis by Volume and Value, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Australia
      • 5.2.3.4 Vietnam
      • 5.2.3.5 Philippines
      • 5.2.3.6 Indonesia
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
    • 5.2.5 Africa
      • 5.2.5.1 Cote d'Ivoire (Ivory Coast)
      • 5.2.5.2 Tanzania
      • 5.2.5.3 Guinea-Bissau
      • 5.2.5.4 Benin
      • 5.2.5.5 Mozambique
      • 5.2.5.6 Burkina Faso
      • 5.2.5.7 Nigeria
      • 5.2.5.8 Gana

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS