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市場調査レポート
商品コード
1444335

小麦:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Wheat - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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小麦:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の小麦市場規模は2024年に502億1,000万米ドルと推定され、2029年までに628億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.60%のCAGRで成長します。

世界の小麦- 市場

主なハイライト

  • 長期的には、小麦粉、パスタ、麺類、飲料などの製品を製造するための加工産業や、さまざまな料理における各国の小麦消費量の増加と食品需要の増加が、調査対象の小麦市場を牽引すると予想されます。期間。小麦はアジア諸国において米に次ぐ主要な主食作物です。パンやフラットブレッド用の小麦粉として、また麺やパスタなどの製造に使用されます。
  • 世界人口の増加、研究開発の増加、健康意識の高まりなどの要因により、予測期間中に世界中で小麦消費量が増加すると考えられます。ただし、グルテンアレルギーや過敏症に対する意識の高まり、世界のいくつかの地域で記録された天候の不確実性など、いくつかの要因が予測期間中の市場の成長を抑制すると予想されます。中国は世界の小麦消費量のトップの国であり、インドがそれに次いでいます。

小麦市場の動向

小麦の生産量を増やす

  • 小麦は、世界中で生産および消費されている主要な穀物の1つです。他のどの商品作物よりも広い面積を占めており、人間が消費する最も重要な穀物食料源であり続けています。これは、小麦が天候、標高、土壌の種類が異なる多くの地域で栽培できるためであると考えられます。
  • 食糧農業機関(FAO)によると、2020年の世界の小麦生産量は7億6,100万トンで、前年の生産量7億6,580万トンに比べ0.54%減少しました。しかし、小麦の下で収穫される総面積は2億1,900万ヘクタールです。
  • 2020年に小麦生産量が最も多かった国は中国(1億3,420万トン)、インド(1億760万トン)、ロシア(8,590万トン)で、合わせて世界生産量の43%を占めました。これらの国に米国、カナダ、フランス、パキスタン、ウクライナ、ドイツ、トルコ、アルゼンチン、オーストラリアが続き、さらに31.8%を占めました。これらは、世界の小麦市場を牽引する重要な要因の一部です。

アジア太平洋が市場を独占

  • アジア太平洋地域では、中国、インド、オーストラリア、パキスタンが最大の小麦生産国です。アジア太平洋地域は世界最大の小麦消費国として観察されています。中国は世界最大の小麦消費国であり、日常料理の一部として麺、餃子、饅頭、その他のペストリーを作るために小麦を使用しています。
  • 米国農務省(USDA)によると、2021年から2022年にかけて、中国が消費量1億4,850万トンで小麦の最大の消費国となり、次いでインドが同期間の小麦消費量1億430万トンとなる見込みです。期間。
  • インドでは、小麦は先史時代から主にさまざまな準備のための小麦粉として使用されてきました。インド人は主にロティと呼ばれるパンの形で消費します。ロティまたはチャパティは、特に北部地域ではインドの食事に欠かせないものです。現在、ライフスタイルの変化や食生活の欧米化により、小麦粉を使ったビスケットやパン、麺類などの商品が人気を集めています。
  • 小麦は人間の消費のほかに、家畜の飼料としても使用されます。 2021年から2022年にかけてオーストラリアの一部地域で雨が降った収穫で発芽作物が得られたことを受け、最近、発芽小麦を動物用飼料に組み込む機会が検討されています。オーストラリア輸出穀物イノベーションセンター(AEGIC)は、動物飼料としての発芽小麦の使用に関する技術情報を提供して、オーストラリアの穀物貿易業者と海外の顧客をサポートしました。
  • 小麦は、アジア太平洋地域の主要な主食作物です。人間の食用および家畜の飼料としての小麦の消費量の増加により、調査期間中にこの地域の小麦消費量が増加しました。アジアの人口は急速に拡大しており、小麦の消費量は今後数年間で大幅に増加すると予想されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(数量による生産分析、数量および金額による消費分析、数量および金額による輸入市場分析、数量および金額による輸出市場分析、および価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • ウクライナ
      • イタリア
      • スペイン
      • ルーマニア
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • 日本
      • 韓国
      • パキスタン
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • トルコ
      • イラン
      • アルジェリア

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 55850

The Global Wheat Market size is estimated at USD 50.21 billion in 2024, and is expected to reach USD 62.86 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.60% during the forecast period (2024-2029).

Global Wheat - Market

Key Highlights

  • Over the long term, the increased consumption of wheat across the countries in various cuisines and by the processing industries for the production of products like flour, pasta, noodles, and beverages and the rising food demand are expected to drive the wheat market over the study period. Wheat is a major staple crop in Asian countries, after rice. It is consumed as flour for bread and flatbread and for the preparation of noodles, pasta, etc.
  • Factors like the increasing world population, increasing R&D, and increasing health consciousness would lead to increased wheat consumption around the globe during the forecasted period. However, some factors, such as increased awareness of gluten allergies or sensitivity and weather uncertainties recorded in several parts of the world, are expected to restrain the market growth during the forecast period. China is the leading country worldwide for wheat consumption, followed by India.

Wheat Market Trends

Increasing Wheat Production

  • Wheat is one of the principal cereal grains produced and consumed globally. It covers a land area more than any other commercial crop and remains the most important grain food source for human consumption. This is likely because wheat can be cultivated in many areas with heterogeneous weather, elevation, or soil types.
  • According to the Food and Agriculture Organization (FAO), in 2020, global wheat production accounted for 761 million metric tons, reduced by 0.54% compared to the previous year's production of 765.8 million metric tons. However, the total area harvested under wheat is 219 million hectares.
  • The countries with the highest volumes of wheat production in 2020 were China (134.2 million metric tons), India (107.6 million metric tons), and Russia (85.9 million metric tons), together accounting for 43% of the global production. These countries were followed by the United States, Canada, France, Pakistan, Ukraine, Germany, Turkey, Argentina, and Australia, which accounted for a further 31.8%. These are some of the key factors that are driving the wheat market globally.

Asia-Pacific Dominates the Market

  • In the Asia Pacific, China, India, Australia, and Pakistan are the largest wheat producers. The Asia-Pacific region was observed as the largest consumer of wheat worldwide. China is the world's biggest consumer of wheat, which the country uses to make a host of noodles, dumplings, buns, and other pastries as a part of their routine cuisines.
  • As per the US Department of Agriculture (USDA), during 2021-2022, China will be the leading consumer of wheat, with a consumption volume of 148.5 million metric tons, followed by India, with 104.3 million metric tons of wheat consumption during the same period.
  • In India, wheat has been primarily used as flour for various preparations since prehistoric times. Indians mostly consume it in the form of bread called roti. Roti or chapati is an integral part of the Indian diet, especially in the northern regions. Nowadays, the products made from wheat flour, such as biscuits, bread, and noodles, are gaining popularity due to the changes in lifestyle and the westernization of diets.
  • Apart from human consumption, wheat is also used as feed for livestock. Recently opportunities to incorporate sprouted wheat into animal rations have been explored after a wet Australian harvest in some areas in 2021-22 resulted in sprouted crops. The Australian Export Grains Innovation Centre (AEGIC) supported Australian grain traders and international customers with technical information on the use of sprouted wheat for animal feed.
  • Wheat is a major staple food crop in the Asia-Pacific region. The increased consumption of wheat for human consumption and livestock feed has resulted in increased wheat consumption in the region over the study period. The population in Asia is expanding rapidly, and wheat consumption is expected to rise significantly in the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis by Volume, Consumption Analysis by Volume and Value, Import Market Analysis by Volume and Value, Export Market Analysis by Volume and Value, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Mexico
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 United Kingdom
      • 5.1.2.2 France
      • 5.1.2.3 Germany
      • 5.1.2.4 Russia
      • 5.1.2.5 Ukraine
      • 5.1.2.6 Italy
      • 5.1.2.7 Spain
      • 5.1.2.8 Romania
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 India
      • 5.1.3.2 China
      • 5.1.3.3 Australia
      • 5.1.3.4 Japan
      • 5.1.3.5 South Korea
      • 5.1.3.6 Pakistan
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
    • 5.1.5 Middle East and Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 Egypt
      • 5.1.5.3 Nigeria
      • 5.1.5.4 Turkey
      • 5.1.5.5 Iran
      • 5.1.5.6 Algeria

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS