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市場調査レポート
商品コード
1570977
培養小麦市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Cultured Wheat Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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培養小麦市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年09月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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培養小麦市場は、製品ポートフォリオの拡大により、7.1%前後の安定した成長が見込まれています。例えば、2024年9月、Millbioはいくつかの製品で原料ラインを拡大しました。同社は、スプリングX-Traライフ、X-Traガードローワンベリーエキス、フェルメンタX-Tra 5、スプリングX-Traガストを追加しました。Spring X-Tra Lifeは発酵/培養小麦小麦粉シリーズです。さらに、栄養強化に対する需要の増加、持続可能性に対するニーズの高まり、資源効率性が市場の成長につながり、培養小麦市場を押し上げると予想されています。
用途に基づき、市場はベイクド製品、チーズ、調味料、その他に区分されます。2023年には、消費者の関心の高まりと都市化したライフスタイルへのシフトにより、ベイクド製品部門が市場で大きなシェアを占めています。パン、ペストリー、ケーキなど、さまざまな食品や手軽に入手できる製品に対する需要やニーズの増加が、業界を後押ししています。職人的で健康志向の製品の急増も、そのほとんどが高タンパク質や全粒粉といった異なるタイプの小麦を使用するという動向を生み出しています。さらに、機器の改良により製パン技術が進歩したため、ベイクド製品の選択肢が増え、オンライン食料品店の導入により、消費者が簡単にアクセスできるようになりました。同分野の発展は、製品の品質向上、栄養改善、保存料削減に対する消費者の認識や懸念の変化、特に欧州とシリアル製品の極めて重要なグループにも支えられています。そのため、味覚の進化と食品加工における絶え間ない改良を理由に、市場セグメンテーションの不可欠な需要はベーカリー製品セグメントに見られます。したがって、2023年にはベイクド製品部門が市場で突出したシェアを占めています。
流通チャネルに基づいて、市場はオンラインとオフラインに二分されます。オンラインセグメントは、農業サプライチェーンにおけるデジタル技術の発展や、利便性に対する消費者や生産者の嗜好の高まりにより、予測期間中に大きな成長が見込まれています。培養小麦種子や関連製品の購入は、ボタンをクリックするだけで幅広い製品や製品に関する包括的な情報を提供するオンラインプラットフォームの利用増加により、より便利になっています。これは、インターネットの普及と利用の拡大、農産物の決済ソリューションの全般的な改善、農家や農業セクターの関係者の携帯電話へのアクセスの増加によって可能になった。特定の小麦品種をより入手しやすくするだけでなく、オンラインセグメントは、生産者が中間業者を排除し、より低価格で供給を受けることを可能にしています。デジタルインフラのさらなる開発、取引におけるインターネット利用の増加、他の参入企業の増加により、このセグメントはさらに売上を伸ばし、培養小麦の市場を拡大すると予想されます。このように、オンラインセグメントは、流通チャネルの中でも予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。
培養小麦の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。北米が2023年に市場の大半のシェアを占めたのは、技術の向上、消費者の嗜好の変化、農業利用の増加といった要因によるものです。米国とカナダでは、ハードレッドスプリングやデュラムのような高品質の小麦品種が市場促進要因となっています。この成長は、精密農業のような小麦栽培技術の発展や、収量と品質の両方を向上させる優れた種子によって支えられています。また、健康志向のセグメントや特殊な焼き製品の今後の成長、持続可能な農業に関する要件も、調査された市場の成長に影響を与えています。北米は、生産革新に多大な努力を傾注しているため、国際小麦市場において特別な地位を占めており、この地域は国内外での需要を満たすことができるため、世界市場において揺るぎない地位を確立しています。このように、2023年には北米が大きなシェアを占めています。
市場に参入している主要企業:Liao Weisen Group、Sunson Industry Group Co., Ltd.、NuTek Natural Ingredients、Mezzoni Foods Inc.、J&K Ingredients、Prathista Industries Limited、Norman, Fox &Co.、Boli Bioproducts、Groupe Limagrain Holding、Cain Food Industries, Inc.
Cultured wheat can be defined as wheat that has been selected through plant breeding practices or has genetically been altered to assume one or more characteristics as a result of breeding practices. This cultivation method sometimes includes sophisticated methods such as tissue culture where the plant cells are put in a controlled environment to generate new plants, which have the desired characteristics. With the help of such an approach, the researchers can increase the speed of the wheat breed improvements and satisfy the requirements of contemporary agriculture in relation to environmental factors. Cultured wheat is very vital in responding to the challenges of food security around the world because of its ability to enhance productivity and reduce the vulnerability of the crop.
The Cultured Wheat Market is expected to grow at a steady rate of around 7.1% owing to the expanding product portfolio. For instance, in September 2024, Millbio expanded its ingredients line with several offerings. The company has added Spring X-Tra Life, X-Tra Guard Rowan Berry Extract, Fermenta X-Tra 5, and Spring X-Tra Gusto. Spring X-Tra Life is a fermented/cultured wheat flour range. Moreover, increased demand for enhanced nutrition, rising need for sustainability, and resource efficiency are leading to the growth of the market and are anticipated to boost the cultured wheat market.
Based on the application, the market is segmented into baked products, cheeses, condiments, and others. The baked products segment held a significant share of the market in the year 2023 owing to growing consumer concerns and a shift towards an urbanized lifestyle. The increase in demand and need for different foods and readily available products such as breads, pastries, cakes, and so on have boosted the industry. The spike in artisanal and health-conscious products also creates a trend that most of them use different types of wheat such as high protein or whole grain. Furthermore, there has been an advancement in baking technology because of better equipment so there are more choices for baked products, and with the introduction of online grocery stores, consumers can easily access them. The segment's development is also backed by changing consumer perceptions and concerns over improved product quality, nutrition, and reduced preservatives, particularly in Europe and the extremely important group of cereal products. Therefore, integral demand of the cultured wheat market is seen in the baked products segment on account of evolving palates and constant enhancements in food processing. Thus, the baked products segment held a prominent share of the market in the year 2023.
Based on the distribution channel, the market is bifurcated into online and offline. The online segment is expected to experience significant growth in the forecast period owing to the development of digital technologies in the agricultural supply chain, as well as growing consumer and producer preferences for convenience. Purchasing cultured wheat seeds and related products has become more convenient with the increasing use of online platforms that provide an extensive range of products and comprehensive information about any product with just a click of a button. This is made possible by the increasing coverage and usage of the internet, the general improvement of payment solutions for agricultural produce, and increasing access to mobile phones among farmers and players in the agricultural sector. Besides offering better availability of specific wheat varieties, the online segment also allows producers to get rid of the middlemen and obtain supplies at a lower price. With the further development of the digital infrastructure, increased use of the internet for transactions and increased participation of other players, this segment is expected to further drive sales and increase the market for cultured wheat. Thus, the online segment is expected to grow at a significant rate in the forecast period among the distribution channels.
For a better understanding of the market adoption of cultured wheat, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America held the majority share of the market in the year 2023 owing to factors such as increasing technology, changing consumer tastes, and increasing use of agriculture. In the United States and Canada, high-quality wheat varieties like hard red spring and durum form the market drivers. This growth is backed by developments in wheat farming technology such as precision agriculture, and better seeds that improve both yield and quality. Also, the future growth of the health-conscious segments and specialty baked products, as well as requirements concerning sustainable farming, influence the growth of the examined market. North America enjoys a special position in the international wheat market as it concentrates great efforts toward innovation of production, thus, the region is capable of fulfilling the demand both locally and internationally, thereby, underlining its unchallenged status in the global market. Thus, amongst areas, North America held a significant share of the market in the year 2023.
Some of the major players operating in the market include Liao Weisen Group; Sunson Industry Group Co., Ltd.; NuTek Natural Ingredients; Mezzoni Foods Inc.; J&K Ingredients; Prathista Industries Limited; Norman, Fox & Co.; Boli Bioproducts; Groupe Limagrain Holding; Cain Food Industries, Inc.