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市場調査レポート
商品コード
1440248

ココナッツミルクおよびクリーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Coconut Milk and Cream - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ココナッツミルクおよびクリーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ココナッツミルクおよびクリームの市場規模は、2024年に33億6,000万米ドルと推定され、2029年までに60億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に12.35%のCAGRで成長します。

ココナッツミルクおよびクリーム- マーケット

従来の乳製品をベースとした食品および飲料製品の消費、およびビーガン食の採用に関連する消費者の懸念の高まりにより、ココナッツミルクおよびクリーム市場の成長が促進されると予想されます。ココナッツベースの食品の出現は、顧客の需要が動物ベースの製品から植物ベースの製品に移行していることを示しており、ココナッツベースの製品が顕著なシェアを占めています。植物ベースの食事へのこの漸進的な移行は、主に生態学的懸念、健康意識、倫理的または宗教的信念、環境問題と動物の権利についての意識の影響を受けています。分類基準、理由、タイプに関係なく、世界中でビーガンの数が増加しており、乳製品を含まない食品の需要が高まっており、主要なビーガン食品材料としてココナッツミルクおよびクリームの微妙な存在感が生まれています。

中期的には、消費者によるココナッツベースの製品の消費量の増加により、将来的には食品および飲料用途でのココナッツベースの製品の使用が促進されると予想されます。ココナッツミルクやココナッツクリームなどのココナッツ素材も、さまざまな加工食品の素材として広く使われており、今後も売上の伸びが見込まれています。ココナッツにはいくつかの健康上の利点があり、その製品別はベーカリー製品、コーヒー、菓子類などに広く使用されているため、ココナッツの需要は急速な上昇曲線を描いています。ココナッツは、インド、ビルマ、スリランカ、インドネシアなどの南アジア料理で広く使用されています。さらに、ココナッツミルクおよびクリーム抽出物は機能性飲料業界の重要な部分となっており、味とともに健康上の利点があるバリエーションを求めるミレニアル世代の強い嗜好の結果であり、調査対象市場の成長をさらに促進しています。

ココナッツミルクおよびクリームの市場動向

世界的に乳製品不使用とビーガニズムの傾向が高まる

分類基準、理由、タイプに関係なく、世界中でビーガンの数が増加しており、乳製品を含まない食品の需要が高まっており、主要なビーガン食品材料としてココナッツミルクおよびクリームの微妙な存在感が生まれています。さらに、増加するビーガン人口の需要を認識するために、食品会社は脂肪分や風味を変えて多様なココナッツミルクを導入し、利便性を高めるために持ち運びやすいパッケージ形式も発売しています。たとえば、WhiteWave Foods社は、自社ブランド So Deliciousを通じて、Nog、Pumpkin Spice、Mint Chocolateなどの珍しいフレーバーのココナッツミルクを提供しています。世界的に、いくつかの世界的機関が引用したデータは、ここ数年でビーガンのライフスタイルへの移行が起こったことを示しています。多くの国で、特に過去10年間にビーガン消費者の増加が見られました。

アジア太平洋が世界市場を独占し続ける

アジア太平洋市場における収益創出は主にインド、日本、インドネシアなどの国々によって推進されています。ココナッツ産業はインド経済において重要な位置を占めているため、ココナッツ産業とそのさまざまな分野での応用を強化することに政府の大きな関心が集まっています。たとえば、インドのココナッツ開発委員会は、ココナッツクリーム、噴霧乾燥ココナッツミルクパウダー、その他のココナッツ製品の製造のための新技術を開発するために、インドの主要な調査機関全体でさまざまな調査プログラムを後援しました。

ココナッツミルクおよびクリーム業界の概要

世界のココナッツミルクおよびクリーム市場は非常に細分化されており、多くの国内プレーヤーが強力な流通ネットワークと国際的な食品認証を持っています。 Sambu Group、Axelum Resources Corp.、Kapar Coconut Industries、Greenville Agro Corporation、Mc Cormick &Company Inc.などのメーカーが市場で確固たる地位を占めています。消費者の要求に応じて、カスタマイズ可能な包装サイズでココナッツミルクとココナッツクリームを提供しています。企業は市場での地位を維持するために、生産能力への投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。メーカーは、最終製品ユーザーが望む濃度のココナッツミルクおよびクリームも提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • カテゴリー
    • オーガニック
    • 従来型
  • 用途
    • 加工食品
      • ベーカリー
      • 菓子類
      • 乳製品
      • 冷菓
      • その他の加工食品
    • 小売/ パッケージ化されたココナッツミルクとココナッツクリーム
    • 食品サービス
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • インドネシア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • Market Positioning of Players
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • McCormick &Company Inc.
    • Danone SA
    • Sambu Group
    • Adamjee Lukmanjee &Sons(Pvt.)Ltd.
    • Cardinal Agri Products Inc.
    • Petrow Food Group
    • Axelum Resources Corp.
    • Kapar Coconut Industries Sdn Bhd
    • Greenville Agro Corporation
    • Only Earth

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 71755

The Coconut Milk and Cream Market size is estimated at USD 3.36 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.35% during the forecast period (2024-2029).

Coconut Milk and Cream - Market

The growing consumer concerns associated with consuming conventional dairy-based food and beverage products and adopting vegan diets are expected to drive the growth of the coconut milk and cream market. The emergence of coconut-based food products demonstrates a shift in the customers' demands, from animal-based products to plant-based products, with coconut-based products holding a prominent share. This incremental shift toward a plant-based diet is primarily influenced by ecological concerns, health consciousness, ethical or religious beliefs, and awareness about environmental issues and animal rights. Regardless of classification criteria, reasons, or types, the number of vegans worldwide is on the rise, driving the demand for dairy-free food products and creating a subtle presence for coconut milk and cream as key vegan food ingredients.

In the mid-term, the growth in the consumption of coconut-based products among consumers is expected to drive the use of coconut-based products in food and beverage applications in the future. Sales of coconut-based ingredients, such as coconut milk and coconut cream, are also expected to continue growing, and these products are widely used as ingredients in various processed food products. Since coconut has several health benefits and its by-products are vastly used in bakery goods, coffee, confectionery, etc., its demand is witnessing a rapid upward curve. Coconuts are extensively used in South Asian cuisines, such as Indian, Burmese, Sri Lankan, and Indonesian. In addition, coconut milk and cream extract have become an important part of the functional beverages industry, an outcome of the strong preference shown by the millennial populace that is demanding variants that have health benefits with taste, thereby further augmenting the growth of the market studied.

Coconut Milk and Cream Market Trends

Rising Trend of Dairy-free and Veganism Globally

Regardless of the classification criteria, reasons, or types, the number of vegans in the world is on the rise, driving the demand for dairy-free food products and creating a subtle presence for coconut milk and cream as key vegan food ingredients. Moreover, in an attempt to acknowledge the demand from the rising vegan population, food companies are introducing a diverse range of coconut milk by varying its fat content and flavor and even launching easy-to-carry package formats to boost convenience. For instance, the company WhiteWave Foods, through its brand So Delicious, offers coconut milk in unusual flavors, such as Nog, Pumpkin Spice, and Mint Chocolate . Globally, the data cited by several global institutions indicates that the transition to a vegan lifestyle has happened over the past few years. Many countries have witnessed a rise in vegan consumers, especially over the past decade.

Asia-Pacific Continues to Dominate the Global Market

The revenue generation in the Asia-Pacific market is majorly driven by the countries such as India, Japan, and Indonesia. The coconut industry holds an eminent position in the Indian economy, thus luring great interest of the government to strengthen the coconut industry and its application in varied sectors. For instance, the Coconut Development Board of India sponsored various research programs throughout the country's premier research institutions to develop new technologies for the manufacture of coconut cream, spray-dried coconut milk powder, and other coconut products. In Japan, more than 90% of Japanese consumers are lactose-intolerant, yet the demand for ice cream, yogurt, and other dairy products is very high among the native consumers, which drives the demand for dairy-alternative ingredients, including coconut cream and milk, among the food manufacturing companies of the country.

Coconut Milk and Cream Industry Overview

The global coconut milk and cream market is highly fragmented, with numerous domestic players having strong distribution networks and international food certifications. Manufacturers such as Sambu Group, Axelum Resources Corp., Kapar Coconut Industries, Greenville Agro Corporation, and Mc Cormick & Company Inc., among others, hold strong positions in the market. They offer coconut milk and coconut cream in customizable packaging sizes, depending on the requirements of the consumers. Companies are increasing their investments in production capacities and expanding their distribution channels to maintain their positions in the market. The manufacturers also offer coconut milk and cream with the consistencies desired by the end-product users.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Category
    • 5.1.1 Organic
    • 5.1.2 Conventional
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Processed Food
      • 5.2.1.1 Bakery
      • 5.2.1.2 Confectionery
      • 5.2.1.3 Dairy Products
      • 5.2.1.4 Frozen Dessert
      • 5.2.1.5 Other Processed Foods
    • 5.2.2 Retail / Packaged Coconut Milk & Coconut Cream
    • 5.2.3 Foodservice
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Indonesia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Positioning of Players
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 McCormick & Company Inc.
    • 6.3.2 Danone SA
    • 6.3.3 Sambu Group
    • 6.3.4 Adamjee Lukmanjee & Sons (Pvt.) Ltd.
    • 6.3.5 Cardinal Agri Products Inc.
    • 6.3.6 Petrow Food Group
    • 6.3.7 Axelum Resources Corp.
    • 6.3.8 Kapar Coconut Industries Sdn Bhd
    • 6.3.9 Greenville Agro Corporation
    • 6.3.10 Only Earth

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER