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市場調査レポート
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1692516

オンライン化粧品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Online Cosmetics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 167 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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オンライン化粧品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

オンライン化粧品市場規模は2025年に162億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは8.47%で、2030年には243億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • インターネットの普及は、化粧品に対する消費者の意識向上に大きく寄与しています。インスタグラム、フェイスブック、スナップチャット、ツイッターなど、さまざまなソーシャルメディアプラットフォームを利用するアクティブなソーシャルメディア・ユーザーが世界中で増加していることが、オンライン媒体を通じた化粧品需要を支えています。化粧品業界の各ブランドは、ソーシャルメディアの可能性を活用しつつあります。
  • ソーシャルメディアネットワークは、デジタルマーケティングの展望を変え、世界的にユーザーエンゲージメントを促進しています。加えて、ソーシャルメディア上のインフルエンサーが美容法を紹介する動向はここ数年増加しており、国内外の美容企業はブランドの認知度を高め、潜在的な消費者にリーチするためにインフルエンサーに注目しています。これは、特に世界的に展開する大手カラーコスメブランドで顕著であり、最も高い成長を示しているのは、ソーシャルメディア上でメイクアップチュートリアルを公開する動向です。
  • ビーガン化粧品やオーガニック化粧品の安全性に関する消費者の意識の高まりは、メーカーが新しい製品を発売し、新興セグメントでの足跡を拡大することを奨励しています。例えば、2021年6月、社会意識の高いフランスの化粧品会社SO'BiO eticは、環境に優しく健康的な化粧品を提供するため、米国でオーガニック美容ラインを立ち上げました。同社の製品は、グリコール、パラベン、シリコン、ナノ粒子、PEG、ケミカルフィルターを使用していないとしています。
  • さらに、ナチュラル・オーガニック化粧品のオンライン販売は世界中で活況を呈しています。これは、eコマース・プラットフォームで製品が幅広く入手でき、消費者に幅広い製品と選択肢を提供しているためです。そのため、メーカーは消費者の需要に応えるため、新しいオンラインストアを立ち上げています。
  • 例えば、2022年2月、英国の多国籍小売企業であるNEXTは、英国のスキンケア・メーカーと提携し、16種類のヴィーガンスキンケア製品からなる新美容ブランド「Woah」を立ち上げました。オンラインで購入できるこの新美容ブランドは、とろけるようなクレンジングバーム、ビタミンC美容液、ブライトニングトナー、ハイドレーションマスクなどの製品を提供するようデザインされています。

オンライン化粧品市場動向

ナチュラルオーガニック志向の高まり

  • 合成化粧品のシェアが高いオンライン化粧品市場だが、近年は健康志向の高まりから、植物由来、無添加、自然派化粧品への移行が進んでいます。従来の化粧品に含まれる化学物質の副作用が、肌荒れ、アレルギー、くすみなどの病気につながるという懸念の高まりが、ナチュラルオーガニック化粧品の需要に拍車をかけています。
  • 合成化粧品の長期使用は、刺激、ホルモンバランスの乱れ、毒性など、さまざまな健康問題を引き起こす可能性があります。しかし、植物エキスや天然オイルなどのオーガニック成分で作られた化粧品は、肌に害を与えないです。化学物質を含まず、原料の調達先について透明性の高い自然派化粧品は消費者に好まれており、これが自然派化粧品の需要を牽引していると思われます。
  • こうした関心の高まりに対応するため、同市場のメーカーは、オーガニック、ビーガン、ナチュラル、ケミカルフリー、クルーエルティフリーなどの謳い文句を掲げ、植物由来のクリーンラベル成分を配合した幅広いオーガニックスキンケア製品を投入することで、製品ラインナップの刷新と拡大を図っています。
  • 例えば、資生堂は2022年4月、地元の垂直農園から無農薬の植物を調達する新しい美容ブランド「Ule」を発表しました。資生堂がインキュベートしたこのフランスのスタートアップは、タワーファームと協力してパリ近郊で栽培されたエキゾチックな原料を調達しています。Uleは、大量に購入した乾燥植物を出荷する代わりに、パリ近郊の垂直農場から新鮮な植物を調達し、「最適な効能を持つ状態で手摘み」しています。

アジア太平洋は急成長市場

  • アジア太平洋地域は、インターネットサービスの普及に伴うスマートフォンユーザーの増加により、オンライン化粧品への需要が大きく伸びています。中国やインドなどの新興諸国は、各国のeコマースエコシステムの継続的な発展により、オンラインショッピング利用者の数が最も多いです。
  • 例えば、国際貿易局(ITA)と米国商務省(USDoC)の最近の調査によると、ライブストリーミングの人気は著しく高まっています。2021年現在、中国の化粧品eコマース全体の約10%を占めています。さらに、都市化による生活水準の向上と働く女性の増加が、オンライン化粧品への需要を押し上げています。
  • 中間層は、嗜好の著しい変化に基づいて急速に進化する美容製品を購入する可能性が高いです。このように、この地域における中流階級の人口増加は、オンライン化粧品の急成長需要の原因となっています。
  • クルーエルティフリーやビーガンの原料を使用した美容製品は、近年高い普及率を記録しており、アジア諸国で人気が高まっています。さらに、オーガニック化粧品に特化したオンライン業者もいくつかあり、プライベートブランドから国際的なブランドまで、消費者が自宅に居ながらにしてワンクリックで、より包括的な選択ができるようになっています。
  • 例えば、Vanity Wagon、The Glocal Store、Just Herbs、Nykaa、healthandglow.comなどが、インドでよく受け入れられているオンライン化粧品メーカーです。

オンライン化粧品業界の概要

オンライン化粧品市場は競争が激しく、地域および世界の企業が存在感を示しています。需要の大部分は、化粧品ブランドに対する消費者の高い意識とオンライン購入への親近感によってもたらされています。調査対象市場では、オンラインチャネルへの浸透を高めるため、天然、オーガニック、持続可能性を謳ったポートフォリオを立ち上げ、買収している有力企業もあります。同様に、主要ブランドはeコマース・プラットフォームやソーシャルメディアのインフルエンサーと提携し、リーチを拡大して市場での地位を維持しています。

例えば、2022年7月、国産美容ブランドのNutriglowは、eコマース大手のFlipkartと戦略的提携を結び、同社のスキンケアと化粧品をFlipkartのプラットフォームで独占的に販売しました。市場で確認されている主要企業には、Loreal SA、The Estee Lauder Companies、LVHM Moet Hennessy Louis Vuitton、Coty Inc、Revlon Incなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 顔用化粧品
    • 目元用化粧品
    • リップ化粧品
    • ネイル化粧品
  • カテゴリー
    • 大量生産
    • プレミアム
  • 販売チャネル
    • 企業サイト
    • 小売ウェブサイト
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Loreal SA
    • Shiseido Co.,Ltd.
    • The Estee Lauder Companies
    • Natura & Co.
    • Revlon
    • Oriflame Cosmetics AG
    • Coty, Inc.
    • Kao Corporation
    • Lotus Herbals
    • NARS Cosmetics

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 91956

The Online Cosmetics Market size is estimated at USD 16.23 billion in 2025, and is expected to reach USD 24.37 billion by 2030, at a CAGR of 8.47% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The strong Internet penetration has significantly contributed to driving consumer awareness about cosmetics. The rising number of active social media users around the globe on various social media platforms, including Instagram, Facebook, Snapchat, and Twitter, is supporting the demand for cosmetics via online mediums. Brands across the cosmetic industry are tapping into social media potential.
  • Social media networks are transforming the digital marketing landscape and driving user engagement globally. Additionally, the trend of social media influencers showcasing their beauty regimens has increased over the past few years, and both local and international beauty companies have been turning to influencers to increase their brand awareness and reach potential consumers. This is especially visible with major color cosmetic brands operating globally, with the highest growth attributed to the trend of publishing makeup tutorials on social media.
  • Rising consumer awareness about the safety of vegan and organic cosmetics encourages manufacturers to launch new offerings and expand their footprint in the emerging segment. For instance, in June 2021, SO'BiO etic, a socially conscious French cosmetics firm, launched an organic beauty line in the United States to provide environmentally friendly and healthful cosmetics. The company claims its products are free from glycol, parabens, silicones, nanoparticles, PEG, and chemical filters.
  • Moreover, the online sales of natural and organic cosmetics products are booming around the globe, owing to the wide availability of products on the e-commerce platform, which offers a wide range of products and choices to consumers. Thus, the manufacturers are launching new online stores to meet consumer demand.
  • For instance, in February 2022, NEXT, a British multinational retailer, built a partnership with a UK-based skincare manufacturer and launched a new beauty brand, 'Woah,' that consists of 16 vegan skincare products. Available online, the new beauty brand is designed to offer products including a melting cleansing balm, vitamin C serum, brightening toner, and hydration mask.

Online Cosmetics Market Trends

Growing Inclination Towards Natural/Organic Products

  • Although synthetic cosmetics products have a prominent share in the market, in recent years, consumers are shifting towards plant-based, cruelty-free, and natural cosmetics products due to increased health awareness. Growing concerns regarding the side effects of chemicals in conventional cosmetic products, which lead to ailments such as skin irritation, allergies, and dullness, have fueled the demand for natural and organic cosmetic products.
  • Prolonged use of synthetic cosmetics may cause various health issues, such as irritation, hormonal imbalance, and toxicity. However, cosmetic products made of organic ingredients, such as plant extracts and natural oils, do not harm the skin. Natural cosmetic products that are free from chemicals and transparent about the sourcing of the ingredients have been preferred by consumers, which is likely to drive the demand for natural cosmetic products.
  • To capitalize on this growing interest, the manufacturers in the market have been revamping and expanding their product offerings by introducing a wide range of organic skincare products containing plant-based, clean-label ingredients, with claims such as organic, vegan, natural, chemical-free, and cruelty-free, among others.
  • For instance, in April 2022, Shiseido revealed a new beauty brand Ule, which sources pesticide-free botanicals from local vertical farms. The Shiseido-incubated French startup works with Tower Farm to procure exotic ingredients grown near Paris. Instead of shipping dried plant substances purchased in bulk, Ule sources fresh botanicals from a vertical farm near Paris, where they are 'hand-harvested at their optimal potency.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

  • Asia-Pacific region is experiencing significant demand for online cosmetics products due to the increased number of smartphone users accompanied by strong penetration of internet services. Emerging economies such as China and India exhibit the highest number of online shoppers, owing to the ongoing developments in the e-commerce ecosystem of respective countries.
  • For instance, according to recent research by the International Trade Administration (ITA) and the US Department of Commerce (USDoC), live streaming has significantly increased in popularity. It now accounts for around 10% of all Chinese cosmetic e-commerce as of 2021. Additionally, the improved standard of living owing to urbanization, and the increasing number of working women, push the demand for online cosmetic products.
  • The middle-class population will likely purchase beauty products as they evolve rapidly based on the significant changes in their preferences. Thus, the rising middle-class population in the region is responsible for the burgeoning demand for online cosmetic products.
  • Beauty products made from cruelty-free and vegan ingredients have recorded a high adoption rate in recent years and are becoming increasingly popular in Asian countries. Furthermore, several online players specialize in organic cosmetics, allowing a more comprehensive selection of both private label and international brands with one click from the comfort of the consumer's home.
  • For instance, some of India's well-accepted online cosmetics players include Vanity Wagon, The Glocal Store, Just Herbs, Nykaa, and healthandglow.com, among others.

Online Cosmetics Industry Overview

The online cosmetics market is highly competitive, with a strong presence of regional and global players. Demand is mostly driven by high consumer awareness of cosmetic brands and affinity for online purchases. In the market studied, some prominent players are launching/acquiring portfolios that claim to be natural, organic, and sustainable to have higher penetration across online channels. Likewise, the key brands are partnering with e-commerce platforms and social media influencers to expand their reach and maintain their position in the market.

For instance, in July 2022, Homegrown beauty brand Nutriglow entered into a strategic partnership with e-commerce major Flipkart to sell its skincare and cosmetic products exclusively on the platform. Some of the major players identified in the market include Loreal SA, The Estee Lauder Companies, LVHM Moet Hennessy Louis Vuitton, Coty Inc, Revlon Inc, and more.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Facial Cosmetics
    • 5.1.2 Eye Cosmetics
    • 5.1.3 Lip Cosmetics
    • 5.1.4 Nail Cosmetics
  • 5.2 Category
    • 5.2.1 Mass
    • 5.2.2 Premium
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Company Website
    • 5.3.2 Retail Website
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Loreal SA
    • 6.3.2 Shiseido Co.,Ltd.
    • 6.3.3 The Estee Lauder Companies
    • 6.3.4 Natura & Co.
    • 6.3.5 Revlon
    • 6.3.6 Oriflame Cosmetics AG
    • 6.3.7 Coty, Inc.
    • 6.3.8 Kao Corporation
    • 6.3.9 Lotus Herbals
    • 6.3.10 NARS Cosmetics

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER