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市場調査レポート
商品コード
1440083
MaaS(Mobility as a Service):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Mobility as a Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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MaaS(Mobility as a Service):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 2~3営業日
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MaaS(Mobility as a Service)市場規模は、2024年に7,800億米ドルと推定され、2029年までに1兆1,200億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.43%のCAGRで成長します。
COVID-19感染症のパンデミックは、サービス市場としてのモビリティに打撃を与えました。ロックダウンと社会的距離の規範が世界中で実施されたため、緊急目的を除いて移動の必要性は減少しました。国民の移動がほぼゼロとなり、市場の主要ビジネス分野は深刻な打撃を受け、経済は急降下しました。COVID-19感染症のパンデミックは市場に問題を引き起こしているが、非接触決済や接触追跡のためのMaaSソリューションの展開など、イノベーションや適応のチャンスももたらしています。
中期的には、MaaS(Mobility as a Service)(MaaS)は、個人や企業に統合されたオンデマンド交通ソリューションを提供することを目的とした成長産業です。これは、消費者が単一のプラットフォームを通じて、多くの場合サブスクリプションベースのアプローチを通じてさまざまなモビリティ代替手段にアクセスできる、従来の交通手段からのパラダイムシフトを表しています。この市場は、都市化の進行、交通渋滞の増加、より持続可能な代替交通手段の必要性により、今後数年間で急速に拡大すると予測されています。
全国各地でタクシーサービスやライドシェアサービスの利用に対する乗客の嗜好が高まることが予想されます。したがって、これにより、各社は競争の激しい市場でそれぞれの市場シェアを維持するために、モバイルアプリケーションで提供するオプションを強化し、事業を拡大することになると考えられます。
二酸化炭素排出量の削減と気候変動の緩和への関心の高まりは、MaaSセクターの主な促進要因の1つです。 MaaSプラットフォームは、より持続可能なモビリティの選択肢を提供することで、交通機関の環境への影響を軽減するのに役立つ可能性があります。
市場を牽引するもう1つの重要な側面は、特にモビリティのオプションにおいて利便性、柔軟性、費用対効果を優先する若い世代の間で消費者の嗜好が変化していることです。
従来の交通会社やハイテク新興企業に加え、自動車メーカーや公共交通機関などの他のプレーヤーも、競争力を維持し、進化する顧客の期待に応えるためにMaaS分野に参入しています。
電気自動車への補助金や相乗りや公共交通機関の利用促進など、政府の取り組みや法律もMaaS市場を形成しています。モバイルアプリ、モノのインターネット(IoT)ガジェット、データ分析ツールは、MaaS分野を推進する主要なテクノロジーの一部です。これらのテクノロジーにより、より効果的で個別化された輸送サービスが可能になります。
MaaSは、渋滞の緩和に加えて、大気の質の改善、炭素排出量の削減、持続可能な交通の促進にも役立ちます。 MaaSは、さまざまなモビリティのオプションを提供することで、個人が自転車や公共交通機関の利用など、より環境に優しい交通手段を選択することを奨励できます。
さらに、MaaSは公共部門や商業部門の関係者に新しいビジネスモデルと機会を与えることで、交通部門を再構築しています。政府がMaaSを交通ネットワークに組み込む方法を模索する一方で、非公開会社はMaaSのプラットフォームやサービスへの投資を増やしています。
全体として、世界中の主要都市で交通渋滞によって引き起こされる困難が、MaaSセクターの拡大の要因となっています。人々がより効果的で環境に優しい交通ソリューションを求める中、MaaSは将来の都市モビリティにおいてますます重要な役割を果たすことになります。
近年、世界中の多くの都市が、増大する交通渋滞や輸送上の課題の解決策として、MaaS(Mobility as a Service)(MaaS)を導入しています。例えば、
これらの事例は、交通渋滞を緩和し、交通機関へのアクセスを向上させる取り組みとして、MaaSが都市間でますます普及していることを示しています。 MaaSビジネスが世界的に拡大するにつれ、交通問題を解決するためにMaaSソリューションを利用する都市がさらに増えることが予想されます。
都市化、人口増加、便利で持続可能な交通手段に対する需要の増加により、長期的には中国のMaaS(Mobility as a Service)市場が可能になる可能性があります。近年、バイクシェアリングやカーシェアリングに代表される新たなモビリティは、国民の日常移動に大きな利便性をもたらしています。大規模なモビリティ需要を満たすことで、都市管理にプレッシャーと課題ももたらしました。さらに、既存の公共交通システムや従来の交通サービスにも大きな影響を与えました。
インドは世界で2番目に人口の多い国で、ほとんどの国民が短距離の通勤にタクシーやオートリクシャー(地元の三輪タクシー)を利用する中流階級に分類されます。インドの公共交通機関はそれほど発達しておらず、主にバス、ローカル列車(ムンバイのみ)、地下鉄(一部の都市)が特徴です。したがって、従業員は主に通勤の主な交通手段として自家用車を使用しています。
MaaSはインドではまだ比較的新しいものですが、連邦政府、州政府、地方自治体による議論や政策の取り組みにより、その巨大な可能性が浮き彫りになっています。 MaaSは、移動手段を単一のサービスに統合することで、インド全土の消費者に、柔軟かつパーソナライズされた方法で旅行を簡単に手配できる機能を提供します。さらに、インドはその技術力と統合モビリティサービスソリューションを活用しており、すでに大きな分野に成長しています。
インド市場にはチャンスが溢れているため、多くの著名企業もMaas市場での地位を強化するために厳しい取り組みを行っています。例えば、
上記の動向は、この地域のMaaS市場が急速に成長しており、いくつかのプレーヤーが市場に参入し、サービスを拡大していることを示しています。これらの開発は、今後数年間のMaaSの成長に貢献すると予想されます。
MaaS(Mobility as a Service)市場は細分化されており、複数のプレーヤーが市場で大きなシェアを占めています。MaaS(Mobility as a Service)市場における著名な企業には、Uber、Didi、Beeline Mobility、Moovitなどがあります。企業は、新しく先進的な製品の革新のための研究開発に多額の投資を行っています。
The Mobility as a Service Market size is estimated at USD 0.78 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.12 trillion by 2029, growing at a CAGR of 7.43% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 pandemic hurt mobility as a Service Market. With the lockdown and social distancing norms implemented worldwide, the need for mobility was reduced except for emergency purposes. With almost zero public movements, the major business area of the market was severely hit, and the economy took a nosedive. Although the COVID-19 pandemic has caused problems for the market, it has also given rise to chances for innovation and adaptation, such as the deployment of MaaS solutions for contactless payments and contact tracking.
Over the medium term, Mobility as a Service (MaaS) is a growing industry that intends to provide individuals and businesses with integrated, on-demand transportation solutions. It represents a paradigm shift from traditional modes of transportation, in which consumers can access a variety of mobility alternatives through a single platform, frequently via a subscription-based approach. The market is predicted to expand rapidly in the next years, owing to rising urbanization, increased traffic congestion, and a need for more sustainable transportation alternatives.
Passengers' preferences for utilizing taxi services and ride-sharing services across the country are expected to increase. Hence, this is likely to lead the companies to enhance the options and expand their operations to be provided in mobile applications, to retain their respective market shares in a highly competitive market.
The growing emphasis on lowering carbon emissions and mitigating climate change is one of the primary drivers of the MaaS sector. MaaS platforms may help lessen the environmental effect of transportation by providing more sustainable mobility options.
Another important aspect driving the market is changing consumer tastes, particularly among younger generations that prioritize convenience, flexibility, and cost-effectiveness in their mobility options.
Other players, such as automakers and public transportation agencies, are entering the MaaS sector to stay competitive and meet evolving customer expectations, in addition to traditional transportation corporations and tech startups.
Government initiatives and legislation, such as subsidies for electric vehicles and encouragement for carpooling and public transit use, are also shaping the MaaS market. Mobile apps, Internet of Things (IoT) gadgets, and data analytics tools are a few of the primary technologies powering the MaaS sector. These technologies enable more effective and individualized transportation services.
MaaS can assist in improving air quality, lower carbon emissions, and encouraging sustainable transportation in addition to easing congestion. MaaS can encourage individuals to select more environmentally friendly forms of transportation, like biking or taking public transportation, by providing a variety of mobility options.
In addition, MaaS is reshaping the transportation sector by giving actors in the public and commercial sectors new business models and opportunities. While governments look for ways to incorporate MaaS into their transportation networks, private companies are increasing their investments in MaaS platforms and services.
Overall, the difficulties caused by traffic congestion in major cities throughout the world are a contributing factor in the expansion of the MaaS sector. MaaS is positioned to play an increasingly significant role in the future of urban mobility as people look for more effective and environmentally friendly transportation solutions.
In recent years, many cities around the world have been adopting mobility as a service (MaaS) as a solution to the growing traffic congestion and transportation challenges. For instance,
These instances show how MaaS is becoming more and more popular among cities as they work to ease traffic congestion and increase accessibility to transportation. It is anticipated that more cities using MaaS solutions to solve their transportation problems as the MaaS business expands globally.
Urbanization, population growth, and increasing demand for convenient and sustainable modes of transportation are likely to enable the mobility-as-a-service market in China over the long run. In recent years, new mobility represented by emerging bike-sharing and car-hailing/sharing has provided great convenience for citizens' daily transport. By meeting large mobility demands, they also brought pressures and challenges to city management. In addition, they had a big impact on existing public transport systems and traditional transport services.
China has focused on testing and developing MaaS projects in recent years. Many government departments, such as the State Council, Ministry of Transport, and province and city governments (Beijing, Shanghai, Jiangsu, and Guangdong), have highlighted to develop of a MaaS strategy or pilot in their 14th-Five-Year Plan between (2021-2025) or even in their long-term plan for 2035.
India is the second-most populous country in the world, and most people fall into the middle-class category who utilize cabs and auto-rickshaws (local three-wheeler taxis) for commuting short distances. India's public transportation system is not that well developed and is mainly characterized by buses, local trains (only in Mumbai), and metros (in select cities). Thus, employees majorly use their personal vehicle as the main mode of transportation to work.
MaaS is still relatively new in India, but discussions and policy initiatives by the federal, state, and local governments have highlighted its enormous potential. MaaS would offer consumers across India the ability to effortlessly organize trips in a flexible and personalized way by integrating transportation into a single service. Further, India is utilizing its technology prowess and integrated mobility services solutions, and it is already growing into a sizable sector.
Due to the outpouring opportunities in the Indian market, many prominent companies have also taken severe initiatives to strengthen their position in the Maas market. For instance,
The above developments indicate that the MaaS market in the region is growing rapidly, with several players entering the market and expanding their services. These developments are expected to contribute to MaaS growth in the coming years.
The mobility as a service market is fragmented, with several players accounting for significant shares in the market. Some prominent companies in the mobility as a service market are Uber, Didi, Beeline Mobility, Moovit, and others. Companies are investing heavily in R&D for the innovation of new and advanced products.