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市場調査レポート
商品コード
1438393

セットトップボックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Set-Top Box - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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セットトップボックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

セットトップボックス市場規模は、2024年に2億6,752万米ドルと推定され、2029年までに3億3,675万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.71%のCAGRで成長します。

セットトップボックス-マーケット

政府は、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミック中にウイルスの感染を阻止するためにロックダウンを課したが、これにより多くの通信サービスプロバイダーのサプライチェーンに影響が及びました。

主なハイライト

  • HDおよびUHDコンテンツを配信するセットトップボックスのニーズは、高解像度テレビの売上の増加と並行して、より高い画像解像度のニーズによって推進されています。さらに、加入者とのエンゲージメントを向上させ、すべての会員のホームエンターテイメントサービスの価値を生み出すためのAndroidセットトップボックスに対する強い需要が主に市場の成長を推進しています。さらに、セットトップボックスはケーブルネットワークの品質を向上させるため、HDチャンネル、チャンネルパックのサブスクリプション、インタラクティブビデオなどのさまざまな付加価値サービスの利点により、ケーブルネットワークでよく採用されています。
  • STB市場は、セットトップボックスの設置、STBメーカーによるOSベースのデバイスの導入、発展途上国におけるアナログスイッチオフからデジタルスイッチオフへの移行を義務付ける政府の規則によっても推進されています。たとえば、インド政府はケーブルテレビネットワーク(規制)法を改正し、STBを義務付けました。デジタル伝送により、セットトップボックスはより優れた視聴体験を提供し、インドでの違法チャンネルの放送の防止に役立ちます。
  • 技術革新により、さまざまな機能を備えた幅広いSTBが開発され、さまざまなセットトップボックスプロバイダー間の競合が激化しました。デジタルビデオ録画は、視聴者がお気に入りの番組を視聴したり録画したりできるようにする最も重要な機能です。さらに、5Gはほとんどの国で開発されているため、市場参入企業はSTBを5Gネットワークと互換性のあるものにするための新機能を組み込んでいます。
  • 2021年9月、COVID-19によるサプライチェーンの混乱に対処するため、エアテルDTH部門は2021年末までに高解像度セットトップボックスの輸入を停止し、現地生産のセットトップボックスを製造する意向を発表しました。同様の戦略的動きとして、Airtelの主要なライバルであるTata Skyは、インド国内でセットトップパッケージを開発するためにTechnicolorと提携しました。
  • 2021年デジタルTV欧州産業調査によると、回答者の約35%が、セットトップボックスはTV事業者の提案において非常に有用な要素であるが、かけがえのない要素ではないと示唆し、さらに36%はセットトップボックスは1つのみにすぎないとの見解を示していますテレビオペレーターが今日顧客に連絡しなければならないオプションですが、他のオプションと同じくらい価値があります。さらに、回答者の10%は、ボックスがテレビ事業者の提案の中心であり、今後も存続すると示唆しました。
  • OTTとセットトップボックスの統合も、市場の成長を促進する顕著な要因です。 OTTの人気の高まりにより、生放送TVへのOTTコンテンツアクセスを提供するハイブリッドセットトップボックスの開発が行われています。 OTTプラットフォームに費やす時間の増加により、ハイブリッドソリューションを提供する新たな機会も生まれています。パンデミックは、OTTサービスの導入を促進する上でも非常に重要な役割を果たしました。 2021年 8月、著名なプレーヤーのインホームネットワークソリューションであるコムスコープは、Android TVと統合デュアルマルチモードチューナーを搭載したセットトップソリューションを加入者に提供するためにEvocaと提携したことを発表しました。セットトップボックスは、無線とオーバーザトップ(OTT)コンテンツを統合するように設計されています。 ATSC 3.0に準拠しており、より高いビデオとオーディオの品質、圧縮効率の向上、パーソナライゼーションの確保に役立ちます。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより、ウイルスの蔓延を抑制するために政府によるロックダウンが実施されました。各国に課されたロックダウンは、さまざまな通信サービスプロバイダーのサプライチェーンに影響を与えました。さらに、ロックダウンと在宅勤務のシナリオにより、テレビの視聴時間が増加しました。 2021年米国労働統計局の「米国時間利用調査」によると、アメリカ人は睡眠以外のほとんどの時間をテレビの視聴に1日平均3.1時間を費やしており、これは仕事に費やす時間をわずかに上回っています。これにより、市場の成長が飛躍的に促進される可能性があります。

セットトップボックス市場動向

HD解像度が最大の市場シェアを保持

  • フルHD解像度は幅1920ピクセル、高さ1080ピクセルです。高解像度セットトップボックスは、高解像度チャンネルと標準解像度チャンネルの両方を表示できます。対照的に、標準解像度のセットトップボックスは、多くの場合、標準解像度のチャンネルのみを表示できます。さらに、SDのアスペクト比は4:3で、現代の大型TVディスプレイでは2つの黒いマージンが残りますが、HD伝送では16:9のワイドアスペクト比が採用されています。
  • フルHD仕様によれば、水平解像度は1920ピクセルですが、これは最大水平視野の1/2より狭く、UHD解像度と比較して画像がわずかに圧縮されます。この水平解像度は、水平視野(FOV)に換算すると「32度」に相当します。
  • 過去5年間で1080ピクセルのモニターが市場に氾濫して以来、HDが新たな標準として台頭してきました。信頼性の高いコンテンツに対するニーズの高まりと、HD STBをモニターやテレビに接続する柔軟性により、視聴体験に役立つ追加機能となっています。さらに、他の追加プラットフォームの出現により、従来のSTBでより多くの視聴者にリーチできるようになりました。たとえば、Vodafone TVは、2021年 10月に欧州でのHDコンテンツの展開を加速するために、STBにFacebook Watchを導入しました。
  • STBの大部分は、市場製品の中央値としてHDコンテンツを提供し続けており、ハイエンド STBは4Kおよび8Kプログラミングに移行しています。対照的に、下位のSTBは主にSDを提供します。 Blu-rayテクノロジーの発展により、HDメディアが拡大し、業界の主力になりました。 HDストリーミングはSTBサブスクリプションのSDで利用できることが多いですが、費用は高くなります。以前使用されていたVGAケーブルから、単一のケーブルでオーディオとビデオの両方を転送できるHDMIケーブルへの市場の移行も、HD STBによって促進されました。 HDセットトップボックスとアナログテレビの主な違いは、受信できるチャンネルの数です。

北米が市場のかなりのシェアを握ると予想される

  • 北米は常に最新テクノロジーの導入においてリードを維持してきました。技術の進歩、より高品質なビデオへの注目の高まり、強力な技術インターフェースが、この地域のセットトップボックス市場を牽引する主な要因となっています。この地域のセットトップボックス(STB)市場は、かなりの飽和段階に達しています。ただし、地域のプロバイダーは、市場全体の成長や顧客の要件の変化に対応するために、革新的な機能を追加する取り組みを常に行っています。
  • MobiTVなどのプレーヤーは、有料TVサービスの衰退を受けて、セットトップボックスを使用しないIPTVサービスの提供を開始しています。北米(ある程度成熟した業界)のベンダーは、有料TVユーザーの市場飽和と激しい競合のため、自社のSTBにゲートウェイ機能、セキュリティ、HD機能などの機能を追加しようと継続的に試みています。 2021年 8月、Evocaは、Android TVとデュアルマルチモード ATSC 3.0およびATSC 1.0チューナーを備えた最新のセットトップソリューションを加入者に提供するために、ホームネットワークソリューションの世界的プロバイダーであるCommScopeを選択しました。
  • OTTの普及の増加により、地域全体でスマートテレビの普及が増加しました。したがって、市場のさまざまなプレーヤーが需要の高まりに応えるために新製品を発売しています。たとえば、Amazonは2021年9月に、カスタマイズされた4Kスマートテレビのラインナップの販売を発表しました。これらのテレビはパイオニアと東芝と共同で製造され、AlexaとFire TVソフトウェアが組み込まれています。これらのテレビは当初、小型の43インチと50インチのサイズで発売され、2022年半ばまでに55インチ、66インチ、および75インチの製品が発売される予定です。これらのテレビは北米地域のみで販売される予定です。したがって、スマートテレビの売上の増加に伴い、この地域ではセットトップボックスの需要も同時に増加すると予想されます。
  • さらに、2021年 8月に、TCLは新しい5シリーズおよび6シリーズテレビの発売を発表しました。これらのテレビは米国で先行販売され、その後カナダでも発売されました。ハンズフリー音声コントロールを備えたTCLシリーズ 5および6テレビは、Googleアシスタントを利用して、700,000以上の映画やテレビエピソードの検索、質問への回答、スマートホームデバイスの管理などのタスクを実行します。
  • 2022年 1月、Roku, Inc.はシャープと提携して、Sharp Roku TVモデルを米国の顧客に提供すると発表しました。この提携によると、シャープのRoku TVモデルはRoku OSと統合され、顧客にカスタマイズ可能なホーム画面、3つの主要な音声エコシステムとの互換性、および200以上のライブ TVチャンネルを含む多くのチャンネルへのアクセスを提供します。
  • 第2回年次消費者調査「テレビの将来」の結果によると、米国のケーブルTV加入者の約27%が、ケーブルTV加入者数の減少により、2021年末までに加入契約をキャンセルしたいと考えています。トレードデスクは、米国内の2,105人のサンプルサイズを使用して、2020年12月4日から8日まで調査を実施しました。したがって、これにより、この地域のセットトップボックスに対する全体的な需要が高まることになります。

セットトップボックス業界の概要

セットトップボックス業界は過去数年間で多くの変化を経験し、これまで以上に多様化しています。プレーヤーは継続的に革新し、戦略的な合併、買収、パートナーシップを通じて市場の拡大を目指しています。

  • 2021年 9月- テクニカラーは、TIM用の次世代Android TVセットトップボックス(STB)を実装し、イタリアの家庭に、Netflix、Amazon、Infinity、 Disney+とDAZN。 STBはTechnicolor Connected HomeのJADEプラットフォーム上に構築されており、Wi-Fi 6、Android 10、遠距離音声やPVRなどのすぐに追加できる周辺機器を備えています。 Technicolor Connected Homeは、現在のTIM顧客が追加サービスにアクセスできるように、この導入の一環として更新されたソフトウェアバージョンをリリースする予定です。
  • 2021年 8月-Evocaは、デュアルマルチモード ATSC 3.0およびATSC 1.0チューナーを内蔵した最新世代のAndroid TV搭載セットトップボックスを加入者に提供するためにCommscopeを選択しました。このテクノロジーの組み合わせは、一般の人々が利用できるようになります。さらに、サービスプロバイダーは放送ネットワークを活用して、米国の顧客に洗練されたテレビ視聴体験を提供できるようになります。
  • 2021年 8月-Technicolor Connected HomeおよびFlextronicsと協力して作成された「Made in Indiaセットトップボックス」がTata Skyによって導入されました。 Technicolor Connected HomeがTata Sky向けに開発したハイテクボックスの量産が、Flextronicsと協力して2021年 6月にチェンナイで開始されました。
  • 2021年 7月-Technicolor Connected Homeは、Googleの遠方音声技術を最新世代のSTB(セットトップボックス)に統合し、ユーザーがチャンネルを変更したり、コンテンツを検索したり、Googleアシスタントを使用してハンズフリーになったりできるようにします。 GoogleアシスタントとTechnicolor Connected Home STBを統合することで、消費者がホームセキュリティオートメーション、スマートスピーカー、その他のIoTアプリケーションを効果的に管理できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替品の脅威
  • 業界関係者の分析
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の市場への影響の評価
  • テクノロジーのスナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 高度な技術革新
    • 新興市場におけるセットトップボックスの採用の増加
    • OSベースのデバイスの展開
  • 市場抑制要因
    • 成長するオンラインOTTサービス/プラットフォーム

第6章 テクノロジーのスナップショット

  • セットトップボックスの進化、主要なコラボレーション、および進行中の技術開発

第7章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • 衛星/DTH
    • IPTV
    • ケーブル
    • その他のタイプ(DTTおよびOTT)
  • 解像度別
    • SD
    • HD
    • ウルトラHD以上
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
    • 世界のその他の地域

第8章 ベンダー市場シェア分析

  • ベンダー市場シェア:セットトップボックス市場

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ARRIS International PLC(CommScope Inc.)
    • Technicolor SA
    • Intek Digital Inc.
    • HUMAX Electronics Co. Ltd
    • ZTE Corporation
    • Skyworth Digital Ltd
    • Sagemcom SAS
    • Gospell Digital Technology Co. Limited
    • Kaon Media Co. Limited
    • Shenzhen Coship Electronics Co. Ltd
    • Evolution Digital LLC
    • Shenzhen SDMC Technology Co. Ltd

第10章 投資分析

第11章 市場の将来

目次
Product Code: 66499

The Set-Top Box Market size is estimated at USD 267.52 million in 2024, and is expected to reach USD 336.75 million by 2029, growing at a CAGR of 4.71% during the forecast period (2024-2029).

Set-Top Box - Market

The government imposed lockdowns during the COVID-19 pandemic to stop the virus's transmission, which had impacted the supply chains of numerous telecom service providers.

Key Highlights

  • The need for set-top boxes that deliver HD and UHD content is driven by the need for higher picture resolution, which is parallel to the rising sales of high-definition TVs. In addition, the strong demand for an android set-top box for improving engagement with subscribers and creating value for every member's home entertainment service is primarily driving the market's growth. Moreover, as set-top box enhances the quality of cable networks, it is well adopted in cable networks due to the benefits of various value-added services, like HD channels, channel pack subscriptions, and interactive videos.
  • The STB market is also being driven by government rules mandating the installation of set-top boxes, the deployment of OS-based devices by STB makers, and the move from analogue switch-off to digital switch-off in developing nations. For instance, the Cable Television Networks (Regulation) Act was amended by the Indian government to mandate STBs. Due to digital transmissions, set-top boxes offer a better viewing experience and aid in preventing the broadcast of illegal channels in India.
  • Technological innovations led to the development of a wide range of STBs equipped with various features, making competition fierce among the various set-top-box providers. Digital video recording is the most crucial feature that allows viewers to watch and record their favourite shows. Additionally, market participants are incorporating new features to make the STB compatible with 5G networks since 5G is being developed throughout most countries.
  • In September 2021, to address the disruption to the supply chain caused by COVID-19, the Airtel DTH unit announced intentions to stop importing high-definition set-top boxes by the end of 2021 and manufacture locally produced set-top boxes. In a comparable strategic move, Tata Sky, the key rival of Airtel, teamed up with Technicolor to create set-top packages domestically in India.
  • According to Digital TV Europe Industry Survey 2021, about 35% of the respondents suggested that the set-top box is an extremely useful element in the TV operator's proposition but is not irreplaceable, while a further 36% take the view that it is only one option the TV operator must reach customers today and is no more valuable than any other. In addition, 10% of the respondents suggested that the box is central to the TV operator's proposition and is here to stay.
  • The integration of OTT and set-top box is another prominent factor driving the market's growth. The growing popularity of OTT has led to the development of hybrid set-top boxes that offer OTT content access to live TV. The increased time spent on OTT platforms has also led to new opportunities to provide a hybrid solution. The pandemic has also played a very significant role in propelling the adoption of OTT services. In August 2021, CommScope, a prominent player in-home network solutions, announced that it has partnered with Evoca to provide its subscribers with set-top solutions powered by Android TV and integrated dual multimode tuners. The set-top box is designed to bring together over-the-air with over-the-top (OTT) content. It meets the ATSC 3.0, which helps in ensuring higher video and audio quality, improved compression efficiency, and personalization.
  • The COVID-19 pandemic led to lockdowns enforced by the government to curb the spread of the virus. The lockdown imposed across countries has affected the supply chains of various telecom service providers. In addition, lockdowns and work-from-home scenarios increased the time spent watching television. As per the 2021 US Bureau of Labor Statistics' American Time Use Survey, apart from sleeping, Americans spend an average of 3.1 hours per day most of their time watching television, which is slightly more time than they spend working. This would likely propel the market growth exponentially.

Set Top Box Market Trends

HD Resolution Held the Largest Market Share

  • There are 1920 pixels in width & 1080 pixels in height in full HD resolution. A High Definition set-top box can display both high-definition and standard definition channels. In contrast, a Standard Definition set-top box can often only view standard definition channels. Moreover, instead of SD, which has a 4:3 aspect ratio and leaves the two black margins on contemporary large TV displays, HD transmissions have a 16:9 wide aspect ratio.
  • According to the Full HD specifications, the horizontal resolution is 1920 pixels, which is narrower than 1/2 of the maximum horizontal field of view and results in a slightly compressed image compared to UHD resolutions. This horizontal resolution is equivalent to "32 degrees" when converted into the horizontal field of view (FOV).
  • Since 1080-pixel monitors have inundated the market over the past five years, HD has emerged as the new norm. Due to the rising need for reliable content and the flexibility of connecting HD STBs to monitors and TVs, they are a useful addition to watching experiences. Moreover, due to the advent of other additional platforms, a bigger audience can be reached by conventional STBs. For instance, Vodafone TV introduced Facebook Watch to its STB to accelerate its HD content rollout in Europe in October 2021.
  • The majority of STBs continue to offer HD content as their median market product offering, with the higher-end STBs shifting toward 4K and 8K programming. In contrast, the lower-end STBs mainly offer SD. HD media expanded and became a mainstay in the industry due to the development of Blu-ray technology. HD streaming is often available with SD in STB subscriptions but at a higher cost. The market's move from previously utilized VGA cables to HDMI cables, which allowed for the transfer of both audio and video over a single cable, was also facilitated by HD STBs. The main distinction between HD set-top boxes and analogue TVs is the number of channels they can receive.
  • According to TRAI, Tata Sky, a company of the Tata Group, recorded the highest share of about 33% of the Indian DTH market during the first half of 2021. During the measured time, the operator was ahead of Airtel, followed by Dish TV and Sun Direct. The remaining DTH operators further solidified their control of the market that year, except for Dish TV, which suffered a fall in its market shares.

North America is Expected to Hold a Significant Share of the Market

  • North America has consistently maintained the lead in adopting the latest technologies. The technological advancements, the growing emphasis on better quality videos, and powerful technological interfaces are the major factors driving the set-top box market in the region. The region's market for set-top boxes (STBs) has reached a significant saturation stage. However, the regional providers are constantly taking initiatives to add innovative features to keep up with the overall growth of the market as well as the changing requirements of the customer.
  • Players like MobiTV have started offering set-top box-free IPTV services due to the decline of the pay-TV offerings. Vendors in North America (a somewhat mature industry) are continually attempting to add features to their STBs, such as gateway capabilities, security, and HD functionality, due to the market saturation of pay-TV users and fierce competition. In August 2021, Evoca chose CommScope, a global provider of home network solutions, to provide its subscribers with the newest set-top solutions outfitted with Android TV and dual multimode ATSC 3.0 and ATSC 1.0 tuners.
  • The increasing penetration of OTT has led to the increased penetration of smart televisions across the region. Therefore, various players in the market are launching new products to cater to the growing demand. For instance, in September 2021, Amazon announced the sale of its customized line-up of 4K smart televisions. These TVs will be made in collaboration with Pioneer and Toshiba and feature built-in Alexa and Fire TV software. These TVs were initially launched in small 43-inch and 50-inch sizes and are planned to be launched in 55-, 66-, and 75-inch offerings by mid-2022. These TVs are slated to be sold exclusively in the North American region. Hence, with the rise in the sales of smart televisions, the demand for Set-Top boxes is also expected to increase in the region simultaneously.
  • Furthermore, in August 2021, TCL announced the launch of new five and 6-series TVs. These TVs were made available for pre-sale in the United States, followed by a launch in Canada. TCL Series 5 and 6 televisions with hands-free voice control leverage Google Assistant to search over 700,000 movies and TV episodes, answer questions, and manage smart home devices, among other tasks.
  • In January 2022, Roku, Inc. announced partnering with Sharp to bring Sharp Roku TV models to US customers. According to the partnership, Sharp Roku TV models will come integrated with Roku OS, providing the customers with a customizable home screen, compatibility with the three major voice ecosystems, and access to many channels, including over 200 live TV channels.
  • Around 27% of US cable TV subscribers want to cancel their subscriptions by the end of 2021 due to the decline in cable TV subscriptions, according to the results of the second annual "Future of TV" consumer study. The Trade Desk surveyed between December 4 and 8, 2020, using a sample size of 2,105 persons in the US. Thus, this will enhance the overall demand for Set-Top boxes in the region.

Set Top Box Industry Overview

The Set-Top Box industry has witnessed many changes over the past several years and has become more diverse than ever. The players continuously innovate and seek market expansion through strategic mergers, acquisitions, and partnerships.

  • September 2021 - Technicolor implemented next-generation Android TV set-top boxes (STBs) for TIM to provide Italian homes with access to premium services offered by broadcasters and over-the-top (OTT) providers, such as Netflix, Amazon, Infinity, Disney+, and DAZN. The STBs are built on the JADE platform from Technicolor Connected Home, which features Wi-Fi 6, Android 10, and ready-to-add-on peripherals, including far-field voice and PVRs. Technicolor Connected Home intends to release an updated software version as part of this deployment to give current TIM customers access to additional services.
  • August 2021 - Evoca chose Commscope to provide subscribers with the recent generation of Android TV-powered set-top boxes with built-in dual multimode ATSC 3.0 and ATSC 1.0 tuners. This technology combination is being made accessible to the entire public. Moreover, it enables the service provider to take advantage of its broadcast network and offer its American clients a sophisticated TV viewing experience.
  • August 2021 - The "Made in India set-top boxes," created in collaboration with Technicolor Connected Home and Flextronics, were introduced by Tata Sky. The mass production of high-tech boxes developed for Tata Sky by Technicolor Connected Home started in Chennai, in collaboration with Flextronics, in June 2021.
  • July 2021 - Technicolor Connected Home integrated Google's far-field voice technology into its latest generation of STBs (set-top boxes), enabling users to change channels, search for content, and be more hands-free with Google Assistant. Integrating Google Assistant and Technicolor Connected Home STBs paves the way for consumers to effectively manage home security automation, smart speakers, and other IoT applications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High Levels of Technological Innovations
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Set-Top Boxes in the Emerging Markets
    • 5.1.3 Deployment of OS-based Devices
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Online OTT Services/Platform

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Evolution of Set-top Boxes, Key Collaborations, and Ongoing Technological Developments

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Technology
    • 7.1.1 Satellite/DTH
    • 7.1.2 IPTV
    • 7.1.3 Cable
    • 7.1.4 Other Types (DTT and OTT)
  • 7.2 By Resolution
    • 7.2.1 SD
    • 7.2.2 HD
    • 7.2.3 Ultra-HD and Higher
  • 7.3 By Geography
    • 7.3.1 North America
    • 7.3.2 Europe
    • 7.3.3 Asia Pacific
      • 7.3.3.1 India
    • 7.3.4 Rest of the World

8 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

  • 8.1 Vendor Market Share Set-top Box Market

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 ARRIS International PLC (CommScope Inc.)
    • 9.1.2 Technicolor SA
    • 9.1.3 Intek Digital Inc.
    • 9.1.4 HUMAX Electronics Co. Ltd
    • 9.1.5 ZTE Corporation
    • 9.1.6 Skyworth Digital Ltd
    • 9.1.7 Sagemcom SAS
    • 9.1.8 Gospell Digital Technology Co. Limited
    • 9.1.9 Kaon Media Co. Limited
    • 9.1.10 Shenzhen Coship Electronics Co. Ltd
    • 9.1.11 Evolution Digital LLC
    • 9.1.12 Shenzhen SDMC Technology Co. Ltd

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 FUTURE OF THE MARKET