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市場調査レポート
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1437973

スヌース:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Snus - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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スヌース:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スヌース市場規模は2024年に29億8,000万米ドルと推定され、2029年までに34億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.80%のCAGRで成長します。

スヌース-マーケット

スヌースは煙を吸わないため、喫煙に代わる害が少ないと考えられています。この特性により、ハームリダクション製品としての人気が高まりました。喫煙と環境汚染に関する政府の厳しい規則や規制により、世界中の消費者の間でスヌースへの需要が高まっています。米国のような主要先進国では、タバコやニコチンの代替品の使用許可を与えることで喫煙を減らそうとする政府の努力により、スヌースの採用が世界的にさらに増えています。スヌース市場はまだニッチですが、市場関係者が提供する多様性により、ゆっくりと成長しています。スヌースにはさまざまなフルーツフレーバーがあり、ミレニアル世代の若者の大部分が喫煙の代替品として消費しています。

ユーザーに提供するアプリケーションの使いやすさによるsnusの人気の高まりは、市場を牽引する重要な要因です。燃焼による悪影響のため公共の場や禁煙区域で喫煙できない紙巻きタバコと比較して、この製品はどこでも使用できる手軽さが、スヌースの使用促進に重要な役割を果たしています。この製品は胃腸がん、肺がん、膵臓がんや呼吸器疾患のリスクが低いことが、ニコチン中毒者の間で人気がある大きな理由となっています。スヌース市場は、特に喫煙率が高い地域で成長が続くと予想されており、ハームリダクションが求められています。しかし、その拡大は、さまざまな国のタバコ規制の変化と密接に関係しています。喫煙と比較したスヌースの相対的なリスクと利点に関する教育と認識は、市場の成長を促進する上で重要な役割を果たします。

スヌース市場の動向

若い世代の間でスヌースの採用が増加

スヌースは他のタバコ製品に比べて有害な影響が少なく、さまざまなフレーバーが入手できるため、若い消費者の間でスヌースの需要が高まっています。スヌース業界による「若者にアピールする」新しい色、新しいデザイン、メンソール、リコリス、バニラなどのフレーバーを備えたスヌースボックスの開発により、10代の若者の間でスヌースの使用が増加しました。したがって、フルーツ、ユーカリ、ミント、ベリー、柑橘類、スギ、ベルガモット、干し草、スモーキー、ドライフルーツ、スパイス、干し草、紅茶などの新しいフレーバーの開発は、今後数年間の製品需要の拡大に役立つでしょう。タバコやタバコ中毒者がこの製品に切り替える主な要因の1つは、その使用に関連する肺がん、膵臓がん、口腔がんや呼吸器疾患の発生率が低いことです。製造中に発酵する他の種類の無煙タバコとは異なり、スヌースはタバコを蒸気で低温殺菌することによって作られます。これにより、他の無煙タバコ製品に頻繁に存在し、がんを引き起こすことが知られているタバコ特有のニトロソアミンを生成する微生物の発生が防止されます。市場関係者は、さまざまなフレーバーのスヌース製品を市場に提供しています。たとえば、インドの会社Dholakiya Tobaccoは、クールミント、スイカなどのさまざまなフレーバーのさまざまなスヌースを提供しています。この要因により、予測期間中の製品需要が高まると予想されます。

欧州は依然として最大の市場である

欧州は依然としてスヌースにとって最大の成長市場です。スヌースの需要は、喫煙よりも害が少ないという事実によって促進されています。eコマースの台頭は、eコマースに慣れている比較的若い消費者層のおかげで、欧州諸国のスヌース市場に貢献した業界動向でした。オンライン小売業者は、従来の小売業者よりも低価格で幅広い製品の品揃えを提供しており、これが欧州地域におけるスヌース市場の成長をさらに強化しています。この地域の主要企業は、政府当局の認可を得て、幅広いスヌース製品を市場に提供しています。たとえば、スウェーデン・マッチは食品医薬品局から、自社製品を紙巻きタバコよりも害が少ないものとして販売する許可を得た。このため、この地域ではスヌースの需要が増加しています。中期的には、マーケティング、広告、多様性の増加により、スヌースの需要は増加すると予想されます。

スヌース業界の概要

スヌース市場は競争が激しく、世界的および地域的なプレーヤーが市場に存在感を示しています。市場の著名なプレーヤーには、Swedish Match AB、Altria Group, Inc.、日本タバコ産業株式会社、Imperial Brands plc、およびGN Tobacco Wednesday ABが含まれます。タバコ会社は常に、イノベーションと新製品開発(NPD)を、ブランドのパフォーマンスを向上させ、既存の顧客を忠実に保ち、新しい顧客を引き付ける手段として捉えてきました。この要因により、世界中の企業は無煙タバコを含む代替タバコやニコチン製品への多角化を着実に進めてきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 無害なタバコの代替品としてスヌースの人気が高まる
    • さまざまなフレーバーの入手可能性
  • 市場抑制要因
    • 一部の国における厳しい政府規制
    • スヌースの過剰摂取に伴うリスク
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ルーススヌース
    • スヌースの部分
  • 流通チャネル
    • タバコ店
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スウェーデン
      • ノルウェー
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Swedish Match AB
    • Altria Group Inc.
    • JT International AG
    • Imperial Brands
    • GN Tobacco Sweden AB
    • British American Tobacco
    • Dholakia Tobacco Pvt. Ltd
    • Mac Baren
    • Kurbits Snus
    • Philip Morris International

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 63939

The Snus Market size is estimated at USD 2.98 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.80% during the forecast period (2024-2029).

Snus - Market

Snus is often considered a less harmful alternative to smoking because it doesn't involve inhaling smoke. This characteristic has led to its popularity as a harm-reduction product. Stringent government rules and regulations regarding smoking and environmental contamination are propelling the demand for snus among consumers across the globe. In major developed countries like the United States, the efforts of governments to reduce smoking by granting permission for the usage of tobacco and nicotine alternatives are further increasing the adoption of snus globally. The snus market is still niche but growing slowly due to the variety offered by the market players. Snus is available in different fruit flavors and is consumed by the majority of young millennials as an alternative to smoking.

The rising popularity of snus due to the ease of the application it provides to its users is a significant factor driving the market. The ease with which the product can be used anywhere, as compared to cigarettes, which cannot be smoked in public or no-smoking zones due to the negative impacts of combustion, has played an essential role in promoting snus use. The product's low risk of gastrointestinal, lung, and pancreatic cancers and respiratory disorders is a significant reason for its popularity among nicotine addicts. The snus market is expected to continue growing, especially in regions where smoking rates are high, and there is a push for harm reduction. However, its expansion is closely tied to changing tobacco regulations in different countries. Education and awareness about the relative risks and benefits of snus compared to smoking play a significant role in driving the market growth.

Snus Market Trends

Increase in the Adoption of Snus Among the Young Generation

The demand for snus is increasing among young consumers owing to its less harmful effects than other tobacco products and the availability of different flavor varieties. The development of snus boxes with new colors, new designs, and flavors such as menthol, licorice, and vanilla that "appeal to young people" by the snus industry led to an increase in snus use among teenagers. Therefore, the development of new flavors such as fruits, eucalyptus, mint, berries, citrus, cedar, bergamot, hay, smoky, dry fruit, spices, hay, and tea will aid in boosting product demand in the coming years. One of the main factors in tobacco and cigarette addicts switching to the product is the low incidence of lung, pancreatic, and oral cancers and respiratory illnesses linked to its use. Unlike other kinds of smokeless tobacco, which are fermented during production, snus is made by steam pasteurizing the tobacco. This prevents the development of microbes that produce tobacco-specific nitrosamines, frequently present in other smokeless tobacco products and are known to cause cancer. The market players are providing different flavored snus products in the market. For instance, Dholakiya Tobacco, an Indian company provides a range of snus in different flavors like cool mint, watermelon, and others. This factor is expected to boost product demand during the forecast period.

Europe Remains the Largest Market

Europe remains the largest growing market for snus. The demand for snus is driven by the fact that it is less harmful than cigarette smoking. The rise of e-commerce was an industry trend that contributed to the snus market in European countries, owing to the relatively young consumer demographic more accustomed to e-commerce. Online retailers are offering lower prices than traditional retailers, as well as extensive product selection, which further intensifies the growth of the snus market in the European regions. The major players in the region are providing a wide range of snus products in the market with authorization from government authorities. For instance, Swedish Match received authorization from the Food and Drug Administration to market their products as less harmful than smoking cigarettes. Owing to this, the demand for snus is increasing in the region. Over the medium term, the demand for snus is expected to increase owing to its increasing marketing and advertising and variety.

Snus Industry Overview

The snus market is highly competitive, with the strong presence of global and regional players in the market. The prominent players in the market include Swedish Match AB, Altria Group, Inc., Japan Tobacco Inc., Imperial Brands plc, and GN Tobacco Sweden AB. Tobacco companies have always seen innovation and new product development (NPD) as a way of boosting brand performance, keeping existing customers loyal, and attracting new ones. Owing to this factor, companies worldwide have steadily diversified into alternative tobacco and nicotine products, including smokeless tobacco.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Popularity of Snus as Harmless Cigerette Substitute
    • 4.1.2 Availability of Variety of Flavors
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stringent Government Regulations in Some Countries
    • 4.2.2 Risks Associated with Over Consumption of Snus
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Loose Snus
    • 5.1.2 Portion Snus
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Tobacco Stores
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Sweden
      • 5.3.2.2 Norway
      • 5.3.2.3 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Swedish Match AB
    • 6.3.2 Altria Group Inc.
    • 6.3.3 JT International AG
    • 6.3.4 Imperial Brands
    • 6.3.5 GN Tobacco Sweden AB
    • 6.3.6 British American Tobacco
    • 6.3.7 Dholakia Tobacco Pvt. Ltd
    • 6.3.8 Mac Baren
    • 6.3.9 Kurbits Snus
    • 6.3.10 Philip Morris International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS