デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1437965

段ボール包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Corrugated Board Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
段ボール包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

段ボール包装市場規模は、2024年に1,898億3,000万米ドルと推定され、2029年までに2,286億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.79%のCAGRで成長します。

段ボール包装- 市場

段ボールはパルプと紙でできています。したがって、プラスチック製の包装と比較して非常にリサイクル可能です。段ボールの溝状媒体は衝撃吸収材として機能し、梱包された商品を外部の衝撃から守ります。これらのコンテナは高圧に耐えることができ、縦溝流路のさまざまな層と厚さにより、梱包された商品を保護するクッション性などの利点が得られます。

主なハイライト

  • eコマース業界は、近年重要なエンドユーザー産業として台頭してきました。アマゾンなどの著名なeコマース企業は、主要な梱包に段ボール箱を使用しており、個々の商品の梱包にはプラスチックを使用しています。
  • すでにオンラインショッピングが普及している国でも、eコマースは今後も勢いを増すことが予想されます。モルガン・スタンレーによると、韓国では決済と物流インフラが発達しているため、オンライン販売が小売活動全体の37%を占めています。しかし、成長はさらに続くことが予想されます。韓国のeコマースは、即日配達や食品配達のオプションによって今後5年間で45%増加すると予想されています。モルガン・スタンレーの推計では、eコマースが2022年6月時点で3兆3,000億米ドルから2026年には5兆4,000億米ドルに成長する可能性があるとしています。
  • 段ボールは汎用性が高いです。このように、箱を含むさまざまな形状をとることができます。持続可能性の問題により、柔軟なビニール袋が徐々に置き換えられています。さらに、段ボール箱はさまざまな印刷技術の完璧な基盤となります。したがって、企業はマーケティングツールとして段ボール包装を好む傾向があります。これらはモバイル広告塔としても機能するため、企業はマーケティングに追加の費用を費やす必要がありません。
  • 人々の忙しいライフスタイルにより、インスタント食品の需要が高まっています。段ボール梱包は湿気を防ぎ、長時間の輸送に耐えられるため、顧客により良い結果を提供するためにこの梱包タイプを採用する企業が増えています。パン、肉製品、その他の生鮮食品などの加工食品では、これらの包装材を一度だけ使用する必要があるため、需要が高まります。
  • 食品包装の成長と、eコマースの出荷が増加する中で段ボールの需要が増え続けていることは、COVID-19感染症の発生による調査対象市場の主な促進要因の一部です。eコマースポータルでは、食料品の包装、ヘルスケア製品、eコマースの発送に対する需要が急激に増加しています。同時に、高級品、工業用、および一部のB2B輸送用パッケージの必要性は減少しました。

段ボール市場の動向

加工食品セグメントが大きな市場シェアを占めると予想される

  • 人々の忙しいライフスタイルにより、インスタント食品の需要が高まっています。したがって、調理に時間がかからない加工食品は多くの消費者を魅了します。人口の増加により、便利な加工食品の需要も高まります。
  • 段ボール梱包は製品からの湿気を防ぎ、長時間の輸送にも耐えられるため、特に二次または三次梱包において、より良い顧客成果を提供するためにこの梱包を採用する企業が増えています。パン、肉製品、その他の生鮮食品などの加工食品では、これらの包装材を一度だけ使用する必要があるため、需要が高まります。
  • 段ボール包装は、さまざまな食品のプラスチック包装に代わる有力な代替品になりつつあります。段ボール箱の包装は、リサイクル材料からより簡単に作成でき、リサイクルまたは堆肥化できます。
  • 消費者、特にミレニアル世代は、食品包装、食品生産、食品廃棄が環境に与える影響をより意識するようになってきています。 Stora Ensoの調査によると、ミレニアル世代の59%が、パッケージングはバリューチェーン全体で持続可能であるべきだと考えています。持続可能な包装製品への需要は、段ボール包装市場の成長にプラスの影響を与える加工食品包装の主要な推進力です。
  • 経済産業省によると、加工飲食品用のダンボールの消費量は着実に増加しています。 2017年の日本の加工飲食品の消費量は39億3,000万平方メートルで、2021年には41億4,000万平方メートルに増加しました。

中国はアジア太平洋地域で大きなシェアを握ると予想される

  • 中国の段ボール包装セクターは、一人当たり所得の増加、社会雰囲気の変化、人口動態の影響を大きく受けています。この変化の結果、新しい包装材料、プロセス、および形状が必要となります。予測期間中、アリババなどの成長するeコマース企業が段ボール市場を刺激すると予想されます。
  • たとえば、2021年のアリババのダブル11ショッピングイベントで、中国人の買い物客は総額 5,403億人民元(約845億4,000万米ドル)相当の商品を購入しました。さらに、アリババや京東商城などのeコマースベンダーによると、中国人の買い物客は米ドルを費やしました。独身の日の祭りでは1,390億米ドルが消費され、さまざまな商品の在庫と保管が増加し、段ボール包装の需要が高まりました。
  • 都市人口の増加、eコマースパッケージ産業の発展、パルプ価格の下落、環境に優しい包装に対する国民の意識の向上により、中国の段ボール包装市場は成長すると予想されています。段ボール原紙の生産能力の向上と技術の進歩は、業界の主要な動向と発展の1つです。ただし、厳しい規則や製品の品質などのいくつかの障害により、市場の拡大が妨げられる可能性があります。
  • 現在、中国では食品・飲料、ITエレクトロニクス、家電などの業界でダンボール需要が大きく、消費が高度化傾向にあります。主要なエンドユーザー業界におけるパッケージングのアップグレードの傾向により、中級から高級品の段ボール箱の市場規模は引き続き成長すると予想されます。
  • さらに、この国の段ボール包装市場の加速に寄与している要因としては、都市人口による環境意識の高まり、持続可能な包装に対する需要、便利な包装に対する需要の増加、eコマース活動の成長、電子機器の需要の増加が挙げられます。物品、ホームおよびパーソナルケア製品。

段ボール業界の概要

段ボール包装市場は細分化されており、多くの企業が段ボール包装ソリューションを提供しています。企業は持続可能な包装を推進し、環境に優しい包装製品を提供するために常に革新を続けています。企業はこの機会を活用するために、さまざまなエンドユーザー業界向けに段ボール箱のデザインを開始しています。市場ではまた、段ボール包装セグメントのポートフォリオを強化するために、市場関係者による複数の提携や買収も示されています。

  • 2022年 5月- モンディは、段ボールとボール紙の生産を増やすために2億8,000万ユーロを投資すると発表しました。この投資は、チェコ共和国、ポーランド、ドイツ、トルコにおける生産能力の拡大と効率の向上に役立ちます。この投資額のうち、1億8,500万ユーロは、中欧および東欧にある同社の段ボールソリューション工場ネットワークに投入されます。
  • 2022年 4月- 英国に本拠を置く持続可能な包装プロバイダーであるDS Smithは、医療機器のeコマース発送用の段ボール箱を開発し、発売しました。この新しい段ボール箱は、使い捨てプラスチックインサートを使用した接着包装の代わりに、単一素材のソリューションを採用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 軽量素材の採用拡大と段ボール用デジタル印刷の進化
    • eコマース分野からの強い需要
  • 市場の課題
    • リターナブルおよび再利用可能な包装材の使用量の増加

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • 加工食品
    • 生鮮食品と農産物
    • 飲料
    • 個人および家庭のケア
    • eコマース
    • その他のエンドユーザー産業(電気および電子、ヘルスケア、工業、繊維、ガラスおよびセラミック)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ポーランド
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • インドネシア
      • タイ
      • オーストラリア
      • マレーシア
      • その他アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • International Paper Company
    • Mondi Group
    • DS Smith PLC
    • WestRock Company
    • Smurfit Kappa Group
    • Stora Enso Oyj
    • Sealed Air Corporation
    • Neway Packaging
    • Wertheimer Box Corp.
    • Georgia-Pacific LLC
    • Nine Dragons Paper Holdings Limited
    • Oji Holdings Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 63822

The Corrugated Board Packaging Market size is estimated at USD 189.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 228.64 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.79% during the forecast period (2024-2029).

Corrugated Board Packaging - Market

Corrugated boards are made of pulp and paper; therefore, they are extremely recyclable compared to plastic packaging. The corrugated board's fluting medium serves as a shock absorber, shielding packaged items from external impact. These containers can bear high pressure, and the flutes' varied layers and thicknesses offer advantages, including cushioning to safeguard packaged goods.

Key Highlights

  • The e-commerce industry emerged as a significant end-user industry in recent years. Prominent e-commerce companies, such as Amazon, have been using corrugated board boxes for principal packaging, and they rely on plastic packaging for individual items.
  • E-commerce is expected to continue to gain traction, even in countries where online shopping is already popular. According to Morgan Stanley, In South Korea, due to well-developed payments and logistics infrastructure, online sales account for 37% of all retail activity. However, the growth is expected to continue further. E-commerce in South Korea is anticipated to increase by 45% in the next five years, driven by same-day delivery and food delivery options. Morgan Stanley estimates suggest that e-commerce could grow from USD 3.3 trillion as of June 2022 to USD 5.4 trillion in 2026.
  • The corrugated board is highly versatile. Thus, it can take various forms including box. Due to sustainability issues, it is slowly replacing flexible plastic bags. Moreover, corrugated boxes are a perfect base for several printing techniques. Thus, companies tend to prefer corrugated packaging as a marketing tool. They also act as mobile billboards, where the companies do not have to spend additionally on marketing.
  • The demand for convenience foods is rising due to people's busy lifestyles. As corrugated board packaging keeps moisture away and withstands long shipping times, companies are increasingly adopting this packaging type to offer better outcomes to customers. Processed foods, such as bread, meat products, and other perishable items, need these packaging materials to be used just once, thus driving the demand.
  • The growth in food packaging and ever-increasing demand for corrugated packages in growing e-commerce shipments are some of the primary drivers of the studied market resulting from the COVID-19 outbreak. In e-commerce portals, demand has sharply increased for grocery packaging, healthcare products, and e-commerce shipments. At the same time, the need for luxury, industrial, and some B2B-transport packaging has declined.

Corrugated Packaging Market Trends

Processed Food Segment Expected to Occupy Significant Market Share

  • The demand for convenience foods is rising due to people's busy lifestyles. Hence, processed food, which takes less time to cook, attracts many consumers. The increasing population also drives the demand for processed food, which is convenient.
  • As corrugated board packaging keeps moisture away from products and can withstand long shipping times, companies are increasingly adopting this packaging to offer better customer outcomes, especially for secondary or tertiary packaging. Processed foods, such as bread, meat products, and other perishable items, need these packaging materials to be used just once, thus driving the demand.
  • Corrugated board packaging is becoming a viable alternative to plastic packaging for many different food products. Corrugated box packaging can be created more simply from recycled materials and recycled or composted.
  • Consumers, particularly millennials, are becoming more aware of the impact of food packaging, food production, and food waste on the environment. According to a Stora Enso survey, 59% of millennials think that packaging should be sustainable throughout the value chain. Demand for sustainable packaging products is a key driver in processed food packaging positively impacting corrugated board packaging market growth.
  • According to the Ministry of Economy, and Industry of Japan, volume consumption of corrugated cardboard boxes for processed food and beverages has been steadily rising. In 2017, the consumption volume was 3.93 billion square meters for processed food and beverages which increased to 4.14 billion square meters in 2021 in Japan.

China is Expected to Hold Significant Share in Asia Pacific

  • The Chinese corrugated board packaging sector is heavily influenced by the rising per capita income, changing social atmosphere, and demographics. As a result of this shift, new packaging materials, processes, and forms are required. Over the forecast period, growing e-commerce companies such as Alibaba are expected to fuel the corrugated packaging market.
  • For example, Chinese shoppers purchased a total of CNY 540.3 billion (nearly USD 84.54 billion) value merchandise during Alibaba's Double 11 shopping event in 2021. In addition, according to the e-commerce vendors like Alibaba and JD.com, Chinese shoppers spent USD 139 billion during the Single's day festival, thus raising the inventory and storage of various goods and driving the demand for corrugated packaging.
  • The growing urban population, developing e-commerce package industry, declining pulp prices, and improving population awareness about eco-friendly packaging are expected to propel China's corrugated board packaging market. Increased containerboard capacity and technological breakthroughs are among the industry's key trends and developments. However, some obstacles, such as tight rules and product quality, can stifle market expansion.
  • Industries, including food and beverage, IT electronics, and home appliances, which have a huge demand for corrugated boxes, are currently witnessing a trend of consumption upgrading in China. The trend of upgrading packaging in leading end-user industries is expected to lead to continued growth in the market size of mid to high-end corrugated cartons.
  • Further, factors that are contributing to the acceleration of the corrugated packaging market in the country are the growing environmental awareness by the urban population, demand for sustainable packaging, increasing demand for convenient packaging, growth in e-commerce activity, and rising demand for electronic goods and home and personal care products.

Corrugated Packaging Industry Overview

The market for corrugated board packaging is fragmented, with many players providing corrugated board packaging solutions. Companies are constantly innovating to promote sustainable packaging and provide eco-friendly packaging products. Companies are launching corrugated box designs for various end-user industries to leverage the opportunities. The market is also witnessing multiple partnerships and acquisitions by market players to strengthen their portfolios in the corrugated board packaging segment.

  • May 2022 - Mondi announced to invest EUR 280 million to increase the production of corrugated board and cardboard. This investment will help to expand capacity and increase efficiency in the Czech Republic, Poland, Germany and Turkey. Of this investment figure, EUR 185 million will go to the company's network of Corrugated Solutions plants in Central and Eastern Europe.
  • April 2022 - DS Smith, a UK-based sustainable packaging provider, developed and launched a corrugated cardboard box for e-commerce shipments of medical devices. This new corrugated cardboard box features a single-material solution in place of glued packaging with a single-use plastic insert.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption of Lightweight Materials and Evolution of Digital Print for Corrugated Boards
    • 5.1.2 Strong Demand from the E-commerce Sector
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Increasing Usage of Returnable and Reusable Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Industry
    • 6.1.1 Processed Foods
    • 6.1.2 Fresh Food and Produce
    • 6.1.3 Beverages
    • 6.1.4 Personal and Household Care
    • 6.1.5 E-commerce
    • 6.1.6 Other End-user Industries (Electrical & Electronics, Healthcare, Industrial, Textile, Glass & Ceramics)
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Spain
      • 6.2.2.6 Poland
      • 6.2.2.7 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 South Korea
      • 6.2.3.5 Indonesia
      • 6.2.3.6 Thailand
      • 6.2.3.7 Australia
      • 6.2.3.8 Malaysia
      • 6.2.3.9 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
      • 6.2.4.3 Mexico
      • 6.2.4.4 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle-East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa
      • 6.2.5.3 United Arab Emirates
      • 6.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 International Paper Company
    • 7.1.2 Mondi Group
    • 7.1.3 DS Smith PLC
    • 7.1.4 WestRock Company
    • 7.1.5 Smurfit Kappa Group
    • 7.1.6 Stora Enso Oyj
    • 7.1.7 Sealed Air Corporation
    • 7.1.8 Neway Packaging
    • 7.1.9 Wertheimer Box Corp.
    • 7.1.10 Georgia-Pacific LLC
    • 7.1.11 Nine Dragons Paper Holdings Limited
    • 7.1.12 Oji Holdings Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET