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市場調査レポート
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1437426

マウスウォッシュ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Mouthwash - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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マウスウォッシュ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マウスウォッシュ市場規模は2024年に60億7,000万米ドルと推定され、2029年までに76億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.56%のCAGRで成長します。

マウスウォッシュ市場

COVID-19のパンデミックは、感染症の蔓延を防ぐための口腔衛生の重要性を浮き彫りにしました。さらに、さまざまな医療機関や団体による独立した調査研究で、口腔内のSARS-CoV-2ウイルス量を減らすマウスウォッシュの有効性が証明され、治療用マウスウォッシュが大幅に急増しました。例えば、ラトガース歯科大学がジャーナル「Pathogens」に発表した調査研究は、リステリンと処方マウスウォッシュクロルヘキシジンが実験室条件下でコロナウイルスを破壊したことを示しています。

マウスウォッシュ市場の成長は主に、歯周病、口腔粘膜炎、口臭、歯肉炎、口腔乾燥症などの複雑な口腔状態に対処する高度な口腔ケア製品に対する消費者の嗜好の高まりによるものです。さらに、現代の消費者はマウスウォッシュを含むパーソナルケア製品全体の成分の完全な透明性を望んでおり、その結果、クリーンラベルのマウスウォッシュ製品への需要が高まっています。たとえば、USDA認定のオーガニックマウスウォッシュは、環境に配慮した北米の消費者の間で広く好まれています。オーガニックマウスウォッシュ部門のブランドには、Miessence、Dental Herb Company、Nature's Brands、Dr.Briteなどがあります。

長期的には、ひび割れた歯、欠けた歯、歯の形成不全などの歯の問題を治療する専門的な歯科医療サービスへの傾向が高まっているため、アジア太平洋地域全体で治療用マウスウォッシュの需要が大幅に急増すると予想されています。たとえば、中国の国家口腔衛生疫学調査は、国民の口腔ケアに関する調査を実施しています。この国の大多数の国民が口腔の問題に苦しんでいることが明らかになった。この結果、消費者は経済的な選択肢から歯科医が推奨する代替品に移り始め、オーラルケア製品の選択肢に変化が生じています。

マウスウォッシュの市場動向

口腔衛生習慣に対する消費者の認識の進化

  • 成人と子供の間でさまざまな歯科疾患の有病率が上昇しているため、世界中でオーラルケア製品の需要が高まっています。デルタ歯科計画協会によると、2021年に米国の成人の約39%が口腔の健康上の問題が原因で睡眠不足になったと報告し、18%が口腔の健康上の問題が原因で仕事を休んだと主張しました。
  • このため、最近では専門的な歯科治療サービスへの傾向が生まれ、歯科医が治療対象の口腔の病理学的状態に基づいて異なるマウスウォッシュを処方するため、間接的にマウスウォッシュの使用が促進されています。したがって、専門的な歯科衛生サービスに対する消費者の嗜好の高まりを伴う、治療用マウスウォッシュの需要の増加が、世界のマウスウォッシュ市場の成長に貢献しています。
  • さらに、市場ではハーブやオーガニックのマウスウォッシュが大幅に浸透しています。消費者は、クローブ、アニス、ユーカリ、シナモン、ウイキョウ、ローズマリー、ラベンダー、スペアミントなどの生物活性成分と天然成分をブレンドした、自然ベースで化学物質を含まない口腔衛生製品を選択するようになっています。
  • たとえば、2021年 1月に、Daburはアーユルヴェーダのマウスウォッシュ、つまりDaburレッドプリングオイルを発売しました。この製品には、インドのすべての小売店やeコマースプラットフォームで入手可能なすべての天然成分とハーブが含まれています。

北米は最大の市場

  • 北米のマウスウォッシュ市場は、さまざまな要因により急速に拡大しています。知覚過敏を取り除き、口の中の細菌感染を減らし、有害な口臭の細菌を減らすのに便利です。カナダ統計局が発表したデータによると、2022年のカナダ全土の口腔衛生製品の年間消費者物価指数は142.4と測定されました。この指数は、ほとんどの消費財やサービスの平均コストの変化を測定するために使用されます。
  • さらに、若者は外見を非常に気にしているため、審美的な歯科修復処置の需要が高まっています。そのため、彼らは歯科医が処方したマウスウォッシュをすすぎやうがいに使用することを好み、そのことがこの地域でのマウスウォッシュの増加につながりました。
  • 米国疾病管理予防センター(CDC)が発表したデータによると、20~64歳の成人の92%が2021年に虫歯を患っており、歯科医院を受診したことがあります。そのため、治療薬の使用が増加しています。過酸化水素や過酸化カルバミドなどの有効成分の存在により、歯の変色や汚れの除去に寄与するため、米国ではマウスウォッシュとして使用されています。さらに、地域全体でマウスウォッシュ製品やその他のオーラルケア製品のイノベーションが増加しており、持続可能なパッケージで自然に健康的であると宣伝されており、消費者が製品を購入するようになっています。
  • たとえば、2021年2月、コルゲートのハロー製品は、アロエベラ、ココナッツオイル、ミント、キシリトールを配合した新しいマウスウォッシュ「ナチュラルヘルシーマウスウォッシュ詰め替えポーチ」の発売を発表しました。同社によれば、詰め替えパウチのプラスチック使用量は、同社の16オンスマウスウォッシュボトルとキャップ 2つよりも80%少なくなりました。さらに、この製品にはアルコールや人工甘味料は含まれていません。

マウスウォッシュ業界の概要

世界のマウスウォッシュ市場は、国内外の複数の企業が幅広いマウスウォッシュ製品を提供し、調査対象市場でのリーダー的地位を維持しようとしているため、非常に競争が激しいです。マウスウォッシュ市場で活動している主要企業は、Colgate-Palmolive Company、SmartMouth Oral Health Laboratories、Johnson &Johnson Inc.、Reckitt Benckiser Group Plc、Procter and Gamble Companyです。

これらのプレーヤーは、新製品のイノベーション、有名なブランドや企業との提携、オンラインおよびオフラインのマーケティングに対する支配力の強化、他の巨大企業との合併と買収によるさまざまな国での存在感の拡大など、世界市場に参入するためのさまざまな戦略に焦点を当てています。世界市場の企業。

2022年8月、Firmline Pvt Ltd.は、インド初の妊婦向けオーラルケア製品群であるDente91 Momの歯磨き粉とマウスウォッシュという新製品の発売を発表しました。同様に、各プレーヤーは、調査対象の市場での存在感を強化するために、さまざまな消費者セグメントをターゲットにしたさまざまな製品を革新してきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 口腔衛生習慣に対する消費者の認識の進化
    • マーケティング活動と販売ネットワークへのさらなる注力
  • 市場抑制要因
    • マウスウォッシュに使用される合成化学物質の悪影響
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 従来型
    • 治療用
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Colgate-Palmolive Company
    • GlaxoSmithKline plc
    • Johnson &Johnson Inc.
    • Reckitt Benckiser Group Plc
    • Procter & Gamble Company
    • Alticor(Amway Corp.)
    • Church &Dwight Co., Inc.
    • Dabur India Ltd
    • SmartMouth Oral Health Laboratories
    • Sunstar Group

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 91957

The Mouthwash Market size is estimated at USD 6.07 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.60 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.56% during the forecast period (2024-2029).

Mouthwash - Market

The Covid-19 pandemic has highlighted the importance of oral hygiene to prevent the spread of infectious diseases. Further, there was a significant surge in therapeutic mouthwash as independent research studies by different medical institutes and associations proved the effectiveness of mouthwash to reduce SARS-CoV-2 viral load in the oral cavity. For instance, the research study published in the journal Pathogens by Rutgers School of Dental Medicine shows that Listerine and the prescription mouthwash Chlorhexidine disrupted the coronavirus under laboratory conditions.

The growth of the mouthwash market is majorly attributed to the rising consumer preference for advanced oral care products to address complex oral conditions such as periodontal disease, oral mucositis, halitosis, gingivitis, and xerostomia among others. Further, modern consumers want full ingredient transparency in the overall personal care products including mouthwash, which in turn drives the demand for clean-label and free-from mouthwash products. For instance, USDA-Certified Organic mouthwash is widely preferred among eco-conscious consumers of North America. Some of the brands in the organic mouthwash segment include Miessence, Dental Herb Company, Nature's Brands, and Dr.Brite. among others.

In the long term, demand for therapeutic mouthwash is anticipated to register a significant surge across the Asia Pacific region owing to the rising inclination toward professional dental care services to treat dental problems including cracked teeth, chipped teeth, and hypodontia, among others. For instance, The National Oral Health Epidemiological Investigation in China has been conducting surveys regarding the oral care of the population. It revealed that a major population of the country is suffering from oral problems. This has resulted in a shift in the choices of oral care products among consumers, as they have started moving from the economic options to dentists' recommended alternatives.

Mouthwash Market Trends

Evolving Consumer Perception Toward Oral Hygiene Routines

  • There is an increasing demand for oral care products around the globe owing to the rising prevalence of different dental disorders among adults and children. According to The Delta Dental Plans Association, around 39% of adults in the United States reported losing sleep due to oral health issues in 2021, while 18% claimed they missed work due to oral health problems.
  • This led to the inclination toward professional dental care services in the recent past, which indirectly promotes the use of mouthwash as dentists prescribe different mouthwash based on the oral pathological condition being treated. Thus, increased demand for therapeutic mouthwash, accompanied by the rising consumer preference for professional dental hygiene services, is contributing to the growth in the worldwide mouthwash market.
  • Furthermore, the market is witnessing a significant penetration of herbal and organic mouthwash as consumers are opting for nature-based and chemical-free oral hygiene products featuring a blend of bioactive and natural ingredients such as clove, anise, eucalyptus, cinnamon, fennel, rosemary, lavender, and spearmint among others.
  • For instance, in January 2021, Dabur launched its ayurvedic mouthwash, namely, Dabur Red Pulling Oil. This product includes all the natural ingredients and herbs available in all the retail outlets and e-commerce platforms in India.

North America is the Largest Market

  • The mouthwash market in North America is experiencing rapid expansion due to various factors. It is convenient to use for removing sensitivity, reducing bacterial infection in the mouth, and helping to reduce harmful breath germs. As per data published by Statistics Canada, in 2022, the annual consumer price index for oral-hygiene products across Canada was measured at 142.4. The index is used to measure the changes in average costs of most consumer goods and services.
  • Additionally, the young population is highly concerned about physical appearance, which has augmented the demand for esthetic dental restoration procedures. Thus, they prefer using mouthwash for rinsing and gargling prescribed by the dentists, which led to increased growth of mouthwash in the region.
  • As per the data published by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) in the United States, 92% of adults aged 20 to 64 have dental caries and have visited a dental clinic in 2021. Thus, there is an increased use of therapeutic mouthwash in the United States, as it contributes to discolouration or stain removal from teeth owing to the presence of active ingredients such as hydrogen peroxide and carbamide peroxide. Moreover, the increased number of mouthwash products as well as other oral care product innovations across the region that are marketed as naturally healthy with sustainable packaging, have been attracting consumers to buy the products.
  • For instance, in February 2021, Colgate's Hello products announced the launch of its new mouth, 'Naturally Healthy Mouthwash Refill Pouch', formulated with aloe vera, coconut oil, mint, and xylitol. As per the company, the refill pouch had 80% less plastic than two of its 16 oz mouthwash bottles and caps. Additionally, the product contained no alcohol or artificial sweeteners.

Mouthwash Industry Overview

The global mouthwash market is highly competitive owing to multiple national and international players offering a wide range of mouthwash products and trying to maintain their leadership position in the market studied. The major players operating in the mouthwash market are Colgate-Palmolive Company, SmartMouth Oral Health Laboratories, Johnson & Johnson Inc., Reckitt Benckiser Group Plc, and Procter and Gamble Company, among others.

These players are focusing on various strategies to penetrate the global market, including new product innovation, partnering with well-known brands or companies, strengthening their hold over online and offline marketing, and expanding their presence in various countries by mergers and acquisitions with other giant companies in the global market.

In August 2022, Firmline Pvt Ltd. declared the launch of a new product, namely, Dente91 Mom toothpaste and mouthwash, India's first oral care product range for pregnant women. Likewise, the players have been innovating various products that target different consumer segments to strengthen their presence in the market studied.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Evolving Consumer Perception Toward Oral Hygiene Routines
    • 4.1.2 Increased Focus on Marketing Activities & Distribution Network
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Adverse Effects of Synthetic Chemicals Used in Mouth Washes
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Conventional
    • 5.1.2 Therapeutic
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Colombia
      • 5.3.4.4 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 South Africa
      • 5.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.2 GlaxoSmithKline plc
    • 6.3.3 Johnson & Johnson Inc.
    • 6.3.4 Reckitt Benckiser Group Plc
    • 6.3.5 Procter & Gamble Company
    • 6.3.6 Alticor (Amway Corp.)
    • 6.3.7 Church & Dwight Co., Inc.
    • 6.3.8 Dabur India Ltd
    • 6.3.9 SmartMouth Oral Health Laboratories
    • 6.3.10 Sunstar Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS