![]() |
市場調査レポート
商品コード
1437426
マウスウォッシュ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)Mouthwash - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
マウスウォッシュ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 2~3営業日
|
マウスウォッシュ市場規模は2024年に60億7,000万米ドルと推定され、2029年までに76億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.56%のCAGRで成長します。
COVID-19のパンデミックは、感染症の蔓延を防ぐための口腔衛生の重要性を浮き彫りにしました。さらに、さまざまな医療機関や団体による独立した調査研究で、口腔内のSARS-CoV-2ウイルス量を減らすマウスウォッシュの有効性が証明され、治療用マウスウォッシュが大幅に急増しました。例えば、ラトガース歯科大学がジャーナル「Pathogens」に発表した調査研究は、リステリンと処方マウスウォッシュクロルヘキシジンが実験室条件下でコロナウイルスを破壊したことを示しています。
マウスウォッシュ市場の成長は主に、歯周病、口腔粘膜炎、口臭、歯肉炎、口腔乾燥症などの複雑な口腔状態に対処する高度な口腔ケア製品に対する消費者の嗜好の高まりによるものです。さらに、現代の消費者はマウスウォッシュを含むパーソナルケア製品全体の成分の完全な透明性を望んでおり、その結果、クリーンラベルのマウスウォッシュ製品への需要が高まっています。たとえば、USDA認定のオーガニックマウスウォッシュは、環境に配慮した北米の消費者の間で広く好まれています。オーガニックマウスウォッシュ部門のブランドには、Miessence、Dental Herb Company、Nature's Brands、Dr.Briteなどがあります。
長期的には、ひび割れた歯、欠けた歯、歯の形成不全などの歯の問題を治療する専門的な歯科医療サービスへの傾向が高まっているため、アジア太平洋地域全体で治療用マウスウォッシュの需要が大幅に急増すると予想されています。たとえば、中国の国家口腔衛生疫学調査は、国民の口腔ケアに関する調査を実施しています。この国の大多数の国民が口腔の問題に苦しんでいることが明らかになった。この結果、消費者は経済的な選択肢から歯科医が推奨する代替品に移り始め、オーラルケア製品の選択肢に変化が生じています。
世界のマウスウォッシュ市場は、国内外の複数の企業が幅広いマウスウォッシュ製品を提供し、調査対象市場でのリーダー的地位を維持しようとしているため、非常に競争が激しいです。マウスウォッシュ市場で活動している主要企業は、Colgate-Palmolive Company、SmartMouth Oral Health Laboratories、Johnson &Johnson Inc.、Reckitt Benckiser Group Plc、Procter and Gamble Companyです。
これらのプレーヤーは、新製品のイノベーション、有名なブランドや企業との提携、オンラインおよびオフラインのマーケティングに対する支配力の強化、他の巨大企業との合併と買収によるさまざまな国での存在感の拡大など、世界市場に参入するためのさまざまな戦略に焦点を当てています。世界市場の企業。
2022年8月、Firmline Pvt Ltd.は、インド初の妊婦向けオーラルケア製品群であるDente91 Momの歯磨き粉とマウスウォッシュという新製品の発売を発表しました。同様に、各プレーヤーは、調査対象の市場での存在感を強化するために、さまざまな消費者セグメントをターゲットにしたさまざまな製品を革新してきました。
The Mouthwash Market size is estimated at USD 6.07 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.60 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.56% during the forecast period (2024-2029).
The Covid-19 pandemic has highlighted the importance of oral hygiene to prevent the spread of infectious diseases. Further, there was a significant surge in therapeutic mouthwash as independent research studies by different medical institutes and associations proved the effectiveness of mouthwash to reduce SARS-CoV-2 viral load in the oral cavity. For instance, the research study published in the journal Pathogens by Rutgers School of Dental Medicine shows that Listerine and the prescription mouthwash Chlorhexidine disrupted the coronavirus under laboratory conditions.
The growth of the mouthwash market is majorly attributed to the rising consumer preference for advanced oral care products to address complex oral conditions such as periodontal disease, oral mucositis, halitosis, gingivitis, and xerostomia among others. Further, modern consumers want full ingredient transparency in the overall personal care products including mouthwash, which in turn drives the demand for clean-label and free-from mouthwash products. For instance, USDA-Certified Organic mouthwash is widely preferred among eco-conscious consumers of North America. Some of the brands in the organic mouthwash segment include Miessence, Dental Herb Company, Nature's Brands, and Dr.Brite. among others.
In the long term, demand for therapeutic mouthwash is anticipated to register a significant surge across the Asia Pacific region owing to the rising inclination toward professional dental care services to treat dental problems including cracked teeth, chipped teeth, and hypodontia, among others. For instance, The National Oral Health Epidemiological Investigation in China has been conducting surveys regarding the oral care of the population. It revealed that a major population of the country is suffering from oral problems. This has resulted in a shift in the choices of oral care products among consumers, as they have started moving from the economic options to dentists' recommended alternatives.
The global mouthwash market is highly competitive owing to multiple national and international players offering a wide range of mouthwash products and trying to maintain their leadership position in the market studied. The major players operating in the mouthwash market are Colgate-Palmolive Company, SmartMouth Oral Health Laboratories, Johnson & Johnson Inc., Reckitt Benckiser Group Plc, and Procter and Gamble Company, among others.
These players are focusing on various strategies to penetrate the global market, including new product innovation, partnering with well-known brands or companies, strengthening their hold over online and offline marketing, and expanding their presence in various countries by mergers and acquisitions with other giant companies in the global market.
In August 2022, Firmline Pvt Ltd. declared the launch of a new product, namely, Dente91 Mom toothpaste and mouthwash, India's first oral care product range for pregnant women. Likewise, the players have been innovating various products that target different consumer segments to strengthen their presence in the market studied.